Last van koerende duif

24-07-2012 08:18 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar ik woon, aan een pleintje, is er aan de overkant n man die n duif in een kooi heeft. Elke ochtend rond kwart over vijf a half zes begint dat beest monotoom aan een stuk door te koeren. Geloof me ik ben best voor een vogeltje in de vroegte maar dit is irritant aanwezig. Ja ook met raam dicht zelf met oordopjes in komt het er doorheen. Het is naar mijn inzien gewoon geluidsoverlast. Geloof me, de mogelijkheden van een buks tot de kooi openzetten hebben mijn gedachten gekruist maar zo ben ik niet.

Maar is dit nu geluidsoverlast of.......????
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Maar irritant is het wel.
Die duif koert zo hard van de andere kant van het plein dat je hem nog hoort met raam dicht en oordoppen in? Lijkt me heel sterk.
Ik woon in 't bos, tussen de koerende duiven en allerlei andere fluitende vogeltjes. Vind het juist 'n heerlijk geluid om mee wakker te worden. Je zou maar in 'n stad wonen en de hele tijd verkeer horen...
Alle reacties Link kopieren
Dat jij kennelijk een extreem goed gehoor hebt, maakt het nog geen geluidsoverlast. Misschien oordopjes laten aanmeten? Die sluiten nóg beter af, omdat deze speciaal voor jou gemaakt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Altijd nog te verkiezen boven het geluid van een, gelukkig ex, buurman die zijn Harley om 06.00 voor de deur start.
verba volant, scripta manent.
Huh? Je hebt het over 1 duif! 1 duif!



Hier begint elke ochtend om die tijd een heel concert van weetikhoeveel vogels. Dat is toch normaal.
Het is er maar één en je bent er enorm op gefixeerd. Probeer je aandacht er minder op te richten! Had je liever een haan gehad dan???
Alle reacties Link kopieren
Allemachtig! Dit ga je niet menen toch?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Een haan houdt na een tijdje nog op met kraaien (of hoe dat ook heet)



Ik kan het me wel voorstellen, ik heb het ook gehad. Een stuk of 3 en nog wat kraaien er bij ook. Gék word je van dat geluid. Ik heb zo vaak 's ochtends vroeg in de tuin gestaan om ze weg te jagen.



Maar of het geluidsoverlast is? Dat betwijfel ik. Je zou met buurman kunnen praten of hij er wat aan kan doen. Vogel loslaten bijvoorbeeld. Of opeten. Ik heb nog een recept voor duif in korstdeeg. Dat beest aan de andere kant van zijn huis stallen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een heel irritant geluid weet ik uit ervaring. Ik zou toch de optie buks nogmaals overwegen .
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap altijd met mn raam open en word regelmatig wakker van gekoer. En waar zitten die duiven dan? Óp mijn openstaande raam!

Ik vind het wel leuk, maar dan zitten ze wel letterlijk op een meter afstand naast mn hoofd en dat klinkt inderdaad best hard.



Maar het is gezelliger wakker worden dan een brommer die langs komt knetteren of een bus die eens flink optrekt of zo.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het overigens echt geen geluidsoverlast. Ik bedoel kom op; het is een duif. Wat vind je dat die buurman er aan moet doen dan?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik word elke ochtend om 4.30 uur wakker gefloten door een heleboel vogeltjes Heb je nog wat aan je dag

Ik vind het echt waar gezeik, mensen worden steeds minder tolerant
Ik ben het toppunt van intollerant op veel gebieden, maar natuurgeluiden kan ik heel goed hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2012 @ 09:24:

Ik ben het toppunt van intollerant op veel gebieden, maar natuurgeluiden kan ik heel goed hebben.
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt wel zelfkennis
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, ideetje: zou het met duiven net zo werken als met hanen? Als het donker is, maken ze geen geluid? Dan zou de buurman een doek over de kooi kunnen hangen?
Alle reacties Link kopieren
Geluidsoverlast is heel persoonlijk. Zo heb ik geen last van een hogedrukspuit (was laastst ook een topic over) maar vind ik een radio bij de buren als ik in de tuin zit weer wel vervelend.

Ik denk dat je er weinig aan kan doen, behalve een keer praten met de eigenaar. Mss kan hij de kooi verduisteren, zodat de duif later begint te koeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 24 juli 2012 @ 08:25:

Die duif koert zo hard van de andere kant van het plein dat je hem nog hoort met raam dicht en oordoppen in? Lijkt me heel sterk.



Kan jou sterk lijken maar TO is degene die in die situatie zit en als zij zegt dat zij die duif dus hoort, dan is dat zo lijkt me?

Vind dit soort reacties altijd zo vreemd

Iemand opent niet voor niets een topic, dat doet ze niet omdat ze de duif lekker niet hoort in haar slaapkamer maar er toch een topic over wil openen

Blijkbaar koert die duif dus idd zo hard dat je m vanaf de andere kant van het plein (en je weet niet eens hoe groot dat is) kunt horen ja.



Lijkt mij ook heel irritant. Ook al hebben wij ook wel veel vogels die om 5 uur beginnen te fluiten. Meestal slaap ik er doorheen soms niet, maar dan helpt een oordop.

Ik zou eens bij andere buren navragen of zij er ook last van hebben? Het is gewoon heel irritant als je elke ochtend door iets gewekt wordt waar je niet om vraagt
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2012 @ 09:24:

Ik ben het toppunt van intollerant op veel gebieden, maar natuurgeluiden kan ik heel goed hebben.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:bananenboot schreef op 24 juli 2012 @ 09:31:

[...]





Kan jou sterk lijken maar TO is degene die in die situatie zit en als zij zegt dat zij die duif dus hoort, dan is dat zo lijkt me?

Vind dit soort reacties altijd zo vreemd

Iemand opent niet voor niets een topic, dat doet ze niet omdat ze de duif lekker niet hoort in haar slaapkamer maar er toch een topic over wil openen

Blijkbaar koert die duif dus idd zo hard dat je m vanaf de andere kant van het plein (en je weet niet eens hoe groot dat is) kunt horen ja.



Lijkt mij ook heel irritant. Ook al hebben wij ook wel veel vogels die om 5 uur beginnen te fluiten. Meestal slaap ik er doorheen soms niet, maar dan helpt een oordop.

Ik zou eens bij andere buren navragen of zij er ook last van hebben? Het is gewoon heel irritant als je elke ochtend door iets gewekt wordt waar je niet om vraagt Als ik voor elk flauwe kul topic dat geopend wordt een 1 euro krijg ben ik heel snel miljonair
Alle reacties Link kopieren
Ik vind koerende vogels pas irritant als ik niet kan slapen en zij al beginnen terwijl ik nog wakker lig.

Voor de rest laat ik ze lekker kletsen met elkaar, want dat is wat ze doen. Het gemiddelde onzingesprek op een terras vind ik irritanter.
Waar zit de any-key?
Bel de dierenpolitie, het zou verboden moeten worden, die rotduiven leren maar eens klokkijken.



Mijn god, wat een geklaag van die stadze mensen.



Wat denk je van krolse katten onder je raam, vlaamse gaaien, eksters en ander diersoort wat je soms flink wakker kan houden?

En ik vergat meeuwen er bij de vermelden.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt apps downloaden zoals geluidsmeter. Zo kun je vaststellen hoe hard het geluid daadwerkelijk is en aan de hand daarvan al dan niet actie ondernemen. Als het geluid meer dan een bepaald aantal db is is het overlast, ongeacht wat voor soort geluid het is.



Verschilt het wel of je het geluid had kunnen voorzien, als je bijvoorbeeld pal naast een spoorwegovergang gaat wonen weet je dat je daar overlast van kan hebben. Echter dat je buurman een duif houdt kun je niet voorzien.



Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven