Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 9

21-07-2021 17:09 3922 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Met smart wachtend op onze geliefde herfst- en winterperiode (en dat ze maar heel donker, nat en koud mogen zijn) kletsen, klagen en zeuren we over de zomer, de helbal, het ellendige lange licht, de overlast en alles wat je maar kwijt wil over die nare zomerperiode.

Wees welkom zomerhaters!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag lieve Madrid. Je bent me in de loop der tijd dierbaar geworden en ik ga je missen. Ik wens je alle goeds in je leven en wie weet, zien we elkaar ooit nog eens :bigkiss:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Dank je tante, jij bent me ook dierbaar. Iedereen hier in dit topic.
Ik vond het altijd super fijn hier mee te lezen en schrijven. Dikke knuffel voor iedereen. :heart:
Tot ziens lieve Madrid!
k ga je missen, maar ik snap je besluit hoor. Ik wens je het allerbeste toe en wie weet tot ziens.
Dikke knuffel! :heart:
Nog 2 dagen en dan komt de regen terug! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot ziens Madrid! Je besluit komt niet helemaal als een verrassing maar wel heel erg goed dat je kiest wat voor jou het beste is :heart: Ik wens je niets dan goeds!
Alle reacties Link kopieren Quote
yesss schreef:
21-07-2021 21:35
Ohja ik zie het, dubbele cijfers :proud:
Laten we hopen op veel wisselvallig weer en dat we snel de Herfst in rollen :rolling:
Eindelijk wordt het donker buiten, hehe rust :heart:
Jaaaaa daar teken ik voor! Heerlijke rust :)
Dag Madrid. Succes met je schrijfprojecten :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
21-07-2021 21:32
Ik zie mijn eigen bericht terug en dan vallen de datum en tijd me op. Het is een teken! Vanaf zaterdag wordt het en blijft het herfst in Nederland. :proud:
Echt??? Dat zou heel goed nieuws zijn.

- checkt weersites -

Verrek! Wolkjes en drupjes en temperaturen onder de 23!!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
LAgirl82 schreef:
22-07-2021 09:03
Nog 2 dagen en dan komt de regen terug! :cheer2:
Oooh wat hoop ik hierop, alle pollen even naar de grond geslagen en de lekkere geur van regen, laat die buien maar komen :flirting:
Veel succes Madrid. Ik wil je eigenlijk volgen, maar heb (nog) niet de mood ervoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Madrid, klinkt als een hele goede beslissing voor jezelf ❤️ veel nieuwe energie en meer tijd voor andere zaken toegewenst. Dank voor je fijne bijdrage hier!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Elf: ik zag je berichtje nog in deel 8 staan en wilde je even berichten.
Ik ben in september verhuist vanuit een stad naar het dorp (groot dorp gelukkig) waar ik vandaan kom. Deels om weer dichtbij familie te zijn maar vooral ook om in huis te wonen waar het niet zo belachelijk heet wordt en waar de overlast vanuit buren een stuk minder was .

Mijn vorige woning werd minimaal evem warm als buiten en vaak nog veel heter ( vorig jaar 37 graden) omdat de warmte niet meer uit de stenen ging.
Ik werd er doodziek van, letterlijk en mentaal ging ik eraan.

Waar ik nu woon is het 22,5 graden. Mits ik op de juiste momenten de boel dicht doe en open zet.
Uiteraard is het bij lange na niet de bloedhete zomer van vorig jaar maar wat geeft dit al een rust.
Wetende dat je naar een relatief koel huis terug kan keren, je je huis niet hoeft te ontvluchteng: geeft veel rust.

Wil je vooral hoop geven! Ik moest ook lang wachten tot ik iets vond (huur), ik moest helaas ook nog een extra zomer daar doorbrengen, maar het moment gaat echt komen❤️❤️
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook weer present! Jullie berichten helpen mij een beetje de zomer door.

Ik merk zelf ook dat ik slechter tegen de hitte kan, aangezien ik vrijwel altijd de airco aan heb beneden. Maar anders houd ik het helemaal niet vol. Ik wordt er gewoon echt zo slap als een vaatdoek van.

Ik ben erg blij met de voorspelde regen, hopenlijk komt er ook echt regen en is het niet weer zo'n teleurstelling als vaak wel het geval is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies stephanisaurus (leuke username)… hier stond een tijdje terug regelmatig 80% kans op regen, uiteindelijk viel er niks.. dus moet het helemaal nog maar zien
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand zei van de week in deel 8 van dit topic dat ze blij werd toen een medewerker ''tot in november'' zei
Zoiets had ik gisteren..

In november hopen we een weekje naar de Belgische Ardennen te kunnen en toen we het erover hadden werd ik gewoon blij! Niet alleen van het weg zijn, maar ook de donkere en knusse avonden, lagere temperaturen en niet meer dat verplichte buiten zijn.
Afbeelding
Zo, daar ben ik weer, inmiddels met mijn tigste nickname, nu het forum toch blijft bestaan :nut:

De verwachtingen voor komende twee weken ziet er goed uit! Veel regen en temperaturen onder normaal! En dan is het alweer augustus. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook altijd leuk dat je in de Zomer nooit mag zeggen dat je zin hebt in de Herfst... maar andersom lopen de meesten het grootste deel van de Herfst/Winter te klagen.

Ik krijg soms zelfs geïrriteerde reacties, 'ja mensen hebben nu wel vakantie he >:-( ' alsof ik dan persoonlijk iets kan doen aan het weer. Maar nee je mag nu niks zeggen hoor... Zeker nu met de hele situatie, die stress om vakanties, het weer etc.
yesss wijzigde dit bericht op 23-07-2021 12:21
5.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
LAgirl82 schreef:
23-07-2021 08:48
Afbeelding
:love:
Alle reacties Link kopieren Quote
yesss schreef:
23-07-2021 12:07
Ook altijd leuk dat je in de Zomer nooit mag zeggen dat je zin hebt in de Herfst... maar andersom lopen de meesten het grootste deel van de Herfst/Winter te klagen.

Ik krijg soms zelfs geïrriteerde reacties, 'ja mensen hebben nu wel vakantie he >:-( ' alsof ik dan persoonlijk iets kan doen aan het weer. Maar nee je mag nu niks zeggen hoor... Zeker nu met de hele situatie, die stress om vakanties, het weer etc.
Nee want winterdepressies zijn daarentegen ook zeer normaal en zomerdepressies zijn abnormaal. Terwijl ze feitenlijk hetzelfde zijn alleen gaat het om een ander seizoen.

Heb dat ook echt nooit gesnapt hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
LAgirl82 schreef:
23-07-2021 08:48
Afbeelding
Ja, mooi is hij he LAgirl? Hij hangt bij mij thuis op het prikbord....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
yesss schreef:
23-07-2021 12:07
Ook altijd leuk dat je in de Zomer nooit mag zeggen dat je zin hebt in de Herfst... maar andersom lopen de meesten het grootste deel van de Herfst/Winter te klagen.

Ik krijg soms zelfs geïrriteerde reacties, 'ja mensen hebben nu wel vakantie he >:-( ' alsof ik dan persoonlijk iets kan doen aan het weer. Maar nee je mag nu niks zeggen hoor... Zeker nu met de hele situatie, die stress om vakanties, het weer etc.

Ja inderdaad. Mensen mogen in de winter klagen over de kou en het donker en hoe erg ze uitzien naar de zomer en zin hebben in vakantie ect. ect. ect. klagen over dat het regent mag ook volop.
Maar in de zomer moet je vooral je mond houden en mag je niks zeggen over de zon, de lange avonden en de warmte en wil men niks horen over de herfst en de winter.
:frusty:
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies.. goh Zomerdepressie, houd je niet van de Zomer? Wat gek zeg? Alleen al door het slaaptekort functioneer ik maar half overdag en ben ik juist veel thuis, hangerig, gaar etc.

Sowieso is slaaptekort een enorme trigger voor depressies/angstklachten en allerlei andere kwalen en aangezien het algemeen bekend is dat je lichaam melatonine aanmaakt als het donker wordt en dat nu pas rond 22.00u is kom ik gewoon veel te laat tot rust, plus om 05.30u/06.00u wordt het alweer licht. Fijn dat andere mensen daar wel tegen kunnen maar ik kom dan echt niet aan mijn uren om me gewoon goed te kunnen voelen overdag (om ook gewoon dingen te doen die ik graag wíl doen waar ik nu dus gewoon de fut niet voor heb)
Alle reacties Link kopieren Quote
Yesss... misschien had ik het al eens gevraagd (weet ik niet meer) maar zou een slaapmasker en oordoppen je nog kunnen helpen om beter te slapen? Of doe je dat al? Ik snap inderdaad dat dat slaaptekort echt een trigger is, slaap heeft veel invloed op de hoeveelheid zin die je hebt om iets te ondernemen en ook op je stemming... het is mij ook een raadsel hoe mensen vrolijk de dag doorkomen op veel minder dan acht uur slaap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja misschien dat het wel kan helpen hoor.. alhoewel oordopjes vind ik niet fijn, heb het een keer geprobeerd maar hoorde mezelf ademen ofzo :P
Het is ook meer dat het niet natuurlijk donker word dus dat ik nog soort van alert/onrustig blijf.

Hier al de hele ochtend bewolkt :yes:
Eindelijk een paar uurtjes meer slaap gepakt, werd iets later wakker, dat scheelt toch weer.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven