Vlak voelen

18-04-2021 01:50 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik merk dat ik me heel erg vlak voel, altijd. Ik voel dus geen echte blijdschap en ook geen echt verdriet of boosheid. Dit maakt ook dat de dagen op de automatische piloot voorbij gaan. Ik heb dit niet altijd zo gehad. Ik ben in de puberteit heel erg depressief geweest en heb toen ook veel medicatie gehad. Jaren later, toen het veel beter ging, voelde ik dingen ook echt. Ik kon ook echt genieten van dingen. De laatste 2 jaar ongeveer is dit echter weggegaan, en het laatste jaar is het helemaal afgevlakt. Als iemand zegt dat ze intens genoten heeft, denk ik alleen maar: hoe voel je dat dan? Ik doe wel ooit leuke dingen maar voel daar helemaal niks bij. Ik merk dat ik het moeilijk vind om uit te leggen...
Ik slik overigens nog steeds antidepressiva, ik heb vorig jaar geprobeerd af te bouwen, maar dat lukte niet. Ook heb ik autisme.
Mijn vraag: herkent iemand dit? :)
Alle reacties Link kopieren
Niet relevant
saivash wijzigde dit bericht op 19-04-2021 00:48
93.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, kan door de medicatie komen. Maar goed wanneer stoppen zorgt voor onstabiliteit dan is de keuze vaak snel gemaakt.

Heb je nog gesprekstherapie of ambulante ondersteuning waarmee je dit kan bespreken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen vlakken AD af, dus als je dit sinds het slikken van het AD hebt zou dit niet vreemd zijn. Maar helemaal niet meer genieten gaat wel ver, ik zou toch verder kijken en beginnen bij de HA of liever je behandelaar als je die nog hebt.
Ervaar je dit als een probleem. Wil je het anders?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je niet meer reageert op je eigen topic. Dan haal ik mijn eigen ervaring hierboven maar weer weg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven