Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Godsamme, ik wil slapen. Adem alleen maar hete lucht in. Net even in de tuin gezeten. De eerste paniekaanval van deze zomer is een feit. Hopelijk ook de laatste......
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Hier voelt het buiten zowaar koel :lol:
Nog even volhouden mensen!
Oh jongens, ik weet het even niet meer. Ik heb het alleen maar heet en dat is alles waar ik nu mee bezig ben. Ik haat dit intens en snak zo naar verkoeling. Volgens de voorspelling wordt het hier vandaag 'maar' 28 graden. Ik hoop zo dat het hier gaat regenen en onweren, maar ik vrees dat in de loop van de dag alle buien weer van de radar verdwenen zijn. Zo gaat het iedere keer.

Heel veel sterkte vandaag allemaal, het einde is in zicht!
Alle reacties Link kopieren
Regen hier!!
litalily wijzigde dit bericht op 14-08-2020 01:38
27.27% gewijzigd
LitaLily schreef:
13-08-2020 06:56
Regen hier!!(Brabant)
Wat fijn! Hopelijk warmt het wat minder op ook zo.

Ik zie op de radar pas vannacht en niet veel.
Iemand vroeg naar lichamelijke klachten.
Hier dus ook.

Zonder hitte al dagelijks last van zenuwpijn, maar met hitte alleen maar erger.

En mentaal wordt het er ook niet beter op. Ademhalen is sinds een paar maanden “een dingetje”. En natuurlijk kun je bij hitte gewoon ademhalen. Maar zo voelt het niet. En dat is dan ook een beetje een trigger.

Ik gedij het best op 20/21 graden. Zonnetje mag best, maar dan wel met koele wind erbij.
LitaLily schreef:
13-08-2020 06:56
Regen hier!!(Brabant)
Hier ook Brabant, maar geen regen :cry:

Oh. Haha. Ik typ dit en hoor, letterlijk op moment van verzenden, de eerste donderslag. Hopen dat dat doorzet dan maar
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk dit... nog redelijk geslapen, wel heel erg liggen draaien en woelen, echt een sauna hier binnen en vanmorgen zoemde er een mug om mijn hoofd.

Moet straks ergens naartoe, ben zooo blij als ik weer thuis ben.
Ben echt helemaal op, moe, depri.
Wil ook gewoon met rust gelaten worden, voor me uit staren en wachten totdat het koeler wordt.
Zit nog liever in een warm huis met een serie en in mijn eigen bubbel als ergens waar het koeler is maar waar ik moet socializen. Maarja, het is even niet anders.

En die insecten inderdaad, ik kan hier niet eens een raam openzetten of er hangen al wespen.
Maar we zijn weer een stapje dichterbij de Herfst.
Sterkte allemaal weer vandaag, het is echt aftellen nu.
Op de bank is niet fijn voor mij, maar ik heb geslapen.
Heb ondertussen nare benauwdheid.

Gisterennacht komt mijn oudste naar beneden, zaten beestjes op haar.... raam was eerder open geweest en ze had licht even aan gehad voor naar bed gaan. Echt hele zwerm vliegjes en muggen binnen.

Om de lamp dansen ..maar ook haar hele bed zat onder. Dat was echt vies. Ze vonden haar net zo lekker warm als de lamp gok ik.

Dus die naar onze donkere slaapkamer gestuurd. Haar kamer gezogen en de boel in de wasmachine gestopt. Om 1.00 uur s'nachts. :-?

Zo nog even de hoes van matras in de machine en sprayen daar. Dan alles weer zuigen. Jippie. Lekker warm.
Nog even volhouden mensen..... sterkte iedereen weer vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer 30+, ik smacht naar koel weer. Van nachtrust is nog steeds geen sprake, nu alle deuren en ramen maar weer open. De buurpoezen zijn hier blij mee ;-D er komt regelmatig even een langs. Ik hoop op buien vanavond, ik heb ook al bedacht dat ik niet ga koken vandaag. Veel te warm om in de keuken te staan.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
13-08-2020 07:02
Iemand vroeg naar lichamelijke klachten.
Hier dus ook.

Zonder hitte al dagelijks last van zenuwpijn, maar met hitte alleen maar erger.

En mentaal wordt het er ook niet beter op. Ademhalen is sinds een paar maanden “een dingetje”. En natuurlijk kun je bij hitte gewoon ademhalen. Maar zo voelt het niet. En dat is dan ook een beetje een trigger.

Ik gedij het best op 20/21 graden. Zonnetje mag best, maar dan wel met koele wind erbij.
Wat ellendig.. Veel sterkte!.
Dat (niet kunnen) ademhalen herken ik wel, maar bij mij is dat "gelukkig" pas een week. Zeker wanneer ik buiten ben (note to self; niet meer overdag boodschappen gaan doen, maar 's morgens) Ik krijg dan ook het gevoel bijna van mn stokje te gaan.
Maar ook binnen al een paar keer de duizelingen gehad afgelopen dagen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
13-08-2020 07:13
Op de bank is niet fijn voor mij, maar ik heb geslapen.
Heb ondertussen nare benauwdheid.

Gisterennacht komt mijn oudste naar beneden, zaten beestjes op haar.... raam was eerder open geweest en ze had licht even aan gehad voor naar bed gaan. Echt hele zwerm vliegjes en muggen binnen.

Om de lamp dansen ..maar ook haar hele bed zat onder. Dat was echt vies. Ze vonden haar net zo lekker warm als de lamp gok ik.

Dus die naar onze donkere slaapkamer gestuurd. Haar kamer gezogen en de boel in de wasmachine gestopt. Om 1.00 uur s'nachts. :-?

Zo nog even de hoes van matras in de machine en sprayen daar. Dan alles weer zuigen. Jippie. Lekker warm.
Jeetje wat een kl*te nacht zeg!
Ik heb vannacht warempel goed geslapen. We hadden de ramen openstaan en rond een uur of 2 merkte ik dat de tempratuur voldoende was gedaald, dus heb het raam en rolgordijn dicht kunnen doen :yes: Dat scheelt echt een flinke slok op een borrel zeg.

Ook beneden is het nu wel redelijk te doen. O_O Nog wel warm maar nog niet zo pufheet als gister. Ik ga de deur even openzetten kijken of het nog verder afkoelt :cheer:

Ik zie dat ze voor hier max 30 voorspellen, maar wel kort. Even een uurtje, daarna zakt het alweer. Op mijn apple weer staat zelfs geen 30
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 07:41
14.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier komt de beloofde regen en onweer om 14.00 uur
Ben trouwens blij dat ik vroeg op ben gestaan (06.30) ze zijn hier namelijk begonnen met grasmaaien

Edit: nu zijn ze aan het bladblazeren
Normaal had ik de deur dichtgedaan, maar liever niet nu het nog lekker fris is.
Ook al zo'n nadeel aan dit weer. Het grasveldje ligt precies achter mijn tuin namelijk

Verder redelijk geslapen, maar wel de ventilator heel de tijd op me gericht, té warm..

Hier wordt het trouwens 29 graden en om 17.00 uur zakt dat gelukkig
michella_1991 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 07:49
36.52% gewijzigd
Happy new topic allemaal!

Beetje laat, maar mijn telefoon begaf het gisteren dankzij de hitte. Hij hield er ineens mee op en voelde bloedheet aan. Nu doet hij het gelukkig weer. Heb Ugli's geniale airco post net gelezen en ben er super blij mee. Heel erg bedankt Ugli! Topper.
Geeft me een goed idee van waar ik allemaal op moet letten. Het is toch een flinke uitgave dus wil wel de juiste airco kiezen.
Ik neig naar die van Lucifer omdat die er goed uit ziet maar ik heb ook een Aspen en een Trotec op het oog. Maar goed, dat moet ik allemaal nog even verder uitzoeken.

Ik heb zowaar prima geslapen vannacht, al was het hier gisteravond om twaalf uur nog 29 graden in huis. Het was echt niet te harden. Maar ik was zo moe dat ik toch zo in slaap was. Kat sliep weer buiten. Het is hier nu afgekoeld naar 25,5 en ik geniet er van.

Volgens mijn weerapp wordt het hier vandaag maar 29 graden vandaag en veel regen. Ik zou er voor tekenen.
Zolang de zon maar weg blijft, dat scheelt al een hoop. Het laatste dagje vandaag, meiden. We komen er wel door!

Sterkte voor iedereen die het niet meer trekt, lichamelijk en psychisch. Dikke knuffel. :hug: :hug:
Kraakheldere, ijzige tvp :)
Oh, waar ik trouwens het meest naar uit kijk van dat het morgen klaar is dat is dat ik weer in mijn lange broek kan lopen en mijn sokken weer aan kan. Ik loop al dagen op blote voeten en slippers en dat haat ik echt zo erg. Maar het is te heet voor een lange broek en sokken. Daar kijk ik echt reikhalzend naar uit.
En naar de sportschool morgen haha. :$

( oke en goed slapen, koele nachten, niet meer smelten telkens als ik de deur uit stap, dat soort dingen )
Alle reacties Link kopieren
[quote=LAgirl82 post_id=31766605 time=1597263573 user_id=350297]
In dit topic ook nog maar eens dit plaatje, omdat het zo passend is en precies zegt wat ik denk en voel.

It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Madrid87 schreef:
13-08-2020 07:40
Beetje laat, maar mijn telefoon begaf het gisteren dankzij de hitte. Hij hield er ineens mee op en voelde bloedheet aan. Nu doet hij het gelukkig weer.

Mijn telefoon deed gister ook al zo gek. Leeg in no time. Terwijl ik niks gek (of anders dan normaal) ermee deed. Nu inderdaad weer normaal.
EHR schreef:
13-08-2020 07:51
Mijn telefoon deed gister ook al zo gek. Leeg in no time. Terwijl ik niks gek (of anders dan normaal) ermee deed. Nu inderdaad weer normaal.
Raar he. Mijn koelkast koelde ook minder goed merkte ik gisteren. Was veel warmer terwijl hij op dezelfde stand stond. Heel gek.
Hoe is het in het hotel? Zit je nog lekker in de koelte? Hoop dat je er van geniet. Ga je vandaag weer naar huis?

Heb net even afgewassen, moest echt gebeuren, en wil eigenlijk nog even stofzuigen maar denk dat ik nog een dag wacht. Who cares toch? Ik woon alleen. Ik baal wel dat ik gisteren geen kracht had om mijn dagelijkse 10.000 stappen te zetten, maar ik was zo moe en sloom, ik had er echt geen energie voor. Maar wel vraatzucht haha. :whistle:
Voel me net zo'n opgezwollen ballon.
Vannacht was voor mij een goede nacht. Heb niet eens extreem gezweet. Ik denk dat de regen van de nacht ervor zorgde dat toen zo klam werd en zweterig. Vannacht dus niet echt een verademing. Ik zie dan ook op tegen regen vandaag. Maar goed hopelijk dus wel afkoeling. Vandaag weer een bioscoopje op program.
Hopelijk is dit de laatste dag horror en de laatste dag 30 graden of meer van de zomer 2020!
Ik ben er zó klaar mee he, met die ***zomer! (6) (6) (6)
Afbeelding
Madrid87 schreef:
13-08-2020 07:49
Oh, waar ik trouwens het meest naar uit kijk van dat het morgen klaar is dat is dat ik weer in mijn lange broek kan lopen en mijn sokken weer aan kan. Ik loop al dagen op blote voeten en slippers en dat haat ik echt zo erg. Maar het is te heet voor een lange broek en sokken. Daar kijk ik echt reikhalzend naar uit.
En naar de sportschool morgen haha. :$

( oke en goed slapen, koele nachten, niet meer smelten telkens als ik de deur uit stap, dat soort dingen )
Ik vind sokken en boots lekker maar ik heb heerlijke sandalen. Ik vind een lange broek en een lekker shirt of bloesje met sandalen en dan 21 graden zoals ze voorspellen na dinsdag ook heerlijk. Voor nog een weekje ofzo he?

En dan graag herfst. Echte.


Ik heb wel een week geleden een nieuwe winterjas gekocht. Wol, maar niet te dik ( want hoe koud gaat het echt worden?? ) en 50% korting.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 08:24
3.24% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven