Ik, mijn partner blauw oog gegeven

24-10-2020 17:41 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga iets vertellen waar ik me voor schaam.

Ik heb de man waarmee ik een relatie heb, een blauw oog geslagen.

Geen enkel iets kan rechtvaardigen waarom ik dat gedaan heb.

Ik probeer het toch in het kort uit te leggen. Hij had de pest in, en kwakte iets van mij per ongeluk? Expres? Op de grond. Daar zat iets in van waarde.
Ik zei: geef maar hier, ik draag het zelf wel. Hij weigerde. Ik probeerde het te pakken. Hij trok het terug. Het ging kapot en viel op de grond.

Toen dacht ik: wat ben jij een ontiegelijke hork. Waarom moest dit nu zo?

Ik explodeerde.

Naar mijn idee gaf ik hem een klap op zijn schouder/rug (zijkant, ik stond voor hem)

Hij mepte mij terug.

Zijn versie is anders. Volgens hem mepte ik hem direct aan zijkant gezicht. Hij heeft mij foto's laten zien van paarsig en gezwollen oog/jukbeen.
Ik weet dit niet, ik dacht dat ik hem aan zijkant rug/schouder raakte. Ik zou hem niet in gezicht hebben willen slaan. Ik weet dat ik überhaupt niet had moeten slaan.

Het is verschrikkelijk. Het is nu over en uit. Hij wil me nooit meer zien. Zegt dat ik hulp nodig heb, dat het beangstigend is en dat dit weer kan gebeuren. Dit is de eerste keer dat ik dit doe in mijn leven. Zijn houding met die spullen , triggerde mij. Triggerde omdat ik hem 2x had gevraagd om het aan mij te geven, nadat hij het met een kwak op de grond had gezet, en hij bleef het uit mijn handen trekken.

Mijn relatie is dus over. Ik ben direct geblokkeerd van alles.
Ik kon hem nog 1x spreken via telefoon. Ik vroeg hem, of we elkaar nooit meer zouden zien Hij aarzelde en zei: ...niet meer. Daarna zei hij: voorlopig niet.

Onze relatie had steeds problemen. Hij denkt door mij. Maar dat is niet zo. Wel waren we gek op elkaar.

Ik ga door een hel, het is een nachtmerrie. Vorig weekend waren we nog fijn samen, en nu dit. Ik kan zelf niet meer denken nu, in het normale.

Ik vraag me af wat ik zou doen als hij mij een knal zou hebben gegeven. Direct stoppen?
Zou ik hem nog willen spreken?
Is dit onvergeeflijk?
Ik weet het niet meer.

Wie...heeft raad ?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je liefdesverdriet hebt maar iemand die zo respectloos met je omgaat en zo weinig respect heeft voor je grenzen maar blijft zuigen totdat jij de controle over jezelf verliest ben je beter kwijt dan rijk.

Hij klinkt manipulatief en naar.

Huil uit, werk aan je zelf door uit te zoeken waarom je in deze situatie verzeild bent geraakt en hoe je dat voortaan anders kan doen en vergeet hem. Je zou niet eens moeten willen dat dit goed komt.
Am Yisrael Chai!
Wil je echt in zo'n "relatie" leven TO?
Alle reacties Link kopieren
Met zo'n man wil je toch helemaal geen relatie. Hij is inderdaad een ontiegelijke hork. Dat blauwe oog heeft hij verdiend. Nu blokkeren en verder met je leven, deze droeftoeter is jou echt niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Op zich snap ik wel dat je je zelfbeheersing verliest als hij expres iets van jou stukmaakt. Ik zou de man zelf niet meer terug hoeven. Beide fout geweest, kennelijk brengen jullie niet het beste in elkaar boven.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof jullie het slechtste in elkaar boven halen. Hij vernielt spullen van jou en jij slaat hem. Dat zijn zaken die echt niet kunnen. Zo wil je niet zijn en zo wil je geen relatie hebben. Het klinkt sowieso alsof de relatie doorspekt was van problemen en chaos.

Dit moet jij zelf ook niet willen. Ga bij jezelf na over wat je hebt gedaan en hoe je dat gaat veranderen in de toekomst. Laat hem gaan en verbreek het contact. Dit voegt niets toe aan je leven.

Even slecht voelen en dan weer doorgaan, hopelijk naar een gezondere balans.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-10-2020 17:46
Ik snap dat je liefdesverdriet hebt maar iemand die zo respectloos met je omgaat en zo weinig respect heeft voor je grenzen maar blijft zuigen totdat jij de controle over jezelf verliest ben je beter kwijt dan rijk.

Hij klinkt manipulatief en naar.

Huil uit, werk aan je zelf door uit te zoeken waarom je in deze situatie verzeild bent geraakt en hoe je dat voortaan anders kan doen en vergeet hem. Je zou niet eens moeten willen dat dit goed komt.
Dit inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd
Vanaf nu wordt het leuker.
hier hoef je niet verdrietig om te zijn jullie halen elkaars bloed onder de nagels vandaan. Verder moet je natuurlijk iets gaan doen aan je agressiebeheersing. Dat je niet meer precies weet wat je gedaan hebt is geen goed teken. Hopelijk heb je geen kinderen, .
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat vind ik inderdaad onvergeeflijk. Maar ik denk dat dit uiteindelijk het beste zal zijn, het klinkt niet fijn allemaal, van beide kanten niet. Ik denk ook dat jullie het slechtste in elkaar naar boven haalden.
Het doet nu pijn, maar probeer ervan te leren.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-10-2020 17:50
hier hoef je niet verdrietig om te zijn jullie halen elkaars bloed onder de nagels vandaan. Verder moet je natuurlijk iets gaan doen aan je agressiebeheersing. Dat je niet meer precies weet wat je gedaan hebt is geen goed teken. Hopelijk heb je geen kinderen, .
Bedankt voor je reactie.
Ja, ik heb wel kinderen.
Dat is een beetje een suggestieve toevoeging? Alsof iemand die mept in deze situatie ook haar kinderen/of iedereen zou meppen? Dat heb ik nog nooit gedaan en zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-10-2020 17:50
hier hoef je niet verdrietig om te zijn jullie halen elkaars bloed onder de nagels vandaan. Verder moet je natuurlijk iets gaan doen aan je agressiebeheersing. Dat je niet meer precies weet wat je gedaan hebt is geen goed teken. Hopelijk heb je geen kinderen, .
Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij gewoon liegt tegen haar om haar te manipuleren. Gaslighting. Dat denk ik eerder dan dat zij niet meer weet wat ze gedaan heeft.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-10-2020 17:54
Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij gewoon liegt tegen haar om haar te manipuleren. Gaslighting. Dat denk ik eerder dan dat zij niet meer weet wat ze gedaan heeft.
Dat idee heb ik ook.

En dan binnenkort vergeeft hij haar grootmoedig en mag zij door het stof om zijn vertrouwen terug te winnen.
susan wijzigde dit bericht op 24-10-2020 17:56
17.24% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
24-10-2020 17:51
Ja, dat vind ik inderdaad onvergeeflijk. Maar ik denk dat dit uiteindelijk het beste zal zijn, het klinkt niet fijn allemaal, van beide kanten niet. Ik denk ook dat jullie het slechtste in elkaar naar boven haalden.
Het doet nu pijn, maar probeer ervan te leren.
Sterkte.
Dat doet zeker pijn, ook omdat ik dit gedrag niet van mezelf ken, en dat ik zoiets gedaan heb. Vreselijk. En dat ik hem pijn heb gedaan, fysiek maar ook emotioneel. Hij kan ook heel lief voor mij zijn. Als ik daaraan denk, hoe lief hij ook voor mij was, dan doet het extra zeer. Buiten andere dingen om, beetje ambivalente dingen. Dit gedrag met die spullen, dat kende ik ook nog niet van hem.
Accepteer dat het uit is en geniet van je vrijheid.
Stel dat hij dit met make-up heeft geregeld en jou een foto stuurt... tijdje boos blijft en daarna, vooruit, is het weer aan... dan is de dynamiek volledig veranderd in jouw nadeel. En zoveel voordeel was er al niet, zo te horen.


edit: ik zie dat ik niet de enige ben met dat idee ;)
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-10-2020 17:54
Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij gewoon liegt tegen haar om haar te manipuleren. Gaslighting. Dat denk ik eerder dan dat zij niet meer weet wat ze gedaan heeft.
Dat klopt.
Ik denk zelf dat ik hem aan zijkant mepte omdat ik -zelfs in mijn woede!_ nog rekening hield met "niet te veel schaden, niet in het gezicht"

Zoals ik me herinner kreeg ik een hengst in mijn gezicht(!) Wie in mijn gezicht slaat, krijgt het wel terug, dat hoef ik toch niet te nemen? Ik was erg verontwaardigd: in mijn gezicht!

Volgens hem is dat niet zo gegaan, met de spullen niet, en ook met de klap niet, die was volgens hem direct in het gezicht
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
24-10-2020 17:55
Dat idee heb ik ook.

En dan binnenkort vergeeft hij haar grootmoedig en mag zij door het stof om zijn vertrouwen terug te winnen.
Zo ging dat altijd idd, met andere dingen
Jullie halen duidelijk het slechtste in elkaar naar boven. Zo´n relatie moet je niet willen.
Je hebt het over kinderen, zijn die van jullie samen?
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 17:53
Bedankt voor je reactie.
Ja, ik heb wel kinderen.
Dat is een beetje een suggestieve toevoeging? Alsof iemand die mept in deze situatie ook haar kinderen/of iedereen zou meppen? Dat heb ik nog nooit gedaan en zou ik niet doen.
Ik mag hopen dat zij hier geen getuigen van geweest zijn!
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
24-10-2020 18:02
Jullie halen duidelijk het slechtste in elkaar naar boven. Zo´n relatie moet je niet willen.
Je hebt het over kinderen, zijn die van jullie samen?
Nee Rosalind, die zijn van mij, hij kwam later pas. Die zijn gelukkig al in de leeftijd, dat ze dit niet mee hoeven te maken, en zelfstandig zijn
Zo, daar ben je dus mooi vanaf. En laat het zo. En leer ervan. Kies betere partners en hou een beetje je gemak.
Iedereen gaat er meteen van uit dat de foto niet echt is? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
24-10-2020 18:02
Ik mag hopen dat zij hier geen getuigen van geweest zijn!
Hoewel explosief in dit geval, ben ik niet achterlijk.
Dank je wel.
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:03
Nee Rosalind, die zijn van mij, hij kwam later pas. Die zijn gelukkig al in de leeftijd, dat ze dit niet mee hoeven te maken, en zelfstandig zijn
Fijn.
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 17:56
Dat doet zeker pijn, ook omdat ik dit gedrag niet van mezelf ken, en dat ik zoiets gedaan heb. Vreselijk. En dat ik hem pijn heb gedaan, fysiek maar ook emotioneel. Hij kan ook heel lief voor mij zijn. Als ik daaraan denk, hoe lief hij ook voor mij was, dan doet het extra zeer. Buiten andere dingen om, beetje ambivalente dingen. Dit gedrag met die spullen, dat kende ik ook nog niet van hem.
Hij kan heel lief zijn. Dit klinkt of hij alleen maar lief is alsof het hem uitkomt. Klopt dat?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven