Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Gisteren was een heerlijke dag. Overwegend zonnig, weinig wind en zo'n 22 graden. Ik dacht dat ik iets warmer lekkerder vond maar eigenlijk is 22 graden perfect voor mij. Warm genoeg maar niet te zodat je ook nog iets actiefs kan doen.

Vandaag bewolkt en regenachtig. Ze geven vanaf vrijdag weer beter af dus hopelijk komt dat uit zodat we in ieder geval een mooi weekend hebben!
Alle reacties Link kopieren
Bah, ik baal zo van de afgelopen weken! Zoveel regen en ook nu komt het weer met bakken uit de lucht. Gisteren moest ik werken helaas. Zondag was in de tuin wel prima, maar op straat vond ik het toch echt te fris voor blote benen, zeker als de zon achter de wolken verdween. Ik hoop zo dat augustus beter wordt!
Alle reacties Link kopieren
Ben er ook weer :sun:

Het weekend en maandag waren echt lekker.
Vandaag regent het hier al vanaf vanmorgen, waardeloos ben het spuugzat.
De vakantie is hier begonnen en wat doen ze, telefoon/tablet/playstation ( pubers )
Terwijl ze/we zo uitkijken naar zon zee en strand.

Ik ben maar wat suffe klussen aan het doen in huis, je moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Net terug van een weekje weg. 3 dagen in de regen gezeten. Op zich een prima weekje weg, we waren er op ingesteld. Afgelopen 3 dagen heerlijk weer. Nu thuis en weer regen regen regen.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier gewoon geen half uur droog geweest.
Maar hé niet klagen he want we hebben twee en een jaar geleden onze zomers al gehad ( nou ja ook dat viel wel mee want vorig jaar was juli volgens mij ook nat en fris, maar iets met perceptie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel prima dat het nu de hele dag regent, kan ik me daar tenminste op instellen.

Ik heb een hekel aan dagen waarvan je niet weet wat je moet gaan doen omdat het zo vreselijk wisselvallig is.

Ga ik op de fiets boodschappen doen omdat het nu droog is of toch veilig met de auto? Ha, de zon begint te schijnen: ik ga op de fiets.

Nou ja, het einde van het verhaaltje hoef ik dan niet uit te leggen denk ik :$

Morgen de hele dag droog!
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
14-07-2020 16:41
Het is hier gewoon geen half uur droog geweest.
Maar hé niet klagen he want we hebben twee en een jaar geleden onze zomers al gehad ( nou ja ook dat viel wel mee want vorig jaar was juli volgens mij ook nat en fris, maar iets met perceptie.
Klopt. Vorig jaar was het in het oosten van het land wel steeds mooi, bij ons echt niet. Zeker weten slechter dan dit jaar, op een paar hete weken na. Maar dat van die perceptie klopt. Het vervelende is dat ik een dagje regen echt geen ramp vind, maar dat ik op zo’n dag als vandaag echt geen fut heb om iets te doen. Ik heb vandaag bijvoorbeeld wel mijn werk gedaan, maar verder was het echt zo’n nutteloze en verspilde dag. Het heeft ook echt de godganse dag geregend, geen moment droog ook hier volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ja jij hebt deze zomer ook al een paar keer pech gehad (vergeleken met mij in elk geval). Misschien omdat het hier met de zee wind wat meer over waait ofzo? De grootste zonkans is in Zeeland leerde ik vandaag, daar zit ik vlakbij.

En dat het in Nederland niet persé meer regent dan bepaalde andere landen, maar dat je in andere landen veel meer ziet dat je lange periodes van droogte hebt gevolgt door lange periodes van regen. Dat kennen wij niet, bij ons kan het de ene dag 30 graden zijn en de volgende dag storthozen. Dit is redelijk uniek en maakt dat het weer heel moeilijk te voorspellen is in Nederland, en ook dat de perceptie is dat het veel regent in Nederland. Het regent ook veel, maar korter dan in andere landen waar het langer, maar minder vaak regent). Blame ons gebrek aan bergen en het vastgeplakt zitten aan de zee maar haha.

Hier regende het 's ochtends maar is het al een poos droog inmiddels. Wel grauw dus voel me niet geroepen om naar buiten te gaan, ik sla wel een dagje over.
Alle reacties Link kopieren
Sinds de inteligente lockdownmaatregelen zijn versoepeld is de zomer verdwenen lijkt het wel. Alleen gisteren kon ik na een lange tijd weer eens buiten zitten en eten op mijn balkon.

Maar vandaag is het deprimerend herfstweer :furious:
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
In mijn beleving is het al jaren in het voor en najaar mooi weer en is de zomer erg wisselvallig. Okè, op de zomer van 2018 na dan. Vooral in de grote vakantie regent het veel.
Zo'n dag als gisteren vind ik top. 23 graden, veel zon en weinig wind. Dan is het niet te heet om iets te ondernemen en je kan ook gaan zwemmen.

Wij vertrekken zondag voor 2 weken naar de Bodensee in Duitsland. Ik hoop, nee ik smeek om mooi weer!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt. Dat leerde ik vandaag ook (laat mij, ik had even niks te doen :P), dat het in de lente het droogst is en in de zomer wat wisselvalliger. ja gisteren was echt super en zondag ook! Als het goed is komen er meer van dat soort dagen aan. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Is ook zo, we hebben flink wat goede lentes gehad, en dan een verregende zomer.
Vaak ook een mooie nazomer.

Maar ja schoolvakanties vallen toch echt in de zomer.

Morgen droog kunnen we tenminste weer buiten doorbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
14-07-2020 17:57
Sinds de inteligente lockdownmaatregelen zijn versoepeld is de zomer verdwenen lijkt het wel. Alleen gisteren kon ik na een lange tijd weer eens buiten zitten en eten op mijn balkon.

Maar vandaag is het deprimerend herfstweer :furious:
Ja, het was precies tijdens de sluiting van de scholen steeds mooi weer, daar ben ik dan wel weer heel dankbaar voor. Lekker buiten zijn maakte het goed vol te houden. Maar mijn dochter baalde wel dat ze vóór half maart elke keer in de regen moest fietsen, het toen ze niet hoefde te fietsen lekker zonnig was en toen de scholen weer open gingen, ze wéér elke keer regen had onderweg. Wel heel toevallig.

En ik weet het, het hoort bij Nederland. Maar dat maakt het niet minder kut. Alleen heel vervelend dat ik wat weer betreft in een ander land geboren had moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja we hebben echt mazzel gehad met de lockdown. Alles dicht, maar mooi weer dus je kon lekker naar een natuurgebied of zo. Je zou maar al die weken in de regen gezeten hebben, dan kon je dus ook nergens heen wat binnen was want dat was dicht, bahbah.

Vandaag wordt het weer prima geloof ik, wel bewolkt maar droog.
Slecht nieuws. De komende weken blijven wisselvallig en de eerste weken van augustus krijgen we ook regen wordt voorspeld. Kortom: geen echt zomers weer met hoge temperaturen. Niet zoals vorige jaren. Dubbel balen vanwege corona en het feit dat velen in NL op vakantie gaan. Ik baal wel.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
15-07-2020 12:44
Slecht nieuws. De komende weken blijven wisselvallig en de eerste weken van augustus krijgen we ook regen wordt voorspeld. Kortom: geen echt zomers weer met hoge temperaturen. Niet zoals vorige jaren. Dubbel balen vanwege corona en het feit dat velen in NL op vakantie gaan. Ik baal wel.
Anders ik wel. Geen vakantie gepland, dus 6 weken met de kinderen thuis. Daar heb ik echt echt echt geen zin in als het geen mooi weer is.

Vandaag is het qua temperatuur net te doen, ik kan een blouse aan in plaats van een trui, maar daar houdt het wel mee op. Gelukkig is het droog.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
15-07-2020 12:44
Slecht nieuws. De komende weken blijven wisselvallig en de eerste weken van augustus krijgen we ook regen wordt voorspeld. Kortom: geen echt zomers weer met hoge temperaturen. Niet zoals vorige jaren. Dubbel balen vanwege corona en het feit dat velen in NL op vakantie gaan. Ik baal wel.
Ja? Augustus negeer ik, dat kunnen ze toch niet voorspellen. Ze hadden ook voorspeld dat Juli heet zou worden, nou haha zaten zij er even naast. :')

Voorlopig is Juli verder prima waar ik woon. Rond de 20 graden met droog, windkracht 1 en zelfs een groot zonnetje achter een wolkje in plaats van een klein zonnetje achter een wolkje. Het kan veel erger. Ook beter, maar ook veel erger. Zolang het lekker lang licht is en ik niet verkleum of verregen heb ik er vrede mee. Met dit weer kan je ook allerlei leuke actieve dingen doen buiten.

Vandaag kon ik tijdens het lopen zelfs mijn jas uit. :D
Ugli schreef:
15-07-2020 17:49
Ja? Augustus negeer ik, dat kunnen ze toch niet voorspellen. Ze hadden ook voorspeld dat Juli heet zou worden, nou haha zaten zij er even naast. :')
Precies. Ik kijk vaak de 14daagse voorspellingen. Waarom weet ik zelf niet want die verandert echt nog 6x.

September zal wel weer mooi worden. Dan zijn de schoolvakanties weer voorbij.
pamelacourson schreef:
15-07-2020 12:49
Anders ik wel. Geen vakantie gepland, dus 6 weken met de kinderen thuis. Daar heb ik echt echt echt geen zin in als het geen mooi weer is.

Vandaag is het qua temperatuur net te doen, ik kan een blouse aan in plaats van een trui, maar daar houdt het wel mee op. Gelukkig is het droog.
Hebben jouw kinderen al vakantie? Hier nog 2 dagen school voor de basisschool kinderen.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
15-07-2020 17:54
Hebben jouw kinderen al vakantie? Hier nog 2 dagen school voor de basisschool kinderen.
Morgen de laatste dag. Het vervelende is dat de jongste begint te puberen en niks leuk vindt. Maar veel met vriendinnetjes af laten spreken dus, ik hoop dat die niet allemaal toch op vakantie gaan.
Ugli schreef:
15-07-2020 17:49
Ja? Augustus negeer ik, dat kunnen ze toch niet voorspellen. Ze hadden ook voorspeld dat Juli heet zou worden, nou haha zaten zij er even naast. :')

Voorlopig is Juli verder prima waar ik woon. Rond de 20 graden met droog, windkracht 1 en zelfs een groot zonnetje achter een wolkje in plaats van een klein zonnetje achter een wolkje. Het kan veel erger. Ook beter, maar ook veel erger. Zolang het lekker lang licht is en ik niet verkleum of verregen heb ik er vrede mee. Met dit weer kan je ook allerlei leuke actieve dingen doen buiten.

Vandaag kon ik tijdens het lopen zelfs mijn jas uit. :D
Ja ik las eerder dat we hittegolven zouden krijgen dus het verandert nogal eens. Je hebt gelijk hoor, het is niet slecht. Maar ik heb zondag een buitenactiviteit en nu ineens gaat het regenen en is het 3 graden koeler. Ik vind 20 graden niet heel erg zomers.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
15-07-2020 18:38
Ja ik las eerder dat we hittegolven zouden krijgen dus het verandert nogal eens. Je hebt gelijk hoor, het is niet slecht. Maar ik heb zondag een buitenactiviteit en nu ineens gaat het regenen en is het 3 graden koeler. Ik vind 20 graden niet heel erg zomers.
Ja klopt, ze hadden een hete zomer voorspeld. Om die reden dus ook een airco gekocht want thuiswerken in 35 graden is niet persé handig. Welgeteld een paar dagen aan gehad tot dusver haha. Maar goed, beter mee verlegen dan om verlegen, mijn konijntjes waren me dankbaar die paar daagjes.

20 graden noem ik ook niet persé top zomers, maar warmer dan dat wordt het in Nederland helaas niet 9 van de 10 keer. We kunnen nu eenmaal niet verwachten dat het weken warm is hier, daarvoor zitten we echt in het verkeerde land haha. Normaal heb ik er meer vrede mee want ga ik nog op zonvakantie en kom ik daar ruimschootsch aan mijn trekken, nu vind ik het iets lastiger. Maar het lukt wel, als het maar droog blijft zijn er genoeg leuke buiten dingen te doen nu lockdown over is. :)
Alle reacties Link kopieren
Tot eind juli word er saai niet bepaald zomers weer voorspeld met kans op buien muv aankomende vrijdag en zaterdag.

Ik hoop toch echt op wat meer buitenzit dagen waarin ik ook nog eens een keer buiten kan eten enzo zonder te verkleumen.

Het was vandaag droog maar daar is alles mee gezegd. Het lijkt meer een grijze herfstdag. :'(
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ugli schreef:
15-07-2020 20:01
Ja klopt, ze hadden een hete zomer voorspeld. Om die reden dus ook een airco gekocht want thuiswerken in 35 graden is niet persé handig. Welgeteld een paar dagen aan gehad tot dusver haha. Maar goed, beter mee verlegen dan om verlegen, mijn konijntjes waren me dankbaar die paar daagjes.

20 graden noem ik ook niet persé top zomers, maar warmer dan dat wordt het in Nederland helaas niet 9 van de 10 keer. We kunnen nu eenmaal niet verwachten dat het weken warm is hier, daarvoor zitten we echt in het verkeerde land haha. Normaal heb ik er meer vrede mee want ga ik nog op zonvakantie en kom ik daar ruimschootsch aan mijn trekken, nu vind ik het iets lastiger. Maar het lukt wel, als het maar droog blijft zijn er genoeg leuke buiten dingen te doen nu lockdown over is. :)
Hier net zo, eindelijk ventilatoren gekocht en ze 3 dagen gebruikt.
Ik ga ook niet op vakantie en kan wel wat zon gebruiken. Dan inderdaad zoveel mogelijk buiten zijn en elke straal opzuigen.
pamelacourson schreef:
15-07-2020 18:19
Morgen de laatste dag. Het vervelende is dat de jongste begint te puberen en niks leuk vindt. Maar veel met vriendinnetjes af laten spreken dus, ik hoop dat die niet allemaal toch op vakantie gaan.
En anders lekker laten vervelen :-D .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven