Hoeveel spaargeld na uit huis gaan?

22-11-2007 15:36 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Ik ben aan het sparen om op mezelf te gaan, maar ik vraag me al een tijdje af wat nou een redelijk bedrag is aan spaargeld om op jezelf mee te gaan (of je nou gaat huren of kopen).



Ik wil naast geld voor inboedel, uitzet, schilderen, vloer leggen enz ook geld opzij leggen voor onvoorziene kosten als ik op mezelf zit zoals autokosten, extra energiekosten



Hoeveel spaargeld hadden jullie toen jullie uit huis gingen of in ieders geval een huis gingen kopen of huren?



Ik zat zelf te denken om ongeveer tot in ieders geval ¤ 14.000 te gaan sparen. Dat betekent dat ik nog ¤ 5.000 moet sparen, maar ik wil pas over een jaartje uit huis, dus dat denk ik wel te gaan redden op zich. Ik ben nu single en ik ga er maar vanuit dat ik alleen ga wonen.



Thanx :)
Helemaal niks had ik!
Ik ook, helemaal nop. Heb het prima overleefd hoor, maar ik verwachtte ook niet meteen een perfect ingericht huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Had al m'n geld al naar de kroeg gebracht..............
Alle reacties Link kopieren
peggysue2 schreef op 22 november 2007 @ 15:42:

Had al m'n geld al naar de kroeg gebracht..............






:rofl:

ik was ook sponsor van de kroeg
Alle reacties Link kopieren
Er zijn vast mensen die wél ''goed'' begonnen zijn toch? Ben wel benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
uhm.. iets van 800 euro, maar daar ben ik later van op vakantie gegaan ;-)
Matigheid schaadt. Er gaat niets boven overdaad (Oscar Wilde)
ik had ook vrij weinig. Meubels vooral krijgetrjes en 2ehandsjes, wel nieuwe vloerbedekking en gordijnen. en toen was het geld op.



Als arme student kon ik net de huur betalen en bleef er niet veel over om te sparen. het is maar net hoe graag je het huis uit wilt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ff serieus:



Ik heb wel wat gespaard maar verdiende ook goed. Ik vind niet dat je er op jonge leeftijd dingen voor moet laten omdat je zonodig allemaal nieuwe spullen wilt etc.



Wij gingen gewoon elk weekend uit, op vakantie's etc. En ik spaarde zo'n 500 gulden in de maand op het laatst, bovendien kwam van beiden het spaarloon van een aantal jaren vrij en kregen we van ouders een leuke envelop met inhoud.



We hielden dus zelfs flink over en hebben meteen een reis naar Australie geboekt.



Maar als we niet zoveel aan de bar hadden gehangen hadden we veel meer kunnen hebben........................doet me niets!!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik was er ook zo een! Had destijds iets van 2000 gulden gespaard van m'n vakantiebaantje en na vier maanden studententijd was alles helemaal op :cheers: :cheers:



(en na een jaar stond ik 2000 rood :-$ )
Ik kreeg ongeveer 15000eur van mn ouders mee. had zelf niet gespaard voor uit huis gaan. Daarnaast kreeg ik al het witgoed nog van mn ouders.
tjilla schreef op 22 november 2007 @ 15:53:

Ik kreeg ongeveer 15000eur van mn ouders mee. had zelf niet gespaard voor uit huis gaan. Daarnaast kreeg ik al het witgoed nog van mn ouders.
Wauw... rijke ouders zeker?
Ik was serieus hoor!!



En 16... en zoals iemand al zei.. t is maar net hoe graag je het huis uit wilt...

En ook geen rijke ouders... dus dan maar gewoon alles bij elkaar gekrabbeld en op kamers gegaan... das 11 jaar geleden en ik heb het prima gered!!
Ik had ook niks, behalve een tafel, een stoel en een bed. Het is nu tien jaar geleden, en het ging prima. Het is maar net wat je zelf vindt dat 'nodig' is. Als je echt graag wil, blijk je met heel weinig toe te kunnen.
Ik had 0,0, gewoon alleen mn studiefinanciering.

Ik ken niemand die echt gespaard had om op zichzelf te gaan wonen. Heb ook niet het idee dat de gemiddelde student dat doet...
Alle reacties Link kopieren
Dus bijna iedereen tot nu toe had (praktisch) niks! Das knap... Voor diegene die op kamers gingen begrijp ik het wel, dan heb je niet veel nodig.



Als ik uit huis ga, wil ik het toch wel graag in 1 x goed doen. Niet dat ik dure meubels nodig heb, maar wel gewoon Ikea-meubels of goede tweede handse. Een wasmachine, droger, magnetron, tweede tv voor op de slaapkamer en eventueel een koelkast indien nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje is niet zo lang uit huis gegaan die heeft wel flink gespaard

Ja tot der 24e bij onze ouders en daar hoefde ze niet veel te betalen ook mijn ouders hebben haar wel wat spul gegeven en ze heeft een bank van Mijn oudste zus gekregen (wel oud) ook heeft ze spul van marktplaats gekocht.



Ikzelf ben toen bij mijn man in getrokken dus daar had ik geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Tjeejj....ik had in principe helemaal niks....we hebben gewoon uitgerekend wat we over zou hebben nadat we na vier maanden de sleutel zou krijgen.



En dat heb ik ALLEMAAL uitgegeven. Dat was ongeveer 4000 euro.

Ik ben dus pas gaan sparen nadat ik de hypotheek had getekend :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het gemiddelde wel even naar boven halen ;-)

Ik had 10.000 gulden gespaard (was zo'n braaf meisje) maar ja, als je het naar euro's omrekend is het natuurlijk ook weinig.

Maar Female20, respect voor jou zeg dat je al zoveel hebt gespaard :-O

Dat zou ik dus noooooit halen (nu ook niet meer)
Alle reacties Link kopieren
By the way, ik heb nu een huis gekocht met mijn vriend en toen had ik precies 500 euro op de bank :-$ Nou ja, geld maakt niet gelukkig he :)
Alle reacties Link kopieren
joh, met 9000 euro kun je je huis heel leuk inrichten hoor. Als je graag op jezelf wilt zou ik niet nog 5000 euro extra gaan sparen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook niets. Wel wat huishoudelijk spulletjes als wat borden, bestek, bekers etc. maar verder eigenlijk niets. Heb ook niets gemist. Als het geld wat ik verdiende met bijvoorbeeld vakantiebaantjes gaf ik net zo hard weer uit aan uitgaan of leuke kleren. Was niet zo spaarder. Toen ik ging samenwonen zijn we samen gaan sparen voor onze bruiloft of voor spullen toen we een huis gekocht hadden. Maar toen waren we al een heel stuk ouder.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een verschil of je op kamers gaat als student of dat je al een aantal jaren werkt en dan 'echt' op jezelf gaat wonen.

Ik had toentertijd zo'n 15000 gulden (maar dat is al een tijd geleden!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven