Hoe vaak poetsen jullie?

10-02-2012 22:56 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
De eeuwige discussie hier in huis. Wat mij betreft zou er veel vaker gepoetst mogen worden hier, wat man betreft veel minder. En ik ben niet zo gek dat ik dat dan allemaal maar in mijn eentje ga doen, want ik vind dat we in gelijke mate de minimale hygiëne toch moeten zien te verkrijgen....



Voorbeeldje: we hebben een hond (van het redelijk verharende soort) en een rondkruipende dreumes. Ik vind drie keer in de week stofzuiger minimaal nodig, man vindt één keer per week al te veel. Gevolg: dochter met hondenharen op haar kleertjes. Jugh!



Wat vinden jullie de minimale "poetsfrequentie"??
Alle reacties Link kopieren
Ik vind poetsen nogal wat anders dan stofzuigen hoor

Hier geen kinderen, wel een hond die meer haren loslaat dan vasthoudt dus ik zuig om de dag...



Maar echt poetsen met een sopje doe ik echt maar 1x in de 2 weken hoor.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 10 februari 2012 @ 22:58:

Ik vind poetsen nogal wat anders dan stofzuigen hoor

Hier geen kinderen, wel een hond die meer haren loslaat dan vasthoudt dus ik zuig om de dag...



Maar echt poetsen met een sopje doe ik echt maar 1x in de 2 weken hoor.Dit, maar dan met 6 katten...
Alle reacties Link kopieren
Ik poets het liefst twee tot drie keer in de week. Geen huisdieren, geen kinderen. Wel extreme angst voor ongedierte (spinnen). En ik kan ook niet studeren in een vies huis.



Maar de minimale poetsfrequentie vind ik toch wel 1x in de week grondig schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een hondje en een kleine meid. Ik stofzuig dagelijks, alles afstoffen beneden 2 x per week. Wc dagelijks doekje erover 1x per week goed schoonmaken. Boven maken wij 1 x per week schoon.
Alle reacties Link kopieren
@summerdance, voor mij is poetsen alles wat schoonmaakt. Stoffen, stofzuiger, dweilen, badkamer, toilet... en voor de eeuwige discussie hier gaat het vooral over die vaak terugkerende dingen, niet over ramen zemen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ehhhh, niet echt een ritme of systeem hier!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe je huishouden is ingericht.

Ik ben lui aangelegd op schoonmaakgebied, ik woon samen met vriend, we werken allebei (40 uur en ik 32 uur) daarnaast studeer ik nog.

Wij zijn dus vrij weinig thuis, dus ik stofzuig maar een keer per week/ 2 weken. Dan stof ik ook af en neem ik alles nat af.

Boven stofzuigen we een keer per drie weken. Badkamer een keer per 2 weken en de wc wekelijks. Dweilen (alleen beneden laminaat) 1 keer per 3 à 4 weken.



Met een hond en kind zou het bij ons een ander verhaal worden. Dan zou ik ook 3 keer per week zuigen. Het liefst denk ik misschien dan wel dagelijks snel of eens per twee dagen grondig.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicolientje2410 schreef op 10 februari 2012 @ 23:01:

Ik poets het liefst twee tot drie keer in de week. Geen huisdieren, geen kinderen. Wel extreme angst voor ongedierte (spinnen). En ik kan ook niet studeren in een vies huis.



Maar de minimale poetsfrequentie vind ik toch wel 1x in de week grondig schoonmaken. 3x in de week? *voelt zich enorme slons en gaat morgen gelijk aan de poets*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Tanden twee keer daags.

Stofzuigen beneden zo'n 5 keer per week gemiddeld, boven eens per week.

(lopende haarballen aka katten hier)



soppie over de tafels iedere dag (ze zitten toch overal op als er niemand is)

vensterbank ed ook iedere week.
Alle reacties Link kopieren
1 keer per week stofzuigen (geen huisdieren). Maar vriend "vergeet" dit regelmatig dus in de praktijk minder. Poetsen (stoffen) nog veel minder, alleen als ik zie dat het wel erg vies is eigenlijk. De keuken maak ik dagelijks schoon (opruimen, doekje over aanrecht, vaatwasser in- en uitruimen) en toiletten ook tenminste wekelijks. Ik vind het eigenlijk totaal onbelangrijk, ik doe liever andere dingen met mijn tijd.
Ik stofzuig 1 keer in de 2-3 weken maar ben dan ook zo verstandig geweest geen kinderen of huisdieren in huis te halen.



Ik wil geen slaaf van mijn huis zijn, dus ik poets niet vaker dan nodig en ben gelukkig geen freak die meermaals per week de maniak uit hangt.
Stofzuigen dagelijks, keuken 'redelijk' schoon dagelijks, keuken 'goed' schoon zo'n 2 keer per week, afstoffen zo'n 1 keer per week, badkamer en toilet ook 1 keer per week.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben denk ik wel van het erge soort. Peuter en kleuter in huis. Ik veeg onze vloer 3 keer daags. Afstoffen doe ik ook wel om de dag een keer (maar is ook een werkje van niks). De wc ga dagelijks met een doekje doorheen. Maar zoveel tijd kost dit "bijhouden" echt niet.



Daarnaast nog twee, drie keer per week stofzuigen, en een keer per week echt met een sopje.



Wij hadden vroeger thuis ook een hond. Mijn moeder zoog de kamer twee keer daags. Vind twee, drie keer per week stofzuigen met een hond persoonlijk echt te weinig.
Alle reacties Link kopieren
@gemini, klopt idd. Wij werken allebei 28 uur, maar twee dagen in de week dat er niemand thuis is. Dan wordt het met hond en kind toch snel weer viezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleen, werk fulltime, poets de wc elke week en de rest wanneer het nodig is. Stofzuigen vaak maar 1 x in de 2 weken ofzo, tenzij ik bezoek heb gehad, chips heb gegeten (om de een of andere reden kan ik dat niet eten zonder te kruimelen) etc. Ik loop binnen niet op schoenen, dat scheelt ook. Als ik dan een zeldzame poetsbui heb, dan wordt het hele (kleine) huisje wel in 1 of 2 uur totaal schoongemaakt: zuigen, dweilen, badkamer grondig, keukenvloer grondig, oven.
Meestal 1x in de week. In ieder geval het beddengoed en de plee. Verder maak ik ook nog bij anderen het huis schoon. Veel poetsen dus
Dan ben ik wel een superslons geloof ik. Stofzuigen 1 x in de week en we hebben een hond. En ja de vlokken haar liggen wel eens in de woonkamer. Ik stoor me er niet aan. En als ik me wel stoor schuif ik het met mijn voet onder de bank

Aanrecht dagelijks na het koken. Stoffen doe ik nooit dat doet mijn vriend. 1 keer in de week of zo, het is nogal een stoffig huis. Ik vind van niet maar hij wel. Dweilen doe ik nu zelden, het is toch zo weer vies met dit weer. Een keer per maand, 6 weken denk ik. Of als ik me er aan stoor.

Wc's doe ik ook niet, dat doet vriend. Geen idee hoe vaak hij dat doet. Ik merk het nooit op in ieder geval. Alleen als ie wc eend heeft gebruikt want dat is blauw.

Badkamer doe ik, douchevloer als ik er aan denk. Wasbak 1 keer in de 2 weken.



Wij wonen hier maar met z'n tweetjes, werken allebei 40 uur. Ik ben heel makkelijk in het huishouden tot ik in ene de geest krijg en dan als een razende roeland door het huis heen ga en dan ook van alles doe. Dan krijgen de leuningen van de trap een doekje en die randjes naast de trap. Dan ga ik ramen lappen en kozijnen afnemen en stofzuigen en de bank van de kant (om al die weggeschoven haren op te zuigen).
Alle reacties Link kopieren
Hier elke week stofzuigen, wc's, wastafels, badkamervloer en fornuis. Aanrecht wanneer het nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie allemaal uitgebreide versies.



Ik doe 1x per week 'grote' schoonmaak. Alles van de kant en uit de kasten halen en dan stoffen (nat), stofzuigen en dweilen. Douche en toilet worden dan ook de tegeltjes gedaan.

De overige 2x alleen de buitenkant/bovenop.

De gootsteen en fornuis doe ik iedere dag net zoals de douche en het toilet en alle klinken van deuren trouwens ook.

Koelkast en magnetron 1x in de 2 weken, ramen en plafond/randen hoog zelfde verhaal.



Dat was het volgens mij wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:secondhandsuus schreef op 10 februari 2012 @ 23:00:

[...]





Dit, maar dan met 6 katten...gezellig! i like
Alle reacties Link kopieren
Ik poets nooit. Gelukkig dat mijn vriend het zo af en toe doet.



Echt, ik besteed mijn tijd liever aan leuke dingen.
Het huis is er voor mij, ik ben er niet voor het huis. 1x per week dus samen even een uurtje (50/50) en dan is het klaar. De afwas doen we natuurlijk vaker



De tijd die we over hebben spenderen we aan elkaar. Er is niets zo lekker als seks in een schoon bed
Alle reacties Link kopieren
quote:nicolientje2410 schreef op 10 februari 2012 @ 23:19:

Oh ik zie allemaal uitgebreide versies.



Ik doe 1x per week 'grote' schoonmaak. Alles van de kant en uit de kasten halen en dan stoffen (nat), stofzuigen en dweilen.

De overige 2x alleen de buitenkant/bovenop. Douche en toilet worden dan ook de tegeltjes gedaan.

De gootsteen en fornuis doe ik iedere dag net zoals de douche en het toilet en alle klinken van deuren trouwens ook.

Koelkast 1x in de 2 weken, ramen en plafond/randen hoog zelfde verhaal.

Dat was het volgens mij wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratteke schreef op 10 februari 2012 @ 23:16:

Dan ben ik wel een superslons geloof ik. Stofzuigen 1 x in de week en we hebben een hond. En ja de vlokken haar liggen wel eens in de woonkamer. Ik stoor me er niet aan. En als ik me wel stoor schuif ik het met mijn voet onder de bank

Aanrecht dagelijks na het koken. Stoffen doe ik nooit dat doet mijn vriend. 1 keer in de week of zo, het is nogal een stoffig huis. Ik vind van niet maar hij wel. Dweilen doe ik nu zelden, het is toch zo weer vies met dit weer. Een keer per maand, 6 weken denk ik. Of als ik me er aan stoor.

Wc's doe ik ook niet, dat doet vriend. Geen idee hoe vaak hij dat doet. Ik merk het nooit op in ieder geval. Alleen als ie wc eend heeft gebruikt want dat is blauw.

Badkamer doe ik, douchevloer als ik er aan denk. Wasbak 1 keer in de 2 weken.



Wij wonen hier maar met z'n tweetjes, werken allebei 40 uur. Ik ben heel makkelijk in het huishouden tot ik in ene de geest krijg en dan als een razende roeland door het huis heen ga en dan ook van alles doe. Dan krijgen de leuningen van de trap een doekje en die randjes naast de trap. Dan ga ik ramen lappen en kozijnen afnemen en stofzuigen en de bank van de kant (om al die weggeschoven haren op te zuigen).hahaha, heel herkenbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven