Nespresso of Dolce Gusto??? HELP!!!

19-08-2011 11:12 57 berichten
Al heel wat info over te vinden op internet maar in mijn zoektocht naar een nieuw koffiezetapparaat zie ik echt de bomen door het bos niet meer....



De Nespresso of de Dolce Gusto?



Ik hou van gewone (sterke) zwarte koffie en heel soms een ander smaakje zoals bijvoorbeeld cappucino.



Hoe smaakt de gewone zwarte koffie/espresso bij de Dolce Gusto?



Het zal 100% een van deze twee worden maar welke?



Ik heb al tig reviews gelezen en ik kom er niet uit.....



Wie kan mij helpen de knoop door te hakken?



Ook wil ik graag weten of er mensen zijn die ervaringen hebben met de Nespresso Pixie. is dit een goed/snel apparaat?
Bel 112!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zeer bevooroordeeld, maar nespresso is écht veel lekkerder dan de dolce guste. Die laatste heb ik ooit geproefd in de winkel: lekker, maar écht niet zo lekker als nespresso.
Ha toevallig hebben wij gisteren onze Dolce Gusto ingeruild voor een Nespresso :-) De Nespresso kregen we zomaar. Beide apparaten geven goede koffie. (Ik drink minder koffie dan man) Nespresso is net iets pittiger vind ik. Dolce Gusto heeft ook dingen als Latte, maar dat is vrij zoet. Nespresso heeft dacht ik alleen koffie.

Ik zou eens gaan proeven!

En: verkopen ze de cupjes bij je in de buurt? Ook handig om te weten!
Nespresso! Zoveel lekkerder! Ga eens naar de bijenkorf, daar kun je nespresso proeven en de pixie zien. DG vind ik meer een senseo achtig iets. Is voor de varianten met melk ook erg duur, 4,50 voor 8 kopjes. Heb zelf de magimix met melkopschuimer.
DG is wel veel beter dan Senseo, maar inderdaad, minder lekker dan Nespresso.

Heel erg, heb zowel de DG als Nespresso dus gekregen. Ik ben een verwend nest.
Alle reacties Link kopieren
Oh, hier ook de magimix, maar zonder melkopschuimer. Dat doen wij zelf, dat opschuimen. Heerlijk met die roze cupjes! (rosabaya, meen ik).
Liv, ik ben van de volluto, man is van de rosabayo, melkopschuimen gaat perfect. Heerlijk stevig schuim.
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu mocht kiezen zou ik voor de nespresso gaan, dat is lekkerdere koffie.
Nespresso natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Nespresso! Zelf heb ik een magimix met melkopschuimer! Ziet er mooi uit en werkt echt ideaal! Heel snel perfecte melk en dat ding is ook zo schoon . En Rosabaya is idd heerlijk! (=mijn favoriet).
Wij hebben de DG en in eerste instantie waren we er helemaal weg van. Heerlijk, al die verschillende smaken....

Maar helaas, naar een paar maanden stond ie al op het aanrecht te verstoffen :(

Ik vind de DG koffiesmaken flauw en erg op senseo lijken.



Oudewets gezette koffie blijft toch het lekkerst.





ps We hadden ook heel veel gedoe met het apparaat zelf, op een gegeven moment begon het kannetje te lekken en moest een ringetje vervangen worden, daar zaten we bijna 6 weken zonder koffiezetapparaat.

Ook is het onhandig afstemmen om de juiste hoeveelheid water en koffie te bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Nespresso, what else?
De DG Intense Espresso is ok hoor. En de Lungo ook. De rest is te zoet (maar dat komt door de melk, die al gezoet in die cupjes zit).

Qua water en koffie op elkaar afstemmen: moet je bij de Nespresso ook.

En ik vind dat juist fijn, want man drinkt minder sterk dan ik. En zo kan je zelf de kracht bepalen.
quote:Nina28 schreef op 19 augustus 2011 @ 11:32:

Wij hebben de DG en in eerste instantie waren we er helemaal weg van. Heerlijk, al die verschillende smaken....

Maar helaas, naar een paar maanden stond ie al op het aanrecht te verstoffen :(

Ik vind de DG koffiesmaken flauw en erg op senseo lijken.



Oudewets gezette koffie blijft toch het lekkerst.



Dat is inderdaad zo dat zelf gezette koffie het lekkerst blijft.



Maar aangezien ik thuis de enige koffiedrinker ben en vooral 's morgens snel koffie wil kunnen zetten, wordt het toch 1 van deze 2 :-)



Wil, voor als er bezoek komt, ook nog een Cafetiere aanschaffen, ook lekkere koffie! :-)



Neig nu toch wel naar de Nespresso.... Maar dan nog het apparaat:



De Pixie of de Citiz? Zijn er grote verschillen behalve het formaat?
Tulpje heb je ze beiden al eens geproefd? Dat zou ik eerst doen.
Nespresso heb ik wel eens geproefd en vond ik erg lekker.



De Dolce Gusto, daarbij viel mijn oog op de dolce gusto creativa, een heel leuk apparaat met allerlei leuke snufjes. Maar ja, zijn die leuke extra's echt nodig?



Maar las ook dat de normale koffie van de Dolce Gusto zoet smaakt en ik hou niet van zoete koffie...
Alle reacties Link kopieren
[quote]tulpje1977 schreef op 19 augustus 2011 @ 11:39:

[...]





Dat is inderdaad zo dat zelf gezette koffie het lekkerst blijft.





quote]

Ik heb een klein espressokannetje, zo'n ouderwetse die je op je fornuis zet.

Gewoon van de Hema. Daar doe ik gewone koffie in. Gaat net zo snel als zo'n duur apparaat, komt 1 mok heerlijke verse echte koffie uit en is in aanschaf en gebruik vele malen goedkoper dan al die andere apparaten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier ook een Nespresso, heerlijke koffie.

Melk in de melkschuimer (alle soorten melk schuimen goed)

Klapje waar je het koffiekopje op zet omhoog klappen, longdrinkglas eronder en je koffie op de melk laten stromen heerlijk.

Klein kopje op het klapje zetten en je hebt een heelijk zwarte koffie.

Goede service bij online bestellen, netjes verpakt, bellen of alles naar wens is etc.

Echt een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja nog een niet onbelangrijke aavulling hij is erg goed schoon te maken.

Ook belangrijk bij aan apparaat dat je hem goed schoon kunt houden.
quote:tulpje1977 schreef op 19 augustus 2011 @ 11:51:

Nespresso heb ik wel eens geproefd en vond ik erg lekker.



De Dolce Gusto, daarbij viel mijn oog op de dolce gusto creativa, een heel leuk apparaat met allerlei leuke snufjes. Maar ja, zijn die leuke extra's echt nodig?



Maar las ook dat de normale koffie van de Dolce Gusto zoet smaakt en ik hou niet van zoete koffie...De Lungo en Intense Espresso vind ik niet zoet. Ik drink koffie altijd zwart en vrij sterk. Maar eerlijk is eerlijk, toen we nog een DG hadden dronk ik zelden koffie, en nu heb ik in 2 dagen al 4 koffie op :-) (Voor mij dus veel)
Ik heb de Dolce gusto, maar wij drinken dan ook alleen maar Latte, en die vind ik heerlijk. ik heb ook gehoord/gelezen dat als je meer van de sterke koffie / espresso bent, je beter voor de nespresso kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn geen fanatieke koffiedrinkers, maar houden als we een bak nemen van lekkere koffie. Wij hebben een paar maanden geleden tijdens een actie de Nespresso aangeschaft (waarmee je ook de latte macchiato kunt maken). Heerlijk ! De actie hield trouwens in dat je voor ¤ 100,00 aan tegoedbon kreeg en daar hebben we heel wat cupjes voor kunnen aanschaffen. Een collega heeft de eenvoudige versie van Nespresso en achteraf had ze graag de uitgebreidere versie gekocht. Suc6 met je keuze.
Alle reacties Link kopieren
Nespresso!



Veel lekkerdere koffie. Als je meer houdt van zoete melkdingen met een beetje koffiesmaak, dan moet je voor de Dolce Gusto gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nespresso! Ik heb de citiz, fijn aparaat, makkelijk in gebruik en onderhoud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven