Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja precies!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik ben volledig in paniek!
Pffffffffffffffffffffffffff, het weer van de afgelopen dagen was tè mooi!
Het gaat hier (België, in mijn regio) over enkele dagen weeral stikheet worden met temperaturen van 28-30°.
Ik ben amper hersteld van de afgelopen 2 weken en nu dit weeral.
STOMME ROT-ZOMER!
STOMME ROT-ZON!
Alle reacties Link kopieren
Deze afgelopen dagen waren echt een cadeautje.. :heart:
Vandaag ook geen zon gezien.
Zag ook dat de temperatuur omhoog ging naar 27 graden maar is maar één dag zag ik, de komende weken ook bewolking en regen voorspeld en dan zitten we alweer bijna in juli!
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
24-06-2021 16:02
Ik ben volledig in paniek!
Pffffffffffffffffffffffffff, het weer van de afgelopen dagen was tè mooi!
Het gaat hier (België, in mijn regio) over enkele dagen weeral stikheet worden met temperaturen van 28-30°.
Ik ben amper hersteld van de afgelopen 2 weken en nu dit weeral.
STOMME ROT-ZOMER!
STOMME ROT-ZON!
Oh liefje, niet doen hoor. De paniek spat van het scherm. Bedenk dat het volgende week al juli is. De dagen en weken gaan zo snel. Probeer per dag te leven. Het is moeilijk, ik weet het. Wij zijn er voor je ...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
24-06-2021 20:23
Oh liefje, niet doen hoor. De paniek spat van het scherm. Bedenk dat het volgende week al juli is. De dagen en weken gaan zo snel. Probeer per dag te leven. Het is moeilijk, ik weet het. Wij zijn er voor je ...
Wat lief tanteslankie!

Ik denk dat ik de aller-aller grootste zomerhaatster ben.
Ik ken echt niemand die zo ziek wordt als ik wanneer het +25° wordt.
Zelfs 22° vind ik te warm.
Niemand begrijpt mij. ...ik bedoel dus familie en vrienden.
Gelukkig kan ik hier terecht!
Alle reacties Link kopieren
Wij begrijpen jou helemaal. En ik herken het vervelende gevoel dat niemand je begrijpt. Ik ben er nu een paar jaar echt open over dat ik veel meer van de herfst en winter hou (en dan hou ik me nog in). In het begin vonden mensen me gek maar toen het zo warm was 2 weken geleden belde mijn moeder me op en vroeg me hoe het ging. En van de week zei een collega " jij hebt vast lekker geslapen met die koele nachten". En een ander zei toen het regende vrijdag "oh ja, jij houdt hiervan hé". Ik ben er gewoon open over. Ja, de meesten houden van zomer, zon en warm weer. Ik niet (ik háát het en hou alleen van donker, kou en regen, maar dat zeg ik niet. Anders ben ik helemaal zo anders dan wat de norm is). Ik haat de zon. Dat felle en warme. Ik word er vreselijk onrustig van. Zodra de zon weg is, ontspan ik. En als het dan koud is en schemerig, dan ben ik helemaal gelukkig. En mjjn lijf ook. Maar dat hou ik voor me.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik vertel het wel. En leg het continu uit. Dat ik snap dat het lekker weer is voor de meesten, maar dat ik niet goed slaap, fysiek last heb van de hitte en de felheid van de zon. Van de herrie en de hysterische drukte buiten. En dat ik maar niet uit kan, de hele dag aansta en daardoor uitgeput raak. En dat ik dan door de overprikkeling angsten krijg en het niet slapen een neerwaartse spiraal creeert.

Door het zo groot en belangrijk te maken, beginnen de mensen om me heen het steeds beter te begrijpen. Gelukkig :-) En kunnen we voor elkaar blij zijn als de zon schijnt en als het regent. En voel ik me verbonden ipv the odd one out.
Ach Moemoe, wat naar zeg dat het weer zo heet word daar zondag. Ik voel je angst. :hug: Ik kan het me zo voorstellen dat je er zo tegenop ziet omdat je ook echt zo ziek word.
Ik reageer later nog even op je PB oke, heb het best druk gehad en ga zo sporten.

Heerlijk dat het zo koel en grauw is vandaag, wat een mooi verjaardagscadeau. Vorig jaar was het stikheet op mijn verjaardag, weet ik nog goed.

Geniet er van allemaal nu het nog zo lekker is.
Alle reacties Link kopieren
Happy B-day Madrid! 🎉🎂
Hele fijne verjaardag vandaag!
Gefeliciteerd Madrid. Wat een fijne dag om jarig te zijn.

Tanteslankie ik zeg het de laatste jaren ook steeds maar weer en het begint enigzins te beklijven bij sommigen.

Moemoe we komen er doorheen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd lieve Madrid! :cheer2:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik ben wel benieuwd in welke seizoen jullie geboren zijn. Ze zeggen dat je houdt van het seizoen waarin je geboren bent. Voor mij geldt dat absoluut niet. Ik ben op 5 juli jarig.
Hogwarts schreef:
25-06-2021 10:04
Ik ben wel benieuwd in welke seizoen jullie geboren zijn. Ze zeggen dat je houdt van het seizoen waarin je geboren bent. Voor mij geldt dat absoluut niet. Ik ben op 5 juli jarig.
Hier in de lente geboren (eind april). Maar ik had eigenlijk in de zomer geboren moeten worden (eind juni).
Alle reacties Link kopieren
1 dag voor sinterklaas op een donkere en regenachtige zondag geboren...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Bedankt voor de lieve felicitaties allemaal! Doet me goed, ik voel me altijd een beetje extra eenzaam op mijn verjaardag, hoe sneu dat ook klinkt.
Het is in elk geval prima weer ja, vroeger was het op mijn verjaardag altijd heel wisselend, de ene keer heel zonnig en vrij warm, maar vaak ook grijs, grauw en regenachtig. Als kind ook. Je wist het nooit.
Ik zou eigenlijk twee weken eerder geboren geweest moeten zijn, was veel te laat. Wij zijn allemaal in juni/juli jarig in mijn familie, moeder broer en ik dus we vierden het vroeger altijd met zijn drietjes tegelijk. Het valt me wel op dat het de laatste jaren veel heter is op mijn verjaardag dan toen ik jong was, maar ja logisch met de opwarming van de aarde. Vorig jaar was het een stuk heter in elk geval.

Ik weet niet of het seizoen waarin je geboren bent samenhangt met wat je lekker vindt, bij mij in elk geval niet echt. Al haat ik de zomer niet, zolang het niet boven de 28 graden komt red ik me wel. Wel zou ik graag van de zomertijd af willen en gewoon op een normale tijd naar bed kunnen in deze maanden.
Hoop echt dat die zomertijd er volgend jaar af gaat. Vind het een nachtmerrie dat lange licht.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Madrid :rose:
Alle reacties Link kopieren
Happy B-Day lieve Madrid! :gift: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overigens in de herfst geboren. Herfst en lente zijn mijn favoriete seizoenen dus bij mij klopt t wel.
Ik houd ervan wegens de intense geuren en kleuren in die seizoenen.
De intense stankgeur van de zomer die mag van mij wegblijven :nut:
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
24-06-2021 23:36
Ik vertel het wel. En leg het continu uit. Dat ik snap dat het lekker weer is voor de meesten, maar dat ik niet goed slaap, fysiek last heb van de hitte en de felheid van de zon. Van de herrie en de hysterische drukte buiten. En dat ik maar niet uit kan, de hele dag aansta en daardoor uitgeput raak. En dat ik dan door de overprikkeling angsten krijg en het niet slapen een neerwaartse spiraal creeert.

Door het zo groot en belangrijk te maken, beginnen de mensen om me heen het steeds beter te begrijpen. Gelukkig :-) En kunnen we voor elkaar blij zijn als de zon schijnt en als het regent. En voel ik me verbonden ipv the odd one out.
Wat zeg je dat goed, dat van de hele dag maar aan staan en daardoor slecht slapen en overprikkeld zijn. Ik heb dat vorige week geprobeerd uit te leggen aaan mijn gezin en ze snapten het wel...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Hogwarts schreef:
25-06-2021 10:04
Ik ben wel benieuwd in welke seizoen jullie geboren zijn. Ze zeggen dat je houdt van het seizoen waarin je geboren bent. Voor mij geldt dat absoluut niet. Ik ben op 5 juli jarig.

Ik ben hartje hartje zomer jarig (en afgelopen jaren was dat telkens op zo'n recorddag dat het 37 graden was, doe normaal :nut: ), dus nee, in mijn geval geldt het totaal niet!

Gefeliciteerd Madrid!
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd, Madrid! :cheers:
Dames, ik ben alvast weg van het forum. Heel erg bedankt voor alle jaren (ik was er bij onder andere nicknames) steun en uitlaatklep. Ik blijf nog wel meelezen en wellicht tot ziens op een andere plek.

Ik hoop op een koude regenachtige zomer!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dames dat ik jullie moet gaan missen. Ik ben meer een meelezer geweest en ik had veel steun aan jullie input. Hierdoor ben ik ook veel opener geweest naar mijn omgeving over de afkeer voor zon, hitte, fel licht, de herrie buiten en het overdreven vrolijke gedoe. Ik krijg nu ook van andere mensen de opmerking dat ik het weer van de afgelopen dagen vast lekkerder vind, dus de erkenning wordt steeds groter. Wat me tot nu heel erg stoort is de herrie buiten. Morgen ga ik oordopjes op maat laten maken bij een audicien zodat ik beter kan slapen. Want dit is slopend.
Ah wat jammer dat je weg gaat prinsesje.

Die verjaardagen kloppen dus voor geen hout. Het lijkt mij trouwens wel heerlijk om in de herfst jarig te zijn. Mijn favoriete seizoen ❤
Alle reacties Link kopieren
Waterdame schreef:
25-06-2021 17:50
Wat jammer dames dat ik jullie moet gaan missen. Ik ben meer een meelezer geweest en ik had veel steun aan jullie input. Hierdoor ben ik ook veel opener geweest naar mijn omgeving over de afkeer voor zon, hitte, fel licht, de herrie buiten en het overdreven vrolijke gedoe. Ik krijg nu ook van andere mensen de opmerking dat ik het weer van de afgelopen dagen vast lekkerder vind, dus de erkenning wordt steeds groter. Wat me tot nu heel erg stoort is de herrie buiten. Morgen ga ik oordopjes op maat laten maken bij een audicien zodat ik beter kan slapen. Want dit is slopend.
Dat is echt een goede investering. Ik ben zo blij met mijn op maat gemaakte oordoppen. Ik had het al jaren eerder moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven