Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Luci_Morgenster schreef:
12-08-2020 19:07
Tegen de herfst denk ik dat je beter naar de zonliefhebberstopic kan gaan. ;-)

Maar nu is het gewoon pleurisheet en kom lekker met ons klagen erover!

Haha ja tegen die tijd zl ik wel verkassen. Al moet ik zeggen ht is vaak vooral het laatste staartje winter, vanaf eind januari. Dan ben ik wel weer klaar met de warme choco en heb de hoop op sneeuw weer opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ben oververhit en kribbig tegen mijn vriend kan hem niet velen. We hebben gelukkig een LAT relatie zodat hij naar zijn eigen huis kan vertrekken.
Ik duld op dit moment geen vent om me heen die ook nogeens in mijn bed komt slapen en geen enkel probleem heeft met de hitte :woa:
Alle reacties Link kopieren
Met de winter heb ik niet zoveel, de decembermaand sla ik liever over en de maanden er naartoe. Verplichte gezelligheid en allerlei vervelende reclame - uitingen die je moeizaam kunt ontlopen. De wintertijd mag van mij ook in de zomer ingevoerd worden zoals het oorspronkelijk ook de standaardtijd was.

Deze hitte vind ik vreselijk. Maximaal 25 graden en wat lichte bewolking. Of af en toe zon erbij maar niet dit verstikkende, drukkende gevoel wat er nu buiten heerst. Alles kost me teveel energie. Pffff...
Ik heb t topic weer gevonden hoor. Ik heb t vandaag zo zwaar, niet normaal. Benauwd en voel me gewoon niet lekker (zacht uitgedrukt) en ook moe heel moe. Maar slapen overdag kan ik sowieso niet. O men morgen nog zo een dag om te huilen (maar ga geen vocht verspillen).

Herfst kom maar door!
Alle reacties Link kopieren
Zat nog in het oude topic te schrijven. Oeps :-$

Ik heb simpelweg een hekel aan temperaturen boven de 21 graden. En aan die lange lichte dagen.

Ondanks Raynaud (blauwe, gevoelloze vingers) bij koud weer hou ik van de winter. Het geeft rust ofzo en ik vind het knusser. Minder prikkels.

Heb geen hekel aan de zon, maar dan moet er wel schaduw zijn.
Alle reacties Link kopieren
EHR, wat heerlijk! Je hebt het verdiend. Ik vind het ook een goed idee om hier geld voor apart te zetten, misschien ga ik dat ook wel doen. Het lijkt me ook heel lekker om te ‘overzomeren’ in IJsland ofzo. In de rest van Scandinavië hoef je nu ook niet te zijn.

Ik ben afgedraaid. Heb net wat hoogstnodige huishoudelijke klusjes gedaan, misschien had ik beter kunnen wachten tot de afkoelperiode, maar in elk geval moesten mijn diertjes een schoon hok, dat kon niet wachten. En daarna dacht ik: ach, als ik toch bezig ben kan ik ook de kamer stofzuigen, de wc schoonmaken etc. Ik neem straks een lekker Raketje als beloning!

Van morgen verwacht ik nog niet veel, hoewel ik wel hoop dat het bij ons ook gaat regenen. Voorlopig verschillen de voorspellingen nogal, what’s new.

Maar we zijn er inderdaad bijna! Kom op allemaal, we kunnen dit!
't Is al met al een heel gedoe
Pingu schreef:
12-08-2020 20:01
EHR, wat heerlijk! Je hebt het verdiend. Ik vind het ook een goed idee om hier geld voor apart te zetten, misschien ga ik dat ook wel doen. Het lijkt me ook heel lekker om te ‘overzomeren’ in IJsland ofzo. In de rest van Scandinavië hoef je nu ook niet te zijn.

Ik ben afgedraaid. Heb net wat hoogstnodige huishoudelijke klusjes gedaan, misschien had ik beter kunnen wachten tot de afkoelperiode, maar in elk geval moesten mijn diertjes een schoon hok, dat kon niet wachten. En daarna dacht ik: ach, als ik toch bezig ben kan ik ook de kamer stofzuigen, de wc schoonmaken etc. Ik neem straks een lekker Raketje als beloning!

Van morgen verwacht ik nog niet veel, hoewel ik wel hoop dat het bij ons ook gaat regenen. Voorlopig verschillen de voorspellingen nogal, what’s new.

Maar we zijn er inderdaad bijna! Kom op allemaal, we kunnen dit!
Nou, dat zat ik dus met mijn partner over te kletsen. Om over 12-15 jaar dat ook echt te gaan doen. Hij wil dan niet altijd mee. Ik zou dat echt graag willen. :-D En heb niks van ergens een tijdje alleen zitten. En wedden dat hij er zit zodra het zo heet gaat worden...

Ik hoef rest van jaar daar niet te wonen ivm kinderen en werk en sociaal leven hier maar zou best juli-augustus weg willen. En je moet er geld voor hebben.
Luci_Morgenster schreef:
12-08-2020 20:04
Nou, dat zat ik dus met mijn partner over te kletsen. Om over 12-15 jaar dat ook echt te gaan doen. Hij wil dan niet altijd mee. Ik zou dat echt graag willen. :-D En heb niks van ergens een tijdje alleen zitten. En wedden dat hij er zit zodra het zo heet gaat worden...

Ik hoef rest van jaar daar niet te wonen ivm kinderen en werk en sociaal leven hier maar zou best juli-augustus weg willen. En je moet er geld voor hebben.
Ik had het net met man over om naar Ijsland te verhuizen als t zo doorgaat en hij was voor. Maar inderdaad overzomeren zou top zijn. Helaas gaat dat niet ivm werk.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu 11 graden in Reykjavik :flirting:
't Is al met al een heel gedoe
Pingu schreef:
12-08-2020 20:26
Het is nu 11 graden in Reykjavik :flirting:
Ja ik zag t. De lucky bastards :D
TijdvoorTaart schreef:
12-08-2020 17:42
Niet aan beginnen, joh. Wij eten nu stokbrood met smeersels en worst, kaas, olijven enzo

Echt niet dat er nu een pan op het vuur gaat.
Ik heb inderdaad ook al dagen groente met hummus en blokjes kaas, tosti's es gegeten om maar niet te hoeven koken. Ik heb gisteren maar friet gehaald uit ellende. Vandaag toch nog maar even snel wat gekookt en een lekkere courgettesoep gemaakt. Ik knapte er wel echt van op moet ik zeggen. Fijn dat je een goede dag hebt vandaag. Dat geeft de burger moed :)
mindervanmij schreef:
12-08-2020 19:01


Heb mijn haar kort laten knippen, hopelijk helpt dat ook een beetje qua warmte. Ik zou mijn hoofd wel kaal willen scheren momenteel met die hitte o_o
Heb ik vorig jaar ook gedaan aan het begin van de zomer nadat ik mijn haar had gedoneerd. Ik vond het ideaal! Ik niet inmiddels nodig naar de kapper, maar ik durf nog niet zo goed met corona.
Alle reacties Link kopieren
Oh! Wie heeft er tijdens de warme dagen ook altijd zoveel last van fysieke klachten?

Ik heb sinds drie dagen ongelofelijke hoofdpijn, druk op mijn oren, jeukende huid met allemaal uitslag, kan nauwelijks eten en voel mij lichtelijk depressief. Heb ook enkele keren gehuild. 😭

Heb vandaag bijna de hele dag op bed gelegen. Alleen toen mijn zoontje terugkwam van de opvang tot het moment dat hij naar bed ging ben ik eruit geweest.

Toen ik vanmiddag op Netflix surfte kwam ik allerlei kerstfilms tegen. Die prachtige dagen zijn voor mijn gevoel nog veel te ver weg! 😔
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, nieuw deel alweer. En steeds meer nieuwe medewinterliefhebbers.
De warmte is echt gruwel. De airco trekt het ook niet meer zo goed, zelfs met 3 ventilatoren als hulp krijg ik het niet onder de 28 graden in de woonkamer.
Maar dat is niets vergeleken bij veel ouderen waar ik zorg kom verlenen, soms is er niet eens een ventilator, zo triest.
Ik vind kerst vreselijk.

Maar december als maand zonder die poespas geweldig. Net als januari. :heart:
Hier ook lastige huid BunnyLover. Ik heb al eczeem en met het zweten wordt het erger. Airco kan ook niet, want dat verergert het ook. Het is dus een beetje behelpen, maar er is licht aan het einde van de tunnel :)
Alle reacties Link kopieren
Het ergste vind ik het gevoel opgesloten te zitten en nergens verkoeling te kunnen zoeken. Als het 1 of 2 dagen heel heet is, kun je nog lekker koel in huis zitten en slaap je nog goed. Nu, na een dikke week, kan ik nergens een koel plekje meer vinden in of rond mn huis. Dat vind ik ook zo erg aan de zomer en heb daarom veel meer te doen met mensen die niet tegen de hitte kunnen. Als je niet tegen kou kan, kun je altijd thuis nog lekker je verwarming aanzetten zodat je het warmer krijgt.
Ik ga ook maar eens serieus overwegen een airco aan te schaffen.

Verder heeft onze baby er gelukkig weinig last van - ik hoop dat ze de genen van dr vader heeft gekregen :-D En mijn man is zo lief, hij doet nu alle nachten met de baby zodat ik nog een beetje kan slapen.
Alle reacties Link kopieren
BunnyLover87 schreef:
12-08-2020 21:07
Oh! Wie heeft er tijdens de warme dagen ook altijd zoveel last van fysieke klachten?

Ik heb sinds drie dagen ongelofelijke hoofdpijn, druk op mijn oren, jeukende huid met allemaal uitslag, kan nauwelijks eten en voel mij lichtelijk depressief. Heb ook enkele keren gehuild. 😭

Heb vandaag bijna de hele dag op bed gelegen. Alleen toen mijn zoontje terugkwam van de opvang tot het moment dat hij naar bed ging ben ik eruit geweest.

Toen ik vanmiddag op Netflix surfte kwam ik allerlei kerstfilms tegen. Die prachtige dagen zijn voor mijn gevoel nog veel te ver weg! 😔
Ik heb ook veel last van hoofdpijn met deze warmte. Misselijkheid en moe ook maar ben ook zwanger. Voel me ook depri deze dagen.
Onze dochter is morgen een dagje naar de creche; ik ga morgen denk ik ook de hele dag op bed liggen netflixen
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
12-08-2020 21:15
Wat leuk, nieuw deel alweer. En steeds meer nieuwe medewinterliefhebbers.
De warmte is echt gruwel. De airco trekt het ook niet meer zo goed, zelfs met 3 ventilatoren als hulp krijg ik het niet onder de 28 graden in de woonkamer.
Maar dat is niets vergeleken bij veel ouderen waar ik zorg kom verlenen, soms is er niet eens een ventilator, zo triest.
Wat erg voor die ouderen, dat breekt mn hart.
Alle reacties Link kopieren
Ano11niem schreef:
12-08-2020 16:54
Ik hou moed door te bedenken dat we al door het ergste heen zijn... Zowel deze hittegolf duurt nog maar een dag of 2 (ook al te lang natuurlijk) en ook de zomer zelf duurt niet zo heel lang meer.

Wat dat betreft vind ik mei, juni en juli toch erger, dan heb je nog zolang te gaan.

Verder jezelf zo rustig mogelijk houden, probeer jezelf af te leiden met bijvoorbeeld je lievelingsfilm of -serie, dan zit je toch even met je gedachten ergens anders.
Ik probeer ook maar te denken dat de zomer ten einde loopt, maar het kost me moeite om me nu niet al druk te maken om volgend jaar (helaas zit dat in mijn aard). Als we zo'n hittegolf in juni hadden gehad, hadden ze me kunnen opnemen, denk ik....
Alle reacties Link kopieren
De klittenband strip van mijn mobiele airco heeft het begeven omdat het zo warm is. De lijm van de strip is gewoon gesmolten. Zo warm is het dus hier. :facepalm:

@bunnylover ik heb dat ook die druk op mijn oren!!! Zo vreemd. Ik krijg ook amper eten weg, terwijl ik normaal zo'n veelvraat ben. Ik word in de ochtend ook echt misselijk wakker. Het is hier ook wel echt gelijk benauwd binnen in de ochtend. Zo voor mijn airco is het wel te doen maar daar zitten helaas ook nadelen aan. Keelpijn en spierpijn. Maar goed, dat neem ik maar even voor lief. Anders wordt ik er helemaal zo depri van. Het is bijna voorbij!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het zo vreselijk zat allemaal. Ik ga er zo een slaappil in gooien en dan nog hopelijk de laatste warme nacht doorkomen. Nu nog zo’n schijtnacht en morgen eis ik gewoon verkoeling.

Deze warmte kost me zowat m’n relatie. Mijn vriend snapt niet dat ik het zó erg vind. Hij doet bijna alsof het een keuze is; dat als ik niet klaag dat ik het dan niet voel ofzo. Ik heb hoofdpijn, ik slaap amper en ik functioneer gewoon niet.

Sorry voor m’n geklaag maar ik zit er echt even doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Anouk, hoe vaak moet ik nog zeggen dat je geen sorry hoeft te zeggen hier? :)
Natuurlijk klaag je, daar is dit topic voor!

Ik zit er ook doorheen, ik vind het gewoon ongelofelijk dat het zo lang duurt.
Vorige week dinsdag was het nog 21 graden, en daarna brak de hel los. 21 graden...kunnen jullie het je voorstellen?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk toegeven dat ik een redelijk goede week heb gehad. Ik heb zelfs (buiten) gesport en redelijk geslapen. Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat en dat jullie vanaf morgen weer even op adem kunnen komen. :heart:
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
12-08-2020 21:23
Hier ook lastige huid BunnyLover. Ik heb al eczeem en met het zweten wordt het erger. Airco kan ook niet, want dat verergert het ook. Het is dus een beetje behelpen, maar er is licht aan het einde van de tunnel :)
Heel herkenbaar! Heb zelf ook eczeem en de hitte en zweet verergert het! Zo vervelend, maar gelukkig is het bijna voorbij.
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven