Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb een zwembad in mijn tuin, daar wil ik deze zomer erg graag meer gebruik van maken dan die paar keer een paar weken geleden. (En dan graag als ik vrij ben, als ik moet werken is het alleen in mijn pauze even dippen, dus dat schiet niet op.)
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
10-07-2020 10:01
Ik ook, want ik woon op de de Veluwe :proud:
Heb je nog tips nodig?
Wij zitten ook twee weken op de Veluwe, dus als je tips hebt: heel graag!

Hebben al kaartjes voor de Apenheul en het Kröller-Müller. We gaan met een stoer, nieuwsgierig jongetje van 7.
Maleficent schreef:
10-07-2020 10:01
Ik ook, want ik woon op de de Veluwe :proud:
Heb je nog tips nodig?
Thnx maar ik kom er al jaaaaaaaaaaren :)
Griebus67 schreef:
10-07-2020 10:08
Wij zitten ook twee weken op de Veluwe, dus als je tips hebt: heel graag!

Hebben al kaartjes voor de Apenheul en het Kröller-Müller. We gaan met een stoer, nieuwsgierig jongetje van 7.
Griebus, er loopt een topic op Reizen met tips voor de Veluwe e.o. Staan echt hele leuke dingen in!
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
10-07-2020 10:14
Griebus, er loopt een topic op Reizen met tips voor de Veluwe e.o. Staan echt hele leuke dingen in!
Dank je, ik ga kijken!
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
10-07-2020 10:08
Wij zitten ook twee weken op de Veluwe, dus als je tips hebt: heel graag!

Hebben al kaartjes voor de Apenheul en het Kröller-Müller. We gaan met een stoer, nieuwsgierig jongetje van 7.
als je kaartjes hebt voor Kröller-Müller, neem dan wat te eten mee (of ga eten in het paviljoen) en ga dan 's avonds nog op safari door Park de Hoge Veluwe. Echt, dan zie je zoveel meer wild dan overdag. Heel leuk voor je zoontje.

Verder is dit een mooie plek als je meer wil weten over vlinders en rupsen, zij hebben de grootste rupsenverzameling van ons land te zien: https://www.passiflorahoeve.nl/

Ik hoor heel veel goede dingen over het Bakkersmuseum in Hattem.

In Epe zit een leuke soort van kinderboerderij/kleine dierentuin met een speeltuin en je kan daar een ezel huren met een klein huifkarretje om daarmee te picknicken: https://www.dekoperenezel.nl/nl/

Vlakbij de Apenheul zit een klimbos.

Uhm, dat was het zo even uit het hoofd haha
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
10-07-2020 10:07
Ik heb een zwembad in mijn tuin, daar wil ik deze zomer erg graag meer gebruik van maken dan die paar keer een paar weken geleden. (En dan graag als ik vrij ben, als ik moet werken is het alleen in mijn pauze even dippen, dus dat schiet niet op.)
Wij hebben het dit jaar dicht laten gooien. Hebben 10 jaar een zwembad gehad, maar voor de keren dat we er gebruik van konden maken, kostte het veel teveel en was het veel teveel werk. Alleen in de zomer van 2 jaar geleden hebben we er genoeg gebruik van gemaakt, maar verder... echt zonde in dit land, vind ik. En ik ben niet iemand zoals Redbulletje die het hele jaar door in de kou banen gaat trekken :mrgreen: , ik moet echt boven de 25 graden hebben en dat is het hier veel te weinig. Heel jammer, want het stond erg leuk in onze tuin en gaf echt een vakantiegevoel als het wél eens mooi weer was. Maar nu hebben we er een mooi groot terras van gemaakt. Voordeel: als we straks weer op vakantie kunnen naar het buitenland, is het weer extra leuk om een zwembad te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen met dit weer een zwembad in de tuin :roll:
Later is nu
pamelacourson schreef:
10-07-2020 10:42
Wij hebben het dit jaar dicht laten gooien. Hebben 10 jaar een zwembad gehad, maar voor de keren dat we er gebruik van konden maken, kostte het veel teveel en was het veel teveel werk. Alleen in de zomer van 2 jaar geleden hebben we er genoeg gebruik van gemaakt, maar verder... echt zonde in dit land, vind ik. En ik ben niet iemand zoals Redbulletje die het hele jaar door in de kou banen gaat trekken :mrgreen: , ik moet echt boven de 25 graden hebben en dat is het hier veel te weinig. Heel jammer, want het stond erg leuk in onze tuin en gaf echt een vakantiegevoel als het wél eens mooi weer was. Maar nu hebben we er een mooi groot terras van gemaakt. Voordeel: als we straks weer op vakantie kunnen naar het buitenland, is het weer extra leuk om een zwembad te hebben.
Ik heb er zo éen, dus het werk en de ruimte valt wel mee B) :
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
10-07-2020 10:50
Ik heb er zo éen, dus het werk en de ruimte valt wel mee B) :
Afbeelding
Oh, ik dacht een vast zwembad :) Daar zou ik dus niet aan beginnen in dit land.
Ik droom altijd van wonen in een warm land en een groot zwembad in de tuin, waar je het hele jaar door in kunt (ook s' avonds nog warm genoeg) en geweldige pool party's kunt geven :heart:
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
10-07-2020 10:31
als je kaartjes hebt voor Kröller-Müller, neem dan wat te eten mee (of ga eten in het paviljoen) en ga dan 's avonds nog op safari door Park de Hoge Veluwe. Echt, dan zie je zoveel meer wild dan overdag. Heel leuk voor je zoontje.

Verder is dit een mooie plek als je meer wil weten over vlinders en rupsen, zij hebben de grootste rupsenverzameling van ons land te zien: https://www.passiflorahoeve.nl/

Ik hoor heel veel goede dingen over het Bakkersmuseum in Hattem.

In Epe zit een leuke soort van kinderboerderij/kleine dierentuin met een speeltuin en je kan daar een ezel huren met een klein huifkarretje om daarmee te picknicken: https://www.dekoperenezel.nl/nl/

Vlakbij de Apenheul zit een klimbos.

Uhm, dat was het zo even uit het hoofd haha
Dank je wel! Superfijn. Ik heb net na het lezen van het Veluwetopic in Reizen kaartjes gekocht voor het klimbos in Garderen. Daar zitten wij niet zo gek ver bij vandaan. Jouw tips neem ik ook mee!
Vandaag is wel echt een dieptepunt :'(. Ik heb het zo koud. En het is gewoon juli! En ze voorspellen wel beter weer maar echt geweldig is het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nat geregend. :( Bah. Wel even de zon gezien en nu schijnt hij ook weer! Eindelijk, na al die dagen! Please blijf zon.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen zon, ook geen regen. Gewoon saai, grauw, donker rotweer. Ik mocht net al blij zijn dat ik gewoon in mijn spijkerjasje naar buiten kom zonder sjaal (wat een paar dagen geleden nog nodig was), wel met een dikke sweater eronder natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net naar vakanties zitten kijken, de kinderen hoeven hier pas donderdag 3 september weer naar school en in die laatste week is alles naar de zon best goedkoop omdat de vakanties dan normaal gesproken al zijn afgelopen. Maar ik durf niets te boeken, straks zijn we alles kwijt als het niet door kan gaan...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet durven, er kan zomaar een 2e golf komen hier of in het land van aankomst. Dan is september nog best ver weg, alles kan gebeuren. Veel te tricky. Maar ik snap je frustratie, ik wil eigenlijk ook heel graag nog naar de zon. Misschien in oktober of zo, en anders maar helemaal niet tot het nieuwe jaar...

Gister vond ik het echt koud in een t shirt met mijn biker jack, ik met mijn domme hoofd weiger truien te dragen omdat ik die al 3 seizoenen moet dragen en ik wil gewoon mijn zomerse bikerjack aan, dus dan maar kou leiden haha. Waren kleine stukjes van auto naar binnen maar hoor, anders had ik me warmer aangekleed. Zat gisterochtend wel met verwarming, stoelverwarming en stuurverwarming in de auto om op te warmen.

Ik werd wakker met zon en een blauwe maar wel bewolkte lucht! En droog! Ik pak zo de fiets in plaats van de auto, eindelijk weer naar buiten! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook best spannend vind met de vakanties. Maar we gaan gelukkig heel laat. 15 augustus. Dus als overal de pleuris uitbreekt dan kunnen we nog thuisblijven als het onveilig voelt. Nu gaan er al veel mensen dus we kunnen het een beetje afkijken.
Stressed is just desserts spelled backwards
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Ik word wakker en de zon schijnt. Helaas duurde dat maar voor even! Het is bewolkt en het regent!!!!! En ze hadden droog weer en zon voorspeld. Bij di, woe en do staat ook opeens regen. Het is niet eerlijk!
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
11-07-2020 16:27
. Bij di, woe en do staat ook opeens regen. Het is niet eerlijk!
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Ik baal er ook van. Dit natte kakweer hadden we niet afgesproken weeronline.nl :furious:
Als je iets beloofd dan moet je het ook doen zegt mijn jongste altijd. :P
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Behalve als ze regen beloven, dan mag er best zon komen :proud:

Heb het droog gehouden, Ugli? Wij niet.

Sunweb maakt reclame met repatriëringsgarantie.
Wij gaan 3 dagen naar Luxemburg maar hoopt toch echt de rest van de 2 weken warm, warmer warmst. En vooral veel :sun:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Hier was het de hele dag prachtig! Nog steeds trouwens. In de stad waar je uit de wind loopt was het echt super lekker en heb eindelijk weer de fiets kunnen pakken. Kom naar de randstad zou ik zeggen haha!

Nu nog even hard dingen dat het morgen droog blijft want dan ga ik picknicken. Ik duim voor jullie dat het bij jullie morgen ook droog en zonnig is zoals was beloofd. Erger dan weer een hele dag regen is weer een hele dag regen terwijl zon voorspeld was.
Alle reacties Link kopieren
Nou, écht..

Ik durf niet naar de voorspelling van morgen te kijken..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn man was in Rotterdam en had ook de hele dag zon.
Wij wonen hier echt verkeerd.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Oh echt...regen?? Wat balen zeg! Wij hadden de hele dag prachtig weer en hebben de hele middag en een deel van de avond in de tuin in de zon gezeten. Wat had ik dat jullie ook gegund... :-[

Ik heb nog niet naar de voorspellingen gekeken, misschien moet ik dat ook maar niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest vanmiddag naar de Achterhoek en op de terugweg hadden we echt een dikke hoosbui.

Het is wel overal onwijs groen dus ik neem aan dat men zich wat minder zorgen maakt over het regentekort.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven