voorspellende droom

04-11-2010 20:33 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok ik ben helemaal geen zweverig typje, maar mn dromen zijn zo vaag de laatste tijd!



Vannacht droomde ik dat ik onderweg naar Sidney was en een noodlandig in zee maakte.......niets mis zou je zeggen, maar wat zag ik op t nieuws! Een vliegtuig richting Sidney heeft daadwerkelijk een noodlanding gemaakt!



Wat wil ik hiermee? Geen idee maar vind t best freaky......
Alle reacties Link kopieren
Noteer eens een jaar lang elke ochtend je dromen. Leg een boekje naast je bed.

Zet er een sterretje naast als diezelfde dag (dus niet smokkelen, niet een paar dagen later) de droom uitkomt. Ook hier niet smokkelen: een droom over een kat die in je teen bijt telt niet als je door een hond in je hand gebeten wordt.



Tel na een jaar het aantal sterretjes. En trek dan je conclusies.
waarom moet dat meteen de volgende dag? Is het anders geen voorspellende droom weer? En bepoal jeh dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof best dat zoiets kan hoor, wel een idee inderdaad om het bij te houden en kijken of het vaker gebeurd..



Zou je misschien kunnen dromen dat ik binnenkort ten huwelijk gevraagd ga worden..
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar...Ook ik droom weleens dingen die uitkomen, maaaaaar vaker niet als wel, al is het zo dat als ik iets engs gedroomt hebt ik wel vaak bang word s'nachts..

Meestal gaat het ombenullige dingen die wel uitkomen, ooit een ongeluk, maar dat is dan gebeurt rond de tijd dat ik het droomde, dus ik heb nooit iemand hoeven te waarschuwen.



Wat je er mee moet? Niet te veel aandacht aan schenken, gewoon proberen naast je neer te leggen!
ok ok, niet smokkelen dus, maar stel: je droomt dat je opa op een bepaalde weg van zijn fiets valt, en wordt overreden door een auto. De volgende dag valt je opa echt op die weg van zijn fiets af, maar gelukkig komt er op dat moment geen auto voorbij en het loopt goed af. Is dat dan wel een voorspellende droom? Of is het pas voorspellend als alles precies hetzelfde gebeurt?



Dus in het geval van die droom over de noodlanding zou het pas gelden als voorspellend als zij zelf daadwerkelijk in het vliegtuig zat, en het vliegtuig echt in zee landde.... toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de voorspellende waarde van je droom vrij miniem: het was geen noodlanding op zee, maar een landing op Singapore airport. "Een van de vier motoren zou zijn uitgevallen, maar daar kan het vliegtuig gewoon mee doorvliegen. Uit voorzorg is de Airbus echter teruggekeerd." Hoe vaak zou dat gebeuren dat een vliegtuig uit voorzorg moet landen? Ik vermoed best vaak.
Mijn moeder droomt altijd wat het wordt (jongen of meisje) als iemand zwanger is, is nog altijd uitgekomen!



Ik heb er geen ervaring mee (komt misschien nog...).
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 04 november 2010 @ 20:54:

Ik vind de voorspellende waarde van je droom vrij miniem: het was geen noodlanding op zee, maar een landing op Singapore airport. "Een van de vier motoren zou zijn uitgevallen, maar daar kan het vliegtuig gewoon mee doorvliegen. Uit voorzorg is de Airbus echter teruggekeerd." Hoe vaak zou dat gebeuren dat een vliegtuig uit voorzorg moet landen? Ik vermoed best vaak.



Hoezo iemand uit zijn droom halen?



Alle reacties Link kopieren
quote:emaille schreef op 04 november 2010 @ 20:44:

waarom moet dat meteen de volgende dag? Is het anders geen voorspellende droom weer? En bepoal jeh dat?





Ga maar na. Een mens droomt meerdere keren per nacht. Laten we voor het gemak even zeggen 3 x per nacht. Dat zijn per jaar zo'n 1000 dromen (even lui rekenen). Als je vanaf je 15e gaat tellen, heb je op je 35e dus zo'n 20.000 dromen gehad.



De kans is eel groot, dat er van die 20.000 dromen ect wel eens eentje uit zal komen. (sorry, mijn letter h doet et soms wel, soms niet).



Als in je die tijd 5 keer een droom ebt die uitkomt, ga je misscien denken dat je voorspellende dromen hebt. Maar 5 uitkomende dromen op 20.000 is helemaal niet zo bijzonder veel. Dat kan gewoon toeval zijn.



Als je nou gaat smokkelen met de tijd, dan wordt het aantal voorspellende dromen rap groter. Op elk groot vliegveld vinden wel eens noodlandingen plaats. Dus de kans dat er dit jaar een noodlanding in Sydney is, is eel erg groot. Dus als je vandaag droomt over een noodlanding in Sydney, en volgende week gebeurt et echt, dan is dat gewoon toeval.



Idem dito voor door de hond gebeten worden. Wie is er nou nooit eens door een hond of kat gebeten? Zacht of hard he, dus ook een speels beetje bij het stoeien. Als je dan gaat meetellen dat je ooit wel eens gedroomd hebt dat je door een beest gebeten bent.....ja, dan heeft iedereen wel voorspellende dromen!



Dus vandaar mijn min of meer serieuze advies: scrijf het eens op, en tel dan na een jaar hoeveel dromen écht zijn uitgekomen. En trek dan je conclusie: toeval of voorspelling.
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat heb je het gedroomd. Vlak voordat de wekker ging?



Het vliegtuig landde veilig om 11.45 lokale tijd. 7 uur tijdsverschil maakt dat het hier toen kwart voor vijf was.

Met andere woorden: misschien heb jij wel gedroomd van een vliegtuigcrash in zee, toen het vliegtuig al veilig was geland in Singapore. Ik weet niet wat dat zegt over de voorspellende waarde...
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 04 november 2010 @ 20:54:

Ik vind de voorspellende waarde van je droom vrij miniem: het was geen noodlanding op zee, maar een landing op Singapore airport. "Een van de vier motoren zou zijn uitgevallen, maar daar kan het vliegtuig gewoon mee doorvliegen. Uit voorzorg is de Airbus echter teruggekeerd." Hoe vaak zou dat gebeuren dat een vliegtuig uit voorzorg moet landen? Ik vermoed best vaak.





Kijk, daar eb je et al. et was geen noodlanding maar een terugkeer uit voorzorg, en het was niet in Sydney maar in Singapore.



Smokkeldesmokkeldesmokkel. En zo komen de voorspellende dromen in de wereld
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens iets gedroomd wat zich op datzelfde moment in werkelijkheid afspeelde. Het was iets kleins, maar akelig specifiek. Doordat ik uit eigen beweging mijn droom vertelde aan de mensen over wie ik had gedroomd, en ook het tijdstip, nog voordat zij mij hadden verteld over het voorval, had iedereen direct 'bewijs' van de echtheid van mijn droom. Ik was zelf ook verbaasd dat mijn droom in detail correspondeerde met de werkelijkheid. Daarna is het nooit meer voorgekomen.



Ik vermoed dat krachtige emoties van mensen soms op datzelfde moment bepaalde dromende geesten kunnen 'aanzuigen'. Alsof er contact gelegd wordt met een onzichtbaar collectief netwerk op onbewust niveau. Sommige mensen kunnen bewust op dat netwerk afstemmen: paragnosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één keer een droom gehad die helemaal uitkwam, als kind. Ik was op vakantiekamp en droomde dat één van de leidsters van een duin viel en haar been brak en dat precies gebeurde voor mijn ogen, de volgende dag. En ik vond het helemaal niet leuk, ha ha, blij dat het niet vaker gebeurd is.
quote:SeptemberGirl schreef op 04 november 2010 @ 20:54:

Mijn moeder droomt altijd wat het wordt (jongen of meisje) als iemand zwanger is, is nog altijd uitgekomen!



Ik heb er geen ervaring mee (komt misschien nog...).Hee! Familie van Paul?
Alle reacties Link kopieren
Rond 3 uur droomde ik het....toen werd ik wakker door herrie van vriend met zn vrienden in de woonkamer..... Nee droomde ook niet dat het IN Sidney was, het was een vlucht richting Sidney...... En ook door een defecte motor...dat is wat ik nog weet en ik was met allemaal mensen die ik niet ken.....



Ik vind t maar eng...
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 04 november 2010 @ 21:01:

[...]





Kijk, daar eb je et al. et was geen noodlanding maar een terugkeer uit voorzorg, en het was niet in Sydney maar in Singapore.



Smokkeldesmokkeldesmokkel. En zo komen de voorspellende dromen in de wereld
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:kiss86 schreef op 04 november 2010 @ 21:14:

Rond 3 uur droomde ik het....toen werd ik wakker door herrie van vriend met zn vrienden in de woonkamer..... Nee droomde ook niet dat het IN Sidney was, het was een vlucht richting Sidney...... En ook door een defecte motor...



OK, maar dan is nog steeds een noodlanding in zee iets heel anders dan terugkeren uit voorzorg.



Da's typisch voor paranormale verhalen: mensen leggen de nadruk op de 'kloppende' elementen en moffelen de niet-kloppende zaken een beetje weg. Zo van: ja maar dat is toch _bijna_ net zoiets, dus is het toch eng en heel paranormaal
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 04 november 2010 @ 21:20:

[...]





OK, maar dan is nog steeds een noodlanding in zee iets heel anders dan terugkeren uit voorzorg.



Da's typisch voor paranormale verhalen: mensen leggen de nadruk op de 'kloppende' elementen en moffelen de niet-kloppende zaken een beetje weg. Zo van: ja maar dat is toch _bijna_ net zoiets, dus is het toch eng en heel paranormaal



Precies neem als voorbeeld "En ook door een defecte motor..".

Heel toevallig is dat niet, ik bedoel motorproblemen is volgens mij de meest bekende en waarschijnlijk ook een van de meest voorkomende oorzaken van noodlanding. Bovendien ging het hier om 1 defecte moter waarmee het vliegtuig nog prima mee kon vliegen en in de droom om een grootschalig moterprobleem dat leidde tot een 'landing' op het water.
Alle reacties Link kopieren
Hahahah nee ik zeg niet dat ik paranormaal ben hoor.......vond t alleen eng en zweverig (of hmm verkeerder woordkeuze zweverig voor een neerstortend vliegtuig)
Alle reacties Link kopieren
google eens op droom neerstorten vliegtuig zee.

Dan kom je allemaal verhalen tegen waarin de droom wordt uitgelegt als 'een signaal vanuit je ziel'. Is ook leuk lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eigelijk ook best eng vinden, maar dan gewoon het feit dat het de vlucht richting sidney was, ik bedoel hoevaak droom je nou over vliegtuigen en dan ook nog over een noodlanding met de vlucht naar sydney En als dat dan echt gebeurt zou ik ook wel zweverig gaan denken.



mijn nicht heeft ook zoiets raars.

Als er iemand in haar omgeving zwanger is (zonder dat ze het nog weet)Droomt ze altijd over vissen, en binnen 2 dagen hoort ze altijd dat er iemand zwanger is. En zij heeft dit echt altijd!
Alle reacties Link kopieren
..
Be yourself, be different
Alle reacties Link kopieren
Oke ik had dit ook van de week...

Ik ben 15 jaar en had een x wiet gekocht en verstopte dit in mn horlogedoos ik had het sinds ongeveer de voorjaarsvakantie (dus best lang). Mijn ouders zijn er nooit achtergekomen sinds vandaag...

Ik bid sinds kort regelmatig weleens om eerlijk te zijn en ik liet altijd weten in mijn gebed al klinkt het ongeloofwaardig dat als god me wat duidelijk wou maken dat hij dat moest doen via mijn droom.

Ik droomde dus zondagavond over een man die mij vertelde dat ik mijn wiet ergens anders moest verstoppen of moest weggooien want mn ouders zouden er anders achter komen. ik was hier heel erg over aan het twijfelen in mn droom en ik had het toen maar laten liggen die ochtend werd ik dus wakker en dacht nog ff goed na maar uiteindelijk dacht ik “ach gewoon laten liggen komt wel goed”.
Mijn vriendin kwam langs die middag en heb haar alles verteld over mijn droom omdat ik hem zo goed kon herrinneren. Dit is dus het bewijs.

1 dag later spreken mn ouders me opeens aan en leggen het verhaal uit: mijn moeder was mn kamer een beetje aan het opruimen vond een pinnetje van mn horloge wou het terug doen in de doos en vond het... sorry dit klinkt allemaal ongeloofwaardig maar dit kan echt geen toeval zijn.
Graag stoppen met jaren oude topics omhoog te halen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven