Marktplaats - etiquette

27-02-2008 12:32 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats is natuurlijk een geweldige uitvinding voor als je van je overtollig meubilair af wilt en er toch nog wat geld voor wilt vangen.



Waar ik me echter ongelofelijk aan stoor zijn mensen die out of the blue niks meer van zich laten horen als ze ergens op geboden hebben OF (nog erger) opeens niks meer laten horen als je al half en half een afspraak met ze hebt gemaakt om het op te komen halen.



Wij zijn nu bezig met diverse dingen te verkopen en elke keer heb je iets min of meer al verkocht en opeens hoor je dan niks meer.

Of iemand vraagt: wanneer kan ik het komen ophalen?

Jij geeft netjes antwoord, en je hoort nooit meer wat.



Ik vind dit niet netjes...je kan toch even laten weten dat je je bedacht hebt of er vanaf ziet??

Zijn mensen nou te laks? Of durven ze niet meer te mailen dat ze het niet meer willen hebben??
Alle reacties Link kopieren
Denk laksheid, of er niet meer bij stilstaan als ze iets gezien hebben wat goedkoper is.



Wat ik ergerlijker vind is dat mensen tegenwoordig weten dat MP werkt, en er dus net zoveel voor vragen als voor hetzelfde bedrag dat je het in de winkels kan kopen, dat was volgens mij in den beginne niet de insteek.



Maar ik ben het met je eens dat mensen wat netter mogen zijn. Ook al zijn het 2e handsjes.
Hélemaal mee eens Roomsoes! Werkelijk bloedirritant. Maarja, wat doe je eraan? Ik zorg er in elk geval voor dat ik mijn zaken wél netjes afhandel.



(Laatst ook een nespresso verkocht. Bod gehad, akkoord gegaan, afspraak gemaakt om op te halen. Dag van afspraak mailt meneer dat het toch te ver weg is om ff heen en weer te rijden. En dat terwijl ik er notabene in de advertentie altijd bijzet waar we wonen. Zucht....)
Wacht maar tot je een auto te koop hebt.

Wat daar allemaal aan malloten op af komen.... :-O

Ik begin er in ieder geval nooit meer aan, dan maar inruilen of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik breng m'n spullen tegenwoordig ook liever naar de kringloop dan verkopen op MP.

Zit je de helemiddag te wachten komen ze gewoon niet opdagen, en niks geen afbericht. Of ze willen dat je de spullen even kom brengen!!
Alle reacties Link kopieren
Wij ook BG, vind het soms nog wel leuk om door een kringloop te lopen, alleen ook daar komen tegenwoordig meer mensen dus de prijzen daar worden ook weer opgeschroefd.
Alle reacties Link kopieren
T valt mij ook op dat mensen bij marktplaats meteen alles voor een prikkie willen hebben. Natuurlijk is het een manier om rotzooi goedkoop weg te doen, maar een perfecte designbank die net 1 jaar oud is en voor 1700 euro gekocht is wegdoen voor 100 euro?? ehh nee.....



Dat vind ik wel jammer, dat mensen vaak niet beseffen dat een koopje niet per se hoeft te betekenen dat iets 30 euro kost. 750 euro voor een designbank in bijna nieuwstaat die ooit 1700 euro kostte is natuurlijk ook een koopje.

Helaas raak je het dan bijna niet meer kwijt......



Maar auto's verkopen is dus sowieso geen aanrader?

mijn vriend wil zijn auto weg doen en dacht ook aan martkplaats, maar ik had daar al geen goed gevoel bij.

Hoe weet je wie er i je auto stapt? En laat je zo iemand dan een testrit maken?? Straks komt ie niet meer terug.!! En als je meerijdt loop je ook een risico.



Maar ik ben dus niet de enige die zich irriteert!!

Mijn frustratie kwam boven omdat we de hele week al halve afsrpaken met mensen hebben die op niks uitlopen. om gek van te worden.

Ik meld het altijd netjes even als ik er vanaf zie, dan kunnen die mensen gewoon weer verder en weten ze in ieder geval dat ze niet meer op mij hoeven te wachten.



En als je ergens het geld niet voor hebt: biedt dan gewoon niet!!
Ja inderdaad. Of zelf gaan overbieden, zodat ze hopen op nog een bod van jou. Duhuh....alsof het niet opvalt wanneer iemand ineens het dubbele biedt, ipv een euro of twee meer dan het hoogste bod 8-P

(En dan heb ik het dus over kleinere dingen, zoals kinderspeelgoed etc)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 jaar geleden een bed gekocht, Lits-Jumeaux voor 180 euro, op het moment dat we belden voor het adres zegt die gozer dattie er 200 euro voor wil hebben, ja daaag 180 en anders maar niet.



fat vind ik rare acties. Net als dat je daar een kast ziet staan die ze bij de Lidl vandaan hebben voor 20 euro en hem op MP willen verkopen voor het dubbele ja net zo goed daaag.



Sorry hoor maar ik zou me schamen als ik een afgekloven eetkamer nog voor 400 euro zou willen verkopen ,e ndat zie je vaak genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ben op dit moment ook verschillende dingen aan het verkopen op marktplaats en heb tot nu toe 1 bod gehad van iemand die vervolgens nergens meer op reageerde.

Balen, doe dan geen bod!



Voor de rest allemaal prima geregeld.



Ik vind het met die prikkies nog wel meevallen, ben er eerder verbaasd over wat mensen bereid zijn te bieden maar ik verkoop dan ook klein spul geen grote dingen als auto's, banken, bedden etc.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
iemand interesse in een salontafel met glasplaat? gratis hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Marktplaats! Mijn ouders zijn ook allerlei meubels van de hand af aan het doen en vreselijk! Een Duitser kwam de kast niet ophalen, vier mensen die een bod doen maar niet meer reageren... pfff, hoop dat die rommel gauw weg is!
Alle reacties Link kopieren
Het wisselt nog al vind ik. Ik heb een aantal kleine electronica/computerspul vrij snel verkocht. Maar voor mijn koelkast heb ik wel tig afspraken gemaakt, en dan kwamen de personen in kwestie weer niet opdagen. Behoorlijk onbeschoft. Gelukkig heb ik de koelkast vorige week toch kunnen verkopen.



Ik zal ook niet zo snel meer iets voor iemand vast houden, tenzij er geld op mijn rekening is overgemaakt.



Ik heb zelf via marktplaats een auto gekocht. Ik ben er nog altijd heel tevreden over. Maar daar moet je natuurlijk ook geluk mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
Auto's verkopen doe ik nooit meer via MP. Je krijgt massa's telefoontjes van slecht Nederlands sprekende mannen die beloven langs te komen ("morgen om 1 uur". "Is dat zeker?" "Ja, absoluut zeker, ik kom echt") en die dan niet komen opdagen. :mad:



Andere spullen (kleding, meubels, boeken, spelletjes) wel goeie ervaringen mee. Het enige dat daar ooit is misgegaan is dat een dame die achter het net viste mij ging lopen beschuldigen van oneerlijkheid, terwijl zij gewoon te laat was met bieden.



Ik vind het alleen wel omslachtig en veel tijd kosten, dus ik doe het niet vaak meer. Rond mijn verhuizing heb ik alles naar de kringloop gebracht, ging veel sneller ;-)
Alle reacties Link kopieren
Krijg je ook geld voor kleding die je naar de Kringloop brengt dan?

Ik heb het 1 keer gehad, een zak vol met merkkleding. Maar kreeg nog geen bedankje, 'zet daar maar neer' en weg was de mevrouw van de Kringloop...



Marktplaats loopt bij mij best goed en onzinbiedingen laat ik gewoon staan. De hint wordt vast begrepen...en dan verwijderen ze het bod.
Alle reacties Link kopieren
PurperRain schreef op 27 februari 2008 @ 15:32:

Krijg je ook geld voor kleding die je naar de Kringloop brengt dan?

Ik heb het 1 keer gehad, een zak vol met merkkleding. Maar kreeg nog geen bedankje, 'zet daar maar neer' en weg was de mevrouw van de Kringloop...





Nee, je krijgt bij geen enkele kringloop geld voor je spullen. Al is het nog zo duur. Dan moet je het maar op MP oid gaan verkopen.



En hoe kan die mevrouw door de zak heen zien dat het merkspul is, en dan nog, moet ze met jouw merkspul blijer zijn dan als iemand H&M'etjes komt brengen?



Sorry, vind je reactie een beetje vreemd.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Er stond toevallig zaterdag een leuk artikel over afgedankte kleding in de Volkskrant. Vergeet het dat mensen dankbaar op hun knietjes vallen hoor, als jij je kleding wegbrengt.



Het aanbod aan ouwe kleding is o-ver-stel-pend. Er is véél meer aanbod dan vraag. No way dat een ouwe zwerver of een afrikaans kindje met tranen in de ogen jouw kleren draagt. Zelfs in de 'derde wereld' kennen ze intussen merkkleding en dat is ook het enige waar belangstelling voor is. En dan nog worden de kleren niet uitgedeeld, maar per baal aan markthandelaren gestuurd die ze op lokale markten verkopen. Oostblok idem dito. En het Leger des Heils krijgt ook zoveel in de containers dat ze slechts een fractie in de winkels hangen, de rest gaat naar de recycling.

99 van de 100 kledingstukken wordt vermalen en gerecycled als matrasvulling of autobekleding.



Allemaal geen reden om je kleren niet weg te brengen hoor, ik vind het allemaal prima. Maar ook bij de Kringloop kan de reactie dus wat koeltjes zijn ;-) , zeker als ze niet in een oogopslag kunnen zien dat jij dure merkkleding in perfecte staat brengt ;-).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een winkeltje waar ik mijn kleding naar toe breng, een klein percentage krijg ik terug als ze mijn kleren verkoopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop en verkoop ook wel via marktplaats..Tsja,het blijft altijd afwachten hoe dat afloopt,heb daarin ook meer goede en enkele vervelende ervaringen.Ik heb nog best veel spullen die ik kwijt wil,boeken,curiosa etc..Maar zal dat niet alleen via MP doen,wordt toch te tijdrovend is m'n ervaring.Ik zoek ook andere mogelijkheden (bv vlooienmarkt,lokale advertenties,momd-op-mond etc).
Hey Lord,don't ask me questions
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop bijna al mijn oude spullen via marktplaats. En het wisselt heel erg per categorie, ik heb het inderdaad ook regelmatig gehad dat je een hele avond zit te wachten voor niks. Dan verkoop ik een tijdje niks, maar een paar maanden terug heb ik al mijn oude reisgidsen voor een paar honderd euro verkocht. Ik doe er niks meer mee omdat ze verouderd zijn maar andere mensen waren er nog wel geïnteresseerd in. Fantastisch om je oude spullen zo te recyclen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een Marktplaatsgek!

Heb er de laatste maanden heel veel op verkocht en zelf ook het een en ander aangeschaft. Gelukkig geen slechte ervaringen gehad: iedereen kwam altijd netjes z´n afspraken na. Ik vind het echt super!
Alle reacties Link kopieren
Robin4ever schreef op 27 februari 2008 @ 22:49:

Ik koop en verkoop ook wel via marktplaats..Tsja,het blijft altijd afwachten hoe dat afloopt,heb daarin ook meer goede en enkele vervelende ervaringen.Ik heb nog best veel spullen die ik kwijt wil,boeken,curiosa etc..Maar zal dat niet alleen via MP doen,wordt toch te tijdrovend is m'n ervaring.Ik zoek ook andere mogelijkheden (bv vlooienmarkt,lokale advertenties,mond-op-mond etc).
Getver, dat vind ik wel heel intiem met iemand die ik niet ken, via Marktplaats X-D
Klein spul verkopen gaat prima, ik heb heel veel boeken via Marktplaats verkocht.

Maar toen de auto te koop stond... veel telefoontjes, en dan vooral veel rare telefoontjes, ze wilden echt de stomste dingen weten. En dan komen ze langs... àals ze al echt op komen dagen dan zijn ze veel te laat, of ze beginnen de auto helemaal af te kraken. Willen er nog niet de helft voor geven wat je ervoor vraagt in de advertentie.

Uiteindelijk zijn wij door 1 kijker nog bedreigd over de mail!

Gelukkig hebben we de auto uiteindelijk wel verkocht, maar wat een ellende heeft het gekost en vooral ook veel vrije tijd met al die mensen die zouden komen maar niet op kwamen dagen!
misschien offtopic maar bij ons in de woonplaats zit ook een kringloopwinkel. Daar werkten mensen die een herintegratietraject nodig hadden en nergens anders aan de slag konden. Zo deden ze wat ervaring op en zaten ze weer in het arbeidsproces. Van hieruit konden ze dan solliciteren. Bovendien ging de opbrengst naar een goed doel. Geruisloos is dit omgezet in een winstgevende zaak waar gewoon mensen aan het werk zijn. Mijn ouders brachten altijd heel veel naar de kringloop, ook omdat het voor een goed doel was. Toen ze hoorden dat hier een handelaar op is komen te zitten die er echt winst uit haalt was voor hun de lol er af, vooral omdat het in de winkel nooit ergens aangegeven is, dat het doel van de zaak aangepast was. Ze hoorden dit van iemand die er werkt toen ze wat oude apparatuur kwamen brengen. Dat hij misschien niet meer gemaakt kon worden gaf niet, dan bracht de baas het wel naar de oudijzerboer. Hierdoor kwam het gesprek op gang. Voortaan brengt mn vader het dus zelf wel naar de oudijzerboer...
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik ben zo iemand die nog weleens niet meer reageert. Soms heb ik een vraag. Dan wordt de vraag beantwoordt en is het niet wat ik zoek. Soms bied ik en vergeet ik dat ik geboden heb (ik gebruik een speciaal adres alleen voor dit soort dingen, vergeet dus regelmatig mijn email te controleren).



Pas wanneer ik een daadwerkelijke afspraak gemaakt heb en er komt iets tussen of ik bedenk me, dan zorg ik dat ik altijd wat laat horen. Maar totdat moment neem ik het eerlijk gezegd ook niet zo nauw. Zelf verwacht ik het van andere ook niet hoor. Wanneer iemand iets bied op mijn spullen en ik vind het bod goed, denk ik ook niet meteen:"Zo verkocht!" Dat denk ik pas wanneer ik het geld in handen heb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven