Mijn angst knop is weer aan hoe weer uit ?

13-05-2020 18:48 251 berichten
Met een risico dat sommige mij een zeurpiet vinden maar dat is dan zo,

Ik heb zondag een hele erge paniekaanval gehad en zit ik in de angst constant mijn lijf trilt enorm, ik zweet als een otter en ben heel de tijd bang.

De meeste mensen hebben toch een paniekaanval en s het daarna weer over?

Dus wat is dit nou...voor gezeik ik heb al wel oxazepam maar is ook geen wondermiddel helaas.

Ik loop iedere dag een eind ik moet van mezelf wat eten maar mijn lijf is geblokkeerd lijkt het.

Ik doe ontspannings oefeningen

Morgen naar de accupuctuur en maandag weer naar therapie

Wie oh wie kent dit en heeft goede tips?

Alvast heel erg bedankt 🙏
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je al wel goed bezig bent door ontspanningsoefeningen en te lopen. Wat ik zelf zou doen is mijn behandelaar bellen en vragen of mijn dosis omhoog mag (tijdelijk). Maargoed daar zullen veel mensen het niet mee eens zijn denk ik.

En door bijv. te kleuren? Ik word zelf rustiger van kleuren, het piekeren stopt een beetje en de angst zakt wat weg. Het is geen wondermiddel, maar voor mij doet het wel iets.
Alle reacties Link kopieren
Hardlopen was het enige dat mij hielp. Net zolang tot ik niet meer kon en dan was de angst wel weg, de adrenaline ook.
Ik had paniekaanvallen na de geboorte van mijn oudste en middelste en heb zelfs midden in de nacht heel wat rondjes om ons blok gerend.
Dit tot de antidepressiva begon te werken en dat was gelukkig snel.
Gatinmijnsok schreef:
13-05-2020 18:52
Hardlopen was het enige dat mij hielp. Net zolang tot ik niet meer kon en dan was de angst wel weg, de adrenaline ook.
Ik had paniekaanvallen na de geboorte van mijn oudste en middelste en heb zelfs midden in de nacht heel wat rondjes om ons blok gerend.
Had jij ook die angst modus aan? Zoals ik nu ?
Ik slik al ad, verhogen wil ze niet omdat terugvallen erbij horen zegt ze
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde je oxazepam verhogen, niet je AD. Dat zou ik ook niet gelijk doen na 1 grote paniekaanval. Maar oxazepam is tijdelijk en wanneer je een goede dosis hebt, dan zou je daar rustiger van moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat de aanleiding was dat je paniekerig werd?
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
13-05-2020 18:53
Had jij ook die angst modus aan? Zoals ik nu ?
De angst was bij mij verlammend, ik bleef in bed liggen met de deken over mijn hoofd, wachten tot het over ging terwijl ik het bloed door mijn lijf voelde pompen. Dat in bed blijven liggen hielp dus niet. Dus bij een aanval ging ik hardlopen, zelfs midden in de nacht. Maar ik mocht niet in mijn bed blijven liggen van mezelf.
Verder hielp het erg goed om een plan te maken voor de dag daarna. Dus ik bedacht de avond ervoor wat ik ging doen en daar moest ik me aan houden (anders lag ik dus de hele dag in bed of zat ik op de bank met mijn angst).
lindaatje1900 schreef:
13-05-2020 18:56
Weet je wat de aanleiding was dat je paniekerig werd?
Ja moederdag en ik dacht een dubbele dosis ad te hebben genomen
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je nu eigenlijk horen? In het andere topic zijn al tips gegeven. Maar gezien hoe je de vragen stelt, wil je vooral horen of anderen het herkennen . Wat schiet je daarmee op?

Je hebt een 5g gemaakt , hebr daar ook hulp bij gekregen van forummers. Een dubbele dosis AD kan geen kwaad , is al meermaals gezegd ook door de huisartsenpost.

Je hebt ook helemaal geen klachten van de AD. Je hebt professionele hulp, heb je die ingeschakeld ?
...
Shiverrr schreef:
13-05-2020 18:56
Ik bedoelde je oxazepam verhogen, niet je AD. Dat zou ik ook niet gelijk doen na 1 grote paniekaanval. Maar oxazepam is tijdelijk en wanneer je een goede dosis hebt, dan zou je daar rustiger van moeten worden.
Mag er 3 per dag en als het niet gaat 4 maar idd probeer zo min mogelijk
Gatinmijnsok schreef:
13-05-2020 18:59
De angst was bij mij verlammend, ik bleef in bed liggen met de deken over mijn hoofd, wachten tot het over ging terwijl ik het bloed door mijn lijf voelde pompen. Dat in bed blijven liggen hielp dus niet. Dus bij een aanval ging ik hardlopen, zelfs midden in de nacht. Maar ik mocht niet in mijn bed blijven liggen van mezelf.
Verder hielp het erg goed om een plan te maken voor de dag daarna. Dus ik bedacht de avond ervoor wat ik ging doen en daar moest ik me aan houden (anders lag ik dus de hele dag in bed of zat ik op de bank met mijn angst).
Zelfde hier heel verlammend ook liefst op bed zelfs douchen is eng....
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
13-05-2020 18:59
Ja moederdag en ik dacht een dubbele dosis ad te hebben genomen
Hoe ga je daarmee om? (wat er is gebeurd). Praat je daarover met je partner/familie/vrienden?
Quaintrelle schreef:
13-05-2020 19:00
Wat wil je nu eigenlijk horen? In het andere topic zijn al tips gegeven. Maar gezien hoe je de vragen stelt, wil je vooral horen of anderen het herkennen . Wat schiet je daarmee op?

Je hebt een 5g gemaakt , hebr daar ook hulp bij gekregen van forummers. Een dubbele dosis AD kan geen kwaad , is al meermaals gezegd ook door de huisartsenpost.

Je hebt ook helemaal geen klachten van de AD. Je hebt professionele hulp, heb je die ingeschakeld ?
Mijn vraag is of mensen herkennen dat de angst blijft en niet weggaat en dat niet door de ad komt snap ik maar wel na een paniekaanval en ja heb hulp ingeschakeld maar daar heb ik nu niks aan.
lindaatje1900 schreef:
13-05-2020 19:03
Hoe ga je daarmee om? (wat er is gebeurd). Praat je daarover met je partner/familie/vrienden?
Eigenlijk niet niemand snapt het en zegt Aah joh niet zo druk maken tis een heel eenzaam iets
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je andere topic wel gelezen, maar dat wist ik niet toen ik hier reageerde.

Je hebt dus gewoon rustgevende medicatie, maar die wil je niet gebruiken? Je hoeft het niet ALTIJD te doen, alleen als je het nodig hebt. En nu heb je die toch nodig? Je loopt al bijna 2 dagen met flinke paniek rond. Dus ja, ik zou nu even extra gebruiken en afleiding zoeken. Dus niet in je bed blijven liggen, want dan voel je heel je lichaam extra en dan is er altijd wel wat dat je voelt.

Waar ben je nu bang voor dan? Omdat de paniek niet weggaat.
Alle reacties Link kopieren
Corona is eng maar moederdag is inderdaad nog 10x erger.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
13-05-2020 19:07
Eigenlijk niet niemand snapt het en zegt Aah joh niet zo druk maken tis een heel eenzaam iets
Dan leg je het (uitgebreider) uit hoe jij het ervaart?
Shiverrr schreef:
13-05-2020 19:11
Ik heb je andere topic wel gelezen, maar dat wist ik niet toen ik hier reageerde.

Je hebt dus gewoon rustgevende medicatie, maar die wil je niet gebruiken? Je hoeft het niet ALTIJD te doen, alleen als je het nodig hebt. En nu heb je die toch nodig? Je loopt al bijna 2 dagen met flinke paniek rond. Dus ja, ik zou nu even extra gebruiken en afleiding zoeken. Dus niet in je bed blijven liggen, want dan voel je heel je lichaam extra en dan is er altijd wel wat dat je voelt.

Waar ben je nu bang voor dan? Omdat de paniek niet weggaat.
Bang voor dat het niet meer weggaat.... ik blijf de angst maar voelen stromen mijn hart klopt enorm tril en zweet, normaal neemt het af na een paniekaanval en deze keer lijkt het te blijven hangen doodeng !

Ik ontspan niet
Alle reacties Link kopieren
Ja kan dat de spanning blijft is in deze tijd helemaal niet raar. Dat is ook de reden, naast fysieke klachten dat ik elke dan (ying) yoga doe en af en toe mediteer (kriya meditatie) online via youtube.

Heb je in het verleden al iets aan mindfullnes gedaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lindaatje1900 schreef:
13-05-2020 19:11
Dan leg je het (uitgebreider) uit hoe jij het ervaart?
Echt geloof me mensen snappen er niks van en dat snap ik ook maar als je het dan wee4 hebt dan is het kut
Mss daarom mijn hang naar herkening hier
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
13-05-2020 19:17
Echt geloof me mensen snappen er niks van en dat snap ik ook maar als je het dan wee4 hebt dan is het kut
Mss daarom mijn hang naar herkening hier
De aanleiding was Moederdag. Praat je daar ook over? Of praat je over je angst?
viva-amber schreef:
13-05-2020 19:17
Ja kan dat de spanning blijft is in deze tijd helemaal niet raar. Dat is ook de reden, naast fysieke klachten dat ik elke dan (ying) yoga doe en af en toe mediteer (kriya meditatie) online via youtube.

Heb je in het verleden al iets aan mindfullnes gedaan?
Nee niet echt wel over gelezen, ken jij dit ook ?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik doe het online. Ying yoga soms gecombineerd met flow doe ik met Aprille Walker voor angst oa: https://www.youtube.com/watch?v=8oNpR7dCA7U

Kriya meditatie doe ik oa deze van Sadhguru (spiritueel raadman van de VN): https://www.youtube.com/watch?v=KxgD9En6Vso

Een echte mindfulness training heb ik nog niet gedaan maar deze zijn wel gestoeld op leven in het hier en nu, lichaamstechniek uit de yoga en meditatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dank je Viva Amber !

Heb jij ook ooit dit gehad ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven