Even van me afschrijven

14-01-2021 11:37 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik niet goed weet met wie ik dit kan en wil delen, wil ik graag hier even van me afschrijven.

Ik voel me zo depressief. Elke dag voelt als overleven, ik beleef nergens echt meer plezier aan, voel me verdrietig en angstig, slaap slecht, kan me niet meer echt ontspannen (mijn schouders en nek doen pijn omdat ik mijn spieren de hele tijd aanspan), en kan eigenlijk geen reden bedenken om door te gaan. Ja, omdat ik mijn familie geen pijn wil doen. Omdat ik te bang ben om mezelf ook daadwerkelijk iets aan te doen. Maar als ik morgen niet meer wakker word, zou ik dat een hele opluchting vinden. Afgelopen dagen elke dag aan het huilen.

Ik hoef geen advies over hulp zoeken: mijn huisarts is op de hoogte, mijn familie weet ervan, en ik ga geen domme dingen doen. Ik wilde het alleen even kwijt, want ik word gek van mijn eigen gedachtes en het is ontzettend eenzaam om hier alleen mee te worstelen.

Ik wil me zo graag beter voelen, maar ik weet oprecht niet hoe. Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij dat het uberhaupt mogelijk is om het leven echt leuk te vinden. Hoe doen andere mensen dat? Zijn mijn gedachtes zo extreem, of stel ik me aan? Voelen andere mensen dit ook, maar zijn ze beter in staat om er mee te dealen?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar!

Ik ben wel benieuwd naar wat je huisarts dan heeft voorgesteld. Je zult toch iets moeten doen, als je hier weer uit wil komen.

Begin eens met elke dag een uur wandelen.

Koop een lichttherapielamp, dat helpt bij veel mensen. Ik zeg niet dat het je uit een depressie trekt, maar dan onderneem je iig iets om het aan te pakken, dat voelt allicht ook al positief
Je wil geen advies? Natuurlijk gaan mensen je advies geven of tips.

En die van mij is, ga terug naar de huisarts en vraag hulp. Praktijkondersteuner GGZ ofzo op zijn minst, of heb je die al? Of een psycholoog.

En die kan met jou een plan maken. Want met niks doen kom je er niet uit.

En wandelen of sporten of weet ik veel wat kan voor de een werken en voor de ander juist tegenovergesteld werken. Dus bekijk wat voor jou kan helpen.

Wil je dit soort advies niet.... koop een dagboek
Alle reacties Link kopieren
Eerst een dikke knuffel.
Wat naar dat jij je zo voelt.

Wat denk jij zelf nodig te hebben om hier uit te komen? Aangezien je wel heel duidelijk aangeeft dat je niets wilt horen over hulp. Waar ben je bang voor?

Mi is alleen een huisarts en familie op de hoogte, niet voldoende om hier uit te komen. Ik weet niet hoe lang dit speelt en moet je eerst dingen op een rijtje zetten voor jezelf. Maar hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt.

Wat zei de huisarts en wat zegt je familie? Uiteraard kan er niets gedaan of gedwongen worden, als jij zelf niet wilt. Maar uiteindelijk doe je het voor jezelf. Gun jezelf de hulp die je nodig hebt.

Eet je gezond?
Beweeg je genoeg?

Mocht je met iemand willen praten als je erdoorheen zit, dan kan je altijd bellen met 113.
Allereerst een dikke knuffel :hug:! Wat ontzettend k.u.t. dat je je zo voelt. Ik ken het, het tegen de muren omhoog vliegen. Ik kan je vertellen dat het, uiteindelijk, ooit, weer anders wordt. Maar goed, zolang we de tijd niet vooruit kunnen spoelen heb je daar geen drol aan.

Kun je ergens de vinger op leggen waarom je je NU op DIT moment zo rot voelt? Zijn er kleine dingen die je kunt doen om je dag wat structuur te geven? In het "Plan je dag" topic hadden we lijstjes. Maak bijv. een lijstje voor jezelf: Douche, aankleden, 15 min wandelen, binnen thee drinken. Zoiets kleins kan soms helpen doordat je je even in een andere omgeving bevindt. En afleiding in de vorm van een fijne film misschien?

Verder ben ik het wel eens met bovenstaande: Zoek opnieuw hulp. Je hebt het over je huisarts. Is er uitzicht op andere, psychologische hulp? Zo nee; je kunt zelf pro-actief opzoek naar een psycholoog in de buurt en daar t.z.t. een verwijzing voor vragen. Toen ik in deze situatie zat heb ik er 10 gemaild met de vraag hoe lang hun wachtlijst was, en de kortste uitgekozen.

Nogmaals een dikke knuffel :hug:! Dit is niet voor altijd :rose:.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je. :hug:
En helaas herkenbaar. Ik heb zelf met soortgelijke gevoelens geworsteld afgelopen jaar. Nu gaat t gelukkig beter.

Bij zijn angst en onzekerheid triggers waardoor ik in een negatieve spiraal terecht kwam

Wat voor hulp heb je?

Waar loop je het meest tegenaan?

En positief: waar heb je nu lol in, wat voelt goed om te doen?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leven oprecht leuk, zelfs nu nog, nu de situatie niet optimaal is. Ik heb leuk werk, man en ik zijn een goed team. Onze zoon is lief en grappig. We spelen leuke spellen samen. We kijken mooie series. Er zijn mooie boeken om te lezen en voor te lezen (Sjakie en de chocoladefabriek aan het voorlezen, zo leuk). Ik ga me lekker voelen van sporten en heb leuke Youtube video’s ontdekt die ik een paar keer per week doe. Ik houd ook van koken en eten en heb daar ook dingen waar ik van geniet, probeer nieuwe recepten uit.

Ik vind het naar om te lezen dat jij je zo rot voelt. Het kan echt beter worden en ik hoop dat dat voor jou snel zo is!
Alle reacties Link kopieren
Je huisarts weet ervan. Wat heeft hij/zij voorgesteld qua behandeling? Als die er niet is, ga terug en vraag om behandeling.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een pb gestuurd
Alle reacties Link kopieren
Heel naar dat je je zo voelt :hug:

Ik heb me exact hetzelfde als jij gevoeld. Het was overleven en ik kon me niet voorstellen dat ik het leven ooit nog leuk zou gaan vinden. Zelf ben ik ook naar de fysio geweest voor mijn schouders/nek want ik kreeg echt heftige hoofdpijn ervan.

Wat mij hielp was ritme en regelmaat. Op tijd je bed uit en aankleden, gewoon op normale tijdstippen eten. Ik mocht van mezelf niet hele dagen op de bank hangen. Wel gewoon aan de eettafel een serie kijken oid. En wat voor mij ontspannend werkt is mandala's kleuren.

Maar ik ben nu uit mijn depressie en ik vind het leven oprecht leuk. Dit had ik nooit voor mogelijk gehouden.

Krijg je binnenkort hulp? Of wat is het plan van de huisarts?

Je mag me altijd een PM sturen als je wil.
Alle reacties Link kopieren
AccioAvocado, wil je me even laten weten of mijn pb is aangekomen? Ik zie hem niet terug bij postvak uit (indien nog niet gelezen) of verzonden items.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso fijn TO als je even laat weten hoe het gaat.
Alle reacties Link kopieren
@Madeleine: nee, ik zie geen bericht, dus ik denk dat er iets mis is gegaan met het verzenden..?

@Allemaal: bedankt voor de reacties, ik ben niet veel online geweest de afgelopen paar dagen, dus sorry dat ik nu pas reageer.

Ik houd een vast ritme aan (da's ook hetgeen wat me een beetje op de been houdt momenteel), ga elke dag even naar buiten om te wandelen, zorg dat ik goed eet en probeer 'ontspanning' (voor zover dat lukt) af te wisselen met nuttige activiteiten (de was, opruimen, etc).

Elke dag probeer ik er maar het beste van te maken, en ik heb gelukkig veel steun van mijn ouders (die ik altijd kan bellen).

Ik weet verder niet zo goed wat ik nog kan vertellen, maar ik doe mijn best, en probeer enerzijds mild voor mezelf te zijn, maar tegelijkertijd ook te zorgen dat ik niet helemaal blijf hangen in mijn depressie.
Alle reacties Link kopieren
Fijn even een berichtje van je te lezen.
Goed om te lezen dat je een ritme probeert aan te houden. En vergeet niet dat wanneer het een dag niet lukt, dit totaal niet erg is. Fijn dat je veel steun aan je ouders hebt.

Ga je nog wel contact opnemen met je huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nog een keer geprobeerd, nu is het wel gelukt.
Alle reacties Link kopieren
AccioAvocado, het was wel zo aardig geweest als je even op mijn pb gereageerd had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven