Hoe kan ik voldoening uit mijn leven halen als ik niet werk?

23-11-2020 17:15 61 berichten
Ik heb geen baan, 8 uurtjes vrijwilligerswerk. Geen relatie. Een chronische eetstoornis. Ik voel me overwegend somber. Ik zou binnenkort beginnen met een Werkfit traject. Ik ben regelmatig suicidaal. Ik vraag me af wat ik nog te doen heb in dit leven. Zoals de titel al zegt; hoe kun je voldoening uit je leven halen als je geen werk hebt, geen kinderen op te voeden of een relatie? Ik ben iedereen tot last. Tijdje geleden ervaarde ik meer zinbeleving maar er is iets heel naars voorgevallen waardoor ik bijna alles kwijt ben geraakt zoals werk en sociale contacten.
Je kan prima zin uit het leven halen zonder al die dingen. Of met al die dingen.

Maar niet als je een eetstoornis hebt en last hebt van depressies. Dat is de oorzaak en daar zal je wat mee moeten doen. De rest is bijzaak.
Je kan altijd gewoon gaan solliciteren.
Ik heb helemaal geen ervaring met jouw problematiek, maar vind het heel naar om te lezen dat je je zo voelt. Ik als buitenstaander kan natuurlijk zeggen dat je in mijn ogen ook zonder relatie, kinderen en werk een waardevol leven kan leiden, maar je moet er zelf in geloven.

Heb je wel hulp voor je problemen? Sommige mensen krijgen het helaas niet cadeau in het leven, wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je hier goeie tips krijgt :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wanneer begint je werkfit traject?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Iets wat je altijd al hebt willen leren, zoals een taal of een muziekinstrument bespelen?
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar buiten!
Alle reacties Link kopieren
Werk of een relatie zouden je problemen niet oplossen. Dus daar moet je hoe dan ook aan werken.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat je je zo voelt. Je schrijft dat je eerder wel iets van zingeving in je leven had. Wat is dan het verschil met nu? Wanneer begint je Werkfit-traject?
Alle reacties Link kopieren
Ben je al met je therapie begonnen? Dat lijkt me je eerste stap
Wat afschuwelijk TO, dat je je zo voelt! Ik ben benieuwd wat er eerder voor zorgde dat je zinbeleving ervaarde.
Je bent pas dertig denk ik vanuit je nick en dat is nog hartstikke jong. Een relatie, kinderen, werk, dat kan allemaal nog komen. Je moet dan wel je eetstoornis onder controle hebben en niet suicidaal meer zijn. En om dat te bereiken zal je al veel energie moeten inzetten.
Is er iets waarvan je eerder enorm kon genieten?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er gebeurt dan?
Doe je wel aan sport?
Wat naar..
Kun je wel sporten? De natuur in. En een huisdier nemen?
Ik zit soort van in 't zelfde schuitje, maar ik verveel me geen moment en vind het heerlijk om een beetje in huis en tuin aan te rommelen.
Volgens mij is dit het doel waar je naar toe moet werken in je therapieën. Leer eerst van jezelf te houden, dan komt de rest ook vast wel.
Alle reacties Link kopieren
Zou het iets zijn om bijvoorbeeld vrijwilligerswerk te doen bij de dieren-ambulance, kinderboerderij, dagopvang oid? Al is het maar 2 x per week een uurtje?
Als je depressies hebt tot suïcidaliteit aan toe en ook nog eens een eetstoornis lijkt werk me eerlijk gezegd wel het laatste waar je je druk over moet maken.
Alle reacties Link kopieren
Als je een back up hebt voor momenten waarin je bijv. Moet opgenomen worden zou ik zeggen een huisdier.
Zij geven mijn leven zin, daarvoor sta ik iedere ochtend op, zij halen mij door moeilijke tijden.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
23-11-2020 17:17
Je kan prima zin uit het leven halen zonder al die dingen. Of met al die dingen.

Maar niet als je een eetstoornis hebt en last hebt van depressies. Dat is de oorzaak en daar zal je wat mee moeten doen. De rest is bijzaak.
Dit.
Sterkte! Eerst aan jezelf werken!🍀
Het lijkt mij dat je sowieso geen echte voldoening uit je leven kunt halen als je een eetstoornis hebt én daarnaast ook nog eens suïcidaal bent. Ik vraag me zelfs af of werk dan niet een soort vlucht zou zijn om je daadwerkelijke problemen aan te pakken!?

Daarnaast voel je ook nogeens dat je iedereen tot last bent, hoezo? Waardoor kom je tot dit gevoel?

Al zou je werk, een relatie en kinderen hebben, daarmee zijn je problemen nog niet opgelost. Probeer hiervoor eerst eens goeie professionele hulp te krijgen en dan volgt de rest meestal vanzelf.

Ik wens je heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
23-11-2020 17:29
Lekker naar buiten!
:facepalm:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mijn leven is ook "anders". Ik heb door mijn ASS geen reguliere baan. Veel geprobeerd om aan het werk te komen, maar is niet gelukt. Ik werk 16 uur bij een Sociale Werkplaats. Het is onder mijn niveau, wat ik soms jammer vind. Maar ik heb nu veel meer rust in mijn hoofd en veel vrije tijd. Daar houd me aan vast, is erg belangrijk voor me. En toch een structuur en kan wat lol hebben met collega's. Verder ben ik nogal introvert, kan me goed alleen vermaken. Een relatie heb ik niet. Soms denk ik: het zou een leuke aanvulling kunnen zijn. Maar alleen met iemand waarmee ik veel raakpunten, anders gaat het niet werken. Een kinderwens heb ik nooit gehad. Ik heb wel 2 hondjes.
jo12345 schreef:
23-11-2020 17:29
Lekker naar buiten!
Echt ja? Alsjeblieft zeg..
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het met therapie? Als je aan je problemen werkt dan gaat het beter worden lijkt mij en dan heb je weer ruimte voor dingen als werk en relatie enzo. Je zegt dat je geen werk hebt maar denk dat werken aan jezelf dan nu al een voltijd bezigheid is. Daarna komt de rest.
jo12345 schreef:
23-11-2020 17:29
Lekker naar buiten!
Jij hebt echt geen idee. Jezus wat een dommigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven