Iedereen dezelfde inrichting door Ikea? Erg of niet?

24-02-2008 14:36 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren weer bij de interieurgigant Ikea geweest.. wat een drukte! Ik zat vandaag eens te denken.. het lijkt wel of heel Nederland wel iets van Ikea in zijn of haar huis heeft staan.. Begrijpelijk, want ze hebben leuke, hippe dingen voor weinig, maar aan de andere kant heeft ook het halve land dezelfde Billy boekenkast in z'n kamer staan!



Was benieuwd wat jullie hiervan vinden! Waarom koop jij wel of juist niet bij Ikea en vind je het erg dat je jouw kast/lamp/bed etc. ook bij veel van je vrienden in huis staat? En zorgt Ikea er nou voor dat het Nederlandse interieur opknapt of zijn we het inmiddels verleerd om creatief te zijn?



Ben benieuwd! Zelf ben ik student, dus dan ligt Ikea wel voor de hand haha.



xxxx
Alle reacties Link kopieren
Ik heb driekwart van mijn inrichting bij Ikea gekocht. Niet de standaard Billy's, maar bijv. een kastenwandsysteem dat je zelf samen kunt stellen. Zelf bepalen of je dichte of glazen deurtjes wilt, de omlijsting daarvan, enz.



Ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Heb er een half jaar geleden nog een nieuw bed gekocht in de kleur die ik mooi vind. Ik hou van simpel en functioneel; donkere houttinten gecombineerd met glas.



Toen ik nog samenwoonde, hebben we wel wat Billy-boekenkasten gekocht, ja :-D. Die waren het goedkoopst en we hadden allebei erg vel bokeen. Toen we uit elkaar gingen, heb ik mijn meubels weer meegenomen en de Billy's aan m'n ex geschonken.



Ik vind helemaal niets mis met Ikea en het is nog makkelijk in elkaar te zetten ook.
Ik heb ook wel IKEA-dingetjes in huis. Wie niet? Maar, ik heb niet mijn hele huis ingericht met IKEA. Juist door het te combineren met spullen van andere winkeltjes en unieke zelfgemaakte spullen, vind ik het niet zo storend. Want laten we eerlijk zijn, door IKEA wordt het wel betaalbaar om eens wat nieuws te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ook hier een Billy. Of eigenlijk wel 3 op een rij. En nog veel meer Ikea-spul.

Het is betaalbaar, het is leuk spul, ze hebben lekker veel keus, dus je slaagt eigenlijk altijd, en ze komen het thuis brengen, met een beetje geluk nog op dezelfde dag.

Dan maar iets minder origineel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop af en toe bij Ikea om de reden die je aangeeft: hip maar ook nostalgische dingen in een modern jasje, veel accessoires en interieurideeen daar en vaak betaalbaar voor mij.

Kan me echt niet schelen of vrienden of buren mogelijk dezelfde kast of lamp dan mij hebben. Ik ben overigens nog niemand in familie en kennissenkring tegengekomen trouwens die dezelfde ikea-spullen heeft als mij.....



Vind wel dat meubilair van Ikea niet altijd de beste kwaliteit heeft.......Mijn skiro salontafel heb ik na een paar weken al moeten omruilen voor een nieuwe bijv omdat de glasplaat losliet. En nu, paar maanden later, zelfde euvel alweer.

Ook heb ik 2x een bed bij Ikea gekocht en beiden kraken als de mieter en de ene viel uit elkaar bij verplaatsen naar een andere kamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop bijna nooit iets bij de ikea omdat iedereen dat al heeft en ze hebben heel lang hetzelfde in de winkel staan komt weinig nieuws bij.Zit om heen te kijken wat van Ikea komt en dat is alleen de tafel maar die gaat binnenkort ook de deur uit.O ja en de klerenkast op de slaapkamer die komt ook van ikea.
Deze past wel bij het topic over kringloop winkels :)



Ik hou niet zo van Ikea, omdat de meeste dingen er niet op zijn gemaakt om mee te gaan. Zo hou ik bijvoorbeeld van mooie massief houten meubels. Dan koop ik liever een tweedehands tafel, dan eentje van de Ikea met fineer. Vind ik niet echt mooi.



Maar goed, als je niet zo veel te besteden hebt, kan het een uitkomst zijn.



Het ligt er ook aan wat je koopt. Heb er zelf een keer gordijnen besteld en die waren prima, maar andere dingetjes gaan gewoon niet lang mee, of zijn niet mooi afgewerkt. Maar ik wilde er ook eens borden kopen en toen ik wat beter keek vond ik de afwerking zo teleurstellend dat ik het maar gelaten heb, Of somige dingetjes voor in de keuken zien er welleuk uit, maar zijn eigenlijk onhandig in het gebruik. Dan spaar ik liever even wat geld ga ik liever naar een kookwinkel om iets te kopen wat 20 jaar meegaat zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
het is toch niet zo omdat iedereen bij ikea koopt dat dan ook iedereen hetzelfde interieur heeft.

de manier waarop je combineert is meestal toch heel anders lijkt me.

ik heb zelf ook heel veel van ikea maar dat is gewoon omdat ik het zelf heel erg leuk vind en omdat iemand die nog studeert/pas werkt niet het geld heeft om gelijk het hele interieur in dure meubelzaken te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit iets van meubelen gekocht bij ikea,ben het ook niet van plan!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel helemaal niet de behoefte om een origineel interieur te hebben, eigenlijk. Ik besteed ook geen tijd aan het inrichten van mijn huis, ik ben tevreden als de boel een beetje bij elkaar kleurt en lekker zit/hangt/staat. Dus voor mij voldoet de Ikea prima :)
Alle reacties Link kopieren
Meer dan de helft van Nederland heeft volgens mij de Expedit boekenkast, ik vind die ook heel leuk, waarom zou ik 'em dan niet kopen?

Ik vind die kast echt niet ineens minder leuk worden als de buurman 'em ook heeft, gaat toch om jouw huis, ik hoef niet perse een exclusieve inrichting te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op de ikea, heb er wel wat meubels van in huis, maar ook vooral veel keukenspullen en dergelijke. Ik vind dat ze een goede service hebben, leuke prijs en veel variatie.



En dat het geen 10 jaar meegaat vind ik helemaal niet erg. Na een aantal jaar ben ik toch mijn inrichting zat en wil ik iets anders.
Ik heb geen Expedit. X-D

Maar wel veel van Ikea.
Alle reacties Link kopieren
Hier eens iemand die geen Ikea-fan is :-) Ik heb niets van Ikea (of ik moet het cadeau gekregen hebben). Al onze meubels en spullen komen uit (2e hands)winkels, zijn erfstukken (hele oude kasten en houten stoeltjes, een antieke klerenkast met oude spiegel,...) of krijgertjes. Ik hou niet zo van de Ikea-stijl en al helemaal niet van die (drukke) winkels. Ik slaag er dan ook nooit... Vind het allemaal nogal druk en rommelig, eerlijk gezegd. Maar dat is mijn mening.



Wij hebben, naast antieke en oude meubelen, een heel modern en strak (wit) interieur, zonder kleurige Ikea-frutsels dus en ik kan me best voorstellen dat veel mensen dat kaal, leeg,.... (vul maar in) vinden! Ieder z'n smaak en dat is prima, toch?
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nog niet zo lang samen en hebben toch aardig wat bij Ikea gekocht. Een uitschuifbare tafel voor al er meer mensen komen eten, een tafel een boekenkast en keukenspullen. Voor de rest heeft mijn vader een salontafel voor ons gemaakt van donker hout, hartstikke mooi. We hebben het gecombineerd met een heleboel andere dingen en daardoor is het onze eigen inrichting. Het is gewoon betaalbaar en zeker als je geen groot budget hebt, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen ikea. Sterker nog , heb een hekel aan ikea, de winkel sowieso, te druk, te massaal, te onpersoonlijk :)

Ik ben net als vivamarlies veel te vinden in kringloopwinkels en op mp , oude meubeltjes, en dan lekker op knappen.



Maar blijkbaar ben je wel een uitzondering als je ikea niet zo leuk vind ;-)



We hebben 1 ding van Ikea in huis, dat is zo'n wit spijlen bed voor mn dochters kamer, die je bijna op elk meisjes kamer terug vindt in nl :)



Die dag naar ikea was genoeg om voorlopig niet meer te willen X-D
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
wij hebben helemaal niets van de ikea, wat een baggerzooi, festdochter heeft eens 1 kast gehad, een voordeel die kast was eerder uit elkaar gepleurt dan inelkaar gezet 8-P

kon zo naar het grof vuil.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in de straat hebben 3 huizen dat grote schilderij met die roos boven de bank :) Moet altijd gniffelen als ik dat zie.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
hahahha borretje, ook niet into de ikea X-D
Alle reacties Link kopieren
nope, als wij ooit gaan meeten fest, dan iig niet naar ikea :-p
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik woon in het buitenland en werkelijk: ik MIS de Ikea ontzettend hier. De muebels zijn echt niet mijn smaak hier, dus heb zelfs een Ikea-catalogus meegenomen om aan een timmerman wat voorbeelden te laten zien (erg hè) en te laten maken.



En zoals al meer mensen hiervoor zeiden, als je het combineert met ander meubels en wat antiek creer je toch je eigen interieur.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik op kamers ging wonen 3 jaar geleden heb ik veel meubels/spullen bij de Ikea gekocht. Maar inmiddels ben ik een beetje over mijn Ikea-liefde heen. Vooral mijn bed kraakt als de neten.

Nu vind ik het leuker om oude meubels op te knappen bijvoorbeeld. Dus als 1 van mijn meubels het begeeft komt daar geen Ikea voor in de plaats.
Alle reacties Link kopieren
borodini schreef op 24 februari 2008 @ 15:36:

nope, als wij ooit gaan meeten fest, dan iig niet naar ikea :-p
:no: ik wil dan in een gezellig cafeetje in RRRRRRotterdammmm :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om dit te lezen! Toch wel verschillende meningen... Borodini, wat supergrappig dat er bij jullie in de straat 3 mensen hetzelfde schilderij hebben hangen! Zou ik toch niet zo leuk vinden..!



Ik vind Ikea toch wel een uitkomst en niet alleen omdat ik nog niet zoveel te besteden heb. Be ook niet zo goed in het vinden van leuke vintage spulletjes helaas..



Tot nu toe ook nog nooit te maken gehad met iets wat uit elkaar viel ofzo (behalve die kartonnen dozen met bloemen erop. Maar ja, die prop ook altijd zo vol ;-) ) Daarnaast vernieuwt de collectie best vaak! Alejandra, waar woon jij dan? Want Ikea zit toch ook in veel andere landen?
Boro, ik wou dat schilderij ook, maar vond hem te duur. Toen heb ik bij de xenos een rol pakpapier met rozen gekocht van 1 euro en die ingelijst X-D Uniek en een stuk goedkoper!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven