Gedachtes blokken, hoe?

13-01-2021 10:20 36 berichten
Ik ga door een moeilijke periode (liefdesverdriet).
Hij zit nog heel veel in mij hoofd. Alle mooie herinneringen.
Nou wil ik dat niet. Hij moet juist UIT mijn hoofd.
Nou lees ik her en der dat je, zodra de gedachte opkomt, je aan iets anders moet denken.
En dan vooral aan iets leuks.
Ik vind dat superlastig!
Ik vind nl. niks leuk momenteel door de leegte en het verdriet.

Hoe deden jullie dat en waar dacht je aan?

Oja, ik heb het verdriet ook wel toeglaten hoor, veel gehuild en veel opgeschreven.
Maar ik weet dat ik door moet en dat wil ik ook!
Hoe oud ben je TO?
Dat durf ik niet te zeggen want ik ken dit forum langer dan vandaag :-D
En ik denk niet echt dat dealen met liefdesverdriet leeftijd gebonden is.
Ik begrijp dat dit topic mss wat puberaal overkomt maar heel deze verliefdheid was puberaal dus wat dat betreft past het wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat rouwverwerking voor iedereen en ook per verlies verschillend is.

Misschien veel lezen over rouwverwerking, dat je dan in ieder geval bepaalde gedachten en gevoelens herkent? Het houd je in elk geval even bezig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gokje je bent van '84 #detectiveskills :)

Is het wel goed afgesloten met je ex?

Ik ging naar een speciale plek toe waar ik mocht mijmeren en treuren van mezelf. Eerst ging ik bijna dagelijks en toen merkte ik dat het 1x per week werd.

Herinneringen ophalen is gedrag dus je kan het wel afleren, maar er moet soms ook wat tegenover staan. Anders val je steeds terug.

Ik las ook veel over liefdesverdriet en haalde daar ook steun uit. Kende het gevoel nog niet zo erg, het voelde alsof er een lichaamsdeel geamputeerd was :( en mijn hart gebroken. Het doet zeer. Sterkte meid
Avage schreef:
15-01-2021 16:48
Gokje je bent van '84 #detectiveskills :)

Is het wel goed afgesloten met je ex?

Ik ging naar een speciale plek toe waar ik mocht mijmeren en treuren van mezelf. Eerst ging ik bijna dagelijks en toen merkte ik dat het 1x per week werd.

Herinneringen ophalen is gedrag dus je kan het wel afleren, maar er moet soms ook wat tegenover staan. Anders val je steeds terug.

Ik las ook veel over liefdesverdriet en haalde daar ook steun uit. Kende het gevoel nog niet zo erg, het voelde alsof er een lichaamsdeel geamputeerd was :( en mijn hart gebroken. Het doet zeer. Sterkte meid
Hee, bedankt voor je post.
Neen, 84 is niet mijn geb.datum, die heb ik voor mijn privacy :-D
Het is niet goed afgesloten, zeer abrupt en niet op een fijne manier.
Daarna nog wel 1 of 2 beschaafde appjes van beide kanten maar dat was het.
We gaan elkaar ook nooit meer zien nu.
Vooral dat het zo opeens gedaan was vind ik heel zwaar, van de ene op de andere dag van zwaar verliefd naar niks meer.

Mijmeren vind ik heel zwaar, dan moet ik gelijk huilen.
Ik zou ook niet weten wat ik tegenover het ophalen van herinneringen kan zetten, wat voor 'beloning'.
Ik zing een liedje in mijn hoofd als ik mij betrap op pijnlijke gedachten. Werkt goed voor mij.
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
15-01-2021 18:38
Ik zou ook niet weten wat ik tegenover het ophalen van herinneringen kan zetten, wat voor 'beloning'.
Ik denk dat je misschien iets hebt aan meditatie: wat doe je met opkomende gedachten? Als je Netflix hebt, kun je de serie van Headspace daar bekijken.

Over hoe om te gaan met rouw, heeft Manu Keirse veel wijze woorden geschreven en gezegd. Bijvoorbeeld: ‘bestaat er wen medicijn tegen verdriet’.

https://youtu.be/lb9jN4-s_1w
Alle reacties Link kopieren
Download Storytel en ga lekker boeken luisteren. Harry Potter gelezen door Stephen Fry werkt zeer rustgevend. De Nederlandse versie voorgelezen door Jouman Fatall is ook top. Gewoon alles doen waarbij je dingen kan overdenken met een luisterboek aan. Ook bij het slapen gaan. Werkt perfect.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Tijd.

Het enige wat helpt. Er is geen middel tegen ludduvuddu. Tijdelijke afleiding is en blijft tijdelijke afleiding.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven