Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
De herfst is vroeg dit jaar 🤬
Alles komt goed, alleen de rest niet
tja die dag vandaag, die zat eraan te komen. Blijf het bizar vinden voor mei. In de zomer / late lente heb je wel vaker ''slechte'' dagen, maar die hebben dan een zomers karakter met buiige regen en een soort ''intratuin'' lucht die er dan buiten hangt.

Maar nu is het gewoon echt enorm winters. Het is net december als ik naar buiten kijk.

Aan de andere kant ga ik er ook maar vanuit dat het i.i.g. veel slechter dan vandaag naar ik mag aannemen, niet meer wordt. Helaas lijkt het er wel op dat het ook richting medio mei 'net niet' weer wordt. Weliswaar vriest je neus er niet meer af, maar 15 graden met ''zo nu en dan een bui'' is nog steeds ehh... niks eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd op welke dag de zomer dit jaar gaat vallen :)

Zeker is dat niemand de lente van 2021 ooit zal vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een jankweer zeg..... en die wind :facepalm: Kwam er net achter dat er allemaal potjes met planten kapot zijn gevallen in de tuin >:-(
Ik weet wel dat dit vaker voorkomt hoor in deze tijd van het jaar maar ik vind het nu nog veel erger dan in "normale" jaren. Zeker nu was een lekkere lente, zoals vorige jaar, wel fijn geweest voor het moreel.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
GelaarsdeKat schreef:
04-05-2021 13:33
Ben benieuwd op welke dag de zomer dit jaar gaat vallen :)

Zeker is dat niemand de lente van 2021 ooit zal vergeten.

We hebben een paar mooie dagen gehad. Er zijn altijd mensen die alleen die dagen onthouden en dan beweren dat 'de lente toch heel goed/mooi was hoor'. Heb ik wel bewondering voor, maar het staat ver bij me vandaan.
Dan zijn dat vaak ook nog mensen die ergens anders wonen dan ik en het mogelijk inderdaad droger hadden.

(zoals ik hier gisteren las over 'met een kopje koffie in de zon', nou dat wilde bij ons niet want het regende/hagelde bijna de hele tijd)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Grijs, storm en regen.. voelt een beetje alsof je wakker wordt en we naar de herfst zijn geskipt zonder zomer te hebben gehad..

Hier vliegen de bloesemblaadjes door de lucht, lijkt alsof het sneeuwt.
Ik blijf mezelf maar voorhouden dat het er toch écht aankomt, die mooie zomer, en dat het de lente is die we zo'n beetje hebben overgeslagen..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel hout in de kachel en doe zo de kaarsen aan 🥺
Alles komt goed, alleen de rest niet
Dreamer schreef:
04-05-2021 13:42
We hebben een paar mooie dagen gehad. Er zijn altijd mensen die alleen die dagen onthouden en dan beweren dat 'de lente toch heel goed/mooi was hoor'. Heb ik wel bewondering voor, maar het staat ver bij me vandaan.
Dan zijn dat vaak ook nog mensen die ergens anders wonen dan ik en het mogelijk inderdaad droger hadden.

(zoals ik hier gisteren las over 'met een kopje koffie in de zon', nou dat wilde bij ons niet want het regende/hagelde bijna de hele tijd)
De enige mooie dagen die we hebben gehad waren die 2 dagen in het weekend dat volgde op het schaatsweekend. Toen het in week 3 van Februari tegen de 18 graden aankwam.

Daarna hebben we vind ik niet echt mooie dagen meer gehad. En dat bedoel ik dan vooral in relatie tot de maand. Een dag met 12 graden en stralende zon is inderdaad een mooie dag voor januari / februari, maar niet voor eind april. Dat vind ik dan ook moeilijk om zo'n dag als koningsdag een mooie dag te noemen.

En zo is het tot nu helaas constant. De ''mooi'' factoren komen steeds niet met elkaar samen. Is het zonnig, dan is het weer koud. Is het warm (zoals komend weekend), dan is het weer zwaarbewolkt en buiig. In het weekend van 15 mei lijkt het weer zonnig te worden, maar is het wel weer koud... Ik vrees dat we dat er een beetje in houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had eigenlijk bedacht om moeder en schoonmoeder met moederdag zondag te trakteren op een high tea op het terras. Maar als ik de regenkansen in combinatie met windkracht 4 zo zie.... laat maar zitten. Zó balen dat je gewoon he-le-maal niks kan met dit kutweer en die kutcorona. Net nu hebben we dat goede weer zo hard nodig in de strijd tegen het virus, en net dit jaar hebben we een schijtvoorjaar. Het is gewoon écht niet eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
04-05-2021 13:27
De herfst is vroeg dit jaar 🤬
Joehoe Yas beantwoord mijn vraag van vanmorgen nog even :P
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
04-05-2021 13:42
We hebben een paar mooie dagen gehad. Er zijn altijd mensen die alleen die dagen onthouden en dan beweren dat 'de lente toch heel goed/mooi was hoor'. Heb ik wel bewondering voor, maar het staat ver bij me vandaan.
Dan zijn dat vaak ook nog mensen die ergens anders wonen dan ik en het mogelijk inderdaad droger hadden.

(zoals ik hier gisteren las over 'met een kopje koffie in de zon', nou dat wilde bij ons niet want het regende/hagelde bijna de hele tijd)
Naja, als ik jullie zo lees dan kun je wel stellen dat de lente dit jaar ronduit kl*te is. En in combinatie met de lockdown zullen weinig mensen dat gaan vergeten.
Alle reacties Link kopieren
De combi tegenvallend weer + corona is zo extra deprimerend, idd.
Anders kon je nog naar een museum, indoor speeltuin/klimhal, binnenzwembad of iets anders overdekts, zeker als je nu vakantie hebt met kinderen thuis.

Volwassenen, maar zeker kinderen hébben al zo'n eenzijdig jaar achter de rug, voor ons is een jaar al lang, maar relatief gezien is dit voor kinderen helemaal onnatuurlijk, dat vele binnenzitten achter een beeldscherm wat ze maanden hebben gehad, en zouden ze in theorie in de lente en zomer lekker buiten kunnen spelen, rennen, zwemmen (normaal gaan de buitenbaden toch rond begin mei al open?!), klimmen en in de zandbak, of naar een speeltuin oid.

Interactie met andere kinderen is zó belangrijk voor hun ontwikkeling, en iets van cultuur of educatieve buitenaktiviteit op een boerderij oid ook, of een weekendje in een "pipowagen" of caravan ergens in de natuur: van dat alles is niks mogelijk, ook al is het in de buitenlucht en ook al mág zoiets, dan is het het weer wat roet in het eten gooit.

Echt enorme pech en uitstellen van elke vorm van buitenleven.
Dat is in ons land normaal al zo beperkt door die seizoenen en onvoorspelbare klimaat.

Dat is het enige voordeel als je een jaar- of seizoensplaats ergens hebt nu: je kunt dan komen en gaan wanneer het lekker weer is.

Maar ook gelukkigen met een seizoensplaats hebben daar dit jaar nog geen gebruik van kunnen maken, het is maar een kleine ruimte als je met meerdere gezinsleden bent en de buitenruimte niet kunt benutten en zelfs overdag te koud is, er overdekt niks te doen is.

Je zult maar een (duur) huisje geboekt hebben, kun je tussen de buien door een herfstwandeling maken en de haard stoken als die erin zit, en net als thuis spelletjes doen of gamen, lezen, maar dat is niet waarom je zoiets boekt in de lente/zomer.

Ik geloof ergens wel dat als we met zijn allen nou geloven in en fraaie voorstellingen maken en dat soort positieve wensgedachten/beelden met dat het goedkomt "het universum in zenden"/"bestellen", dat dat meer effect heeft dan doemdenken (zal wel niks worden dit hele jaar).

Denk aan "The Secret", wat jaren geleden hot was, je weet nooit of het helpt, het is te proberen iig
En 1 van de voorwaarden was ook dat je dan moet zorgen dat je er klaar voor bent om te ontvangen wat je wenst: dus ladies: nú voorbereiden op bikiniproof worden,
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
De combi tegenvallend weer + corona is zo extra deprimerend, idd.
Anders kon je nog naar een museum, indoor speeltuin/klimhal, binnenzwembad of iets anders overdekts, zeker als je nu vakantie hebt met kinderen thuis.

Volwassenen, maar zeker kinderen hébben al zo'n eenzijdig jaar achter de rug, voor ons is een jaar al lang, maar relatief gezien is dit voor kinderen helemaal onnatuurlijk, dat vele binnenzitten achter een beeldscherm wat ze maanden hebben gehad, en zouden ze in theorie in de lente en zomer lekker buiten kunnen spelen, rennen, zwemmen (normaal gaan de buitenbaden toch rond begin mei al open?!), klimmen en in de zandbak, of naar een speeltuin oid.

Interactie met andere kinderen is zó belangrijk voor hun ontwikkeling, en iets van cultuur of educatieve buitenaktiviteit op een boerderij oid ook, of een weekendje in een "pipowagen" of caravan ergens in de natuur: van dat alles is niks mogelijk, ook al is het in de buitenlucht en ook al mág zoiets, dan is het het weer wat roet in het eten gooit.

Echt enorme pech en uitstellen van elke vorm van buitenleven.
Dat is in ons land normaal al zo beperkt door die seizoenen en onvoorspelbare klimaat.

Dat is het enige voordeel als je een jaar- of seizoensplaats ergens hebt nu: je kunt dan komen en gaan wanneer het lekker weer is.

Maar ook gelukkigen met een seizoensplaats hebben daar dit jaar nog geen gebruik van kunnen maken, het is maar een kleine ruimte als je met meerdere gezinsleden bent en de buitenruimte niet kunt benutten en zelfs overdag te koud is, er overdekt niks te doen is.

Je zult maar een (duur) huisje geboekt hebben, kun je tussen de buien door een herfstwandeling maken en de haard stoken als die erin zit, en net als thuis spelletjes doen of gamen, lezen, maar dat is niet waarom je zoiets boekt in de lente/zomer.

Ik geloof ergens wel dat als we met zijn allen nou geloven in en fraaie voorstellingen maken en dat soort positieve wensgedachten/beelden met dat het goedkomt "het universum in zenden"/"bestellen", dat dat meer effect heeft dan doemdenken (zal wel niks worden dit hele jaar).

Denk aan "The Secret", wat jaren geleden hot was, klinkt vaag en zweverig, maar alle beetjes helpen, je weet nooit, het is te proberen iig :P

En 1 van de voorwaarden was ook dat je dan (eerst!) moet zorgen dat je er klaar voor bent om te ontvangen wat je wenst: dus ladies: nú voorbereiden op in shape en bikiniproof zien te raken, nú (na de storm) de bbq en tuinmeubels oppoetsen, huis en tuin aan kant maken, de zomergarderobe tevoorschijn halen: alle voorwaarden scheppen om zodrá straks áls het idd warm en zonnig wordt je helemaal klaar bent om daar voluit van te genieten! :proud: B-) B) :sun:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de verwarming aangezet en zoon zit onder een fleece te gamen.
Het is dat het gisteren redelijk was en hij de hele middag met de kinderen van mijn vriend buiten hutten heeft gebouwd, maar anders zou de meivakantie echt treurig zijn.

Laat het morgen of zondag droog zijn, dan gaat hij vissen met de vriend van zijn zus (voordeel een grote zus en een leuke schoonbroer die hem graag mee op pad nemen)

Wij gingen ook zo graag naar musea, dat mis ik ook zo ontzettend. Precies leuk voor dit soort soort dagen.

Kut corona, kut lente
Suzy65 schreef:
04-05-2021 14:30
De combi tegenvallend weer + corona is zo extra deprimerend, idd.
Anders kon je nog naar een museum, indoor speeltuin/klimhal, binnenzwembad of iets anders overdekts, zeker als je nu vakantie hebt met kinderen thuis.
Inderdaad. Al vind ik het voor volwassenen gewoon net zo klote.

Kinderen zijn wat dat betreft denk ik toch inventiever. Ik bedoel : toen ik vroeger tussen de 8 - 14 was ging ik in de herfst/winter net zo makkelijk het moeras in om ''hutten te bouwen'' als in de zomer.

Zelf zit ik echt al vanaf maart 2020 thuis te werken. Weet nog dat de herfst (donker, grauw weer) ook metéén op 1 oktober begon in 2020 en dat ik echt de tijd heb afgeteld tot het ''lente achtig'' zou worden. Weet nog wel dat ik nadat de sneeuw van februari was weggesmolten echt dacht : nu gaan we écht de goede kant op. Little did i know dat fatsoenlijk zomer/voorjaarsweer vanaf dat moment nog een kwartjaar zou duren (als het al komt).

En dan inderdaad in combinatie met corona, dat suffe thuis zitten, weinig kunnen ondernemen.

Aan de andere kant moet het toch haast wel zo zijn dat er straks echt in razend tempo een hééééle grote ommekeer komt? De vaccinaties zouden nu onderhand toch ook wel eens voor een effect op de IC moeten gaan zorgen, en onze aardbol is onderhand toch wel een keer zodanig gekanteld dat het voor de zon op zijn minst niet meer zo moeilijk moet zijn om temperaturen onder de 14 graden weg te branden. Op de een of andere manier lijkt het soms alsof we als maatschappij gewoon ''getest'' worden en een heeeeele lange adem moeten hebben.

Ik droom nog steeds van een ''roaring'' summer waarin we straks allemaal onze geliefden weer kunnen opzoeken en het prachtig weer is.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
04-05-2021 13:27
De herfst is vroeg dit jaar 🤬

Ja :(
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
04-05-2021 13:52
De enige mooie dagen die we hebben gehad waren die 2 dagen in het weekend dat volgde op het schaatsweekend. Toen het in week 3 van Februari tegen de 18 graden aankwam.

Daarna hebben we vind ik niet echt mooie dagen meer gehad. En dat bedoel ik dan vooral in relatie tot de maand. Een dag met 12 graden en stralende zon is inderdaad een mooie dag voor januari / februari, maar niet voor eind april. Dat vind ik dan ook moeilijk om zo'n dag als koningsdag een mooie dag te noemen.

En zo is het tot nu helaas constant. De ''mooi'' factoren komen steeds niet met elkaar samen. Is het zonnig, dan is het weer koud. Is het warm (zoals komend weekend), dan is het weer zwaarbewolkt en buiig. In het weekend van 15 mei lijkt het weer zonnig te worden, maar is het wel weer koud... Ik vrees dat we dat er een beetje in houden.
Mij hoef je niet te overtuigen ;-))
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Suzy, elk lichaam is altijd bikiniproof ;-))
Verder is mijn tuin er helemaal klaar voor, om erin te gaan zitten en genieten. Heb ik vorige week gelukkig ook kunnen doen, toen het wel koud waaide.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
04-05-2021 16:34
Suzy, elk lichaam is altijd bikiniproof ;-))
Verder is mijn tuin er helemaal klaar voor, om erin te gaan zitten en genieten. Heb ik vorige week gelukkig ook kunnen doen, toen het wel koud waaide.
Ik heb door die harde wind vandaag weer de tegels vol blad 🍁 en andere rommel liggen. Heeft geen zin om nu te vegen. Waait te hard.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Oh dat zijn wel toepasselijke blaadjes voor vandaag!

Wij hebben geen blad in de tuin en hij is net helemaal betegeld. Ziet er erg uitnodigend uit. Wanneer de zon schijnt dan.
Later is nu
Hier ook blad op het terras. Van die mooi frisse groene lenteblaadjes. Bespottelijk.

Na deze werkweek heb ik twee weken vakantie, dus ik gok erop dat de hittegolven rond 24 mei wel los zullen breken.
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
04-05-2021 14:24
Denk aan "The Secret", wat jaren geleden hot was, je weet nooit of het helpt, het is te proberen iig
En 1 van de voorwaarden was ook dat je dan moet zorgen dat je er klaar voor bent om te ontvangen wat je wenst: dus ladies: nú voorbereiden op bikiniproof worden,
Van The Secret word ik recalcitrant. :lol:

Echt stormachtig vandaag. Helaas moet ik nog naar buiten, anders was ik binnen gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
04-05-2021 16:34
Suzy, elk lichaam is altijd bikiniproof ;-))
Verder is mijn tuin er helemaal klaar voor, om erin te gaan zitten en genieten. Heb ik vorige week gelukkig ook kunnen doen, toen het wel koud waaide.
Ben ik absoluut met je eens, hoor, helaas denken zoveel vrouwen er anders over, en/ of anders/ onzeker over zichzelf.
Zelf heb ik allang geen slank of strak lijf meer, maar zit daar totaal niet mee, zit lekker in mijn vel en doel ik met "bikini- of zomerproof" (ook zonder bikini of badpak) meer op goed verzorgd (en persoonlijk maakt voor mij benen enzo gladgeschoren daar onderdeel van uit, maar dat doe ik het hele jaar rond sowieso al, maar dat is aan iedereens eigen voorkeur).

Normaal ben ik al ietsje voorgebruind (nu en dan onder de zonnebank in de winter) als de lente begint en nu dus niet.
Jammer dan, niet belangrijk ook.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
04-05-2021 17:26
Hier ook blad op het terras. Van die mooi frisse groene lenteblaadjes. Bespottelijk.

Na deze werkweek heb ik twee weken vakantie, dus ik gok erop dat de hittegolven rond 24 mei wel los zullen breken.

Da's mooi, want dat weekend gaan man en ik eropuit. :jump:
Later is nu
Pas de laatste week van mei mogelijk warmer weer volgens de voorspellingen :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven