Ass en alles nu

25-11-2021 09:44 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een moeder van een aantal prachtige kids maar heb zelf een ass stoornis. Ik kan kan hier prima mee leven en het ging ook altijd goed tot dat corona kwam.

Ik weet het niet zo goed meer ik ben mijn hou vast kwijt het continue dreigen wel of geen school geen feestdagen op school wel feestdagen op school. Door mijn ass moet ik plan ik mijn dagen van te voren en dit lukt nu niet meer. Het maakt me verdrietig en bang ik zie een van mijn kinderen heel erg veel moeite hebben op sociaal vlak. Wij zijn hier druk mee aan het oefenen maar dit stopt alles weer dicht gaat. En dat maakt dat ik het moeilijk vind om mijn leven een draai te geven. Hoe bied ik mijn kinderen hou vast en een stevige bodem als ik die zelf momenteel niet voel. Ik gun ze zoveel meer dan dit. Vooral de onwetendheid maakt me onzeker en rusteloos.

Sorry ik weet niet wat ik hier mee wil maar wilde het ergens kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag weten we pas meer. Tot die tijd kun je plannen.

Dus plan je donderdag en plan de vrijdag.
Vrijdag om 19 uur weet je meer en kun je dan zaterdag, zondag en de weken erna plannen met de maatregelen die er zijn.

Zo doe ik het ook en ik heb niet eens ass, maar vind deze onzekerheid ook killing.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ook als vrijdag er geen berichten over scholen en feestdagen en eventuele langere vakanties komen, kan dat nog later komen.

Ik heb geen ass maar lichamelijke klachten die wel moeite met prikkelverwerking opleveren. En moet al mijn activiteiten en energie ook plannen.

Ik ga dus uit van redelijk doemscenario en hoop dat mee valt en dat werkt het beste in deze situatie. Normaal ben ik juist helemaal niet zo maar heb gemerkt dat uitgaan dat dingen niet doorgaan vaak even helaas juist blijkt en als niet zo is dan is het een meevaller.
Alle reacties Link kopieren
Het is momenteel gewoon kut en meer dan je best doen kan je niet. Mijn voornaamste advies is momenteel lief zijn voor jezelf. Erken dat het kut is en dat je het gewoon niet goed KAN doen momenteel. Net als heel veel andere mensen.

We staan met zijn allen in de survivalstand, klooien wat aan en hopen er een beetje aardig doorheen te komen..
gonniegijsje schreef:
25-11-2021 10:03
Het is momenteel gewoon kut en meer dan je best doen kan je niet. Mijn voornaamste advies is momenteel lief zijn voor jezelf. Erken dat het kut is en dat je het gewoon niet goed KAN doen momenteel. Net als heel veel andere mensen.

We staan met zijn allen in de survivalstand, klooien wat aan en hopen er een beetje aardig doorheen te komen..

En toch is dat voor iemand als TO extra moeilijk, die staat namelijk in het normale leven al geheel de tijd altijd al op overlevingstand.
Alle reacties Link kopieren
Ben vanmorgen zelf ook een beetje ingestort. Klas van zoon (10) is nu in 'isolatie', nog geen quarantaine thuis maar die mail verwacht ik ieder moment. We hebben hem gisteren en vandaag alweer afgemeld voor clubjes zodat hij in ieder geval geen andere bubbels kan aansteken. Vorige week zijn we nog met hem wezen testen maar gelukkig bleek hij negatief. En toen ging vanmorgen een moeder van de club appen over een taak van over twee weken. Dat ze nu alleen ingepland stond maar dat er nog wel iemand bij moest. Wie er kon en zo. En alles in mij schreeuwde 'denk je dat dat dóórgaat dan?!?'

En dan heb ik inderdaad géén ASS, ik heb gezonde, zelfstandige kinderen die oud genoeg zijn om de situatie te begrijpen, een goede relatie met mijn vent, geen extra kwetsbare mensen in de omgeving, ouders en schoonouders die het zelf goed redden, een fatsoenlijk huis met voor ons allemaal een werkplek als het nodig is. Ik heb nu wel wat extra stress over een aflopend contract maar dat heeft weinig met corona te maken.
Dus alles mee, zou je zeggen, maar toch vind ik het heel pittig en word ik er erg verdrietig van. Ik kan me dus nauwelijks voorstellen hoe die onzekerheid voor jou moet zijn, TO.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
25-11-2021 10:00
Ik ga dus uit van redelijk doemscenario en hoop dat mee valt en dat werkt het beste in deze situatie. Normaal ben ik juist helemaal niet zo maar heb gemerkt dat uitgaan dat dingen niet doorgaan vaak even helaas juist blijkt en als niet zo is dan is het een meevaller.
Ik merk alleen dat ik er zo moedeloos van word dat ik dus ook niets meer wil plannen. Werkafspraken nog net wel, maar nadenken over theater / concerten etc. en inderdaad het vrijwilligerswerk rondom de clubjes (rijden, QR-scannen) voelt zo zinloos.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelukkig wel een goed vangnet en een hele lieve man (maar die werkt 40 uur per week) en hoop dat ik volgende week een klein beetje weer kan plannen. Maar idd in het normale leven leef ik al op standje "doe zo normaal mogelijk" maar die continue onzekerheid. Mijn kinderen houden mij nu op de been want het liefst was ik zelf gewoon fulltime binnen gebleven. En niks meer gedaan.

Ik probeer mijn kinderen die waarschijnlijk geen ass hebben een normaal sociaal leven te bieden maar hier heb ik school en activiteiten voor de kinderen voor nodig. En dat baart mij dan zorgen want een van mijn kinderen is in corona tijd begonnen op de basisschool en heeft dus echt moeite met het sociale gebeuren. Ik kan hem hier niet mee helpen dat doen ze op school en dat gaat steeds beter.

Ik voel me schuldig dat ik mijn kinderen in deze tijd niet alles kan bieden. Maar kan ze momenteel ook geen stevigheid en duidelijkheid bieden want mijn hoofd is een grote chaos. Terwijl het voor deze tijd heel veel vastigheid en routine had. Maar een routine op bouwen duurt voor mij 3 maanden en die heb ik elke keer niet. Het word steeds aangepast voor ik weer rustig een ritme heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ASS. Geen kinderen.

Wat mij helpt is om een routine aan te houden die niet afhankelijk is van de maatregelen. Dat scheelt mij enorm. Mijn ‘mealplanning’ staat bijvoorbeeld los van de maatregelen, net als wandelen of fietsen.

Jij maakt je zorgen om het sociale leven van je kinderen. Kunnen ze misschien online spelletjes spelen met wat klasgenoten? Zeker als ze iets doen waarbij ze moeten overleggen of samenwerken kan dat net zo leerzaam zijn als gewoon sociaal contact.
Alle reacties Link kopieren
Routine probeer ik ook. Zeker in mijn huishouden stukje bij beetje alles erin te houden. Maar nu weet peuter met koorts en je kan gelijk niks meer en dan is mijn ritme weg.

Ben wel super opgelucht dat de scholen in ieder geval nog even open blijven.
Zou me wel instellen alvast op een hele lange kerstvakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven