wratjes bij hond

12-08-2011 14:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond heeft op haar achterpoot en voorpoot wratjes groeien die wat 'uitsteken'. Nu is weghalen geen optie meer, want dan moet ze onder narcose (plaatselijk verdoven schijnt niet te kunnen) en mijn hond is 13, dus dat durven ze niet meer.



Maar nu kauwt ze de hele tijd op die wratjes. Gevolg: steeds wat bloedende wratjes. Voor haar niet goed en ik vind telkens overal wat bloed.



Hebben jullie ideeën wat ik hier mee zou kunnen doen? Pleistertjes erop plakken heeft geen zin, want die haalt ze er gewoon vrolijk weer vanaf.



Alvast bedankt!
Je hebt tegenwoordig een antiwrattenstift, Wartner. Dit bevriest de wratten en dan vallen ze er van af. Ik kan me voorstellen dat dit voor honden ook gewoon gebruikt kan worden. Een wrat is een wrat.

Als je er over twijfelt, vraag het dan eens aan je dierenarts of je zoiets kan gebruiken.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 12 augustus 2011 @ 14:34:

Je hebt tegenwoordig een antiwrattenstift, Wartner. Dit bevriest de wratten en dan vallen ze er van af. Ik kan me voorstellen dat dit voor honden ook gewoon gebruikt kan worden. Een wrat is een wrat.

Als je er over twijfelt, vraag het dan eens aan je dierenarts of je zoiets kan gebruiken.

Succes.Bedankt voor de tip. Moet maandag toch naar de dierenarts voor de inentingen, dus vraag ik dat gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Vraag ook meteen of wratjes bij honden besmettelijk kunnen zijn voor mensen!



Anders zit jij zo ook met wratjes, dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond had een wrat in zijn nek, die is onder plaatselijke verdoving weggehaald, vier hechtingen dus het was geen kleintje. Ik zie dus niet waarom het niet plaatselijk kan worden verdoofd, hooguit omdat de hond zich gaat verzetten maar dat is een kwestie van stevig vasthouden en of dat mogelijk is hangt weer af van het formaat van je hond en of hij erg gevoelig is voor stress.
verba volant, scripta manent.
Op zich kunnen deze wratjes natuurlijk best blijven zitten maar jouw hond denkt hier duidelijk anders over. Wellicht heeft hij er jeuk van, want voor de mooi zal het hem niet kunnen schelen .



Is jouw hond zo'n stresskip dat de DA aan een narcose denkt? Want anders kan dit best plaatselijk verdoofd worden en dan weggebrand.



Ook kun je een stevig verbandje om zijn poten doen zodat hij de link wratje-bijten niet meer zal leggen, maar als het echt jeukt zal hij opnieuw beginnen met bijten als het verband weg is.
Alle reacties Link kopieren
Plaatselijk verdoven kan mogelijk wel, maar ligt heel sterk aan het karakter van de hond en aan de plaats van de wratjes en hoe groot ze zijn.



En waarom durven ze een narcose niet aan? Roesje met lokale verdoving misschien een optie? Of een aangepaste veiligere narcose een optie? Tenzij jouw hond hartfalen heeft of ander orgaanfalen, zou ik niet weten waarom jouw hond niet onder narcose kan of een roesje kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Draakje29 schreef op 12 augustus 2011 @ 23:13:

Plaatselijk verdoven kan mogelijk wel, maar ligt heel sterk aan het karakter van de hond en aan de plaats van de wratjes en hoe groot ze zijn.



En waarom durven ze een narcose niet aan? Roesje met lokale verdoving misschien een optie? Of een aangepaste veiligere narcose een optie? Tenzij jouw hond hartfalen heeft of ander orgaanfalen, zou ik niet weten waarom jouw hond niet onder narcose kan of een roesje kan hebben.

Mijn hond is ruim 13 en bij 'bejaarde' honden wil de dierenarts liever geen volledige narcose meer. Zou hij dat wel doen, gaat hij eerst een uitgebreide test doen om te beoordelen of het hart dat nog aankan... Vind ik dan ook wel erg overdreven voor alleen wratjes weghalen. Plaatselijk verdoven ziet hij eigenlijk niet zo zitten, omdat het dan waarschijnlijk een worstelpartij gaat worden. Madam is een 13 jarige Mechelse Herder, maar als het moet nog erg snel en sterk. Dus vandaar liever ook niet plaatselijk verdoven.



Ik moet maandag toch voor inentingen naar de dierenarts, dus ga hem dit ook vragen hou nu verder met die wratjes. Ik hou jullie op de hoogte en tot zover bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 12 augustus 2011 @ 15:45:

Op zich kunnen deze wratjes natuurlijk best blijven zitten maar jouw hond denkt hier duidelijk anders over. Wellicht heeft hij er jeuk van, want voor de mooi zal het hem niet kunnen schelen .



Is jouw hond zo'n stresskip dat de DA aan een narcose denkt? Want anders kan dit best plaatselijk verdoofd worden en dan weggebrand.



Ook kun je een stevig verbandje om zijn poten doen zodat hij de link wratje-bijten niet meer zal leggen, maar als het echt jeukt zal hij opnieuw beginnen met bijten als het verband weg is.Mechelse Herder=stresskip..... helaas ook nog steeds nu ze 13 is...
Alle reacties Link kopieren
Maar als haar hart goed klinkt, ze een mechelaar is (die hebben over het algemeen minder vaak hartproblemen dan andere rassen) en geen klachten heeft, behalve de wratjes, zou ik niet weten waarom het niet kan. Infuus, tube in, zuurstof geven en evt beademen, en als er dan nog wat gebeurd, tja, dan heb je echt ontzettend veel pech gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven