Seroquel als slaapmiddel

20-04-2010 21:40 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik ben op zoek naar iemand die ook seroquel gebruikt als slaapmiddel. Dit is eigenlijk een antipsychose medicijn, maar ik kreeg het enige tijd geleden voorgeschreven om te slapen. 's Avonds seroquel, overdag gebruik ik Lexapro, geen pretje allemaal dus.



Ik heb het gevoel dat het gebruik van seroquel me erg afmat. Herkent iemand dit?



Liefs xMuis
meer brood is minder hap
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik gebruik laagste dosis (25 mg) om naar 'ruststand' over te gaan.

Het mat niet af, is echt alleen om prikkels lichtelijk te onderdrukken zodat ik in slaap kan komen.



Met hogere dosering voelde ik me wel heel moe de volgende ochtend (tot uurtje of 12) daarna trok 'de mist' op.



Hoop dat ik je wat heb kunnen helpen!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Misschien indirecte info en niet helemaal relevant omdat jij jong bent, maar ik werk in ouderenzorg en zie bij sommige patienten die seroquel gebruiken ook wel dat ze 's ochtends nog erg suf zijn. Misschien een lagere dosis een optie? Ik zou het eens bespreken met je arts/psychiater.
Alle reacties Link kopieren
Lager dan 25mg is er niet. Het suffe of matte gevoel zou na 3 á 4 weken weg moeten zijn. Het is niet verslavend dus prima alternatief voor slaapmedicatie.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vind ik die pilletjes.

Slaap er goed op, maar ik ben 's ochtends erg duf dus durf dan ook niet in de auto te stappen.



Ik gebruik zo'n 50 a 75 mg per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik 300 mg Seroquel XR als stemmingsstabilisator. Bij de XR variant wordt de werkzame stof vertraagd afgegegeven, zodat ik er de hele dag baat bij heb. Maar het maakt voor mij veel uit wanneer ik de pil slik: als ik hem 's avonds laat neem ben ik 's morgens behoorlijk zombi. Maar neem ik ze eerder op de avond, dan gaat het prima. Dus misschien kan je degene die het je voorschrift vragen of het voor jou ook zou helpen om ze eerder op de avond te nemen (bv een uur voor het naar bed gaan)? Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
Neem deze al bijna 3 jaar. Wel maar 20 mg (pilletjes laten delen door de apotheek). Wel nog altijd suffig gevoel s morgens.



Nadeel aan seroquel is ook dat je er van aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik het ook en herken de zombie ochtenden. Koffie helpt wel een beetje.

Suzka, ben blij dat ik in jouw reactie lees dat dat suffe gevoel 's ochtends er minder is als je het eerder op de avond inneemt! Wel vrij logisch eigenlijk.

Dat ga ik eens proberen!

Voor de rest is het een prettig medicijn voor mij.

Ik word er ook niet echt dikker van, dat is bij sommige mensen wel het geval. Daar zou ik dus wel op letten.
Alle reacties Link kopieren
foutje
Alle reacties Link kopieren
Mazou, ik was ook bang voor gewichtstoename. Helemaal omdat ik voor de Seroquel een antidepressievum slikte waarvan ik wel wat kilo's ben aangekomen. Sinds ik Seroquel slik komt er niets meer bij (zelfs een kilo'tje eraf!).
Alle reacties Link kopieren
AP om te slapen, stukken beter dan pammen.

niet verslavend, werkt beter en die suffigheid verdwijnt na een tijdje



hoe lang slik je het nu, duurt wel een tijdje voor de sufheid overgaat.



Suzanne
hoi, ik slik ook de laagste dosis, XR, en gebruik het ook als slaapmiddel, uitstekend, veel beter dan al die benzo's, ja idd wel altijd sufheid maar er zijn ergere bijwerkingen. prima medicijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang slik je het al?



Mijn arts overwoog ook seroquel voor te schrijven bij mij, en gaf aan dat je dan de eerste maanden erg suf kan zijn. Maw: het gaat weer over.

Kan bij iedereen anders zijn natuurlijk.



Overigens is het vooralsnog niet nodig geweest dat ik het ging slikken, het zou tegen depressies moeten en gelukkig ben ik niet meer erg depressief geweest de laatste tijd.



Betekent XR trouwens gereguleerde afgifte? (ben een leek hoor)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:estrellita2 schreef op 04 mei 2010 @ 11:44:

hoi, ik slik ook de laagste dosis, XR, en gebruik het ook als slaapmiddel, uitstekend, veel beter dan al die benzo's, ja idd wel altijd sufheid maar er zijn ergere bijwerkingen. prima medicijn.Waarom is het beter dan benzo's?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Benzo's werken na een bepaalde tijd niet meer, tenzij je de dosis gaat verhogen. (verslavend)



A.P. werkt op dezelfde dosis.

hooguit gewenning (dat is niet hetzelfde als verslavend)



XR is inderdaad gereguleerde afgifte.

(iets van eXtended Release)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al zeker 4 jaar Serequel. Het tempert de drukte in mijn hoofd.

Ik schrik best wel als ik de reacties lees. Zit zelf op 200 mg per dag, savonds. Een uur na inname voel ik de werking ervan, ik praat dan met een dikke tong, het wordt rustig in mijn hoofd en ik voel dat ik móet liggen; slapen. Ik slaap er meestal goed op en in tegenstelling tot velen op deze topic ben ik smorgens op mijn best, heb een boel energie en geen last van suffigheid en zo. Ook ben ik 18 kg afgevallen sinds ik 4 jaar geleden Serequel voorgeschreven kreeg. Serequell is de laatste van een boel medicijnen die ik afgelopen jaren heb moeten slikken en ook van dit medicijn wil ik graag afkicken. Zal nog een zware dobber worden, ben ik bang.....



[edit door moderator]



Wellicht is het een idee om de regels en de moderatortopics eens door te lezen?
Alle reacties Link kopieren
heb het ook gebruikt, maar vind het nogal een heftig middel voor het slapen. Eerste dagen was ik compleet van de wereld, zombie idee, niet erg aangenaam. Sufheid werd wel binnen paar weekjes minder en help ook om ze wat eerder op de avond te nemen, maar ging niet helemaal weg, bleef hele dag dor af en toe van die wegzak momenten houden. Heb het maar paar maanden 2? gebruikt en ben in die korte tijd van 25 naar 75 mg gegaan dus blijkbaar kan je hiermee ook resistentie opbouwen. anyway ik vind het een baggermiddel, maar ja smaken verschillen toch?
Alle reacties Link kopieren
op mijn werk geven we regelmatig in acute manische en/ of psychotische fase seroquel, veel hogere dosis dan. Wel eens 1600 mg. Idd om te slapen alleen hele lage dosering.
Alle reacties Link kopieren
quote:exhaustpipebabe schreef op 05 mei 2010 @ 22:24:

Benzo's werken na een bepaalde tijd niet meer, tenzij je de dosis gaat verhogen. (verslavend)

(iets van eXtended Release)

Ik slik al een aantal jaar benzo's. Ik merk nog wel dat ze werken, ben er kennelijk gevoelig voor. Wel heb ik een tijd lang 2 mg geslikt ipv 1 (per dag) en uiteindelijk is het dan moeilijk om terug te gaan naar 1 mg.

Laatste tijd lukt het weer met 1 mg.



Verder hebben jullie er geen nadelen van gehad?



Wil ooit nog wel stoppen met de benzo's maar ik heb er nu nog zo veel aan dat ik denk dat ik beter eerst andere dingen kan aanpakken.



(sorry hoor even tussendoor op dit topic)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al een paar jaar seroquel, ook een vrij lage dosering. Maximale dat ik heb geslikt was 2x per dag 50 mg. Ondertussen zit ik op 50 mg XR 's ochtends. Ik heb het syndroom van Asperger en slik het met name voor wat meer rust in mijn hoofd en tegen overprikkeling.

Ik heb het alleen helemaal gehad met de dufheid/slaperigheid als bijwerking. Ik slaap zo'n 10-12 uur per nacht en overdag ben ik ook nog erg moe. Misschien binnenkort toch maar proberen er helemaal mee te stoppen.



Ik vind het een nogal heftig medicijn om alleen maar als slaapmedicatie te gebruiken eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Yeti, waarom moet je het s ochtends slikken?



Als je er zo duf van wordt, zou het dan niet handiger zijn het s avonds te nemen?



(altijd eerst met je arts overleggen natuurlijk)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Dat is een beetje zo ontstaan met afbouwen denk ik. Ik slik de seroquel met name omdat ik het overdag nodig had tegen overprikkeling. Ik heb een tijdje ´s ochtends 50 mg en ´s avonds 25 mg genomen (van de gewone). Ik ben toen overgegaan op de XR ´s ochtends omdat ik met de gewone echt onzettend last van de slaperigheid had. Weer wat later ben ik zelf gestopt met die 25 ´s avonds te nemen. En nu is er dus alleen die 50 mg XR nog over.

Ik heb wel overwogen om het ´s avonds te nemen. Maar de XR mag je niet tegelijk met (vet) eten nemen. Ik dacht in de bijsluiter gelezen te hebben dat het of 1 uur voor je eet moet of 2 uur erna. En aangezien ik ´s avonds geregeld nog wel wat eet/snack leek het me niet slim om dan vlak voor het slapen gaan de seroquel te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ok dus daar is wel over nagedacht.



Misschien is verder afbouwen dan idd een idee. (ik blijf het erbij zeggen: in overleg met de arts uiteraard)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik zit vol verbazing deze topic door te lezen.



Ik gebruik 200 mg per dag. Op de bijsluiter staat bij 3. HOE WORDT SEROQUEL GEBRUIKT dat de arts dat zal bepalen en dat het in het algemeen tussen de 150 en 800 mg zal zijn. Ik zit met mijn 200 mg per dag wel op een laag pitje, dacht ik!! Maar hier op deze topic lees ik dat de meesten tussen 25 en 75-100 mg zitten.... Hoe kan dat?
Alle reacties Link kopieren
Ja, die hogere doseringen zijn als je het slikt tegen psychoses of een manie.

In dit topic zie ik alleen maar "off label" gebruik voor andere indicaties, en dan zijn veel lagere doseringen vaak voldoende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven