Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Kruimeltaart schreef:
01-03-2021 13:44
Hier al in geen 1,5 week ook maar iets van een wolk gezien :cry:
Hier ook niet.
O ik verlang naar november en hoop tegen die tijd dat we dan weer naar de kerstshows kunnen, want dat heb ik afgelopen jaar gemist.
Hier is het vandaag vrij fris. Graad of 10, best prima voor maart.

Wordt nu zonnig, dus temp zal nog wel wat oplopen, maar de 16 graden van afgelopen weekend gaan we niet halen.

Ik woon gelukkig in een vrij rustige wijk. Wel eens harde muziek, maar nooit uren aan een stuk of op onchristelijke tijdstippen. Lijkt me heel rot om dat van nu tot oktober aan te moeten horen. Snap dat veel hier daar gek van worden
Weer zon zon zon, ik ben er klaar mee!!!
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
01-03-2021 13:49
Hier ook niet.
O ik verlang naar november en hoop tegen die tijd dat we dan weer naar de kerstshows kunnen, want dat heb ik afgelopen jaar gemist.
En dit! Geen kerstshows en kerstmarkten gehad dit jaar. Dat zijn altijd mijn oplaadmomenten, kan ik een jaar op teren.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen haat ik de hitte en de felle zon, maar ook de insecten! Voor de prikkende en bijtende. Ik ben altijd de sjaak en krijg 9 van de 10 x soort van allergische reactie. M.a.w. één muggenbeet kan me een plakkaat van 5 cm of groter opleveren. Zo ook met een beet van de huis-,-tuin -en keukenmier. En laten we de processierups niet vergeten!

Gisteren buiten bezig geweest en ja, hoor, iets heeft me te pakken gehad. Grote rode warme plek op mijn pols.

Bah bah bah! In de zomer 'lekker buiten zitten'? Vergeet het maar. Zelfs bij daglicht pakken ze me :cry:

Ik heb inmiddels soort van fobie ontwikkeld...
Kruimeltaart schreef:
01-03-2021 17:43
En dit! Geen kerstshows en kerstmarkten gehad dit jaar. Dat zijn altijd mijn oplaadmomenten, kan ik een jaar op teren.
Ik heb de herfst en de winter echt als heel naar ervaren. Niks gezelligs, geen fijne kerstvakantie (onze vakantie van het jaar als in mijn man is dan ook vrij), geen top 2000 cafe bezoeken, geen intratuin Duiven. Zomerliefhebbers kunnen denk ik.in deze Corona tijden toch makkelijker genieten van het weer denk ik. Veel activiteiten buiten en afgelopen zomer werden de regels toch behoorlijk losgelaten.

En die insecten mijn god verschrikkelijk. Ik hou echt van dieren en wil ze niet doden, maar muggen en mieren, hou op met me.
Alle reacties Link kopieren
En weer de hele dag zon.... Ik heb zo zin in periode met bewolking en regen
Hier is het morgen nog 16 graden, maar daarna schijnt het te gaan regenen en komt er een temperatuur daling. Ben benieuwd.

Vanmorgen was het hier wel nog koud. Om 8 uur met handschoenen op de fiets. Om 10 liep ik echter weer met korte mouwen buiten
Alle reacties Link kopieren
Morgen temperaturen beneden de 10 graden genieten zolang het nog kan :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het weer van vandaag goed te doen. Sluierbewolking met daarachter de zon en temperatuur was oké.

Ook prima weer om al het e.e.a. in de tuin te doen. Liever nu dan wanneer het voor mij alweer té warm is.

Wel fijn dat het nog wat frisser wordt nu :)
Alle reacties Link kopieren
Hier zou.het vandaag 15 graden worden, maar dat is niet uitgekomen.
Heel de dag mistig en iets van 8 graden, heerlijkl
Alle reacties Link kopieren
Ja de voorspellingen zien er niet verkeerd uit :)
Heerlijk regenachtig vandaag, hier was ik echt aan toe :love:
Als het goed is blijft het de hele dag zo.

Was zo bang dat de lijn zich nu al door zou trekken... maar als we nu maart/april nog een beetje rond deze temperaturen blijven en ook regelmatig regen/bewolking.. dan is het allemaal wat beter te behappen, anders wordt het wel weer een hele lange Lente/Zomer...

Maar vandaag in ieder geval even genieten :heart:
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
04-03-2021 09:16
Ja de voorspellingen zien er niet verkeerd uit :)
Heerlijk regenachtig vandaag, hier was ik echt aan toe :love:
Als het goed is blijft het de hele dag zo.

Was zo bang dat de lijn zich nu al door zou trekken... maar als we nu maart/april nog een beetje rond deze temperaturen blijven en ook regelmatig regen/bewolking.. dan is het allemaal wat beter te behappen, anders wordt het wel weer een hele lange Lente/Zomer...

Maar vandaag in ieder geval even genieten :heart:
Zoals ze hier zeggen: maartse buien en aprilse grillen (komen wanneer ze willen) laat maar komen :-)
Alle reacties Link kopieren
Het was een heerlijke grijze dag. Helaas geen regendruppels gezien,
Alle reacties Link kopieren
Grijs, koud, kil. Heerlijk :hyper:
Voelde me meteen weer beduidend beter nu het gewoon rustig bewolkt was.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was echt heerlijk inderdaad! Helaas maar voor korte duur want nu weer alleen maar zon. Hopelijk volgende week weer wat meer bewolking
Die zon. Ugggh. Ik hoop steeds dat ik er blij van word, omdat dit voor de meeste mensen geldt, maar ik word er toch echt ongelukkig van. Ik kan er niks aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik kreeg net de vraag of ik nog van het zonnetje ga genieten.
Serieus, met een graad of 7!!?

Sommige mensen grijpen ook echt elk zonnetje aan om ervan te genieten
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
05-03-2021 12:03
Haha, ik kreeg net de vraag of ik nog van het zonnetje ga genieten.
Serieus, met een graad of 7!!?

Sommige mensen grijpen ook echt elk zonnetje aan om ervan te genieten
Dat, en ook alsof de zon maar zelden schijnt. Het is juist zelden bewolkt.
Alle reacties Link kopieren
Precies, altijd die helbal. Ik geniet me suf van de wolken.
Alle reacties Link kopieren
Juni en juli vind ik echt vreselijk, maar die 8 weken kom ik wel door. Verstand op nul en doorgaan met af en toe een goeie jankbui. En dit topic natuurlijk.

We gaan bijna de hele maand augustus naar de Wadden. En als we terugkomen is het al bijna september. Kortere dagen en donkere avonden. Dan vind ik het allemaal niet meer zo erg.

Blijft over maart april en mei. I will survive!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Sorry, kom ik weer met m'n gezeur

M'n pa was hier vanmiddag even en zei ''je hebt zeker lekker buiten gezeten?'' hij weet dat ik dat niet snel doe.
Dat is nog tot daar aan toe, maar toen zei hij ''je moeder wel hoor''

Serieus, het was max 9 graden! In mijn ogen geen temperatuur om van het zonnetje te genieten

Tuin op het Zuiden. Misschien niet aardig om te zeggen, maar met dit weer zie ik er dus al steeds meer tegenop om langs te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god het is hier eindelijk bewolkt...
Ik wordt er zooo moe van.
Ze hadden hier bewolking voorspeld maar weer de he'-le dag zon :thunder:
Er komt wel meer regen en bewolking aan de komende dagen volgens de voorspellingen, laten we het hopen hoor.
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
05-03-2021 15:55
Juni en juli vind ik echt vreselijk, maar die 8 weken kom ik wel door. Verstand op nul en doorgaan met af en toe een goeie jankbui. En dit topic natuurlijk.

We gaan bijna de hele maand augustus naar de Wadden. En als we terugkomen is het al bijna september. Kortere dagen en donkere avonden. Dan vind ik het allemaal niet meer zo erg.

Blijft over maart april en mei. I will survive!!!
Ik heb het vooral nu.. in maart/april/mei als de dagen steeds meer gaan lengen :"-( maar ja begon dus al in februari dat onbestemde gevoel.
Hoe verder we in de Zomer zitten hoe beter want dan kunnen we weer gaan aftellen..

Maar heerlijk vooruitzicht in augustus naar de Wadden, dan daarna hopelijk een goede Herfst/Winter tegemoet met veel Kerstmarkten want dat heb ik ook zo gemist vorig jaar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven