Ik weet niet meer wat dit is

22-10-2021 16:09 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag iets kwijt waarmee ik zit en ik waardeer t erg als er geen onaardige reacties komen. Als je dat niet kan, reageren dan aub niet. Ik heb een jongen ontmoet binnen een grote groep mensen. Al snel kwam hij naar mij toe. Hij leek mij aardig te vinden. Ik kon het niet geloven dat iemand graag met mij om zou gaan. Ik voelde me al heel snel fijn bij deze jongen. Hij voelde al snel als iemand die echt mijn beste vriend zou worden. Hij vertelde dat hij zich in mij herkende. Hij is niet zo open. Bij hem blijft t binnen. Aan mij kan je alles zien (filters lijken te ontbreken). Dus vandaar dat hij zien kon dat ik veel gemeen heb met hem. Naar mijn idee waren we in t begin veel samen. We begonnen ook te flirten met elkaar. T ging gewoon vanzelf. Al zag ik hem meer als iemand die een zeer close vriend zou worden. Iets waar ik echt naar verlang. Maar toch heb ik heel erg de neiging dat ik iemand leuk wil gaan vinden. Beetje dwangmatig ofzo. Ik dwing/pers mezelf soortvan om verliefd te worden. Terwijl ik niet eens echt verliefd op hem was. Ik wilde het wel, maar ergens niet, want zn uiterlijk sprak me niet super erg aan, al ga ik altijd wel voor innerlijk. Ik wou dat ik beter kon omschrijven wat ik bedoel met wilde hem leuk gaan vinden maar ook niet. Ik was bang tijdens t flirten dat hij mij leuk zou gaan vinden en ik hem dan niet. Maar goed ik merkte wel dat ik steeds meer bij hem in de buurt wilde zijn. Ik ging hem steeds maar opzoeken in de groep. Nu ik zie dat ie naar iedereen zo lacht als ie naar mij doet en meer of evenveel naar andere toetrekt, is t gevoel van beste vrienden weg, wat ik erg jammer vind. Maar zelf heb ik wel soortvan gevoelens voor hem. Ik denk niet verliefdheid, maar wel een soort obsessief iets dat ik alsmaar bij hem in de buurt wil zijn, van alles over mezelf wil vertellen, subtiele opmerkingen naar hem maak. En ik voel me nogal afhankelijk nu. Ik wil dat ie naar mij toekomt, maar dat doet ie niet, hij gaat ook naar anderen. Ik voel me wel een soort aangetrokken tot hem. Hij flirt ook nog met me, iig zo zie ik het, maar misschien is het wel zn persoonlijkheid om beetje mysterieus te doen. Ik heb trouwens vaker bij mensen maar dan is t vaak bij wispelturige types die de ene keer superveel aandacht aan me besteden en de andere keer negeren. Dit is een heel brave jongen. Toevallig was t voor deze jongen een ander uit de groep waarbij ik dan steeds in de buurt wilde zijn. Dat is helemaal verdwenen toen deze jongen waar ik t in dit hele verhaal over heb kwam. Ik vraag me zo af wat dit is. Ik kan niet stoppen met naar deze jongen toe trekken en vind daardoor de andere mensen uit de groep niet leuk genoeg meer. Heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt last van obsessief gedrag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik snap niet zo goed wat voor reacties je verwacht en dus ook niet wat niet 'mag'.

Maar toch een reactie van mij. Ik sla aan op de zin "Ik kon het niet geloven dat iemand graag met mij om zou gaan", wat volgens mij een bron van veel ellende is of kan zijn.

Zolang jij jezelf zo ziet, ben je een makkelijk slachtoffer voor foute mannen. Sowieso is het niet verstandig om vanuit die denkwijze een relatie aan te gaan, want je levert alleen maar jezelf in. Je bent de aandacht immers volgens je eigen denkbeelden niet waard, dus schik je je naar wat je krijgt, hunkerend naar iemand die, in tegenstelling tot jezelf, jou wel op waarde weet te schatten.

Geloof me, dat is een beroerd uitgangspunt voor een gelijkwaardige relatie.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan jij het niet geloven als iemand met jou om wil gaan?
Alle reacties Link kopieren
Echt goede vrienden hoeven elkaar niet te bezitten. Het lijkt erop dat jij je waarde wilt persen uit iets wat juist door dat gepers zijn waarde verliest.

Zou je ook gewoon goede vrienden kunnen zijn zonder dat er vanallesennogwat in hokjes en malletjes moet? Zo ja, doen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
22-10-2021 16:24
Ik snap niet zo goed wat voor reacties je verwacht en dus ook niet wat niet 'mag'.

Maar toch een reactie van mij. Ik sla aan op de zin "Ik kon het niet geloven dat iemand graag met mij om zou gaan", wat volgens mij een bron van veel ellende is of kan zijn.

Zolang jij jezelf zo ziet, ben je een makkelijk slachtoffer voor foute mannen. Sowieso is het niet verstandig om vanuit die denkwijze een relatie aan te gaan, want je levert alleen maar jezelf in. Je bent de aandacht immers volgens je eigen denkbeelden niet waard, dus schik je je naar wat je krijgt, hunkerend naar iemand die, in tegenstelling tot jezelf, jou wel op waarde weet te schatten.

Geloof me, dat is een beroerd uitgangspunt voor een gelijkwaardige relatie.
Dank voor je reactie! Dat is een goede om over na te denken. Hoe ik er aan ga werken weet ik (nog) niet. En verder.. ik weet toch bijna zeker dat hij geen foute man is.. Hij is erg braaf.
Alle reacties Link kopieren
Welke hulp heb je voor jezelf?
Want het is niet normaal om bij elke jongen die een beetje leuk doet en je een beetje aandacht geeft jezelf richting verliefdheid te persen.

Alsof jij niet meer waard bent dan dit.

Het is ook nog eens ontzettend gevaarlijk voor je, want je trekt hele foute en dominante jongens aan op deze manier. Die ook geen liefde zoeken, maar bij wie ze de baas zijn. Jij bent een gevaarlijk goede kandidaat om in een huiselijk geweld situatie te belanden omdat je alle alarmbellen negeert (niet aantrekkelijk, geen gevoelens, wel aardig) en jezelf forceert naar verliefd worden.

Pas op jezelf!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
22-10-2021 16:25
Echt goede vrienden hoeven elkaar niet te bezitten. Het lijkt erop dat jij je waarde wilt persen uit iets wat juist door dat gepers zijn waarde verliest.

Zou je ook gewoon goede vrienden kunnen zijn zonder dat er vanallesennogwat in hokjes en malletjes moet? Zo ja, doen.
Ja zeker alleen ik ben bang dat hij geen vrienden met me zij wil als ie meer naar anderen toetrekt? Heb dan weer de neiging om dwangmatig hem op te zoeken
Alle reacties Link kopieren
Lottett_x schreef:
22-10-2021 16:26
Dank voor je reactie! Dat is een goede om over na te denken. Hoe ik er aan ga werken weet ik (nog) niet. En verder.. ik weet toch bijna zeker dat hij geen foute man is.. Hij is erg braaf.
Het gaat niet om wat voor man hij is. Het gaat om wat voor iemand JIJ bent. En daar is werk aan de winkel, zodat je gelukkig bent met jezelf en op een gezonde manier vriendschappen en relaties aan kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
22-10-2021 16:33
Het gaat niet om wat voor man hij is. Het gaat om wat voor iemand JIJ bent. En daar is werk aan de winkel, zodat je gelukkig bent met jezelf en op een gezonde manier vriendschappen en relaties aan kan gaan.
Dank! Maar t blijft maar de hele tijd in mn hoofd… is hij dan toch een verkeerd type of doet hij dit onbewust of is er gelukkig niks aan de hand.. is hij gewoon lief en komt dit vanuit mij zeg maar waar ik aan werken moet.
Alle reacties Link kopieren
Lottett_x schreef:
22-10-2021 16:36
Dank! Maar t blijft maar de hele tijd in mn hoofd… is hij dan toch een verkeerd type of doet hij dit onbewust of is er gelukkig niks aan de hand.. is hij gewoon lief en komt dit vanuit mij zeg maar waar ik aan werken moet.
Je bent toch meer waard dan als een hondje achter iemand aanlopen en jezelf gewillig opwerpen als vriendin, gewoon omdat hij eens aardig deed?

Daarmee verdien je geen respect van de ander. Eerder krijg je dan, bij de verkeerde persoon, testen om te zien hoeveel jij aan respectloze acties slikt voor je weggaat. En je gaat niet weg. Dus voor je het weet zit je in een respectloze 'relatie', en kun je er niet uit vanwege je eigen psyche.

Pas dus echt op met wat je doet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Lottett_x schreef:
22-10-2021 16:36
Dank! Maar t blijft maar de hele tijd in mn hoofd… is hij dan toch een verkeerd type of doet hij dit onbewust of is er gelukkig niks aan de hand.. is hij gewoon lief en komt dit vanuit mij zeg maar waar ik aan werken moet.
Dat je al je aandacht besteed aan gepieker over ‘zomaar iemand’ en diens al dan niet bestaande intenties is zorgelijk.
Het zegt iets over je zelfbeeld en er schuilt een risico in zoals Doreia al zegt.

Wie is nou belangrijk, jij of die jongen?

Hoe zit je verder in je vel?
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent dus niet verliefd op deze jongen maar je wil wel zijn onverdeelde aandacht? Beetje krom of niet? Als hij gewoon een vriend is dan mag hij toch ook met anderen omgaan? Overigens mag hij dat ook als hij wel verliefd op je zou zijn. De soort aandacht die je wil klinkt eerlijk gezegd wat ongezond.
Alle reacties Link kopieren
To ik herken er wel wat in toen ik begin twintig was. Nu achteraf kan ik zien, ik had zo weinig liefde gekregen van mijn ouders dat ik hunkerde naar aandacht van andere mensen (vooral mannen). Ook had ik weinig eigenwaarde en was dankbaar voor elke kruimel aandacht die ik van iemand kreeg.

Mijn advies zou zijn om hiermee naar de huisarts te gaan, bij de POH te gaan praten. En uitzoeken wat er voor jou achter zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven