Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ligt momenteel een dun laagje!
LAgirl82 schreef:
06-04-2021 08:52
Gezellig he! Laten we nog even genieten van de kou en de sneeuw!
De komende 6 maanden worden al erg genoeg, dus nu even niet aan denken en genieten!

Ik zou nu graag een lange wandeling willen maken, maar ik heb vorige week maandag een spoedoperatie gehad (baarmoeder en 1 eierstok eruit) dus het zal een korte wandeling worden en genieten in de tuin.
Wat heftig!! Veel sterkte met herstellen
Het sneeuwt hier gewoon echt! Holy :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk (digitaal) natuurlijk weer van die zeikerds die dit niet normaal vinden voor april en hopen dat het volgende week weer rond de 20 graden wordt. pff..
noas_1993 schreef:
06-04-2021 10:17
Op mijn werk (digitaal) natuurlijk weer van die zeikerds die dit niet normaal vinden voor april en hopen dat het volgende week weer rond de 20 graden wordt. pff..

Dat terwijl sneeuw in april eigenlijk helemaal niet uitzonderlijk is.
Zeker een aantal jaren geleden kwam dit vaak voor, maar door de klimaatverandering denken mensen dat dit niet normaal is.
Het kan vriezen tot de ijsheiligen in mei en sneeuw in april is normaal voor Nederland.

Dit is niet voor niets een bekend gezegde

Afbeelding
Rosie12 schreef:
06-04-2021 09:41
Wat heftig!! Veel sterkte met herstellen

Dank je wel.
Het weer van vorige week, dát is niet normaal voor april!
Alle reacties Link kopieren
Wat een cadeautje! Ik ben echt blij! Zo gezellig die sneeuwvlokjes die zo leuk naar beneden dansen! Fijn hoor!
Ik was net even op kantoor om werk te halen en het geklaag van enkeke collega's... alsof de zomer al gedaan is. Nou, die zon en hitte komt heus nog wel (helaas). Ik ben blij en geniet met volle teugen zolang het nog kan!
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 spoedig herstel :hug:
kimmeke1983 schreef:
06-04-2021 11:57
LAgirl82 spoedig herstel :hug:

Dank je wel
Alle reacties Link kopieren
beterschap LAgirl82, doe je heel voorzichtig? Niet bukken/rekken/strekken tillen hoor de eerste weken!!!!

En idd wat een cadeautje dit weer...dat het maar lang zo mag blijven!!!
Sterkte LAgirl!
Vlaginvaas schreef:
06-04-2021 14:30
beterschap LAgirl82, doe je heel voorzichtig? Niet bukken/rekken/strekken tillen hoor de eerste weken!!!!

En idd wat een cadeautje dit weer...dat het maar lang zo mag blijven!!!

Ik weet het, en ik vind het nu al frustrerend. Zeker omdat alles zo snel en onverwacht ging en ik niks kon voorbereiden.
Gelukkig komen vrienden en familie maaltijden brengen.
Dank je.
Hogwarts schreef:
06-04-2021 14:34
Sterkte LAgirl!

Dank je
Alle reacties Link kopieren
Beterschap LA-girl, hopelijk heb je genoten van je korte wandeling als je die gemaakt hebt!

Lekkere wintertaferelen hier vandaag. Sneeuwbuien en 's avonds de lichten uit, kaarsen aan. Het zou bijna december kunnen zijn als je niet beter wist :)
Heerlijk he! Nog even met volle teugen genieten van dit weer! :flirting:

Die rotzomer gaat nog lang genoeg duren...
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Hoe is het met jullie? Ook zo blij dat het nog lekker frisjes is?

Vanaf maandag gaan de temperaturen wat omhoog, maar gelukkig nog geen 20 graden in zicht (afkloppen). Wel veel zon en dat vind ik vooral 's avonds balen, want dan schijnt ie aan de voorkant in huis en is het 'knusse' waar ik dan zo naar verlang compleet afwezig.
Sterrenstof74 schreef:
14-04-2021 17:27
Hoi!

Hoe is het met jullie? Ook zo blij dat het nog lekker frisjes is?

Vanaf maandag gaan de temperaturen wat omhoog, maar gelukkig nog geen 20 graden in zicht (afkloppen). Wel veel zon en dat vind ik vooral 's avonds balen, want dan schijnt ie aan de voorkant in huis en is het 'knusse' waar ik dan zo naar verlang compleet afwezig.
Hier ook! Voor is het westen en achter t oosten. In de zomer is het dan heet, pfff.
Alle reacties Link kopieren
Ok. Volgende week richting de 15 a 16 graden. Maar wel bewolking, en oh, die nachten niet boven de 5 graden. Dan gaan we al richting mei. Hopelijk blijft ook die maand echte hitte bespaard....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
14-04-2021 17:27
Hoi!

Hoe is het met jullie? Ook zo blij dat het nog lekker frisjes is?

Vanaf maandag gaan de temperaturen wat omhoog, maar gelukkig nog geen 20 graden in zicht (afkloppen). Wel veel zon en dat vind ik vooral 's avonds balen, want dan schijnt ie aan de voorkant in huis en is het 'knusse' waar ik dan zo naar verlang compleet afwezig.
Oh ja dat knusse mis ik ook zo. Dat lange licht aaargh. Qua temperatuur vind ik het momenteel te doen, vooral de nachten zijn nog fijn. So far so good.
Alle reacties Link kopieren
Ja, kon zeker slechter voor april... maar dat vele licht heb ik altijd moeite mee. Wat de temperatuur ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook hoor. Maar de komende weken toch veel bewolking en regen. Maar ik mis ook de schemer rond 17.00 u en dan lekker om 18.00 u donker.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
En over 8 weken is het alweer de langste dag!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk niks nuttigs te melden, haha

Behalve dan dat ik gisteren om 21.00 uur mijn (verduisterende) gordijnen dicht deed en het gelijk lekker donker was binnen.
Natuurlijk wel een lamp aangedaan, maar wat heerlijk knus!

Kreeg gister wel de vraag of ik nog buiten had gezeten, heb ja gezegd om gezeur te voorkomen. Maar heel eerlijk, ik heb een hekel aan buiten zitten, of het nou 30 of 10 graden is.
Alle reacties Link kopieren
Nu het langdurig fris blijft ben ik bang dat wij ineens naar te warm gaat gaan. Daarom dat ik bij mijn mening blijf veel liever de zomer overslaan dan de lente! Lente kan nog aangenaam zijn. Vind 18 tot 23 graden nog te doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven