Schematherapie

22-05-2020 21:02 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Ik sta inmiddels al sinds november (!!) op wachtlijst voor schematherapie. Dit voor eem vermijdende persoonlijkheidsstoornis en kenmerken van borderline. Ik heb geen idee hoe lang het nog gaat duren, maar hopelijk heel snel.

Heeft bij jullie schematherapie echt effect gehad?
Ik wil graag al een beetje ermee aan de slag door boeken te lezen, soort voorwerk al doen. Welke boeken raden jullie aan?😁
Hoi,

Het werkt op zich goed.
Er is vaak wel veel tijd voor nodig om patronen te doorbreken.
Dus kost veel tijd eer je de schema's in kaart hebt en dat je ze ook gaat herkennen in allerlei situaties.
Vaak wel minimaal een jaar therapie voor nodig (ik heb nu al 1,5 jaar therapie en nu een aantal patronen kunnen veranderen, maar zeker nog niet alles).
Een boek wat mijn psycholoog aanraadde en wat wel raadzaam is te lezen heet: patronen doorbreken.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf heb anderhalf jaar lang schematherapie gehad in dagbehandeling, 3 dagen per week.
Op zich ging het wel veel beter maar ik heb nu, 5 jaar later toch weer veel klachten. Sta nu weer op een wachtlijst voor een andere dagbehandeling. Ik sta sinds mei vorig jaar op de wachtlijst. Ik zou in september dit jaar kunnen starten maar door de corona wordt dat op zijn vroegst jan/feb volgend jaar. Dan heb ik bijna 2 jaar op de wachtlijst gestaan.

Ik vond schematherapie wel heel fijn omdat je met een afstand naar jezelf leert kijken en daardoor ook makkelijk aangesproken kan worden op bepaald gedrag.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb ook een jaar schematherapie gehad, ik vond het erg verhelderend.

Boek wat ik kan aanraden: leven in je leven. Hier staan stappenplannen in om de verschillende schema's aan te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Heb klinisch schematherapie gevolgd. Beste keuze ooit. Hou vol! Je mag me altijd even pb'en

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven