Hoeveelste kandidaat was jij toen je je huis kreeg?

12-05-2011 12:34 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ben op zoek naar een huis via woonnet en sta nu nummer 7 als eindresultaat, maak ik een kans?



Ben zo benieuwd of jullie weleens een huis hebben toegewezen gekregen terwijl jullie geen nummer 1 waren?



Hoop het zo!!



Groetjes Pop
Ik heb mijn huis gekregen als nummer 1, maar ik ben daarvoor wel bij huizen wezen kijken waar ik nummer2/3/4/5 was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die was dertiende, maar dat is wel tien jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Aan ervaringen hier heb je natuurlijk helemaal niets, dat is per persoon/regio/corporatie/enz. verschillend.



Maar ik ga voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat het zo werkt dat die 6 mensen voor jou dan het huis moeten afwijzen...?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex, die stond als 9de in de rij voor appartementen. Blijkbaar hadden veel mensen nee gezegd en had iemand het laatste moment afgezegd.



Het kán, maar ik denk dat je veel mazzel hebt dat zoiets gebeurt. Het is eerder uitzondering dan regel denk ik.
Was 7 jaar geleden 5e en kreeg het toch. Eerste vier hadden woning afgewezen omdat er een enorme boom in de voortuin stond, Toen wij gingen bezichtigen vernamen we dat er een kapvergunning was aangevraagd, en dat die goedgekeurd was. Was prima woning.

Tuin na kap boom volledig laten betegelen, heb er met veel plezier gewoond.
quote:kriebelbeest schreef op 12 mei 2011 @ 12:36:

Aan ervaringen hier heb je natuurlijk helemaal niets, dat is per persoon/regio/corporatie/enz. verschillend.



Maar ik ga voor je duimen!Ik denk dat het vrij weinig van die dingen die je noemt afhangt. Uiteindelijk gaat het om het huis. Is het een super huis dan zullen geen 6 mensen het afwijzen. Is het een minder huis, dan heb je die kans wel.
Alle reacties Link kopieren
1e voor een kamer via woningnet. Daarna gewoon een woning gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hoop zo dat ik het krijg, lijkt me een super leuk huis, vond al dat ik hoog geeindigd was maar valt tegen dus haha.



Is ook maar net wie er op reageert heb eerder een brief gekregen toen ik nr 10 stond dat ik papieren moest opsturen, dat heb ik toen niet gedaan dus ja wie weet dat nog een paar mensen niet reageren op de brief is heel wat dat je moet opsturen dus als je niet serieus bent doe je niet zoveel moeite(hoop ik)



Oke ik lieg echt tegen mezelf hihi



Nog mensen met ervaringen?
helaas, geen ervaringen. Hier loot je in voor een woning. Ik ben gelukkig ingeloot op mijn woning, waar 61 mensen gereageerd hadden! Succes!
Ik was 3e voor mijn eerste huurwoning.
Alle reacties Link kopieren
18e! Het kan dus wel. 4 jaar geleden, in een grote (studenten)stad, dus behoorlijke concurrentie.



Het was vakantietijd, een hittegolf, we kregen de brief met bezichtigingstijdstip 2 dagen van te voren en er waren ingewikkelde (inkomen, opleiding e.d.) eisen die niet duidelijk in de advertentie stonden. Na de bezichtiging (in groepsverband met nrs 10-20) hadden we 24u om alle papieren (bewijzen inkomen, verklaring vorige verhuurder, etc.) in orde te krijgen (wat een werk!) en af te geven. Dat was de anderen niet gelukt (er waren meer mensen die het wilden hebben), en ons gelukkig wel. Heel veel geluk gehad dus.
Alle reacties Link kopieren
7e bij eerste huurwoning. Was een heel oud pand dat er verwaarloosd uitzag met gaskachels en enkel glas.

Onze voorgangers konden daar blijkbaar niet doorheen kijken. Wij hebben het opgeknapt en er met genoegen 6 jaar gewoond.
Alle reacties Link kopieren
Twee weken terug ben ik ook wezen kijken bij een huisje waar ik 7de was, helaas waren alle mensen voor mij er ook en hadden zij ook interesse.



Mijn broer was 6de (ander huis) en die heeft het toen wel gekregen. Dus het is echt geluk hebben.
Alle reacties Link kopieren
ik ken twee mensen die 21e waren en de woning kregen. Het ligt er dus maar net aan hoeveel mensen de woning niet willen
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Ik was 4e de mensen voor mij waren allemaal op vakantie en reageerden niet



dat werd ook gezegd door de woningbouw dat het in de vakantie wel eens raak kon zijn



superblij mee.
Alle reacties Link kopieren
wij waren 5e en werden uitgenodigd bij gorepsbezichtiging voor nummer 1-10. 2,5,6 en 9 waren aanwezig (ook hier brief twee dagen van te voren en in meivakantie) nummer 2 wilde niet en toen hadden wij eerste keus. hangt er dus ook erg vanaf hoeveel mensen er naar de bezichtiging komen...
Alle reacties Link kopieren
Ik was 28e! Na acht jaar inschrijving. Dus het kan wel. De woning was compleet uitgeleefd en er zat een geluidsoverlastclaim op. Ik had een vriend bij de verhurende instantie en heb met twee potige vrienden aan de bovenbuurman gevraagd wat de situatie was. Hij schatte in dat wij wel samen door een deur konden . Na vijf maanden verbouwen had ik mijn eerste huis, jaren twintig woning, tegen het centrum van een grote stad, voor nog geen tweehonderd euro in de maand.

Het is mazzel hebben.



Maar als je nu zevende bent en je wordt het niet, dan heb je toch best kans dat je en volgende keer hoger staat en het wel wordt?
Ik had net een berichtje van een vriendin, met een foto van het uitzicht uit haar nieuwe woning. Zij was vierde.

Mijn vorige woning was ik derde, en toch ook gekregen.

Beide woningen in zo ongeveer het meest gewilde stukje van Amsterdam, en niks mis mee (behalve dan wat klein, maar dat weet je al als je gaat bezichtigen).



Er kunen zoveel redenen zijn waarom anderen de woning niet accepteren, of niet krijgen: inkomenswijziging niet hebben doorgegeven en geen recht meer hebben op de woning, niet op komen dagen etc. Dus nummer 7 is niet bij voorbaat kansloos!

Succes
Alle reacties Link kopieren
3 jaar geleden was ik een keer 10e voor een woning. Ik rekenende er niet meer op maar toen werd ik opgebeld dat iedereen het had afgewezen en dat ik eerste ben geworden. Dus het kan maar dat is wel kwestie van geluk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet kansloos, ik heb al een paar keer gehad dat 6-8 mensen een woning niet namen waar ik op had gereageerd. 1 keer zelfs een woning aangeboden gekregen waarvoor ik 14de stond, maar ik had in de tussentijd bedacht dat ik toch niet in de plaats wilde wonen. Momenteel sta ik 6de voor 2 huizen die me erg gaaf lijken, waarvan 1 van de buitenkant héél lelijk, maar op een fantastische plek, dus ik duim me ook suf
Alle reacties Link kopieren
Ik was geloof ik ook 7 of 8ste en heb toch het huisje gekregen waar ik helemaal verliefd op ben!

Maar over het algemeen heb je niet zo heel veel kans als je nr 7 of 8 staat (daarvoor was ik verschillende keren nr 5/6/7 en ben ik het niet geworden.) Meestal is er 'iets' met het huisje als het door verschillende mensen wordt afgewezen. WIl niet direct zeggen dat het een slecht huis is ofzo, maar bijv. geen cv of lastig in te delen of zoals je hier leest een boom in de voortuin...

Bij mijn huisje was ook zoiets; het huisje op zich is best ruim, maar wc/douche beneden en woonkamer is erg klein (en geen aparte eetkamer), zo'n 16m2. Daarnaast had de woningbouw de verkeerde plattegrond gestuurd (1 waarop de woonkamer zo'n beetje 2x zo groot was, dus als je dan komt kijken is dat een grote teleurstelling!). Mij hadden ze (ook per ongeluk) geen plattegrond gestuurd, dus ik had geen verwachtingen en was direct verliefd op mijn huisje, dat de badkamer beneden zit, vond ik niet zo'n ramp, al had ik wel verwacht dat ik er aan moest wennen, maar het maakt me echt helemaal niks uit. Eigenlijk vind ik het vaak zelfs fijner...
Alle reacties Link kopieren
Ben ook wel 's 8e geweest bij een woning en toen toch aangeboden gekregen! (Heb 'm overigens ook afgewezen, maar het kán dus wel. Uiteindelijk kreeg iemand 'm met 14 punten, wat zeer uitzonderlijk is, want meestal ligt het aantal punten rond de 40..)
Alle reacties Link kopieren
Ik stond 2e maar ken genoeg mensen die veel lager stonden en toch een huisje kregen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven