Wat kost een schoorsteenveger?

20-11-2011 20:48 25 berichten
Wij hebben een open haard en vandaag had ik die graag willen gebruiken. Alleen het ding moet écht eerst geveegd worden. Wij wonen hier nu 4 jaar en nog nooit laten doen. Geen idee wanneer de vorige bewoners het hebben laten doen.



Ik heb een beetje zitten kijken en het valt me op dat geen van de bedrijven een prijs op hun sites hebben staan. Weet iemand wat een schoorsteenveger kost? Het gaat alleen om vegen zodat we weer veilig en met een gerust hart de open haard kunnen gebruiken.
Google ff op kosten schoorsteenvegen. Ik kom genoeg sites tegen met prijzen...
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat ze vaak eerst een soort van houvastapparaat moeten instaleren. Ze moeten zich kunnen verzekeren aan de schoorsteen (ARBO wet) daar liepen wij 3 jaar geleden tegen aan. En die kosten kunnen redelijk oplopen. Vegen was altijd zo'n 80 euro volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Prijzen kunnen erg verschillen. Daar kwam ik een paar jaar geleden achter na een rondje bellen. Wij betalen die jaar ¤38,50 (op de veluwe).
Alle reacties Link kopieren
Tachtig euro?! Dan is die van ons wel een heel stuk goedkoper!
47,- alles erop en eraan.

dat hij een houvastapparaat nodig heeft, is zijn probleem.



die van ons komt zelfs in compleet kostuum als je er om vraagt.

en hij bewaart een kopie van de nota, zodat je in geval van brand deze kunt overleggen aan de verzekering.

en hij belt na een jaar weer op voor een nieuwe afspraak.



wanneer je in de regio drenthe/groningen zit, heb ik dus een adresje voor jou.
Alle reacties Link kopieren
hier de randstad he. Kost volgens mij altijd meer. En die houvastapparaat werd door meerdere bedrijven geeist. Vond het ook onzin maar ja wat doe je ertegen. Schoorsteen moest toch geveegd worden
Alle reacties Link kopieren
Hier 70 euro geloof ik, in de randstad.
Alle reacties Link kopieren
Hé Haardvuurtje,



Laat ik nou ook op de Veluwe wonen en dolgraag onze haard weer eens wil zien branden... Heb jij toevallig (?) een naam voor me?



Grtz
Met Randstad wordt dan regio Amsterdam bedoelt? Ik woon zelf vlak bij Rotterdam, maar de prijzen zullen dan denk ik niet zo heel veel verschillen.

Ik heb alleen gezocht op bij de bond aangesloten schoorsteenbedrijven.



Ik zal dus wel op meer dan 40 euro moeten rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben maar 19 euro kwijt voor een jaarlijkse schoorsteenveegbeurt (één kanaal). En dat in het westen.

Met mist zoals vandaag kun je trouwens beter niet de open haard gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wij laten het altijd door Boddeke doen. Zaten in Apeldoorn, maar zijn verhuisd naar Twello. Ik woon in de omgeving van A'doorn en betaal dit bedrag voor dezelfde service als danivo omschrijft (al durf ik niet te zegen of ze ook in kostuum komen ;) )
Alle reacties Link kopieren
Paar keer je schoen zetten en hij is weer schoon.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat is ook zo. Bij mist geen open haard aan.
quote:nouschi schreef op 20 november 2011 @ 21:20:

Paar keer je schoen zetten en hij is weer schoon.Ghehe, laat ik er daar nou heel veel van hebben... Goeie tip!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een abonnement voor 5 jaar en betalen 30 euro per keer (1x per jaar). Ze doen dan wel gelijk de hele straat.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen letterlijk midden in de Randstad (Groene Hart) en betalen 40 euro per keer. Bedrijf zit geloof ik in Leiden. Wij hebben ook een abonnement, die man belt zelf altijd voor een afspraak. We hebben inderdaad ook een kaart waarop hij de veegbeurten aftekent, voor de verzekering.
quote:Ratteke schreef op 20 november 2011 @ 21:20:

Dat is ook zo. Bij mist geen open haard aan.Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:workit schreef op 20 november 2011 @ 21:39:

[...]





Waarom niet?Bij mist of windstil weer heb je geen goede 'trek' in de open haard en blijft de rook (en roetdeeltjes/fijnstof) hangen. Dat is ook slecht voor astma-patiënten etc. en het is sowieso niet heel sympathiek voor je buren.
Alle reacties Link kopieren
25 euro, eens per jaar.
1e keer 35 euro, wanneer ik het het jaar daarop weer bij hen laat doen betaal ik minder.

Inclusief papier met handtekening en stempel voor de verzekering.
Alle reacties Link kopieren
@Lariba, Kan jij de naam van dat bedrijf geven? Ik ben ook nog op zoek naar iemand die de schoorsteen veegt en woon in het groene hart. Dus ben benieuwd. Ik neem aan dat jij tevreden bent?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons 15 euro en daarna 10 euro per haard. ( omg Dordrecht).
quote:liebling schreef op 21 november 2011 @ 07:30:

Bij ons 15 euro en daarna 10 euro per haard. ( omg Dordrecht).Dat is wel heel goedkoop zeg!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2017 16:54
Reden: ivm spam
97.77% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven