AD(H)D recent gediagnosticeerd. Wie ook?

06-06-2020 21:28 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Recent ben ik gediagnosticeerd met ADHD en merk dat er veel op de plek valt. De vele struggles in mijn leven..... Altijd al weten dat ik ‘anders’ ben. Enorme impulsiviteit, chaos in mijn hoofd en leven. Nu in therapie om er mee om te leren gaan. Zou het helpen om er samen over te kletsen en onze ervaringen te delen? Ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een!

Al heb ik nog geen officiële diagnose, want mijn psychologe werkt bij een praktijk waar ze officieel geen diagnoses mogen geven. De centra waar dat wel kan hebben heel lange wachtlijsten, en hier in de regio geven ze enkel een diagnose als blijkt dat je goed op ritalin reageert (en ja dat is HEEL RAAR). Ik kon daar niet terecht omdat ik geen ritalin mocht slikken (vanwege kinderwens) dus vandaar dat ik bij deze psychologe terecht kwam. Zij twijfelt er echter niet over dat ik adhd heb haha. Het was voor mij ook geen verrassing, want ik hoor het mijn leven lang al van iedereen en voor mijzelf was het eigenlijk ook altijd wel duidelijk. Ik had nu alleen hulp gezocht, omdat ik zoveel chaos in mijn hoofd had dat ik een beetje vastliep in mijn leven, het belemmerde mijn functioneren te erg.

Vanwege corona kwam de hulp helaas stil te liggen, en nu ze weer open zijn moet ik weer een nieuwe afspraak maken. Alleen dat vergeet ik dus elke keer :'(
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral moeilijk om te accepteren dat mijn hersens 'anders' werken. Dat is op zich niks nieuws, maar ik had toch altijd de hoop dat dat 'gefixt' kon worden door therapie en/of medicatie. Mijn psychologe was (tot alles stil kwam te liggen) dus primair bezig om me te leren accepteren dat ik nooit een zeer gedisciplineerd persoon zou worden, die net zo hard kon doorwerken als mijn vriendinnen of zou kunnen multitasken. Dat ik me beter maar op 1 'baan' tegelijk kon richten ipv diverse bijbaantjes, opleidingen en projecten tegelijk proberen te doen. Mijn weerwoord is dan "ja maar mijn zus / vriendin / moeder / etc. kunnen dat wel, dus wil ik dat ook gewoon kunnen." Maar ja, dat zal ik dus blijkbaar nooit kunnen. Ook niet met ritalin en therapie. En dat is iets waar ik nog doorheen moet schijnbaar.
Alle reacties Link kopieren
Hier vorige zomer gediagnosticeerd.
Op facebook is er een groep, adhd bij vrouwen, daar kun je eventueel veel gelijkgestemden vinden :)
Alle reacties Link kopieren
ADD'er :nut:

Weet het sinds 3 maanden, kwam wel als een redelijke schok. Nu bezig met de acceptatie ervan, en vooral de bijkomende 'positieve' kenmerken inzetten ipv steeds terug te vallen in het negatieve.

Ik zat er vanavond alleen even helemaal doorheen, mijn hoofd knalt uit elkaar van gedachten en er komt gewoon niks uit handen. BLEGH! Zo dat is eruit😅
Joe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven