Wel of niet verhuizen naar Zuid Limburg?

20-11-2011 13:32 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik denken er al een aantal jaar over om naar Zuid Limburg te verhuizen. Mijn man kan waarschijnlijk met z'n werk overgeplaats worden naar Heerlen. Nu horen we de laatste tijd erg veel negatieve verhalen over mensen die naar Limburg zijn verhuist. Je wordt er weggepest of niet geaccepteerd als Hollander. Het is natuurlijk wel een grote stap om van uit de randstad( Rotterdam) naar Zuid Limburg te verhuizen. Wie is ook vanuit de randstad of een ander deel van Nederland naar Zuid Limburg verhuist. En wat is jullie ervaring?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je het dialect kent. Anders wordt het heel lastig....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervarings verhaal voor je, maar woon zelf in Rotterdam en mijn familie van moeders kan woont/komt allemaal uit Zuid-Limburg. Een familie lid heeft een tijdje in Heerlen gewoont en vond het vreselijk. Veel criminaliteit, ongezellig...

Ik zelf merk een groot verschil tussen m'n even oude familie die in Limburg zijn opgegroeid, en mijn broertje en ik die in de omgeving van Rotterdam zijn opgegroeid. Het is echt een andere cultuur.

Zeker in kleine dorpjes.. In een klein dorp waar een familielid een huis had gekocht is zij nog net niet verketterd. Ze zat niet op zondag in de kerk en is kunstenares, dus ze werd niet geaccepteerd. En dat zij is dan een 'echte' limburger...
Alle reacties Link kopieren
In elke groep krijg je met al dan niet acceptatie te maken, maar lees vooral ook eens dit topic! Daar heb je denk ik wel wat aan...
Ik kom oorspronkelijk uit Noord Limburg en ben blij dat ik uit de provincie weg ben.

Hoe zuidelijker je gaat hoe erger het wordt. Ik vind zuid limburgers erg vervelende, stugge, achterbakse mensen (tuurlijk zijn er ook uitzonderingen). Heel onsympathiek. Jammer, want de natuur is er prachtig.

Maar ik zou er nog niet dood gevonden willen worden.