Leuke wijken in lelystad

08-01-2008 13:44 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Het is de bedoeling dat wij binnen een jaar gaan verhuizen naar Lelystad i.v.m. werk.

We zijn zelf totaal niet bekend met Lelystad en ik vraag me af of er hier mensen zijn die kunnen aangeven wat nu echt leuke wijken zijn en wat de wijken zijn die niet zo goed bekend staan.

Het gaat ons om kindvriendelijke wijken omdat we 2 kinderen hebben van 11 en 9





Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Leuke wijken in Lelystad: volgens mij noemen ze dat een 'contradictio in terminis'...



Lelystad is toch dodelijk saai? Of is dat alleen maar het imago van Lelystad? Ik hoop maar dat iemand mijn vooroordeel kan ontkrachten Tiaraatje...
Alle reacties Link kopieren
haha dat hoop ik dan ook



dodelijk saai is ok, het gaat mij meer om, veilige leefomgeving voor de kids
Alle reacties Link kopieren
Archipel, Kogge, Karveel, Beukenhof, Landerijen, Landstreken zijn leuke wijken.
Alle reacties Link kopieren
hoi tiaraatje



ik zelf woon sinds een jaar of drie in de landerijen. het woont hier heerlijk rustig, het is net een dorp. dat komt door dat het ruim opgezet is en alleen laagbouw heeft.



toch zit ik met 10 fiets minuten midden in de stad en de school zit om de hoek(3 verschillende scholen in èèn gebouw) alles zit in de wijk zelf dokter ,tandarts, een paar winkels zoal een supermarkt en een drogist.



het zij allemaal koophuizen hier in de wijk.

nou dat was wel ff genoeg reclame voor de landerijen.

andere wijken ken ik eigelijk niet zo goed, alleen heeft de waterwijk een slechte naam.
Alle reacties Link kopieren
ach en saai ja dat zal wel, toch zijn er veel sportclubs er is veel bos om in te wandelen en water om op te varen, uitgaan is misschien niet zo denderend maar gelukkig zitten we heerlijk centraal in nederland. dus je zit zo in een andere stad.
Alle reacties Link kopieren
weet nog iets ze bouwen binnen kort een hele nieuwe wijk de wardanda(gaat het geloof ik heten) je moet een kijken op de site van gemeente lelystad. je kan er ook eens langs gaan, in het stadhuis is een wooncentrum.

veel sucses met jullie zoek tocht.
Alle reacties Link kopieren
Tsja Lelystad... Ik zat er op de middelbare school en woon er niet ver vandaan. Als je die kant op moet verhuizen zou ik eerder kiezen voor een omliggende plaats dan Lelystad zelf. Die stad mist echt sfeer, is mijn persoonlijke mening. Er is veel leegstand, het is dus wel gunstig een huis te kopen (want het is goedkoop en er is veel keuze). Als keerzijde kan je zeggen dat een huis verkopen in Lelystad niet zo makkelijk gaat, tenzij je echt mazzel hebt. Vanwege het grote aanbod.



Met de kinderen kan je alle kanten op. Er zijn drie middelbare scholen. De Arcus (Interconfessioneel), SGL (openbaar) en de Rietlanden (openbaar). Ook is er een MBO (ROC Flevoland, met meerdere opleidingen).



Als je echt graag naar Lelystad wilt... Dan sluit ik me verder wel aan bij Zonnebloem. De wijken die zij noemt zijn echt de betere wijken. Ik zou de Atol, de Waterwijk en bepaalde buurten van Lelystad Haven sowieso vermijden.



Hoe dan ook veel succes met de verhuisplannen. Uit wel deel van Nederland kom je nu eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Dames, wat een berichten!



Hier kan ik wat mee. Ik schrijf het gelijk op.



Meer tips blijven welkom!!



Thanx
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een vraagje,



Als ik op Funda kijk, zie ik enkel wijknummers die ik nergens kan koppelen aan een wijknaam.

Kunnen jullie me uitleggen hoe ik erachter kom welke wijk, welk nummer heeft?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Oja nog even een antwoord op een vraag van Ring 1981, ik kom uit Groningen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je dat met wijknummers? Dat snap ik niet zo...



Misschien bedoel je dit?

In Lelystad is het zo dat de wijknaam vaak ook de straatnaam is. Je hebt bijvoorbeeld de buurt Archipel. De straatnamen zijn daar dan Archipel (straat) 10 (nummer) 1, 2, 3 enz.. Je schrijft het dan als Archipel 10-1 (bijvoorbeeld). Hetzelfde geldt ook voor de wijken/buurten Beukenhof, Botter, Galjoen, Griend, Horst, Jol, Kamp, Kempenaar, Kogge, Karveel, Punter, Rozengaard, Zoom en vast nog meer die ik nu vergeet...
Alle reacties Link kopieren
Ik verduidelijk Ring81 even:



Archipel is de wijk, de eerste twee cijfers zijn de straat en de laatste twee cijfers het huisnummer. De straatcijfers zijn oplopend vanaf de hoofdtoevoer, het is even wennen maar uiteindelijk vind je de weg makkelijker dan in een 'gewone' wijk!



Mijn mening over Lelystad,

betaalbaar, maar in vergelijking met Groningen (muv Stad) zal dat wel meevallen. Mooie nieuwbouwwijken zoals de eerder genoemde wijken, een nietszeggend centrum maar een prima trein/ snelweg verbinding naar Amsterdam. Alle voorzieningen zijn aanwezig maarrrr....



Ik vind in Lelystad een grote ieder-voor-zich cultuur heersen vanweg de grote hoeveelheid inwoners zonder hun 'roots' daar. Het is natuurlijk wel wat je er zelf van maakt.



Tip,

ga eens een dagje rondrijden, loop de stad in op een zaterdagmiddag proef (of zoek) de sfeer!



Kijk zeker eens rond in de omgeving van Lelystad, Dronten is iets kleiner en gemoedelijker, Emmeloord is groeiende, de dorpen eromheen kunnen ook aanspreken en qua woonwerk verkeer is dat allemaal prima te behappen...ik doe het zelf ook. (en WEG anonimitiet!)



Succes en vertel anders eens wat je hobbies zijn, of je een auto hebt e.d.

dan kunnen wij kijken of er iets bij je past!



Apple
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tiaraatje,



Als je op funda een specifiek adres zoekt dan moet je ff het streepje tussen het straatnummer en huisnummer weglaten anders vindt ´ie hem niet. Tja en Ring persoonlijk vind ik de omringende plaatsen, ik denk dan aan Dronten e.d. saaier dan Lelystad maar nogmaals da´s persoonlijk.



Schoener, (hoge) Botter, Buitenplaats, Oostrandpark, Hollandse Hout en Groene Velden zijn ook wijken die oké zijn. Laatste vier zijn wel behoorlijk aan de prijs trouwens.



Succes met zoeken!

Groetjes Es
Alle reacties Link kopieren
Wat Applelicious zei is is een zeer goed idee. Ga eens een dagje toeren en vergeet dan ook de omliggende plaatsen niet!



Swifterbant en Biddinghuizen zijn twee kleine dorpjes met ieder wat basischolen en een vernieuwd winkelcentrum. Er is een busverbinding naar Dronten, Emmeloord, Harderwijk en Lelystad. Er zijn geen middelbare scholen, de meeste middelbare scholieren uit de twee plaatsen gaan naar Dronten, Harderwijk of Lelystad. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je deze info verschrikkelijk vindt, sla deze dorpen dan over!



Dronten is wat kleiner dan Lelystad. Er is een vernieuwd centrum met aardig leuke winkels. Er zijn twee middelbare scholen en een dependance van het ROC Flevoland. Bovendien zitten er ook twee (zij het agrarische) hogescholen. Daardoor wonen er ook studenten en dat maakt het best gezellig en levendig. In 2013 is de treinverbinding tussen Lelystad en Kampen af. Er komt dan ook een station in Dronten.



(Okee, en ook weg is mijn anonimiteit... Haha!)
Alle reacties Link kopieren
Heej Ring, nou je je anonimiteit toch al hebt opgegeven, welke school heb jij gezeten? X-D Ik heb ook in Lelystad op school gezeten, die ene met dat lustrum dit jaar en heb in 1997 eindexamen gedaan. Ben benieuwd of je bij mij op school hebt gezeten, haha.



Dagje toeren in de flevolpolder is een heel goed plan trouwens! Kun je meteen zien wat je het meeste aaspreekt!



Groetjes Es
Alle reacties Link kopieren
Ik zat op de school die nu een kerk is, haha... Ik deed ook examen in 1997. Kan me niet herinneren dat er een lustrum is!? Dus het zal wel een andere school zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ah, jij zat idd. op een andere. Ik heb gevonden welke school dit jaar een lustrum viert. Wel vlakbij mijn oude school trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel erg blij met jullie hulp!



Als je totaal een stad niet kent weet je niet waar je het zoeken moet, een huis kan leuk zijn op een foto maar als de buurt het totaal niet is..



Het centrum zal geen Groningen zijn, dat geloof ik ook, maar het gaat mij er vooral om dat het voor de kinderen goed is. Ik vermaak me wel.



We gaan ook zeker dat dagje toeren doen zoals hier werd aangeraden.
Alle reacties Link kopieren
Gondel is ook leuk. En er komen ook behoorlijk wat nieuwe wijken aan: Parkwijk, Batavia Haven, Hanzepark... Warande gaat volgens mij nog wel even duren.

Rondrijden is inderdaad aan te raden! En sfeer, ach, ik woon prima in Lelystad maar voor een leuk centrum en uitgaansgelegenheden moet je niet daar zijn. Misschien als het centrum klaar is, maar voorlopig is het niet veel soeps en de horeca is echt om te huilen (hoewel het vernieuwde Sorrento wel goed is). Is Almere anders geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Food For Friends is trouwens ook leuk. Laatst twee keer gegeten, en het viel me niks tegen (alleen jammer van het uitzicht op dat spuuglelijke Agoratheater).



Almere vind ik echt nog veel erger dan Lelystad... Zo massaal nieuw en nietszeggend... Moet je van houden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, welke idioot dat nieuwe Agoratheater heeft ontworpen mogen ze wat mij betreft vierendelen! Sjezus da's echt erg!! Friends is trouwens leuk, kun je bijna on-Lelystads aardig eten.



Ring, ben ff kwijt hoe jouw school ook alweer heette maar hij is behoorlijk verbouwd de laatste jaren, haha! En inderdaad Almere is ook niet mijn ding moet ik zeggen, alhoewel het nieuwe stadcentrum wel oké schijnt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waterwijk is wel leuk :) Kom er tegenwoordig regelmatig en waar ik Lelijkstad doods en saai vind, vind ik de waterwijk prima te doen :)

Mooie diversiteit aan mensen, altijd wel leven op straat, ik mag dat wel!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ook ik en mijn vriend moeten vanwege het werk naar Lelystad verhuizen. En vanwege werk ook niet buiten Lelystad kunnen wonen... Wij wonen nu nog heerlijk in Utrecht. Regelmatig rijden wij door Lelystad en ook wij moeten zeggen dat de Landerijen de mooiste/beste zijn. Delen van de Haven zijn ook leuk. Je makelaar zou ook je moeten kunnen helpen met het zoeken van een geschikte woonomgeving.



Wanneer moeten jullie in Lelystad zitten? Wij hopen dit jaar lekker rustig rond te kunnen kijken en dan begin 2009 te verhuizen. Lijkt me leuk om conact te hebben, zo kunnen we elkaar een beetje helpen en bijstaan bij de omschakeling van een gezellige, historische plek naar .... Lelystad...



Groetjes!

Rianne
Alle reacties Link kopieren
Heej Rianne,



Ik verhuis volgende maand van het historische Utrecht naar Lelystad. Bij mij misschien anders omdat ik ook in Lelystad ben opgegroeid en hierdoor de stad wel ken. Ben nu inmiddels al wel 10 jaar weg dus moet ook weer alle contacten gaan opbouwen. Lijkt mij iig leuk om contact te hebben! Je kunt me vinden op het topic First baby's. Future mamans, Fantastische Forumvriendinnen bij kinderen, maar je mag ook mijn mailadres ff aan de angel vragen!



Groetjes Es

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven