Wat de pop!

22-11-2020 09:48 35 berichten
Met zolder opruimen, kwam ik 2 oude poppen tegen. Omdat ze misschien voor een liefhebber nog wel iets waard zijn, keek ik eens op marktplaats om te zien of er vraag naar is. Maar ipv oude antieke poppen, kwam ik een heleboel 'echte baby' poppen tegen. Serieus creepy als je het mij vraagt. Waarom zou iemand zoiets in huis halen?

Waarom een nep baby?

Totaal aantal stemmen: 37

Leuk voor de grotere kids (14%)
Leuk voor de hobby (16%)
Een echte baby heeft te veel zorg nodig (19%)
Als je een kronkel in je hoofd hebt (51%)
Alle reacties Link kopieren
Omdat ze dat leuk vinden. Zo kun je over elke hobby wel een topic openen.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam laatst een instagram account tegen van iemand die meerdere van dat soort poppen had. Als ze een nieuwe bestelde, dan was ze “in verwachting”, en als ze waren aangekomen, dan deelde ze haar kraamweek, er werd een geboortekaartje gemaakt en alles. Gaf mij ook behoorlijk de kriebels ja.
Dat zijn Reborn poppen. Ik heb ze zelf niet, maar sommige mensen vinden het mooi. Sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen en proberen met zo'n pop het gat wat te vullen.
Liebeskind² schreef:
22-11-2020 09:58
Omdat ze dat leuk vinden. Zo kun je over elke hobby wel een topic openen.
Eens. Of eigenlijk alles wat andere mensen doen, eten, kopen, dragen ect.
Alle reacties Link kopieren
Corvidae schreef:
22-11-2020 10:01
Dat zijn Reborn poppen. Ik heb ze zelf niet, maar sommige mensen vinden het mooi. Sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen en proberen met zo'n pop het gat wat te vullen.
.
Ik kan het me nauwelijks voorstellen...

Is het niet meer bedoeld voor mensen die willen testen of ze een baby wel kunnen handelen, als oefening?
Ik heb het wel eens voorbij zien komen in zo'n tiener moeder programma
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
De poppen zelf vind ik niet creepy, wel hoe sommigen ermee omgaan. Ik heb daar eens een tv-programma over gezien. Die vrouwen hadden er zelfs een kinderwagen voor, gingen met zo’n pop wandelen en deden dan tegenover andere mensen alsof het een echte baby was. Ze geloofden bijna zelf dat het echt was. Luiers moesten verschoond worden en zo, ze waren er de hele dag mee bezig. In zo’n geval is er toch echt wel wat mis in je bovenkamer.
Maar als je ze gewoon mooi vindt en ze verzamelt, is het een ander verhaal en is het gewoon een hobby.
Liebeskind² schreef:
22-11-2020 09:58
Omdat ze dat leuk vinden. Zo kun je over elke hobby wel een topic openen.
Kun je jouw idee bij 'het leuk vinden' misschien toelichten? Als je het breien van sokjes of naaien van kleding bedoelt, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Maar zo'n pop op zich. Waarom moet die er uit zien als een echte baby?
Corvidae schreef:
22-11-2020 10:01
Dat zijn Reborn poppen. Ik heb ze zelf niet, maar sommige mensen vinden het mooi. Sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen en proberen met zo'n pop het gat wat te vullen.
Dat laatste vind ik best triestig. Maar blijkbaar is er wel vraag naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik verzamel Afrikaanse poppen. Daar zitten ook baby's tussen. Niets mis mee toch?
Be yourself, everyone else is already taken. Oscar Wilde
KlaverJ schreef:
22-11-2020 10:26
Ik verzamel Afrikaanse poppen. Daar zitten ook baby's tussen. Niets mis mee toch?
Nee, hoor. Verzamel Afrikaanse poppen zo veel je wil. Maar heb je ook exemplaren die op echte Afrikaanse baby's lijken?
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
22-11-2020 10:32
Nee, hoor. Verzamel Afrikaanse poppen zo veel je wil. Maar heb je ook exemplaren die op echte Afrikaanse baby's lijken?
Een paar. Maar die zit ik echt niet aan - en uit te kleden hoor en ik ga er ook niet mee wandelen.
Be yourself, everyone else is already taken. Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
22-11-2020 10:12
De poppen zelf vind ik niet creepy, wel hoe sommigen ermee omgaan. Ik heb daar eens een tv-programma over gezien. Die vrouwen hadden er zelfs een kinderwagen voor, gingen met zo’n pop wandelen en deden dan tegenover andere mensen alsof het een echte baby was. Ze geloofden bijna zelf dat het echt was. Luiers moesten verschoond worden en zo, ze waren er de hele dag mee bezig. In zo’n geval is er toch echt wel wat mis in je bovenkamer.
Maar als je ze gewoon mooi vindt en ze verzamelt, is het een ander verhaal en is het gewoon een hobby.
Eens. Ik heb een collega gehad die poppen uit de periode 1860-1900 verzamelde, liefst met de originele kleding aan. Die vond ze gewoon mooi vanuit esthetisch oogpunt, zeg maar. Vanwege de periode die ze weergaven. Dus die bezag en behandelde die poppen ook als kunstobjecten, niet als "kinderen". Niks mis mee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-11-2020 10:40
Eens. Ik heb een collega gehad die poppen uit de periode 1860-1900 verzamelde, liefst met de originele kleding aan. Die vond ze gewoon mooi vanuit esthetisch oogpunt, zeg maar. Vanwege de periode die ze weergaven. Dus die bezag en behandelde die poppen ook als kunstobjecten, niet als "kinderen". Niks mis mee.
Inderdaad mijn poppen zijn ook kunstenaarspoppen. Ieder zijn hobby. Ken trouwens ook een man die poppen van een bekende poppenmaakster verzamelt.
Be yourself, everyone else is already taken. Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
22-11-2020 10:12
De poppen zelf vind ik niet creepy, wel hoe sommigen ermee omgaan. Ik heb daar eens een tv-programma over gezien. Die vrouwen hadden er zelfs een kinderwagen voor, gingen met zo’n pop wandelen en deden dan tegenover andere mensen alsof het een echte baby was. Ze geloofden bijna zelf dat het echt was. Luiers moesten verschoond worden en zo, ze waren er de hele dag mee bezig. In zo’n geval is er toch echt wel wat mis in je bovenkamer.
Maar als je ze gewoon mooi vindt en ze verzamelt, is het een ander verhaal en is het gewoon een hobby.
Verzamelen vind ik ook best raar, een vitrinekast met levensechte baby’s. Ergens er tussenin vind ik ook nog wel begrijpelijk. Dat je even wil spelen dat je pas een baby gekregen hebt. Dat is misschien wel leuker met een levensechte pop dan met zo’n harde babypop. Net zoiets als mensen die middeleeuwse oorlogen naspelen.
Maar zo’n middeleeuwse outfit draag je ook niet naar de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
wolkewitje schreef:
22-11-2020 10:51
Verzamelen vind ik ook best raar, een vitrinekast met levensechte baby’s. Ergens er tussenin vind ik ook nog wel begrijpelijk. Dat je even wil spelen dat je pas een baby gekregen hebt. Dat is misschien wel leuker met een levensechte pop dan met zo’n harde babypop.
Ik hoef ze ook niet in mijn woonkamer, maar ik snap wel dat mensen ze mooi vinden, heel knap gemaakt. Misschien als je dan een aparte kamer hebt waar je ze bewaart of zo.
Dat laatste vind ik juist best wel raar voor een volwassene. Dat je met een pop gaat spelen en doen alsof je net een baby gekregen hebt. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik las ooit een verhaal van een moeder wiens dochter een verstandelijke beperking had, maar tegelijkertijd een heel grote kinderwens had. Dat was vanwege haar beperking absoluut geen optie, dus kreeg ze een reborn pop, dan kon ze toch een beetje dat gevoel van moeder zijn hebben.
Alle reacties Link kopieren
dicha schreef:
22-11-2020 11:05
Ik las ooit een verhaal van een moeder wiens dochter een verstandelijke beperking had, maar tegelijkertijd een heel grote kinderwens had. Dat was vanwege haar beperking absoluut geen optie, dus kreeg ze een reborn pop, dan kon ze toch een beetje dat gevoel van moeder zijn hebben.
Mooi, ik heb ook weleens gelezen dat dat soort poppen ook ingezet worden bij dementerende bejaarden. Het geeft ze wat troost.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
22-11-2020 10:06
Eens. Of eigenlijk alles wat andere mensen doen, eten, kopen, dragen ect.
Ja, ik vind dat zo raar.
Er is ooit op een hete zomerdag een auto opengebroken om een “kind” te bevrijden, bleek het een reborn pop te zijn...
Mijn man zag ze op amazon, in de zoektocht naar een pop voor onze dochter. We hebben echt met verbazing zitten kijken. Ik kende het niet. Sommige rebornbaby's zijn echt heel erg lelijk. Maak dan een mooie rebornbaby, was mijn gedachte.

Geen idee wat mensen er me moeten of doen. Hobby, aankleden, misschien voor werk (verloskundige, draagdoekenwinkel)? Ik zou het niet direct als gek bestempelen. Ik heb er alleen zelf niks mee. Ik ken ook niemand die er eentje heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ieder zijn hobby, deze is in ieder geval onschadelijk. Ik heb liever dat iemand extreem met zo'n pop aan de slag gaat, dan dat ze dat doen met een hond of kat (of een echt persoon).

Ik moet zeggen dat ze wel heel mooi gemaakt zijn. o_o
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Divadaan schreef:
22-11-2020 11:14
Mooi, ik heb ook weleens gelezen dat dat soort poppen ook ingezet worden bij dementerende bejaarden. Het geeft ze wat troost.

Klopt helemaal.
In de zorgwereld is het een vaker voorkomend iets. Heel eenzame mensen/vrouwen, die door de pop vasthouden een gevoel van knuffelen ervaren. Oudere vrouwen met bijv. een verstandelijke beperking, die altijd een onvervulde wens meedragen. Meiden in de jeugdzorg, die denken dat een kind van zichzelf alles gaat oplossen wat ze aan liefde missen en met een pop dat gat vullen. Enz.

Ik begrijp dat er onbegrip is, maar probeer niet te hard te oordelen. Vaak zit er veel verdriet en eenzaamheid achter degene die waarde hechten aan een levensechte pop.
Hips, hopsakee en pierlala.
Divadaan schreef:
22-11-2020 11:14
Mooi, ik heb ook weleens gelezen dat dat soort poppen ook ingezet worden bij dementerende bejaarden. Het geeft ze wat troost.
Ja, of een knuffelhond.
Ik liep ooit met mijn dochter in een draagdoek in de stad en toen kwam iemand heel dichtbij kijken en zei: "O, ik dacht dat het een pop was!" Iedereen moet zelf weten wat hij doet, maar ik was toen in de 30 en vond het een raar idee dat iemand dacht dat ik met een pop zou gaan lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven