Hoe maak je de droger?????

27-02-2008 17:11 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wilde vanmiddag de droger aanzetten maar hij gaf geen contact. Zelfs het lampje ging niet branden.....

Er was geen stop doorgeslagen en het stopcontact deed het wel (uitgeprobeerd met de stofzuiger) Het lijkt er dus op dat er een zekering is doorgebrand (als dat kan bij een droger).

Ik heb de achterkant verwijderd, ik heb de bovenkant er af gehaald en tja toen? Hij is nu mooi schoon van binnen maar welk draadje of dingetje moet er nu vervangen worden en hoe?

Wie o wie kan mij helpen en weet hierop raad?
Alle reacties Link kopieren
er zit veel electronica in een droger, dus echt een doe-het-zelf klus lijkt het me niet. Volgens mij moet je daar ook mee oppassen, omdat sommige dingen onder stroom kunnen blijven staan, dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Zo Marije ik vind het al heel stoer van je dat je die kappen eraf hebt gehaald!

Ik zou zoiets niet eens durven geloof ik!
Waar blijft Antonio ???
Alle reacties Link kopieren
Heb je de handleiding/gebruiksaanwijzing nog, of is deze op internet te vinden? Daar kan je mss al uit opmaken waar de zekering(en) zitten. En misschien is de kabel doorgebrand? Dus niet bij het stopcontactgedeelte maar aan de andere kant?
Alle reacties Link kopieren
Cooper als je de stekker eruit hebt getrokken dan staat er toch geen stroom meer op, dacht ik...
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, idd niet zomaar 'met losse handen' aan de kabels /binnenkant gaan rommelen als je niet zeker weet of er nog spanning op staat.
Alle reacties Link kopieren
Nee Marije, er kan spanning op blijven staan.
Alle reacties Link kopieren
hmm dan heb ik vanmiddag geluk gehad denk ik :-$ Zal er verder niet meer aankomen....

Kan helaas op internet geen handleiding vinden.... Maar er zitten zooooooooo veel draadjes....
Alle reacties Link kopieren
???? is die monteur?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij maakt het ook nog uit of het een ouderwetse of nieuwere droger is. Maar ik zou voor de zekerheid om hulp vragen of wachten op een volleerde technicus hier die je stap voor stap kan helpen, vooral mbt spanning-controle oid. Wat ik nog wel bedacht: sluit de deur goed? Daar kan bv ook aan liggen, dat het signaal 'gesloten' niet wordt doorgegeven waardoor hij niet start. Nou, ik hoop op nog nuttige tips :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, de deur sluit goed....

Hoop idd ook nog op tips en anders misschien toch morgen maar even een technische collega aankijken en vragen te helpen....
Antonio weet veel van witgoed, daar verdient hij zijn broodjes mee.
Alle reacties Link kopieren
Ooo! dan hoop ik dat hij zich gauw gaat melden .....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Een droger is een van de meest brandgevaarlijke apparaten vanwege de combinatie electriciteit-warmte-stof, en bij normaal gebruik loopt dat niet zo'n vaart, maar ik zou er dus niet aan gaan klooien. Straks doet-ie het misschien wel weer, maar heb je zonder het te weten een beveiliging uitgeschakeld of omzeild...
Alle reacties Link kopieren
Droger kun je best zelf maken hoor, Hebben wij ook gedaan. Ventilator moest vervangen worden, kun je zelf doen.(en scheelt dus heel veel geld)

Verder schijnt er een rode knop te zitten. Vaak als je die indrukt doet ie het weer (bij ons althans wel). Heb er vaker over gelezen (over die knop) en kan echt absoluut geen kwaad hoor!

Verder natuurlijk wel voorzichtig zijn, maar das logies!
Alle reacties Link kopieren
Ventilator vervangen of een bestaande knop indrukken vind ik wat anders, maar hier ging het over zekeringen en draadjes vervangen, vind ik toch wat anders (er zijn ook mensen die gemakshalve de thermokoppel van hun gaskacheltje verwijderen, dan doet-ie het tenminste wat makkelijker......griezel!)
Alle reacties Link kopieren
Die knop kun je proberen als je droger niks meer doet. Hoef je geen draadjes oid te vervangen hoor! (tis een soort beveiliging)
Alle reacties Link kopieren
de rode knop is idd "reset", kun je veilig proberen.

http://www.klusidee.nl/Forum/about2933.html&highlight=

http://www.askanowner.com/qa/view.asp?guid=&sid=1&qid=249685
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het toch maar een monteur inschakelen gaat worden. Heb nu echt alle schroeven eruit gehaald die eruit kunnen maar zie niets dat lijkt op een zekering (tja alsof ik weet hoe dat eruit ziet...)

Ach de monteur zal in ieder geval snel klaar zijn want hij kan zo overal bij.



Bedankt allemaal voor de tips!



o, en zo'n rode knop zit er niet in.
Alle reacties Link kopieren
Marije, doe eerst eens even rustig.

Welke merk en type droger heb je?

Als je een Zanussi/AEG/Electrolux hebt, wil ik ook het nummer wat met 91...begint wat onder de deur staat.

Heb je onlangs de warmtewisselaar eruit gehad? Herb je hem wel goed teruggeschoven?

Gezien je klachten denk ik dat er iets met de deurschakelaar aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben benieuwd...
Antonio schreef op 29 februari 2008 @ 00:56:

Marije, doe eerst eens even rustig.

Heerlijk hè, als je het mannetje kunt uithangen! :-d
Tsja, als ze het ding inmiddels heeft gerepareerd/gesloopt, dan is het toch wel zo leuk dat ze al diegenen die haar wilden ondersteunen nog even verslag uitbracht.
Alle reacties Link kopieren
Joh tegenwoordig kosten drogers geen drol meer dus waarom koop je niet een nieuwe? ben je van alle ellende af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven