gordijnen kinderkamer

31-07-2012 14:32 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil even jullie mening weten.



We gaan namelijk de kinderkamers een beetje opknappen en daarbij de gordijnen vervangen nu twijfel ik een beetje wat we moeten doen.

gordijnen tot aan de vloer of gordijnen tot aan de verwarming?
Ik vind tot aan de vloer mooier.

Tot aan het gordijn is goedkoper (minder stof) en houdt de warmte van de verwarming niet tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tot de vloer ook mooier. Helaas zelf niet goed bij nagedacht. We hebben een goed geïsoleerd huis, boven nog nooit de radiatoren aan gehad. Het is dat ze er net een jaartje hangen, anders wilde ik op de slaapkamers graag wat anders. Beetje kostbaar nu
Alle reacties Link kopieren
Neem je gordijnen met een verduisteringslaag dan kan je beter tot aan de vloer nemen anders blijft er aan de onderkant licht vanaf de onderkant komen.



Lange gordijnen houden wel de warmte van de verwarming tegen.



Korte gordijnen vind ik armoediger staan bij brede grote ramen.

zijn het vrij smalle korte ramen dan vind ik een kort gordijn wel mooier.



Bij lange gordijnen gaat je kind er mee spelen en er zich achter verschuilen. Met korte kan dat niet.



Als je geen verduisteringslaag neemt zou ik voor korte gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een brede vensterbank (koof om de verwarming) en daarom gekozen voor korte gordijnen. Anders zouden ze zo ver van het raam af komen te hangen en zou je niets meer van de koof zien.



Beetje afhankelijk dus van het totaalplaatje. Als er alleen verwarming onder het raam zit zou ik voor lange gordijnen gaan denk ik.
Van muur tot muur en tot aan de grond.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook al rolgordijnen overwogen? Die zijn ook verkrijgbaar in leuke prints en met verduistering. Ik vind ze zelf ideaal en mooier dan gordijnen.
Alle reacties Link kopieren
De hele wand waar het raam in zit is bij ons bedekt. Scheelt ook een hoop qua lichtinval, zeker in de zomer. Een kinderkamer waar het om 5 uur 's ochtends al licht is, is geen pretje!!
Alle reacties Link kopieren
Gordijnen tot aan de vensterbank lijkt mij het meest praktisch,

maar tot aan de grond vind ik het mooist.

Ons zoontje zou bij lange gordijnen zich er achter verstoppen of er aan trekken, bovendien is ons verteld dat een gordijn met patroon zoals wij hebben erg druk overkomt wanneer je hem van muur tot muur en tot aan de grond neemt.

Wij hebben ons laten informeren door de site gordijnenwinkel.nl

en uiteindelijk de gordijnen gekocht bij kindergordijnen.nl

we hebben gekozen voor gordijnen met een verduisterende laag omdat Sem ook overdag nog slaapt.

Wij hebben hiermee in onze situatie een uitstekende keuze mee gemaakt. Marenthe.
anoniem_184286 wijzigde dit bericht op 13-08-2013 21:35
Reden: Link site's toegevoegd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven