Aangename tinteling in hoofd

16-06-2010 14:55 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een gesprek gisteren vraag ik me af of er meer mensen zijn die het volgende herkennen:

Ik heb regelmatig een aangename tinteling op mijn hoofd. Met name in sommige situaties b.v als iemand achter de kassa een cadeautje voor mij inpakt of als ik iets uitgelegd krijg en daarbij op een vel papier geschreven word. Het is een soort van de fijne variant van kippevel als iemand met zijn nagels over het bord gaat ofzo.

Het voelt heel prettig en ik stond er nooit zo bij stil, maar zei het gisteren tegen een vriendin en die vond het maar raar. Zijn er meer mensen die dit hebben, en weet iemand hoe dit komt?
Alle reacties Link kopieren
Toepasselijke nick, dat wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Yes! Ik herken het!

Had het laatst, en vertelde het ook aan m'n vriend. Hij keek me aan alsof ik van mars kom.

Maar het voelt wel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Lovelycat, leuk dat je het herkent. Ben ik iig niet de enige van mars.



En mijn nick inderdaad toepasselijk, maar is gewoon toevallig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een soort van andersom. Als iets me echt in m'n hart raakt, bv iemand die veel voor mij betekent die een ***opmerking maakt, dan krijg ik een soort pijnscheuten in m'n linkerpols, kan de precieze plek dan heel moeilijk aanwijzen. Maar het is dus echt lichamelijke pijn als reactie op een emotioneel- psychisch iets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, als iemand iets opschrijft. Of op een bepaalde manier bladzijden van een boek/tijdschrift omslaat.



Ook als mijn vriend aan haren/oren vriemelt dus daarmee val ik vaak bijna in slaap op de bank .
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, alleen ik voel geen tinteling maar...ja anders, zit meer in mijn hoofd ofzo. Maar wel een prettig gevoel ja. (sjj wat klinkt dit raar, je zou er associaties bij krijgen ).

En mijn vriend heeft het ook! Dacht eerst ook dat ik de enige was ;)
Alle reacties Link kopieren
Zo vreemd is het dus niet. Dat ga ik vanavond even melden, dat ik niet de enige ben.

Vind het wel fascinerend dat je lichamelijk kan reageren op wat mensen zeggen/doen. Wat Jumpsje zegt herken ik niet, maar kan me er wel wat bij voorstellen dat als iets naars gezegd wordt je ook lichamelijke pijn voelt.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand een kadootje inpakt of iets uitlegd waarbij op een vel papier geschreven wordt.

Ja-ja...
Alle reacties Link kopieren
quote:JanneJip schreef op 16 juni 2010 @ 15:04:

Ik heb het ook, als iemand iets opschrijft. Of op een bepaalde manier bladzijden van een boek/tijdschrift omslaat.



Ook als mijn vriend aan haren/oren vriemelt dus daarmee val ik vaak bijna in slaap op de bank .Dat friemelding heb ik ook! Alsof er langzaam een fijn soort kippenvel in je hoofd komt: door mijn haar klooien, oor wrijven, op rug wrijven...... vriend krijgt het ook als ik aan zijn vingers zit te pulken.
Viva la vida
Alle reacties Link kopieren
Tinteling? Hmmm...weet niet of ik het zo zou kunnen noemen...maar ik herken het wel
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik heb het ook wel eens, fijn gevoel wel, hè? Alsof je lichaam lekker aan het meegenieten is van je positieve gevoel...



Het tegenovergestelde heb ik trouwens ook, als er iets heel erg naars gebeurt, dan voelt het alsof ik een strakke band om mijn buik heen heb, of iets zwaars in mijn maag.
Alle reacties Link kopieren
quote:RosieQ schreef op 16 juni 2010 @ 15:31:

Ja! Ik heb het ook wel eens, fijn gevoel wel, hè? Alsof je lichaam lekker aan het meegenieten is van je positieve gevoel...



Het tegenovergestelde heb ik trouwens ook, als er iets heel erg naars gebeurt, dan voelt het alsof ik een strakke band om mijn buik heen heb, of iets zwaars in mijn maag.Als iemand vertelt over verwondingen of bloed dan krijg ik onaangename tinteling in mijn bovenbenen. (Als ik verwondingen zie heb ik dat weer niet.)
Viva la vida
Alle reacties Link kopieren
HAHAHAHA zó grappig. Dit heb ik dus ook! Ik had er tot een paar jaar geleden nooit met iemand over gehad, want hóe leg ik nou zoiets uit? Totdat mijn toenmalige vriend er 3 jaar geleden over begon. Hij begon toen over een gevoel dat ie kreeg als iemand een tekening voor hem maakte. Ik wist gelijk wat ie bedoelde dus vanaf toen noemden we het het "iemand-maak-een-tekening-voor-me-gevoel". Zo raar is dat. Ik heb het inderdaad ook als iemand iets inpakt, op een blaadjes schrijft. Soms denk ik dat het te vergelijken is met het gevoel dat ik krijg als iemand op m'n rug kietelt, maar dat is dus niet zo.



Het is niet uit te leggen, maar als je het ook voelt dan begrijp je het
Alle reacties Link kopieren
quote:JanneJip schreef op 16 juni 2010 @ 15:04:

Ik heb het ook, als iemand iets opschrijft. Of op een bepaalde manier bladzijden van een boek/tijdschrift omslaat.

Jajaja dat ook ja! Dan raak ik soms ook nog helemaal in een soort trance..

Ook als mijn vriend aan haren/oren vriemelt dus daarmee val ik vaak bijna in slaap op de bank .
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook!



Ik heb het ook als mensen spullen van mij pakken..

of inderdaad als er iets voor mij opgeschreven wordt..

en inderdaad wanneer er over mijn rug gekriebeld wordt!



Gek is het eigenlijk he.. eigenlijk is het een soort van "in je jezelf gekeerd momentje"
Ik geloof dat ik het herken! :-)
Alle reacties Link kopieren
Zou het een wetenschappelijk iets zijn? Ik ben wel benieuwd of het "verklaarbaar" is.
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig! Ik ken het gevoel ook, en vorige week had ik het ook. Toen dacht ik nog zouden meer mensen dit hebben. Ik durfde het niet tegen mijn vriend te zeggen want ik was bang dat die me voor gek verklaarde en ik vond het ook moeilijk te omschrijven. Maar nu ik dit lees, klopt het precies!

Ik heb het gevoel bij iemand die op een bepaalde toonhoogte praat of fluisterd...
Alle reacties Link kopieren
Jep, ik heb dat ook. Als mensen iets aardigs/fijns voor me doen vooral. Lang niet altijd, het hangt er ook vanaf of ik in de goede 'stand' sta.
Alle reacties Link kopieren
"iemand maakt een tekening voor me" gevoel is wel een goede term! Grappig dat veel het herkennen en niemand het echt uit kan leggen. Ik probeer het ook weleens vast te houden door heel stil te blijven zitten. Maar dan is het ook ineens weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Hoe bedoel je dat met tekenen? Waarom zou iemand voor je gaan tekenen?
Alle reacties Link kopieren
Vicodin, Ik reageerde op wat waldorf zei, dat zij en haar vriend het zo noemde. Maar had wat mij betreft ook "iemand-pakt-een-cadeautje-voor-me-in" gevoel kunnen zijn ofzoiets. Omdat het zo lastig uit te leggen is.
ik herken het ook! Vooral als het ergens heel stil is en het geluid hoort van een bladzijde omslaan ( niet dat irritante snelle geblader,maar rustig aan)



Had dit op de lagere school al als mijn leraar krullen ging zetten bij mijn werk, het geluid van het potlood over het papier!



Bij het kriebelen van mijn oren en nek heb ik het ook, het voelt als of er spiertjes trillen in mijn hoofd, maar je ziet er niks van
Ow en ik heb het ook als ik in de zon lig en het is goed warm, dan krijg ik hetzelfde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven