Anti depressiva duoxletine

26-10-2020 07:13 14 berichten
Ik heb van de huisarts anti depressiva gekregen: duoxletine. Zaterdag begonnen. Toen nergens last van. Had ik wat meer energie mijn 3e ingenomen. Niet echt ve last van bijwerkingen. Nou ja wel ontzettend moe en uitgeput. En weinig eetlust, soms misselijk. En last van darmen. Soms wat duizelig en trillerig...

Ik ben al een gestresst persoon en gevoelig voor stress. Maar op dit moment voel ik mij echt slecht. Kan elk moment wel slapen en emotioneel. En dan ook nog een hele dag werken tot 17.00. Ik werk bij cliënten maar moet wel op de fiets van de 1 naar de ander. En weet ook Niet of ik dat vandaag trek.

Ik meld mij nooit zo snel ziek maar voel mij dan altijd schuldig als ik mij ziek meld. ..maar op dit moment voel ik mij heel kut en zit al een heel weekend binnen....

Op dit moment voel ik mij zo emotioneel en wil het liefst slapen... kan nu gewoon niet ontspannen.

Weten ze bij jullie op het werk dat jullie bijvoorbeeld anti depressiva slikken? Ik trek het gewoon niet meer...
anoniem_64637bf9c3104 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 07:19
3.37% gewijzigd
.
Hé taccowoman, je klachten kunnen bij de start van ad erger worden. Dus luister naar wat je lijf zegt en als je denkt dat t vandaag of deze week niet lukt, dan meld je je ziek. Je hoeft geen reden op te geeft en je hoeft ook niet te vertellen wat de reden is.
Het ligt ook aan je werkgever, heb je daar een goede persoonlijke band mee en voel je je vertrouwd, dan kan t misschien fijn zijn om t te delen dat je aan t opbouwen ben en dat je t moeilijk heb.
Bij mij op werk weten ze van mijn (angst)klachten en ze weten ook dat ik er iets voor slik, maar niet precies wat.

Veel sterkte vandaag.
kaatje71 schreef:
26-10-2020 07:26
Hé taccowoman, je klachten kunnen bij de start van ad erger worden. Dus luister naar wat je lijf zegt en als je denkt dat t vandaag of deze week niet lukt, dan meld je je ziek. Je hoeft geen reden op te geeft en je hoeft ook niet te vertellen wat de reden is.
Het ligt ook aan je werkgever, heb je daar een goede persoonlijke band mee en voel je je vertrouwd, dan kan t misschien fijn zijn om t te delen dat je aan t opbouwen ben en dat je t moeilijk heb.
Bij mij op werk weten ze van mijn (angst)klachten en ze weten ook dat ik er voor slik, maar niet precies wat.

Veel sterkte vandaag.
Dat vind ik dus het lastigste. Luisteren naar mijn lijf. Meestal ga ik maar door en negeer ik het.

Ik heb een vertrouwenspersoon op het werk waar ik laatst wel wat dingen aan heb verteld maar nog niet alles en in detail..
Ik denk ook dat het een combinatie van stress is en chronische hyperventilatie. Omdat ik mij soms echt druk kan maken en veel pieker. Of overal tegen op zie. En daar wordt ik ook gestresst van ook omdat ik nergens zin in heb en hopen dat de anti depressiva aanslaat

Binnenkort ga ik toch de vertrouwenspersoon op het werk in vertrouwen nemen. Ik merk juist dat ik er met deze dagen meer last van heb dan in de zomer
Duloxetine

Het lastige van AD is dat de eerste 2 weken de bijwerkingen het ergst zijn en de gunstige werking nog niet sterk genoeg is. Je moet die 2 weken echt even door. Daarna worden de bijwerkingen veel minder en ga je je echt beter voelen.

Het is niet nodig om op je werk te vertellen dat je AD slikt. Ik denk wel dat werken goed is, het zorgt voor een ritme en beweging. Probeer het gewoon. Veel sterkte.
Marana schreef:
26-10-2020 08:01
Duloxetine

Het lastige van AD is dat de eerste 2 weken de bijwerkingen het ergst zijn en de gunstige werking nog niet sterk genoeg is. Je moet die 2 weken echt even door. Daarna worden de bijwerkingen veel minder en ga je je echt beter voelen.

Het is niet nodig om op je werk te vertellen dat je AD slikt. Ik denk wel dat werken goed is, het zorgt voor een ritme en beweging. Probeer het gewoon. Veel sterkte.
Ik heb al besloten dat ik vandaag ga werken. Voel mij nu wel redelijk goed. Maar kwam meer ook omdat ik mij te druk maakte. En dan moet ik mij rustig proberen te houden. En vaak als ik werk heb ik afleiding en denk ik achteraf van oh het viel allemaal wel mee.

En heb vaak wel leuke gesprekken met cliënten dat scheelt ook.
Fijn! Even doorzetten, het gaat beter worden :hug:
Goed dat je je besluit heb genomen, dan valt de stress daarvan ook weg. Werk ze vandaag!
Thnx! Ik loop al heel lang met psychische klachten en de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Vooral in deze donkere maanden is het erger. Ik kan heel moeilijk met stress omgaan en hoop echt dat ik nu een keer de juiste hulp krijg.

Ik heb in 2015 ooit fluoxetine geslikt maar dat was geen succes. Toen mee gestopt en sindsdien altijd gezegd van ik neem dat nooit weer, ik kan dit zelf wel. Mij huisarts heeft het toen wel een paar keer voorgesteld maar tot vorige week. Ik dacht ik probeer het gewoon.
Dit is soms ook niet te doen want op een gegeven moment ontkom je er niet meer aan en kun je wel doen dat alles goed gaat maar ook dat breekt op. Nu zal ik het toch moeten accepteren
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeerd om het medicijn avonds te nemen?
Eerste 2 weken is altijd meeste bijwerkingen.
Maar vaak voel ik mij in buitenlucht ook beter dan binnen.
kerst schreef:
26-10-2020 08:49
Heb je al geprobeerd om het medicijn avonds te nemen?
Eerste 2 weken is altijd meeste bijwerkingen.
Maar vaak voel ik mij in buitenlucht ook beter dan binnen.
Nee want ik dacht dat het sochtends beter was om het in te nemen. Ik hoef het maar 1 keer per dag in te nemen. Soms gaat het wel beter en dan voel ik mij weer slechter.
heb je naast AD ook nog therapie?
Ik zou zelf beetje huiverig zijn voor de huisarts die dit voorschrijft, ipv psychiater.

Pillen en praten blijkt toch wel het meest effectief. dan alleen AD te slikken.

Weet je waarom de keuze gemaakt is voor dit middel?
girl1986 schreef:
26-10-2020 16:41
heb je naast AD ook nog therapie?
Ik zou zelf beetje huiverig zijn voor de huisarts die dit voorschrijft, ipv psychiater.

Pillen en praten blijkt toch wel het meest effectief. dan alleen AD te slikken.

Weet je waarom de keuze gemaakt is voor dit middel?
Ik krijg wel therapie. 10 november schema therapie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven