Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb het snel koud en zelfs ik zat tot 23.00 uur buiten in een hempje en een rokje. Zo genieten.
Morgen gaan we weg van de camping uit Limburg. We gaan dan bij mijn ouders in Brabant op bezoek en eigenlijk zouden we naar huis gaan om daar nog een week vakantie te vieren. Maar we plakken er mooi nog een dag of vijf camping aan vast.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
01-08-2020 08:19
Ik heb het snel koud en zelfs ik zat tot 23.00 uur buiten in een hempje en een rokje. Zo genieten.
Morgen gaan we weg van de camping uit Limburg. We gaan dan bij mijn ouders in Brabant op bezoek en eigenlijk zouden we naar huis gaan om daar nog een week vakantie te vieren. Maar we plakken er mooi nog een dag of vijf camping aan vast.
Lekker vooruitzicht! Veel plezier!

Hier vannacht onweer en flinke regen. Op zich niet erg, maar we hadden alle kussens nog buiten liggen. Hopelijk komt de zon zo en is het weer snel droog, anders zit ik nog een hele tijd met die vochtige dingen.

Voor vandaag geen plannen, ik ga mijn auto maar eens wassen en zo. Het wordt in ieder geval warm genoeg om buiten te zijn, nu nog zon!
Gisterenavond een cabaret-avondje gehad, was zo lekker qua temperatuur :heart:

Ik keek trouwens naar de weersverwachting voor de komende dagen. Allemaal rond de 30 graden! Of nou ja, einde van aankomende week dan. :P
Alle reacties Link kopieren
Hier ook regen en natte kussens :facepalm: En bewolking, natuurlijk.
Maar zien wat het wordt
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maar wat heerlijk om jullie blije verhalen van gisteren te lezen :sun: Waar is Yas inmiddels, niet meer van haar terrasje weg te slaan? :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
01-08-2020 08:35

Hier vannacht onweer en flinke regen. Op zich niet erg, maar we hadden alle kussens nog buiten liggen. Hopelijk komt de zon zo en is het weer snel droog, anders zit ik nog een hele tijd met die vochtige dingen.
Hier ook inderdaad! Kwart over 4 was het dat ik wakker werd van de onweer.
Ik dacht meteen DE KUSSENS, maar ik durf niet naar buiten als het onweert in het donker, terwijl ik ze overdag wel snel binnen durf te leggen :facepalm:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Verrek, het heeft geregend. o_o Dat had ik helemaal niet door, tot jullie het zeiden, toen lette ik er pas goed op en inderdaad, de voegen tussen de tegels buiten zijn nog klef en er lag een afdruk van wat een plas was.

Nou ja prima toch, 's nachts mag het best hozen van mij als het overdag maar droog en zonnig is. Nu is het bewolkt en het wordt 23 graden. Dikke prima.

Hier wordt het komende week 1 dag 35 graden. 35! Dat is echt zeldzaam voor mijn gebied, meestal blijven we steken op de 23-33 terwijl het oosten en zuiden in de fik staat. :P Verder nog 1 dag 33 en de rest tussen de 22 en 29 graden. Ik ben er blij mee! Ik hoef het geen weken lang 30+ achter elkaar, maar zo lekker een paar dagen 30+ en de rest van de week tussen 22 en 29 vind ik helemaal prima.

Ik ben zo blij, ik had dit niet meer verwacht eigenlijk. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier ook eindelijk inderdaad!
Maximum temperatuur hier is 31 graden, maar in elk geval warm en hopelijk droog. De week daarna ziet er weer grijs uit, maar hee, dat zag de komende week er van oorsprong ook uit, dus hoopgevend :cheer2:
Later is nu
Komt de voorspelling misschien toch uit, ze hadden al voorspeld dat juli nat en grauw zou zijn, en augustus zou beter worden.

Zou ook heel fijn zijn als de 1e helft van september ook zonnig is :)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer geen zon :( Het is nu donker en fris.
Alle reacties Link kopieren
Oh balen, Pamela
Hier begint nu zon te komen

Ik ga zo een Yasmijn doen :jump:

(dat is: op een terrasje in de stad zitten)

Als er plek is, tenminste. Je kunt een terrastafeltje niet meer reserveren, zie ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
01-08-2020 13:34
Oh balen, Pamela
Hier begint nu zon te komen

Ik ga zo een Yasmijn doen :jump:

(dat is: op een terrasje in de stad zitten)

Als er plek is, tenminste. Je kunt een terrastafeltje niet meer reserveren, zie ik.
Lekker, geniet ervan. Ik heb al op buienradar gekeken of er regen komt (want het ziet eruit alsof het elk moment kan losbarsten), maar dat is gelukkig niet zo. Hopelijk komt de zon straks ook nog.

Edit: vanaf de avond zon, voorspellen ze. Beetje laat :@
Alle reacties Link kopieren
Ja buienradar zegt dat het droog blijft maar ik moet het nog maar zien met al die wolken haha. Ik vind het juist wel lekker buiten. 23 graden en een beetje kleffig met een niet-koud-windje. Met de zon is leuker maar dit vind ik ook best.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de zon. Drijf nu weg uit mijn kleren omdat ik net een stuk gefietst heb...
Wat een rare benauwde lucht al, de hele dag. Nu begint het langzaam wat zonniger te worden, hopen dat het doorzet. Kan ik vanavond mooi buiten zitten.
pamelacourson schreef:
01-08-2020 08:35
Lekker vooruitzicht! Veel plezier!
Dankje.
Hier in Limburg vandaag zon en een briesje
Heerlijk weer om in de ochtend actief te zijn en in de middag te zwemmen in het meer.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het niks meer geworden. Alleen om 20 uur een half uurtje zon.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, ik was even vergeten hoe lekker dat was, rond zonsondergang een rondje hardlopen rond de plas. Vorige zomer deed ik dat gemiddeld 3/4 keer in de week, nu sinds mei eigenlijk al niet meer gedaan.

Fantastisch is de zomer toch. De geuren van het polderwater, de krekels, de vogels. Het enige wat ik wel echt vreemd vind : nu in corona tijd, is de sfeer op zo'n zomeravond toch anders, hebben jullie dat ook? Ik bedoel: de (2) terrasjes in m'n dorp waren wel open, maar in mijn herinnering was er op de gemiddelde zomer-zaterdagavond voorgaande jaren toch veel meer reuring. BBQ / gezelligheidsgeluiden uit tuinen van mensen, mensen nog laat op straat. Het was nu muisstil overal toen ik het laatste stukje door de wijk liep.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren viel het best tegen, uiteindelijk kwam ergens in de middag de zon door, en hebben we toch nog wat zon kunnen pakken.

Vanaf woensdag ziet het er echt goed uit en zal ik zeker een paar dagen strand mee gaan pakken.
Hopen dat het doorzet en we toch nog wat gaan krijgen deze zomer.

Tot die tijd maar wat in en rond het huis wat rommelen, want dat is er een beetje bij ingeschoten, met mijn kinderen ( 16+ en aanhang ) super gezellig een huis vol maar er moet wel even gepoetst en geruimd worden.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
01-08-2020 21:40
Hier is het niks meer geworden. Alleen om 20 uur een half uurtje zon.

Ik zat gisterenmiddag met kippevel op het terras. Geen zon, uiteraard :(
Verder was het heel gezellig, dus dat maakte veel goed :sun:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net even in de tuin, maar toen kwam er weer en hoosbui, dus ik zit weer binnen. Wil er wel op uit, maarja.. :wtf:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gister was het hier tot een uur of 15:00 bewolkt, daarna werd het steeds zonniger tot het 's avonds rond etenstijd echt poepie zonnig was, echt nice.

Hier is het al de hele dag droog (voor zover ik het heb meegekregen :shame: ) en af en toe even zonnig. Nog steeds dikke prima.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig komt de zon er nu steeds meer door, want het was erg fris tot nu toe. Heb binnen geluncht bij een restaurantje in plaats van op het terras, want het was gewoon niet warm genoeg. Nu is het wel lekker, dus ik ga zo weer naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de Vlaamse weerman "stevenen we af op een hittegolf van formaat." Laat maar komen!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/02 ... an-formaa/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven