Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Ik zag net in het weerbericht dat het de 7 volgende dagen gaat regenen en temperaturen rond 16°! Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is wel in België.
Ik ben zooooooo blij!!
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
12-05-2021 21:26
De regen is inderdaad wel fijn, maar wat is het ineens belachelijk lang licht. En we moeten nog wat weken.
O, ik vind het juist opschieten, volgende maand is de langste dag alweer! Maar vandaag viel me inderdaad wel voor het eerst op dat het maar niet donker werd.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
12-05-2021 21:26
De regen is inderdaad wel fijn, maar wat is het ineens belachelijk lang licht. En we moeten nog wat weken.
Ja, dat viel me gister ook op.
Ik ging rond 21.30 uur naar bed en het was nog superlicht buiten! Gelukkig heb ik verduisterende gordijnen

Dinsdagavond is mijn internetmodem kapot gegaan, aangezien ik mijn data wil sparen dan maar geen dingen terugkijken en vroeg naar bed.
Maandagochtend komen ze pas
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 30-06-2021 18:16
99.58% gewijzigd
Het is niet warm maar vandaag ook echt geen zin in zon. Slechte dag en dan helpt dat zonnetje niet echt.

Ben wel blij dat nu niet al weken warmer is dus nog steeds tel ik de zegeningen.

En de airco gaat eind volgende week week naar beneden. Kan ik aansluiten en schoonmaken en staat die al klaar.


Vaak betekend dat je dat voor niets doet. Dat zou mooi zijn. :-D :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Net weer even een wandeling gemaakt, wat is het benauwd!
Het is dan ook 18 graden.
Alle reacties Link kopieren
Bah, vieze klamme warmte vandaag. En veel meer zon dan beloofd :(
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het tegenvallen vandaag! Niks regen en bewolking, maar volle zon en bijna 20 graden. Heb zelfs de airco maar even aangezet want het werd vies benauwd in huis. Ik hoop dat er nog wat buien gaan komen. Of dat in ieder geval die zon weggaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier trekt het nu helemaal dicht :lol:
Hopelijk blijft het zo de rest van de middag/avond.
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
13-05-2021 15:42
Ik vind het tegenvallen vandaag! Niks regen en bewolking, maar volle zon en bijna 20 graden. Heb zelfs de airco maar even aangezet want het werd vies benauwd in huis. Ik hoop dat er nog wat buien gaan komen. Of dat in ieder geval die zon weggaat.
Ik heb hier wel een bui gehad met donderslag en bliksem maar daarna kwam die zon er weer door zal zo een 19 graden zijn dus ik heb ook niets aan die regenbui gehad
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
12-05-2021 23:11
Ik zag net in het weerbericht dat het de 7 volgende dagen gaat regenen en temperaturen rond 16°! Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is wel in België.
Ik ben zooooooo blij!!
In mijn omgeving (het Gooi) is het weer aangepast. 14 tot 17 graden met wolken, regen en heel af en toe zon TOT 25 MEI!!!!

Mijn god, ik ben heel lief geweest het afgelopen jaar, maar zó lief?!

Tralalalalaaaalaaaa...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
13-05-2021 20:49
In mijn omgeving (het Gooi) is het weer aangepast. 14 tot 17 graden met wolken, regen en heel af en toe zon TOT 25 MEI!!!!

Mijn god, ik ben heel lief geweest het afgelopen jaar, maar zó lief?!

Tralalalalaaaalaaaa...
De voorspellingen zijn leuk inderdaad!

Maar... vandaag zou ook de hele dag bewolkt zijn met regen. Ik heb tot een uur terug niets anders gezien dan zon en strak blauwe lucht. En die voorspelling op bewolking en regen bleef maar staan.. en bleef ook vooral niet uitkomen. Dus ik ben wat terughoudend. En niet in een hele goede bui vandaag, dus sorry daarvoor :$

Ik hoop inderdaad dat jij zó lief bent geweest dat dit het weer wordt de komende 14 dagen! (en dat wij daar dan van mogen profiteren) 🤞
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
13-05-2021 21:03
De voorspellingen zijn leuk inderdaad!

Maar... vandaag zou ook de hele dag bewolkt zijn met regen. Ik heb tot een uur terug niets anders gezien dan zon en strak blauwe lucht. En die voorspelling op bewolking en regen bleef maar staan.. en bleef ook vooral niet uitkomen. Dus ik ben wat terughoudend. En niet in een hele goede bui vandaag, dus sorry daarvoor :$

Ik hoop inderdaad dat jij zó lief bent geweest dat dit het weer wordt de komende 14 dagen! (en dat wij daar dan van mogen profiteren) 🤞
Uiteraard!

Het regent nu heel hard buiten en de wind waait door mijn slaapkamer.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem sinds twee weken weer buiten en mensen wat is dat een genot. Volgende week vakantie en top voorspelling, ik blijf lekker in en om het huis ...nu zal in zin. De zomerliefhebbers zullen zich wel stuk mopperen in hun voormuur maar ik ben me toch een potje blij....alleen die veel te lang licht avonden bah.......mag zo snel mogelijk weer donker worden.
Vond vanmiddag even beetje warm, maar rest van de dag was prima. Redelijk bewolkt en zonder zon was het best prettig in spijkerjack buiten.
Alle reacties Link kopieren
Het is zo heerlijk! Gewoon nog lekker een spijkerbroek aan. De nachten zijn aangenaam. Af en toe wat zon vind ik ook geen probleem, als het niet te warm is. En steeds voldoende wolken! Ik ben blij! De vooruitzichten zien er goed uit, dus ik hoop dat het ook zo gaat worden. Het is toch moeilijk om voor een paar dagen vooruit te kijken mbt het weer. Maar ik ben tevreden! En nog maar een week of 6 en dan hebben we de langste dag al weer gehad!!
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijkheid hè? En het zal ongetwijfeld in juli/augustus nog wel bloedheet worden, maar dat vind ik minder erg: dat kun je verwachten in de zomer. En ook als het in mei nog lekker fris is, heb je ook al niet zo'n enorme warme aanloop gehad.

Wat me wel opvalt: in de spaarzame warme dagen tot nu toe is de overlast buiten wel enorm. Muziekinstallaties, BBQ's en echt hele dagen lang.
Alle reacties Link kopieren
Het weer is super!
Rond een uur of 9 kwam wel af en toe de (felle) zon tevoorschijn, maar sinds een een uur is het heerlijk grijs!.
Raam open en dat maakt dat het 16 graden is in m'n slaapkamer. Is ook al weer een paar dagen geleden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk weekend :-D Eindelijk even geen zon :jump:
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf kopt dat Pinksterweekend ook in het water valt...welnee man eindelijk eens lekker voor ons :) als we dit houden tot juni ben ik al superblij. Gisteren mooie stadswandeling gemaakt heerlijk zoveel energie en vanmorgen wakker geworden met regen op het dak ...echt zalig.
Vandaag is een goede dag :heart:
Alle reacties Link kopieren
Een hele goede dag!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Alleen dat licht mensen, dat vind ik zo vreselijk. Hopelijk komt er snel uitsluitsel over permanente zomer/winter tijd. Dat zou als het gunstig valt mijn depressie met 80% reduceren. Over de ongunstige uitslag wil ik niet eens nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een prachtig weekend!
Zo nu en dan komt wel het zonnetje even, dus ik heb de gordijnen op de slaapkamer maar dichtgedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven