Doe het zelven: welke klus heb jij zelf gedaan..

03-02-2008 00:32 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies. In het kader van 'wat mannen kunnen, kunnen vrouw ook...en zelfs beter' ben ik erg trots op mezelf.... heb vandaag de cylinder uit de achterdeur vervangen. er was wel een obstakel: de inbussleutel die ik moest hebben, ontbrak in mijn setje. Eerst wat geprutst met leukoplast over de te kleine sleutel in de hoop dattie zou passen...en toen naar de Praxis. Welke klussen hebben jullie recent gedaan in huis...? PS dit is niet bedoeld als topic over of mannen of vrouwen beter/handiger kunnen klussen. Mijn vriend kan helemaal niks op dat gebied en ik vrij veel. Vroeg me af wat er nog meer geklust wordt door vrouwelijk Nederland...
Alle reacties Link kopieren
Ik zet wel kastjes in elkaar enzo.

Maar dat moet ook niet te moeilijk zijn,want dan ligt het hele pakket zo in de kliko!

Verder ben ik meer van het verven eigenlijk.
Ik kan zelfs met een houtboor gaten maken in een betonnen muur X-D Boor is nu een beetje stomp, dat begijp je ;-) Maar er zitten gaten in de muur en dat moest en het maakte me niet uit hoe en ten koste van wat!
Alle reacties Link kopieren
Ik was vorig jaar heel trots dat ik zelf een 1 meter 80 hoge kast in elkaar had gezet en ook op de gewenste plek in huis had gekregen. Het was een kast die je met 2 personen in elkaar moest schroeven vanwege de omvang... en ik (1.57) heb 't 'm toch maar mooi in mijn eentje geflikt toen mijn toenmalige vriendje niet op kwam dagen.



Ik heb nog weken tegen hem verteld hoe knap ik was om wat ik voor elkaar had gebokst met die kast;-)
Alle reacties Link kopieren
ik ben goed in klauwhamers, in het gooien ervan, dat dan weer wel :-(
Alle reacties Link kopieren
Qua klussen in huis kan ik bijna alles. Heb ooit samen met ex een oud huis verbouwd waarin ik zelf de complete riolering heb gelegd, een plafond in de keuken heb gezet (met lichtkoepel), muren heb gestuct en de tuin heb bestraat. Samen met ex een betonnen afwerkvloer heb gemaakt, de badkamer heb ontworpen en gebouwd, getegeld, leidingen gelegd.

Alleen de electra liet ik (we) aan een ander over, al kan ik wel een stekker aan een snoer zetten en dat snoer verbinden met een fitting en een lamp.



tegenwoordig doe ik bijna niks meer zelf, om goede redenen. Maar wat ik wel heel goed kan qua klussen in huis tegenwoordig, is regelen dat een ander het doet. X-D
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel hèèl veel verstand van hoe alles moet.

Badkamer betegelen,keuken plaatsen,leidingen verleggen,stopcontacten plaatsen,douch drain plaatse etc.

Ik vertel mijn vriend altijd precies hoe dat moet..of vooral wat hij anders had moeten doen.





Wordt ie altijd een beetje boos...raar!
Alle reacties Link kopieren
Festen schreef op 03 februari 2008 @ 00:54:

ik ben goed in klauwhamers, in het gooien ervan, dat dan weer wel :-(




Ja,als mijn vriend die in zijn hand heeft,laat ik mijn advies achterwege.

Dat schijnt gevaarlijk te zijn

:-P
Alle reacties Link kopieren
lampen ophangen.. laminaat leggen.. kastje in elkaar zetten... noem maar op. gelukkig heb k nu een wederhelft die dat zelf ook prima kan, dan schiet t wat meer op in huis! ex moest ik gaan uitleggen hoe een verstekbakje werkte... en das redelijk triest ... toch?
Alle reacties Link kopieren
Geschuurd, geschilderd, gemuurverfd, rolgordijnen opgehangen (éérst op maat moeten maken!), gewone gordijnen opgehangen, adsl internet aangesloten, 2e tv ergens boven in huis geïnstalleerd.



Ik heb nog geen gaten in de muur geboord, maar dat gaat binnenkort gebeuren. Eerst even een goeie boor kopen.



Verder kan ik alles van Ikea goed in elkaar zetten, en ook de afvoer ontstoppen als alles uit elkaar gehaald moet worden.
anoniem_8669 wijzigde dit bericht op 03-02-2008 08:52
Reden: er was nog meer...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik heb de nieuwe paardestaldeuren getimmerd, en bij vrij handig in allerlei soorten klussen, al zeg ik het zelf!!





http://sit.photos.orange.fr/sitdriver?cid=fr01f9a6zgz0cd&width=500&height=500&app=photos
Alle reacties Link kopieren
Kasten in elkaar zetten, gordijnen om maat maken en ophangen, verven,

gaten boren. lampen ophangen, maar daar houdt het wel bij op.

Ben niet handig, denk alleen dat ik het wel kan ;-)
Alle reacties Link kopieren
Kasten in elkaar zetten, lampen ophangen, behangen, iets ophangen aan de muur, mijn tuin bestraten en beplanten, schilderen (al heb ik het huis lekker door een ander laten schilderen, durf toch niet op een ladder tegen het huis X-D)
Alle reacties Link kopieren
Schilderen, behangen, kabels trekken, meubels in elkaar zetten, planken en gordijnrails etc. ophangen...

Aan mijn ex had ik niks wat dat betreft, dus ik moest wel :)
Alle reacties Link kopieren
terrastegels leggen, schilderen incl rot hout vervangen enzo, keuken geplaatst, ik heb onlangs mijn eerste muurtje gestuct, niet echt strak geworden, maar goed genoeg voor mijn huurhuis. Ik heb een deel van de schutting geplaatst (en gek genoeg is dat het enige deel dat niet verzakt is X-D), ik heb ook weleens elektradraden doorgetrokken, dimmers aangesloten, vloeren gelegd, behangen enzo.



In principe kun je gewoon alles, je moet het gewoon eens doen en het juiste gereedschap hebben. Maar voor de dome kracht is mijn vriend toch wel erg handig, ik kan niet een keukenblad optillen in mijn eentje, hoewel ik wel de decoupeerzaag hanteerde.
Alle reacties Link kopieren
Kasten in elkaar zetten, IKEA-spul, laminaat klikken, lampjes ophangen, verfen, gordijnen ophangen etc. Ook heb ik in de achtertuin zelf het terras gelegd en zelfs de grasmatten. In je eentje grasmatten leggen (50 m2) op een dag is trouwns niet aan te raden. Nadat ik de ondergrond glad had, moest ik na elke mat (loodzwaar) 5 minuten uitrusten en moed verzamelen om de volgende te pakken. In onze nieuwbouwwoning ben IK niet diegene die dat gaat doen...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet aan doe het zelven. Lief ook niet. Wij laten alles doen door een goede aannemer. In dit huis hebben we alleen de schilderijen en de lampen zelf opgehangen meer niet.

Oja en de Billy hebben we samen gedaan.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ik ben redelijk handig, maar geen echte klusser. Wat ik wel goed kan, maar niet leuk vind om te doen, is behangen, schilderen en laminaat leggen. En, als zeg ik het zelf, ik ben echt een meester in het mooi verstek knippen van laminaatplintjes :-) (wordt ik ook altijd voor "ingehuurd" door familie). Maar alle zware dingen (waaronder ik ook plafonds en spachtelputz witten versta) laat ik graag aan anderen over.



Daarnaast ben ik een echte tekenaar. Ik kan echt uren zitten stoeien op het veranderen/aanpassen van bouwtekeningen: muurtje eraf, stopcontactje erbij, enz. Dat vind ik ook echt heel erg leuk om te doen.



En verder kan ik inderdaad ook heel goed uitleggen hoe het wel moet ;-)
Ik heb in mijn huis gedaan: muur gezet tussen slaapkamer en studeerkamer, laminaat gelegd, alles geschilderd, tv kabels doorgetrokken, internet geinstalleerd, schilderijen opgehangen, klepbank gemaakt.



Ik kan alleen niet stucen. Denk ik. Het schijnt in ieder geval moeilijk te zijn, en ik ben zo bang dat ik het verpruts... Dus nu ga ik maar over de gipsplaten behangen, dat schijnt ook mooi te worden. Iemand enig idee of dat klopt?
@Onderdezon

Je kunt prima over gips heen behangen. Het is dan wel de bedoeling dat je de naden tussen de gipsplaten goed opvult (anders kun je daar per ongeluk door het behang heen prikken). Er is speciaal band (een soort gaas) verkrijgbaar. Als je dat over de naden plakt en ze dan netjes dichtsmeerd (is net stucen, maar dan op kleinere schaal), dan wordt je behang prachtig.



Tip: neem van dat behang dat bestaat uit twee laagjes en gemakkelijk te verwijderen is. Je trekt dan de toplaag eraf en de onderlaag blijft zitten. Als je kiest voor ander behang, dan trek je waarschijnlijk ook de gipsplaten kapot als je het ooit zou willen verwijderen.
Hee dat zijn goede tips! Ik heb de naden inderdaad al dichtgestopt en dat was niet zo'n succes (vandaar mijn angst voor stucen): in plaats van de naad zie je nu waar ik ze dichtgestopt heb. Dus ik dacht: met dik behang zie je dat waarschijnlijk niet meer.

Dat van die dubbellaags behang is een errug goed idee! Ik ga morgen eens de Gamma afstruinen!
Succes ermee! :-)
Alle reacties Link kopieren
een computer netwerk aanleggen. Verven, timmeren, behangen, tegelen.
Dankje! :-d
Alle reacties Link kopieren
Hmm. Ik kan bijna alles. En de liefde van mijn leven kan het ook (is nog ietsje sterker ook nog). Dus hebben wij samen een half nieuwbouwhuis gekocht. En vervolgens zelf:



De riolering aangelegd

De electriciteit een beetje uitgebreid en aangepast

Alles betegeld

Alles geverfd

Complete badkamer gemaakt

Plinten gemaakt

Laminaat gelegd

Kasten in elkaar gezet

Lampen opgehangen

Gordijnen op maat gemaakt en opgehangen



De tuin zelf aangelegd, terras gelegd.



Garage bouwen wordt iets voor volgend jaar, het geld is op.

De keuken is in elkaar gezet door de keukenfirma, was bij de prijs inbegrepen, dan ga ik niet zelf aan de gang.



Ik moet er eerlijkheidshalve bij vertellen dat ik het preciezere werk aan mijn lief overlaat. Ik draai mijn hand niet om voor tegelwerk. Maar ik heb hem de stukjes laten zagen. Ging lekker gelijk op, als je voor iedere tegel naar buiten moet ben je uren bezig. En de tegelsnijder was voor de vloertegels een slecht idee, hardheid 5 is niet geschikt voor zo'n snijder, daar kun je wel een zaag bij gebruiken. Electriciteit is zijn afdeling, evenals het lampen ophangen, terwijl ik intussen gordijnen zit te naaien. Ik bedoel maar, omdat we beiden handig zijn wil dat nog niet zeggen dat ik dan ook alles maar moet doen. Er zijn dingen die ik niet kan, gewoon omdat hij anders niks meer zou doen (als je begrijpt wat ik bedoel :) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven