Wonen in Utrecht

28-10-2007 17:59 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

over een tijdje willen mijn vriend en ik gaan samenwonen in (of in de buurt van) Utrecht, omdat we allebei gek zijn op die stad. We weten echter allebei wat voor drama het is om daar iets moois en betaalbaars te vinden, dus ik dacht: ik vraag hier alvast even na. Wie heeft er tips, goede adressen, bemiddelingsburoos, uitwijkmogelijkheden als Utrecht-stad niet lukt enz. enz. ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lieniepienie,



Willen jullie gaan huren of kopen en hebben jullie al een wijk/buurt in gedachten waar jullie zouden willen wonen? Kanaleneiland is immers altijd makkelijker dan wittevrouwen zeg maar.



Let me know en ik denk met je mee.



Groetjes Es
Alle reacties Link kopieren
Woningnet, maar daar moet je minstens vijf jaar ingeschreven staan om kans te maken op een huis dat niet in Kanaleneiland staat ;)



Ik heb verder niet echt tips, want ik zit een beetje in dezelfde situatie (zij het dat ik iets voor mezelf alleen zou willen), dus ik blijf meelezen!
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Alle reacties Link kopieren
ikzelf heb een aantal jaar in Maarssenbroek gewoond, dat was erg betaalbaar, ruim en rustig en als je van jaren 80 wijken houdt, of je maalt er niet om, is het prima te doen. Ik weet wel dat ik daar nooit van mijn leven meer wil wonen, het is een beetje klein Almere zeg maar. Nu woon ik voor heel veel geld in een particulier huurpand van rent-a-house. Die hebben mooie panden als je veel geld meebrengt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, Kanaleneiland dus liever niet, nee... :-)



En wat woningnet betreft, ik weet dat je daar lang ingeschreven moet staan. Mijn vriend huurt nu ook daar, al een jaartje of 3 en we hebben met die inschrijfduur eens gekeken hoe groot de kans op een woning in de "betere" buurten zou zijn (en dan heb ik het dus ook over Zeist, Houten e.d.) en de kans was 5%, haha! Gaat niet echt lukken op die manier dus.

Aangezien ik vanuit het buitenland naar Utrecht verhuis, heb ik daar nu nog geen baan. Dus hoe het met de financien uitziet, is op dit moment slecht te zeggen. Maar kopen is uiteindelijk ook een optie. We hebben een auto, dus een beetje buitenaf zou niet erg zijn.

We dachten al aan Amersfoort, omdat dat niet ver weg is maar misschien wel beter te doen? Vrienden gaven ook de tip Leusden.



Ik ben best bereid om iets meer aan een super woning uit te geven, maar het moet nu ook weer niet zo zijn, dat ik vooral ga werken om de huur te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het bijvoorbeeld met sites zoals Direct Wonen? Dat kost 35 euro per jaar, maar is het ook wat?

Zijn er betrouwbare woningsites wat dat betreft (daar bedoel ik mee: sites waar geen peperduur makelaarskantoor achter steekt of waar je provisie moet betalen).

Bedankt!
Leusden is echt een dorp hoor, als je van de stad houdt zou ik dat niet doen.



Kun je mss beter eens kijken in Leidsche Rijn.
Alle reacties Link kopieren
Leidsche Rijn zou ik zelf echt nóóit doen als je van de stad houdt. Daar is nu echt helemaal niets. Geen centrum, geen bioscoop, theater, geen leuke winkels, geen café's. De huizen zijn leuk en betaalbaar, maar das niet voor niks. Dan zou ik eerder uitwijken naar Zeist, IJsselstein, Oudewater, Schoonhoven.
ik heb een par jaar in Lombok gewoond. Op zich ook nog redelijk betaalbaar.

Wel druk, veel studenten en allochtonen, maar geen rottigheid zoals kanaleneiland. Voor je rust moet je het niet doen, maar ik vond het heerlijk.



Ben uiteindelijk voor mijn werk bverhuisd naar een nog grotere stad.



Leidsche Rijn is idd niet veel, mar je it nog wel innen een kwartier in het centrum van Utrecht.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren zelf ook eerst op zoek in Utrecht.. (koopwoning) maar was onbetaalbaar en in leidsche rijn wilden we niet dood gevonden worden om het maar even zo te zeggen..

schoonhoven oudewater zou ik ook niet doen als je echt dichtbij de stad wil wonen. oudewater is niet ver, maar ook daar is het onbetaalbaar. wij hebben zelf wat gevonden in nieuwegein. 5 min van utrecht vandaan en is echt super..
Alle reacties Link kopieren
Hee, aan dit soort tips heb ik dus wat, meiden!

Want nee, ik wil idd niet in een dorp wonen. We willen in (of bij) Utrecht gaan wonen, júist omdat we de stad zo tof vinden. Mijn vriend houdt wel van een bepaalde mate aan rust, maar dan rust in de zin van: niet aan een druke straat, waar je constant de auto's voorbij hoort razen.

Aan Nieuwegein had ik ook al gedacht. Ik zag ook op Funda dat daar best wat leuke huisjes voor enigszins betaalbare prijzen te koop zijn. Maar misschien moeten we wel eerst even huren, ik heb immers (nog) geen baan in Utrecht (woon nog in het buitenland op dit moment), dus het regelen van een hypotheek is iets voor de (nabije) toekomst.

Ik heb "vroeger" (9 jaar geleden) al eens in Utrecht gewoond en had toen een studentenkamer in Lombok. Vond ik ook niet slecht, ookal heersen er bepaalde vooroordelen over die wijk. Ik weet natuurlijk niet hoe het daar nu inmiddels is...

Heb ook ooit eens op de Oudegracht gewoond, tja... als je daar eenmaal hebt gezeten, is alles andere natuurlijk moeilijk te accepteren, maar ik doe mijn best :-) :-).
Alle reacties Link kopieren
Nieuwegein had ik niet genoemd omdat ik daar zelf 25 jaar gewoond heb en ik het echt helemaal niets vind hebben. De laatste jaren woonden wij 'op Vreeswijk' zoals dat daar heet en dat is het nu wel aardig, zeker nu die hele nieuwe wijk erbij gebouwd is, hierdoor is de winkeliersvereniging wakker geschud en krijgt de oude kern een wat levendiger karakter. Gezellig 's avonds wat drinken in het centrum is er in Nieuwegein niet bij. Daarbij moet je echt weten (maar dat is eigenlijk in iedere stad) wat de goede en slechte stukken zijn.
Alle reacties Link kopieren
'k Heb een tijd in Lunetten gewoond. Saaie wijk, maar wel prima op fietsafstand van het centrum. Volgens mij niet minder saai dan Houten of Nieuwegein...

'k Woon nu in Culemborg. Met de trein ben ik in een kwartier in Utrecht en Culemborg is ook een leuk oud stadje (wel veel te doen, maar niets in vgl. met Utrecht natuurlijk...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven