Beetje te veel

23-10-2021 16:03 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat weer goed.
ballenbak888 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 12:56
98.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PogingTwee schreef:
24-10-2021 10:49
Heb je je prioriteiten dan wel op orde naar je vriend toe? Kijk, een beetje rommel daar kun je mee leren leven. Maar dat hij de hond niet eens uitlaat? Dat is gewoon sneu. En geen eten koken gaat ook verder dan zijn schoenen bij de bank laten slingeren. Waarom maak je dan ruzie over de rommel?
Yep. Hij laat dat ook allemaal gebeuren. Terwijl je ook je verantwoordelijk kunt nemen. Je hond uitlaten of 2x per week koken ofzo zijn dingen die hij gewoon in zijn telefoon of smartwatch kan zetten.
Ik heb weinig tijdsbesef, dus ik laat mijn horloge elk uur overdag even trillen. Ik heb, als ik thuis ben, alarmen voor de vaste eetmomenten van mijn kinderen, wanneer het tijd is om te beginnen met koken en ook voor mijn schoonmaaktaken. Klinkt ook weer rete-rigide, maar anders eten mijn kinderen fruit net voor hun lunch en hebben ze honger, kom ik om 19u achter dat er nog gekookt moet worden en iedereen honger heeft en eigenlijk al naar bed moet.

Kortom: er zijn prima oplossingen om je te herinneren aan allerlei werkzaamheden. Als je een paar keer de mist ermee ingaat, zet je het als alarm.

Rommel van jassen enzo kun je ook door je kinderen op laten ruimen om de beurt terwijl de andere puber de tafel dekt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog 1 dingetje waar ik jullie steun voor nodig heb.
Mijn dochter van 13 jaar moet 32 km per dag naar school fietsen.
Maar omdat ze overgewicht heeft moet ze op een gewone fiets van haar vader. Maar mijn dochter is het relaxed type. Dus ze doet rustig 2 uur over de terugweg om zich niet in het zweet te werken. Ik vind dat zonde van haar tijd. Ze heeft ook tijd nodig voor rust en huiswerk.
Nu heeft mijn moeder een elektrische fiets voor haar gekocht. We halen hem komende woensdag op.
Mijn ex begint nu met allemaal bedreigingen dat hij dit gaat boycotten omdat hij wil dat ze op een gewone fiets gaat.
Ik probeer me er niets van aan te trekken. Maar het bezorgt me stress. Ik wil niet dat mijn dochter hier de dupe van wordt.
Mijn ex houdt zich nooit aan afspraken en leest (zegt hij zelf) 9 van de 10 berichten niet die ik stuur. Ik doe gesprekken op school meestal alleen omdat hij het vergeet. Verder regel ik alles als het om de kinderen gaat.
Ik heb me erbij neergelegd. Maar ik laat me nu toch intimideren.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
25-10-2021 19:36
Mijn ex begint nu met allemaal bedreigingen dat hij dit gaat boycotten omdat hij wil dat ze op een gewone fiets gaat.
...
Mijn ex houdt zich nooit aan afspraken ...

Dit lijkt me een probleem dat zichzelf oplost. Niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dochter wel zelf die keuze laten maken om 2 uur over 16 km fietsen te doen. Leert ze van dat bepaalde keuzes ook bepaalde gevolgen met zich meebrengen. Nu besluit jij dat zij rust nodig heeft, terwijl je dochter misschien wel rust ervaart door in 2 uur naar huis te peddelen.

Dat terzijde, jouw huis, jouw regels. Als je dochter vanaf jouw huis vertrekt en er is een elektrische fiets beschikbaar voor haar, dan kan ze die gebruiken. Vanaf haar vader gelden dus zijn regels. Hij kan gewoon niet voor jou bepalen wat jij aan regels hebt, want jullie zijn gescheiden.
aikidoka schreef:
25-10-2021 19:52
jouw huis, jouw regels. Als je dochter vanaf jouw huis vertrekt en er is een elektrische fiets beschikbaar voor haar, dan kan ze die gebruiken. Vanaf haar vader gelden dus zijn regels. Hij kan gewoon niet voor jou bepalen wat jij aan regels hebt, want jullie zijn gescheiden.
Dit. En wat er bij haar vader gebeurt, laat je daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo erg dat mijn dochter nu in tweestrijd zit en mijn moeder ook al lange apps krijgt van hem met manipulatie technieken. Maar goed, de fiets komt bij mij te staan. Jullie hebben gelijk. Wat bij mij gebeurt heeft hij niets over te zeggen en andersom. Hij blijft woest.
Alle reacties Link kopieren
Waarom
Waarom
Waarom
Hebben jullie verteld van die fiets?!
Nergens voor nodig geweest.

Ik snap ergens vader wel. Hij wil dat ze een gezond gewicht heeft.
Sport ze verder wel? Beweegt ze voldoende op een dag?

32 km, is dat 16km enkele reis? Daar kun je inderdaad 45 minuten tot een uur over doen. Dat is nu eenmaal de reistijd, jullie /zij kozen voor een school op die afstand.

Dat zij die afstand op loopsnelheid aflegt, hoe is zij met sporten op school?

Bauke Mollema is op die manier ontdekt he? Omdat hij de racefietsen bij wilde houden en om zo snel mogelijk de afstand te overbruggen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
25-10-2021 19:36
Ik heb nog 1 dingetje waar ik jullie steun voor nodig heb.
Mijn dochter van 13 jaar moet 32 km per dag naar school fietsen.
Maar omdat ze overgewicht heeft moet ze op een gewone fiets van haar vader. Maar mijn dochter is het relaxed type. Dus ze doet rustig 2 uur over de terugweg om zich niet in het zweet te werken. Ik vind dat zonde van haar tijd. Ze heeft ook tijd nodig voor rust en huiswerk.
Nu heeft mijn moeder een elektrische fiets voor haar gekocht. We halen hem komende woensdag op.
Mijn ex begint nu met allemaal bedreigingen dat hij dit gaat boycotten omdat hij wil dat ze op een gewone fiets gaat.
Ik probeer me er niets van aan te trekken. Maar het bezorgt me stress. Ik wil niet dat mijn dochter hier de dupe van wordt.
Mijn ex houdt zich nooit aan afspraken en leest (zegt hij zelf) 9 van de 10 berichten niet die ik stuur. Ik doe gesprekken op school meestal alleen omdat hij het vergeet. Verder regel ik alles als het om de kinderen gaat.
Ik heb me erbij neergelegd. Maar ik laat me nu toch intimideren.
Loslaten. Je schrijft in de OP dat je hebt losgelaten dat de kinderen aan hun lot worden overgelaten in de week bij vader, wat zou die Pipo dan gaan doen met die tijdswinst door elektrische fiets aan ‘rusttijd’? Helemaal niets. Wat schiet dochter daar mee op? Helemaal niets. Die fiets gewoon bij jou laten staan. In jouw week heeft ze dan extra tijd thuis, iets wat jij wenselijk vindt in jouw week. In de week bij pa doet ze het uitwaaien op de gewone fiets. Op die boycotappjes zou ik niets eens reageren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
26-10-2021 00:04
Waarom
Waarom
Waarom
Hebben jullie verteld van die fiets?!
Nergens voor nodig geweest.

Ik snap ergens vader wel. Hij wil dat ze een gezond gewicht heeft.
Sport ze verder wel? Beweegt ze voldoende op een dag?

32 km, is dat 16km enkele reis? Daar kun je inderdaad 45 minuten tot een uur over doen. Dat is nu eenmaal de reistijd, jullie /zij kozen voor een school op die afstand.

Dat zij die afstand op loopsnelheid aflegt, hoe is zij met sporten op school?

Bauke Mollema is op die manier ontdekt he? Omdat hij de racefietsen bij wilde houden en om zo snel mogelijk de afstand te overbruggen.
Mijn dochter is gewoon nooit de snelste geweest. Alles gaat in de vertraging (zit ook rustig een uur aan tafel terwijl de rest al klaar is). Zo is ze al haar hele leven. En ze wil dat niet veranderen. Ze komt ook nog wel eens te laat op school en doet er de terugweg 2 uur over om thuis te komen. Ik snap haar vaders standpunt wel waarom ze op een gewone fiets moet. Maar ik zie de meerwaarde er niet van als ze het toch op haar dooie akkertje blijft doen. De kinderarts zegt ook dat elektrisch fietsen nog steeds trappen is. Dat is ook prima beweging. Sinds kort zit ze niet meer op een sport. Maar de school is groot en ze loopt veel trappen. En ze maakt haar vaders kantoor schoon 3 uur in de week. Dat is toch ook best bewegen?
Mijn moeder wilde van het geld van mijn overleden oma graag de kinderen iets geven. Ik vind het sneu dat het zo moet gaan. Ik had niets moeten zeggen tegen hem, stom ja.

Maar na 7,5 jaar dat hij zich niet aan de afspraken houdt (niet oefenen met eettraining van zijn zoon, niet oefenen met lezen tbv dyslectie, nooit op afspraken voor de kinderen verschijnen enz) en heb ik maar te slikken heb ik hem 1x eens overruled en breekt de pleuris uit😔. Ik doe mijn best de volwassenen te zijn en het over mijn schouder te gooien maar ik heb er moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
Het is zijn pleuris, niet jóuw pleuris. Laat die man; hij vergeet het toch weer, want hij vergeet alles wat met zijn kinderen te maken heeft. En inderdaad, je had dit hem niet moeten vertellen. Dan weet je dat voor de volgende keer: vertel hem geen zaken meer over de kinderen. Het interesseert hem alleen als hij jou ermee kan jennen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker loslaten inderdaad als de fiets al beloofd en besteld is.
Als hij de gezondheid en het gewicht van zijn dochter zo belangrijk vind gaan jullie toch met zijn drieën (hij, jij, dochter) om de tafel om te bespreken wat zij zelf hierin zou willen en hoe jullie daarbij kunnen helpen? Ik zou dat aan hem voorstellen.
Er zijn 1000 meer manieren om op je gewicht te letten dan de keuze tussen gewoon of elektrisch fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Zelf voert hij de kinderen alleen doperwten vanwege mijn zoon zijn eetprobleem die hij niet wil aanpakken. Dat terwijl hij zelf hello fresh eet. Dat mijn dochter gevarieerde voeding krijgt valt ook veel winst op te behalen.
Als dit allemaal een beetje gezakt is (ik ben helaas gisteren in mijn emoties ook niet zo aardig geweest met mijn woorden) ga ik wel weer eens een gesprek aan. Voor nu laat ik het los en heb geleerd dat ik het anders aan had moeten pakken.
Heel erg bedankt voor jullie steun.
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst in de volkskrant een onderzoek waaruit bleek dat de inspanning die je op de elektrische fiets levert bij normale ondersteuning de helft is van gewoon fietsen. Bij sterke ondersteuning is de inspanning iets hoger dan op de bank liggen, maar niet veel. Dus als je dochter elektrisch gaat fietsen zal ze zeker minder inspanning leveren. Dus qua beweging zou ik er niet veel van verwachten.

Maar als jij dat prima vindt, dan is dat prima. Nogmaals jouw huis, jouw regels.
Ik heb niet alles gelezen, maar ik werk meer dan 60 uur per week, heb mijn kinderen fulltime hier (ook pubers) en ik heb geen partner.

Ik vind het makkelijker zo dan toen ik nog een relatie had met een man die bijna niks in huis deed en zichzelf alle vrije tijd van de wereld gunde terwijl ik of aan het werk was (met werk, kinderen of huishouden) of sliep. Het is vooral dat verschil dat vervelend is.

Als hij zo nodig alleen maar kan doen wat jij hem vraagt, dan zou ik elke dag een lijstje voor hem maken. En dan niet gewoon een beetje helpen, maar dus echt: 'woonkamer stofzuigen, benedentoilet schoonmaken, ramen achterkant wassen en boodschappen doen' op een gemiddelde dinsdag. En elke dag zo'n lijstje.
Alle reacties Link kopieren
To heb je al ge-evalueerd hoe de nieuwe verdeling van het huishouden gaat?
aikidoka schreef:
26-10-2021 08:24
Ik las laatst in de volkskrant een onderzoek waaruit bleek dat de inspanning die je op de elektrische fiets levert bij normale ondersteuning de helft is van gewoon fietsen. Bij sterke ondersteuning is de inspanning iets hoger dan op de bank liggen, maar niet veel. Dus als je dochter elektrisch gaat fietsen zal ze zeker minder inspanning leveren. Dus qua beweging zou ik er niet veel van verwachten.

Maar als jij dat prima vindt, dan is dat prima. Nogmaals jouw huis, jouw regels.

Ook op een elektrische fiets kun je prima inspanning leveren. Ik leen er wel eens een en mijn horloge registreert dan dezelfde inspanning als op mijn gewone fiets. Ben dan wel sneller op de plaats van bestemming of net zo snel met veel meer wind.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
03-11-2021 22:27
Ook op een elektrische fiets kun je prima inspanning leveren. Ik leen er wel eens een en mijn horloge registreert dan dezelfde inspanning als op mijn gewone fiets. Ben dan wel sneller op de plaats van bestemming of net zo snel met veel meer wind.
Dit onderzoek was een echt inspanningsonderzoek, dus dat lijkt me een stuk realistischer dan wat jou horloge meet. Die meet namelijk niet jouw O2 inname en zo.
Het verschilt natuurlijk ook per fiets en per persoon en per hoeveelheid ondersteuning hoeveel je alsnog verbruikt. Maar zelfs als je dezelfde inspanning levert, dan is het een kortere tijd en dus minder inspanning in totaal. En de cijfers van dit onderzoek gaven dus aan dat het in de meeste gevallen veel minder inspanning is.
aikidoka schreef:
08-11-2021 07:08
Dit onderzoek was een echt inspanningsonderzoek, dus dat lijkt me een stuk realistischer dan wat jou horloge meet. Die meet namelijk niet jouw O2 inname en zo.
Het verschilt natuurlijk ook per fiets en per persoon en per hoeveelheid ondersteuning hoeveel je alsnog verbruikt. Maar zelfs als je dezelfde inspanning levert, dan is het een kortere tijd en dus minder inspanning in totaal. En de cijfers van dit onderzoek gaven dus aan dat het in de meeste gevallen veel minder inspanning is.


Ik geloof meteen dat het een echt onderzoek was hoor, maar de vraag is wat er onderzocht is.

Als je mensen op een gewone fiets 15 km per uur laat fietsen versus 15 km per uur op een electrische dan zullen ze inderdaad minder inspanning hoeven leveren.

Maar laat je mensen op een electrische fiets 25 km per uur fietsen dan worden de resultaten al anders natuurlijk.

Je kunt electrisch fietsen op twee manieren inzetten. Om ergens makkelijker te komen of om ergens sneller te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 16:30
Mijn vriend is gewend dat ik alles in huis oppak. Mijn vriend wil best wel maar het lukt hem niet zo. Daarom hebben we (na veel zeuren van mijn kant) besloten dat hij iets doet als ik het vraag. Ik weet niet waarom hij niet kan bedenken dat er boodschappen gedaan moeten worden of de was gedaan moet worden. Maar we hebben van alles geprobeerd. Hij ziet het niet. Daarom was het makkelijker dat ik alles in huis deed en hij de voertuigen onderhield.
Maar ik trek het niet.
Vaste dagen invoeren. Vrijdag lijstje maken en zaterdag doet hij de boodschappen. Of bijv elke donderdagavond kan ie de was doen.

Als hij t dan nog niet ziet dan hoop ik dat jij wel ziet dat dit geen toffe man is...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou na een tijdje nog even een update geven.
Ik ben me in ieder geval wel goed bewust geworden dat het zo niet verder kon. Het is niet realistisch om 30 uur te werken en alle huishouden en eromheen te regelen.
Gelukkig na gesprekken zag mijn vriend dat ook in. Ik begon langzaam aan een beetje overspannen te raken.
En mijn vriend vindt zijn huidige baan veel relaxter dan de vorige.
Hij geeft toe dat met onze vorige banen hij ook gewoon vond dat ik het allemaal moest doen. Ik heb de fout gemaakt voorheen te zeggen dat ik heel relaxed werk heb (waar ik goed voor betaald kreeg). Dus deed hij met zijn drukke baan niets in huis.

Maar goed, een update. Wij doen nu om de andere week boodschappen en hij kookt regelmatig (mee). Hij is ook verantwoordelijk voor de badkamer, die is nu al 3 weken niet schoongemaakt. Maar ik ben al zielsgelukkig met de boodschappen en het eten koken. Hij bekommert zich ook echt nu om mijn stress.
Ik ben met mijn dochter een weekend weg geweest en zowaar toen ik thuis kwam was het netjes en een wastrommel was gedraaid. Normaal kwam ik in een puinhoop.

Ik denk dat zijn huidige baan hem meer verantwoordelijkheidsgevoel geeft. Gelukkig ook in huis.
Ik ben blij. Bedankt nog voor jullie wake-up call!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er zaken veranderd zijn en jullie het wat meer verdelen. Het klinkt wel alsof er nog een hoop meer winst te halen is daarin en als ik jou was, zou ik er ook voor waken dat de huidige verdeling na een paar weken niet inzakt.
Ballenbak888 schreef:
23-11-2021 09:08
Ik zou na een tijdje nog even een update geven.
Ik ben me in ieder geval wel goed bewust geworden dat het zo niet verder kon. Het is niet realistisch om 30 uur te werken en alle huishouden en eromheen te regelen.
Gelukkig na gesprekken zag mijn vriend dat ook in. Ik begon langzaam aan een beetje overspannen te raken.
En mijn vriend vindt zijn huidige baan veel relaxter dan de vorige.
Hij geeft toe dat met onze vorige banen hij ook gewoon vond dat ik het allemaal moest doen. Ik heb de fout gemaakt voorheen te zeggen dat ik heel relaxed werk heb (waar ik goed voor betaald kreeg). Dus deed hij met zijn drukke baan niets in huis.

Maar goed, een update. Wij doen nu om de andere week boodschappen en hij kookt regelmatig (mee). Hij is ook verantwoordelijk voor de badkamer, die is nu al 3 weken niet schoongemaakt. Maar ik ben al zielsgelukkig met de boodschappen en het eten koken. Hij bekommert zich ook echt nu om mijn stress.
Ik ben met mijn dochter een weekend weg geweest en zowaar toen ik thuis kwam was het netjes en een wastrommel was gedraaid. Normaal kwam ik in een puinhoop.

Ik denk dat zijn huidige baan hem meer verantwoordelijkheidsgevoel geeft. Gelukkig ook in huis.
Ik ben blij. Bedankt nog voor jullie wake-up call!

Fijn dat er een begin is, maar dit zou voor mij toch echt de strijd nog wel waard zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven