PGB eigen bijdrage

15-10-2020 13:20 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg over een paar wkn PGB. Is al toegekend maar ik weet niet hoeveel uur.

Nu zei die vrouw dat je sinds september 75% zelf moet betalen. Maar ik kan op Internet alleen €19 voor de WMO vinden.
Ook kan ik de rekenhulp van het CAK niet gebruiken. Die brengt me steeds terug naar de site van de WMO.

Ligt het aan de gemeente? Zijn er meer die ineens 75% moeten betalen?

Het is wel heel veel geld.

Ik weet trouwens niet of dit wel hier thuis hoort
Alle reacties Link kopieren
Kun je het niet aan die vrouw vragen die het je vertelde?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij sterk hoor dat is wel heeeel veel
where ever you go, go with your heart
19 euro per uur? Of per maand?

Het laatste he?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 15-10-2020 14:00
42.55% gewijzigd
Per maand dus. En is het max bedrag. Dat is niet HEEL veel zelf betalen dus.


https://www.hetcak.nl/over/nieuws/2019/ ... -per-maand




Owzo.


Bel ze op, is sneller en effectiever.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 15-10-2020 14:23
17.35% gewijzigd
Helaas, als je een PGB krijgt vanuit de Wlz, dan is er wel degelijk sprake van een hogere eigen bijdrage dan bij de WMO.

Hier kun je dat terugvinden en berekenen:

[urlhttps://www.hetcak.nl/zelf-regelen/eigen-bijdrage-rekenhulp][/url]

Je moet even voorbij de rode tekst scrollen en dan kun je daar de berekening invullen.
Alle reacties Link kopieren
Rinzwind schreef:
15-10-2020 14:18
Helaas, als je een PGB krijgt vanuit de Wlz, dan is er wel degelijk sprake van een hogere eigen bijdrage dan bij de WMO.

Hier kun je dat terugvinden en berekenen:

[urlhttps://www.hetcak.nl/zelf-regelen/eigen-bijdrage-rekenhulp][/url]

Je moet even voorbij de rode tekst scrollen en dan kun je daar de berekening invullen.
Ik krijg hem vanuit WMO. Als ik de gegevens invul krijg ik steeds een foutmelding.
Alle reacties Link kopieren
Die €19 voor de WMO komen er bovenop.
Ik durf die vrouw niet terug te bellen. 😱
Tijdens het ZOOM gesprek zat er een begeleidster naast me die me hielp.
Het 75% zelf betalen werd op het laatst nog even door gegeven. Ik was hierdoor een beetje uit mijn doen, maar ze sloot het gesprek af. Mijn begeleidster vindt het ook erg veel.
Dat is toch niet te betalen. Mijn man werkt, maar er zijn genoeg mensen zonder man die hulp nodig hebben.
Ik bel morgen denk ik toch maar even naar het CAK. Dat durf ik wel omdat die me niet kennen en me niet hebben gezien tijdens beeldbellen.

Ik weet het, dat slaat nergens op. Maar de begeleiding is ook niet voor niks.
Ik kan heel goed bedenken wat mensen allemaal wel niet van me zullen vinden en denken. 😬
Maar waarom wil je een PGB? Wie gaat daar de administratieve verantwoording van doen? Als je dit al niet kan oplossen, kan je de verantwoordelijkheid van een pgb ook niet dragen schat ik in.

Zet gewoon zorg in natura in, dan betaal je alleen die 19 euro.
Als je met het CAK gaat bellen dan zorg dat je héél veel tijd hebt; al ik jou was zou ik meteen om 8:30 bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer.

Ik heb een fijne vrouw ontmoet. Zij werkt met PGB. Ik vertrouw haar heel erg en durf daardoor met haar verder. Als begeleidster dan hè 😉

Ik heb samen met haar naar de WMO gebeld. Ik heb gebeld en zij zat er bij. Het komt er op neer dat zij 75% van het bedrag krijgt wat WMO aan een gecontracteerde begeleidster betaald. Door de spanningen had ik het verkeerd begrepen.
Mijn aankomende begeleidster zegt dat dat haar probleem is en niet de mijne. Ze wil mij gewoon graag helpen.

Wat betreft de administratie, ik heb een meao diploma, dus dat gaat wel goed komen.

De topic is geopend in een paniek situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven