degoe

10-06-2012 16:54 28 berichten
Goedemiddag,



Zijn er ook DEGOE liefhebbers op het Vivaforum?

Een vriend van mij staat op het punt om er een paar aan te schaffen. Hij is zich uitgebreid aan het informeren en ik denk graag met hem mee.



Ik heb hem bijvoorbeeld gewezen op de mogelijkheid om via Marktplaats een mooie 2e hands kooi, van zo'n 1,5 meter hoog over te nemen.



Hoe kan je zien of een degoe gezond is?

Is een degoe ook een soort beestje wat je als het gewend is los in huis kunt laten lopen, zoals een konijn?



Alvast bedankt voor reakties / tips.



Hartelijke groet, Beter.Laat
Owh, dat waren vroeger mijn lievelingsbeestjes in de dierentuin
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het een tikfoutje was en er gedoe moest staan
Alle reacties Link kopieren
Kooien zat bij de kringloop. Snor er wat af in de omgeving en je bespaart een dure aankoop.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wasda?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Geen ervaring met degoes (maar ze zien er erg leuk uit!), misschien kan je hier eens lezen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Degoe
Alle reacties Link kopieren
'k Heb het opgezocht Nouschi en het is een soort knaagdier verwant aan de cavia. Komt uit Chili en daar zien ze het als een plaag
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik dacht eerst, whuh?? Toen las ik "een paar" dus ik dacht aan schoenen... Toen las ik "een kooi",(oh, geen schoenen dus)



Zijn het beesten hahaha... Mijn dag is weer goed. Kan je alleen niet helpen...
Alle reacties Link kopieren
[quote]techniek schreef op 10 juni 2012 @ 17:05:

'k Heb het opgezocht Nouschi en het is een soort knaagdier verwant aan de cavia. Komt uit Chili en daar zien ze het als een plaag[/quote]



Kan ik me voorstellen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er even op gezocht op internet, wat een schatjes! Volgens mij hadden wij dat soort beestjes vroeger op de basisschool, maar dat is ruim 30 jaar terug, dus helaas, geen zinnig antwoord op je vraag
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn vergelijkbaar met chinchilla's, maar dan minder stressgevoelig. Ze zijn heel nieuwsgierig en grappig en het zijn schemerdieren. In de kooi hoort in ieder geval een bak met fijn zand te staan voor een zandbad en voldoende materiaal om op de klauteren en om aan te knagen. Een slaaphuisje stellen ze ook op prijs. Je doet ze een groot plezier met een looprad. Het zijn slopers; als je in de kooi een vogelhuisje oid hangt, zul je die regelmatig moeten vervangen. Als je niet gek wilt worden van geknaag aan tralies, kun je beter zelf een kooi maken van plexiglas (met voldoende ventilatie). O, en ze planten zich voort als konijnen. Ze hebben lieve bolle wangetjes, een pluimpje aan de staart en oranje tandjes. En heel mooie oogjes met lange wimpers.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
heb er 2 gehad vroeger en kon der echt niks mee op een dag liepen ze uit de kooi (konden ze open maken ) en heeft de kat ze op gegeten weet wel dat ik het niet zo erg vond
Alle reacties Link kopieren
Ze worden makkelijk tam. Binnen de kortste keren springen ze op je arm zodra je de kooi open doet. Maar het zijn vooral beestjes om naar te kijken, niet om te aaien.
Ik vind hier dingen van.
Ik wil nu best wel een stel degoe's
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 10 juni 2012 @ 17:23:

Ze zijn vergelijkbaar met chinchilla's, maar dan minder stressgevoelig. Ze zijn heel nieuwsgierig en grappig en het zijn schemerdieren. In de kooi hoort in ieder geval een bak met fijn zand te staan voor een zandbad en voldoende materiaal om op de klauteren en om aan te knagen. Een slaaphuisje stellen ze ook op prijs. Je doet ze een groot plezier met een looprad. Het zijn slopers; als je in de kooi een vogelhuisje oid hangt, zul je die regelmatig moeten vervangen. Als je niet gek wilt worden van geknaag aan tralies, kun je beter zelf een kooi maken van plexiglas (met voldoende ventilatie). O, en ze planten zich voort als konijnen. Ze hebben lieve bolle wangetjes, een pluimpje aan de staart en oranje tandjes. En heel mooie oogjes met lange wimpers.Ik heb Chinchilla's gehad. Een tip, zorg dat de kooi ver genoeg van de muur afstaat. Hele gleuven hebben ze er uit geknaagd, en een hoek van een muur hebben ze over de gehele hoogte van de kooi bol geknaagd. De hele hoek weg. Dus zorg voor genoeg knaagmateriaal, je kan ook knaagblokken kopen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg; NIET doen: http://www.aap.nl/wat-aap-doet/huisdier/degoe.html
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn dieren die niet geschikt zijn als huisdier, zoals de link van Woofy ook laat zien. Zoek n dier dat geen rage is en waar je overdag ook iets aan hebt. Als je vriend toch aan de rage mee doet, verdiep jullie beiden dan in deze dieren. In de dierenzaak hier om de hoek worden deze dieren met regelmaat terug gebracht of n nieuwe gekocht, omdat ze snel dood gaan en mensen niet weten hoe ze verzorgd moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:woofy schreef op 10 juni 2012 @ 18:10:

Ik zeg; NIET doen: http://www.aap.nl/wat-aap-doet/huisdier/degoe.htmlAls je op AAP af moet gaan kun je alleen een konijn, hond of kat in huis nemen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:woofy schreef op 10 juni 2012 @ 18:10:

Ik zeg; NIET doen: http://www.aap.nl/wat-aap-doet/huisdier ... htmlKlinkt inderdaad als een lastig beestje. Niet onmogelijk, als je je goed aan de degoe-regels houdt, maar waarom niet gewoon een cavia? Is stukken makkelijker en wordt tammer. Dus je hebt er ook meer lol aan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik sluit me bij woofy aan. De meeste exotische dieren zijn niet geschikt als huisdier, en je doet die dieren er dan ook geen plezier mee om ze in huis te halen.
Semi off topic maar waarom is er voor deze dieren die toch speciale verzorging nodig hebben geen vergunning nodig?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 10 juni 2012 @ 17:23:

Ze zijn vergelijkbaar met chinchilla's, maar dan minder stressgevoelig. Ze zijn heel nieuwsgierig en grappig en het zijn schemerdieren. In de kooi hoort in ieder geval een bak met fijn zand te staan voor een zandbad en voldoende materiaal om op de klauteren en om aan te knagen. Een slaaphuisje stellen ze ook op prijs. Je doet ze een groot plezier met een looprad. Het zijn slopers; als je in de kooi een vogelhuisje oid hangt, zul je die regelmatig moeten vervangen. Als je niet gek wilt worden van geknaag aan tralies, kun je beter zelf een kooi maken van plexiglas (met voldoende ventilatie). O, en ze planten zich voort als konijnen. Ze hebben lieve bolle wangetjes, een pluimpje aan de staart en oranje tandjes. En heel mooie oogjes met lange wimpers.



Sabeltandcavia weet er natuurlijk alles van. Ze lijken wel grappig.



Ik heb ze eens gezien bij een kennis, voor mijn gevoel zijn het gewoon mega-hamsters.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Mijn broertje heeft ze jaren gehad. Hij was helemaal gek op ze en het ging prima. Ze zijn allebei best oud geworden. Best leuke beestjes.
Op de kinderboerderij hier in het durp hebben ze twee degoes, al jaren. Ze doen niet veel.

(Ik vraag me al jaren af hoe je de naam uitspreekt 'deegoes' of 'dugoes' of ?????)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven