Knuffelen jullie je ouders?

19-05-2020 15:38 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanuit een ander topic kwam deze vraag naar boven. Ben heel benieuwd!

nb. Het gaat me om knuffelen buiten het corona gebeuren

Knuffel je met je ouders?

Totaal aantal stemmen: 235

Ja (43%)
Nee (57%)
Alle reacties Link kopieren
Mijn antwoord; Ja, ik geef mijn ouders een knuffel bij het weggaan
Alle reacties Link kopieren
Nee, eigenlijk niet, wel een zoen op de wang. Maar knuffelen doen we eigenlijk nooit.
Ja, ik knuffel mijn ouders.

En ik knuffel mijn kinderen (pubers) ook. Zij komen ook regelmatig zelf om een knuffel vragen.
Niet vaak. Ik hou niet zo van knuffelen.

Of het moet met mijn kinderen zijn. De rest moet op knuffelgebied van me afblijven.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 15:41
51.52% gewijzigd
Mijn ouders kan ik niet meer knuffelen want die zijn er niet meer. Maar mijn (volwassen) dochter knuffelt haar ouders wel ja :)
Ja normaal gesproken wel, nu helaas niet
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
19-05-2020 15:40
Niet vaak. Ik hou niet zo van knuffelen.

Of het moet met mijn kinderen zijn. De rest moet op knuffelgebied van me afblijven.
Dit.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Nee, zoen op de wang doen we. Ik knuffel eigenlijk alleen met dieren, nichtjes en man.
Alle reacties Link kopieren
Ja! En mijn zusjes ook, en m'n kinderen in de leeftijd van 18 t/m 26.
Alle reacties Link kopieren
Toch nog wel veel mensen die 'nee' zeggen! Mijn kinderen knuffelen heel graag. Ik knuffel hen ook veel. Mijn ouders knuffel ik niet heel uitgebreid, behalve als ze het nodig hebben. Maar ze krijgen wel elke keer een knuffel
Alle reacties Link kopieren
Zeker! En met mijn broer en zus van in de 30 ook! Nu even niet ivm corona, maar verder altijd!
anoniem_398171 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 15:48
2.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja! bij het komen en bij het weggaan.
Ouders niet, kinderen des te meer. Generatiedingetje denk ik.
Paar maanden terug was mijn moeder overstuur. Ik wilde haar een knuffel geven. Moeder deinst terug en zegt 'wat doe jij nou?!'.
Ze snapte het concept van een troostende knuffel oprecht niet.

En toen viel er weer een stukje op zn plek in de puzzel: waarom heb ik zoveel psychische klachten :( Want toen besefte ik me dat ik niet kan herinneren ooit met mijn moeder geknuffeld te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Buiten Corona om knuffel ik mijn ouders zeker. Het zijn lieve mensen, die ons goed hebben opgevoed.
Ben verder niet zo'n enorme knuffelaar hoor. Een paar vrienden, mijn man en dan houd het wel op.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ja als ik kom of wegga, of gewoon random m’n mams dikke knuffel geven
Alle reacties Link kopieren
Ik knuffel nooit met mijn ouders. Kan me ook niet herinneren dat ooit gedaan te hebben. Helaas ondervind ik daar nu nog steeds de gevolgen van.
Ja, soms. Ben eigenlijk niet zo lichamelijk ingesteld. Knuffel alleen echt graag met mijn man en kinderen.
snowdogs schreef:
19-05-2020 15:55
Ik knuffel nooit met mijn ouders. Kan me ook niet herinneren dat ooit gedaan te hebben. Helaas ondervind ik daar nu nog steeds de gevolgen van.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Jazeker!
Vind ik altijd heel fijn.
Buiten de familie om, hoeft het ook niet voor mij hoor. Van die vriendinnen die je dan weer om de nek vliegen. :-)
Alle reacties Link kopieren
als kind veel, toen een hele tijd niet
en sinds een jaar of 5 weer wel

en dat doet iets, het heeft de relatie veranderd en verbeterd
Voor snowdogs en GreenLadyFern
:hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders leven al heel lang niet meer, maar ik kan me niet herinneren dat ik ze heb geknuffeld. Volgens mij kwam dat ook uit mezelf, dat ik geen lichamelijk contact wilde.
Ik knuffel ook niet met andere familieleden.

Sommige vrienden wel weer. Maar ook niet vaak; af en toe een spontane knuffel.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Aan mijn ouders ligt het niet qua knuffelen op zich, ik heb er nooit van gehouden als baby en kind al niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven