Bel-angst, wat nu?

20-10-2020 18:06 6 berichten
-
anoniem_6373be8a2fa7b wijzigde dit bericht op 15-11-2020 16:31
Reden: probleem deels verholpen niet meer relevant
99.90% gewijzigd
-
anoniem_6373be8a2fa7b wijzigde dit bericht op 15-11-2020 16:31
0.00% gewijzigd
Je hebt geen bel angst. Faalangst meer zou ik zeggen. Bang het antwoord niet te hebben.

Wat kan helpen is ruimte kopen. Iemand belt, je noteert alles en je vraagt of je kan terugbellen nadat je het uitgezocht hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen werk maar wel belangst
Dwz ik durf wel een instantie te bellen met vraag bv Maar met mn psycholoog bellen durf ik niet dan weer niet.
En als ik gebeld word ( m.n
Onbekende nummers) durf ik niet op te nemen. Idd het onvoorspelbare dan. Dat je niet weet wie er belt, wat diegene vraagt of zegt en dat ik direct moet reageren ook.
Beeldbellen vind ik helemaal eng maar gewoon bellen dus ook. Ook als ik alleen ben.
Mn psych wilde dus bellen deze week maar van te voren had ik zon angst en stress, letterlijk misselijk en zelfs huilen vd spanning. Dus niet gelukt te bellen helaas..

Ik heb geen tips. Alleen blijven doen
Alle reacties Link kopieren
Vroeger last van gehad ja, behoorlijk erg ook. Enige wat hier hielp: oefenen, oefenen, oefenen.
Pen en papier bij de hand. Voorbereiden wat kan, en blijven doen. Zo is het bij mij weggegaan.
Alle reacties Link kopieren
Maak een standaard lijstje voor jezelf die je in kunt vullen, met nummers waar je naar door kunt verbinden en desnoods hoe de telefoon werkt. Maar net wat jij prettig vindt.

Zorg dat je naam, nummer en reden van bellen noteert. Als je ze niet goed verstaan hebt, zeg dan gewoon iets als ‘sorry er was wat ruis op de lijn, zou u het willen herhalen?’
Wees ook niet bang om te zeggen dat je ergens het antwoord niet op weet. Schakel ze dan of door naar een collega die ze wel verder kan helpen of noteer de gegevens, zeg eerlijk dat je het even uit moeten zoeken en dat je later/ vanmiddag/ bepaalde tijd even terugbelt of mailt..

En echt, oefening baart kunst! Vraag anders of je een paar keer mee mag luisteren met een collega of vraag hulp bij het opstellen van een soort belscript.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven