Verdriet van vroeger

21-11-2020 20:16 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als klein kind heb ik mijn broer verloren, nadat hij was overleden was mijn moeder intens verdrietig. Als klein meisje wilde ik heel graag mijn moeder weer gelukkig maken, en voelde ik dat ik niet genoeg was om gelukkig mee te zijn. Nu als volwassene snap ik natuurlijk dat mijn moeder veel verdriet had en dat dit niets afdeed aan haar liefde voor mij, maar als kind voelde dat niet zo. Nu is sinds een aantal maanden mijn man depressief en komen die gevoelens van tekort schieten heel heftig terug, rationeel begrijp ik prima dat zijn depressie niet door mij komt maar het gevoel van angst en verdriet zijn bij mij bij tijden heel heftig, hoe kan ik hiermee omgaan? Zijn er ook andere forumers bij wie rouw uit de kindertijd later terug zijn gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet jouw ervaring met rouw.
Maar wel herkenning over oud zeer dat soms de kop op steekt.
Ik heb hiervoor hulp gezocht en veel gehad aan het boek 'zoektocht naar je ware zelf' van Jean Jenson.
Verder is omgaan met iemand met een depressie sowieso lastig en kun je daar ook veel over vinden en hulp bij zoeken.
Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor jullie, jou, dat de dingen zo gelopen zijn.
En wat rot dat die gevoelens weer de kop opsteken.
Heb je enige vorm van ondersteuning, bijvoorbeeld therapie?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb nog geen hulp, ook nog nooit gehad, maar wil maandag naar de huisarts om het op te starten, vind ik ook wel weer heel spannend.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby, bedankt voor de tip van het boek, ik ga het lezen!
Alle reacties Link kopieren
Lenna79 schreef:
22-11-2020 10:08
Nee ik heb nog geen hulp, ook nog nooit gehad, maar wil maandag naar de huisarts om het op te starten, vind ik ook wel weer heel spannend.
Begrijp ik. Is ook spannend. Zeker als je daar nog niet mee bekend bent.
Dapper van je dat je deze stap durft te zetten. Ik denk dat je er veel aan kunt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Savaish, dat denk en hoop ik ook. Heb altijd het gevoel dat ik het zelf wel kan of moet???
Alle reacties Link kopieren
Lenna79 schreef:
22-11-2020 17:15
Dank je Savaish, dat denk en hoop ik ook. Heb altijd het gevoel dat ik het zelf wel kan of moet???
In de meeste situaties kan men het ook zelf, denk ik. Maar echt, dit wat jij hebt moeten meemaken is zeer heftig...
Daar mag je écht hulp bij vragen. Het zou bijna vreemd zijn als je dit allemaal alleen zou kunnen oplossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven