Dankbaar voor kleine en grote dingen

10-01-2021 10:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
In deze rare en soms ronduit nare en verdrietige tijd zijn er (soms) toch dingen om dankbaar voor te zijn, of, als je het niet zo wilt noemen, lichtpuntjes.
Hebben jullie zin om hierover mee te schrijven?
TO trapt af:
Ik ben dankbaar dat het virus tot dusver aan ons gezin is voorbij gegaan,
Ik ben dankbaar voor mijn 2 lieve kleinkinderen. Heb jarenlang gedacht dat ik geen oma zou worden,
Ik ben dankbaar dat ik al 2 ochtenden op rij een ochtendwandeling in het zonnetje heb kunnen maken zonder dat het hier glad was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dankbaar voor mijn werkgever die volop meedenkt en flexibel is.
Ik ben dankbaar voor mijn kinderen die ondanks dat ze het als heel zwaar ervaren toch alles op alles zetten en hun best blijven doen
Ik ben dankbaar voor hernieuwde vriendschappen en banden die zelfs op afstand weer heel sterk zijn.
Ik ben dankbaar voor de lieve woorden die ik krijg van diverse kanten die me af en toe net dat stukje zelfvertrouwen geven als dat weer eens op het absolute nulpunt zit.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mijn kleine hondje die net super enthousiast door het bevroren knisperende gras rende terwijl de lucht licht roze was en de vijver in het park bevroren, waarop de eendjes liepen.
Ik ben dankbaar dat we het fijn hebben als gezin. En ook met de mensen om ons heen die we nu veel minder zien maar daardoor elkaar juist op een andere manier vinden.
Alle reacties Link kopieren
@Biol: fijne dingen inderdaad!

Dankbaar ben ik ook dat mijn beste vriendin weer thuis is na 3 maanden ziekenhuis en revalidatiecentrum. En dat ik iets voor haar kan betekenen.
Dankbaar voor onze lieve buren die altijd voor ons klaarstaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd al dankbaar voor allerlei dingen. Ik heb een lieve man, mijn beste maatje. Ik heb een fijne baan, een fijn huis en genoeg geld om zonder zorgen te kunnen leven. Ik heb lieve vrienden en fijne buren.

Dat gezegd hebbende, dat waardeer ik altijd al. Niet omdat er nu corona is. En naast die waardering voor al die fijne en goede dingen, vind ik dat ik ook het recht heb om gewoon te balen af en toe van de huidige situatie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dankbaar voor het lekkere winterweer buiten en voor het feit dat mijn man me vanochtend terug naar bed stuurde (ik was om zeven uur op voor de jongste). En dat ik nu lekker lang ga douchen!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde als Noia.

En dat je dan thuis komt, dat kleine splintertje even warm wrijven met een handdoek om de modder eraf te krijgen en dan een gedekte brunchtafel zien met een zachtgekookt eitje :heart:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn feel-good-topic :)

Ik ben dankbaar dat deze lieve oma nog een maand plezier heeft gehad van de familiegroepsknuffel die ze kreeg van haar nazaten. Hij was bij haar toen ze stierf en lag gedrapeerd over haar kist tijdens de uitvaart. Zo waren alle mensen die van haar hielden toch nog een beetje bij haar. Rust zacht, lieve Annie.

https://youtu.be/0R1wx7APGCM
Familiy creates corona proof grouphug for Annie (96)
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
10-01-2021 11:03
Wat een fijn feel-good-topic :)

Ik ben dankbaar dat deze lieve oma nog een maand plezier heeft gehad van de familiegroepsknuffel die ze kreeg van haar nazaten. Hij was bij haar toen ze stierf en lag gedrapeerd over haar kist tijdens de uitvaart. Zo waren alle mensen die van haar hielden toch nog een beetje bij haar. Rust zacht, lieve Annie.

https://youtu.be/0R1wx7APGCM
Familiy creates corona proof grouphug for Annie (96)
Wat zal zij zich geliefd en gewaardeerd hebben gevoeld!
Ik ben dankbaar voor het leven. Ik volg Mijnkwaadbloed op social media (meisje van mijn leeftijd die terminaal is door leukemie) en door haar heb ik echt geleerd niet meer zo te zeuren over kleine dingen. Elke ochtend als ik nu wakker word ben ik dankbaar dát ik überhaupt wakker mag worden, ongeacht wat voor saaie/minder leuke dingen ik die dag moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook dankbaar dat ik deze coronatijd in een rijk land mag beleven en niet in bijvoorbeeld een vluchtelingententenkamp of een derde wereldland.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
10-01-2021 11:03
Wat een fijn feel-good-topic :)

Ik ben dankbaar dat deze lieve oma nog een maand plezier heeft gehad van de familiegroepsknuffel die ze kreeg van haar nazaten. Hij was bij haar toen ze stierf en lag gedrapeerd over haar kist tijdens de uitvaart. Zo waren alle mensen die van haar hielden toch nog een beetje bij haar. Rust zacht, lieve Annie.

https://youtu.be/0R1wx7APGCM
Familiy creates corona proof grouphug for Annie (96)
Leuk gedaan!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dankbaar voor mijn lieve sterke vrouw
Ik ben dankbaar voor mijn leuke zoon
Ik ben dankbaar voor de mensen die van mij houden
Ik ben dankbaar voor mijn gezondheid
Ik ben dankbaar voor mijn hele leuke baan
Ik ben dankbaar voor mijn gestel
Ik ben dankbaar voor mijn binnenkort nieuw huis

En toch maak ik me veel te veel zorgen:-) niets menselijks is mij vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
10-01-2021 12:08
Ik ben dankbaar voor het leven. Ik volg Mijnkwaadbloed op social media (meisje van mijn leeftijd die terminaal is door leukemie) en door haar heb ik echt geleerd niet meer zo te zeuren over kleine dingen. Elke ochtend als ik nu wakker word ben ik dankbaar dát ik überhaupt wakker mag worden, ongeacht wat voor saaie/minder leuke dingen ik die dag moet doen.
Ik volg haar ook. Ondanks dat deze vrouw 24 is word ik door haar herinnerd aan mijn nichtje die niet ouder dan 9 mocht worden. Dat is al bijna 18 jaar geleden maar door haar ben ik de kleine dingen in het leven gaan waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dankbaar dat ik een huis heb en werk heb, een fijne relatie en kinderen die zich manmoedig door de lockdown heen slaan. Ik ben dankbaar dat het virus vooralsnog mijn deur en die van mijn geliefden is voorbij gegaan. Ik heb vanochtend tijdens mijn hardlooprondje genoten van het ijs dat op een vijver hier in de buurt lag. Ik ben trots op mezelf dat ik 5 km kan hardlopen, terwijl ik dat een half jaar geleden nog niet kon.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik woon op 'de buiten' (is het platteland).
Ik ben al dikwijls dankbaar geweest omdat in de prijs van ons huis inbegrepen was:
- de nevels over de velden die het landschap zo feeëriek maken
- de geur van de bossen in de zomer
- de zwaluwen die vanuit het verre Afrika onze nesten uitkiezen om voor nieuw nageslacht te zorgen
- de groene weiden worden op zonnige zondagen de paarden zo vredig staan te grazen
- de kleuren van de bomen in de herfst
- de blijgemutste fietser die voor zijn ontspanning langs ons huis rijdt en eens zwaait.

Ik ben voor zoveel dingen dankbaar en het straffe is dat ik daar nooit voor hoef te betalen. Maar je moet ze willen zien.

💟👍
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
10-01-2021 12:10
Ik ben ook dankbaar dat ik deze coronatijd in een rijk land mag beleven en niet in bijvoorbeeld een vluchtelingententenkamp of een derde wereldland.
Nou, inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
10-01-2021 15:18
Ik woon op 'de buiten' (is het platteland).
Ik ben al dikwijls dankbaar geweest omdat in de prijs van ons huis inbegrepen was:
- de nevels over de velden die het landschap zo feeëriek maken
- de geur van de bossen in de zomer
- de zwaluwen die vanuit het verre Afrika onze nesten uitkiezen om voor nieuw nageslacht te zorgen
- de groene weiden worden op zonnige zondagen de paarden zo vredig staan te grazen
- de kleuren van de bomen in de herfst
- de blijgemutste fietser die voor zijn ontspanning langs ons huis rijdt en eens zwaait.

Ik ben voor zoveel dingen dankbaar en het straffe is dat ik daar nooit voor hoef te betalen. Maar je moet ze willen zien.

💟👍
Prachtig verwoord!
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
10-01-2021 12:10
Ik ben ook dankbaar dat ik deze coronatijd in een rijk land mag beleven en niet in bijvoorbeeld een vluchtelingententenkamp of een derde wereldland.
NIemand wil uiteraard van huis en haard verdreven zijn, en dat lijkt me een vreselijk bestaan. Maar mensen in landen die "armer" zijn dan Nederland, zijn niet per definitie ongelukkige mensen. Mijn ogen werden onder meer geopend toen ik een aantal jaren in een derde wereld land was. Ons hotel lag aan het strand, in een klein plaatsje, niet echt een toeristenplaats, ons hotel was het enige in de verre omtrek. De lokale bevolking liep heen en weer over het strand voor ons hotel, niet om te bedelen of dingen te verkopen, maar omdat het de kortste route van A naar B was. In de middag werd er op het strand vaak volleybal gespeeld door hotelgasten, en de jongens uit het stadje deden graag mee. Zo leerden we een jongen kennen die met zijn ouders een paar honderd meter verderop aan het strand woonde. Zijn vader was visser, ging elke dag met een (in onze ogen) gammel bootje de zee op en verkocht dan zijn vangst in de avond. Een vetpot was het zeker niet. Ze woonden in een huisje dat vader zelf had getimmerd, op het strand, uit afvalhout. Twee kamer: rechts het woonverblijf, links een afgeschoten ruimte waar de hele familie sliiep, 10 man sterk. Het hele huisje was misschien 10 bij 4 meter, niet meer. We werden daar uitgenodigd voor de thee. De enige stoel in het huisje was een plastic tuinstoeltje, en daar zat oma op. De rest van de familie op de grond. Ik vroeg de vader van dat gezin (en het was een fijn, hartelijk gezin, en er werd veel gelachen), hoe hij zo positief in het leven kon staan, met niet meer dan een zelfgetimmerd huisje aan het strand, en weinig welvaart. En die man antwoordde toen (we zaten binnen thee te drinken): Kijk naar buiten, en wat zie je? Een prachtig wit strand, met groene palmbomen en een blauwe lucht. Het is waar, ik heb niet veel geld, maar elke ochtend als ik in mijn bootje de zee opga, geniet ik van mijn vrijheid en alles wat de natuur hier geeft. Natuurlijk kan ik proberen naar een rijker land te gaan. Maar daar zou ik niet gelukkig worden, opgesloten in een betonnen wereld, in een klein flatje, wat misschien niet eens groter is dan het huisje wat ik hier zelf met eigen handen heb gebouwd. Ik zou daar naar buiten kijken en steen en beton zien, en auto's, en fabrieken, ik zou mijn vrijheid kwijt zijn, en er niet meer kunnen zijn voor mijn familie zoals ik nu wél kan. Dus ik kies voor mijn houten huisje op het strand. En als ik in de avond met een gebakken visje en wat rijst voor mijn deur kijk naar de zonsondergang, ben ik een gelukkig mens.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven