Ervaringen met abilify?

01-04-2021 15:53 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet dit weekend starten met 2.5 mg van dit middel om mijn dwangmatig piekeren te minderen / stoppen.
Ik slik al Sertraline 150mg, maar dit helpt niet genoeg.
Ik weet dat iedereen anders reageert op medicatie, maar ik ben zo bang.
Zo bang nog angstiger te worden of me heel naar en eng te voelen.
Zijn er mensen die hier baat hebben bij een kleine dosis antipsychotica tegen piekeren?

Ow ja.... Krijg je bijwerkingen aan 't begin?
Hi!

Geen ervaringen met dit middel, maar heeft je psych je hier niet over geïnformeerd over eventuele bijwerkingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel vervelend voor je dat je zulke klachten hebt, maar ik hoop dat je zelf ook de ironie ziet van het piekeren over je anti-pieker medicatie ;-)
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik Ben in januari begonnen met 2,5 en slik nu 5 mg. De eerste dagen was ik wat duf, daarna ging dat over. Wel is mijn eetlust blijvend veel groter.

Maar ik wilde dat ik dit tien jaar eerder (chronische depressie helaas) had gekregen. Bij mij is het met name tegen de overprikkeling, en daar werkt het bij mij goed voor. Daar waar Ad niets doet en veel bijwerkingen geeft heb ik hier wel duidelijk voordeel van.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 10 mg aripiprazol
Ook fluoxetine 30 mg ( gemiddeld)

Idd ervaar ik ook soms veeel honger
Spierkrampen
Hoofdpijn

Qua werking merk ik weinig
Denk ik

Je kunt altijd kijken wat het bij jou doet en indien ongewenst effect kun je toch stoppen
Alle reacties Link kopieren
*jaline* schreef:
01-04-2021 17:31
Ik heb 10 mg aripiprazol
Ook fluoxetine 30 mg ( gemiddeld)

Idd ervaar ik ook soms veeel honger
Spierkrampen
Hoofdpijn

Qua werking merk ik weinig
Denk ik

Je kunt altijd kijken wat het bij jou doet en indien ongewenst effect kun je toch stoppen
Nooit zonder overleg met degene die je de medicatie voorschrijft stoppen!
Alle reacties Link kopieren
In het begin werkt zo’n medicijn alrijd geweldig goed bij mij. Maar al snel vlakt dat af en moet ik weer ophogen. Ook bij Abilify was dit het geval. Bijwerkingen voornamelijk heel vaak en veel moeten plassen, vooral in het begin. En af en toe barre misselijkheid met braakneigingen (ook wagenziekte). Ik kwam er nauwelijks in gewicht van aan. Dat was dan wel weer een voordeel.
Het is wel het proberen waard. In het verleden heb ik het er toch zeker anderhalf jaar redelijk goed op gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon smorgens m'n bed niet uitkomen met abilify.
Ook ging mijn bloeddruk snachts zo naar beneden dat ik flauw viel als ik eruit moest om naar het toilet te gaan. Ik slik nu risperidon en dat werkt super fijn voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Ja stoppen idd wel iom je arts
Maar ik bedoel je beslist dat natuurlijk vooral zelf
Het is niet dat omdat je het nu neemt je dat moettt blijven nemen
Alle reacties Link kopieren
zilverelfje schreef:
01-04-2021 16:54
Ik Ben in januari begonnen met 2,5 en slik nu 5 mg. De eerste dagen was ik wat duf, daarna ging dat over. Wel is mijn eetlust blijvend veel groter.

Maar ik wilde dat ik dit tien jaar eerder (chronische depressie helaas) had gekregen. Bij mij is het met name tegen de overprikkeling, en daar werkt het bij mij goed voor. Daar waar Ad niets doet en veel bijwerkingen geeft heb ik hier wel duidelijk voordeel van.
Hoi,

De sufheid ervaar ik ook enorm.
Zit nu op dag 5, en het is er nog.
Is dat normaal?
Alle reacties Link kopieren
Het nam bij mij na de eerste 3-4 dagen wel al af, denk dat het na een weekje weg was? Maar iedereen reageert anders, valt het je verder mee?
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
ninosz schreef:
07-04-2021 13:40
Hoi,

De sufheid ervaar ik ook enorm.
Zit nu op dag 5, en het is er nog.
Is dat normaal?
Ik zou het wel een week of twee geven. Over het algemeen ligt het in de lijn der verwachting dat die sufheid afneemt na de eerste weken.
Alle reacties Link kopieren
Dapper trouwens dat je ondanks je angst ervoor, tóch doorzet. Blijf je twijfels lekker hier delen. Je staat er niet alleen voor...
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
07-04-2021 21:40
Ik zou het wel een week of twee geven. Over het algemeen ligt het in de lijn der verwachting dat die sufheid afneemt na de eerste weken.
En wanneer zou 't moeten helpen? Want dat doet 't ook helemaal niet.
Ben in staat't op te geven al.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
07-04-2021 21:42
Dapper trouwens dat je ondanks je angst ervoor, tóch doorzet. Blijf je twijfels lekker hier delen. Je staat er niet alleen voor...
Dankjewel.
Ik ben soms zo radeloos.
Die stomme angsten.
Alle reacties Link kopieren
ninosz schreef:
08-04-2021 08:16
En wanneer zou 't moeten helpen? Want dat doet 't ook helemaal niet.
Ben in staat't op te geven al.
Nog niet opgeven hoor!
Mij is uitgelegd dat het al direct een beetje effect kan hebben, maar dat je ook wel echt een spiegel moet opbouwen.
Maar het kan natuurlijk dat dit middel (of deze dosering) voor jou uiteindelijk weinig tot niks doet.
Alle reacties Link kopieren
ninosz schreef:
08-04-2021 08:17
Dankjewel.
Ik ben soms zo radeloos.
Die stomme angsten.
Ja ik ken het. Ik heb zelf al zó veel geprobeerd. Het zit gewoon zo diep geworteld :(
Alle reacties Link kopieren
Niet opgegeven! Geef het een eerlijke kans. Wanneer heb je weer een afspraak met je behandelaar?

Ik zit in hetzelfde schuitje, moet mijn Mao-remmer ophogen terwijl ik veel last heb van de bijwerkingen. Heb er gewoon buikpijn van, maar ga het wel doen. Met wat geluk wordt het effect wel groter en de bijwerkingen niet, zo niet dan moet ik verder ophogen. Geen leuk vooruitzicht en geeft best wat stress, maar ik probeer te vertrouwen op mijn psychiater. Probeer dat ook te hebben!
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven