Ideale geluidsdempende vloer (voor buren)

18-10-2012 21:06 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak kans op een woning waar het erg gehorig is (houten vloeren). De buren zijn senioren, en ik ben alleenstaand met 2 kinderen.

Zaak dus om een goed geluidsisolerende vloer te kiezen, maar het mag tegeijk ook niet teveel kosten...

Wie heeft tips over wat fantastisch geluidsisolerend werkt?

Ik heb al gelezen over kurkvloeren, pvc-vloeren, ... Het mooiste vind ik lichte kleur laminaat (wit/grijs/bruin) maar dat mag niet van de verhuurder en laminaat was mijn plan van vóórdat ik zicht had op deze woning.



Overigens heb ik morgen de bezichtiging en als jullie tips hebben waar ik op moet letten.... die zijn ook welkom! Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Heb ook een senior als buurman gehad, die man was harstikke doof ideale buurman! in bejaardentehuizen staat vaak de t.v. ook keihard omdat ze het anders niet kunnen horen, en gehoorapparaten zijn voor oude mensen, niet voor hen prima dat je rekening houdt met je buren, maar ga niet krampachtig zitten doen, wellicht hoor jij straks geluiden van hen. Succes morgen!
Ik heb zelf zeil en kan het je zeker aanbevelen. De meningen erover verschillen (qua mooiheid), maar ik vind het zelf prima. Heb eerder laminaat gehad, maar zou nu echt voor zeil gaan. Het is veel praktischer ivm huisdieren (en kinderen waarschijnlijk ook). Stofzuigen, dweilen en het is weer super schoon. Dweilen van laminaat was altijd zo'n rotwerk, want dat mag dan niet te nat... En het grootste voordeel: het dempt super. Laat op laminaat eens een pan vallen en het is KLENGE-DENG (krijg al kippenvel als ik eraan denk)....en op zeil valt alles relatief zachtjes.

Vloerbedekking of laminaat is mooier, maar ik geef niet zoveel om de mooiheid van interieur, maar meer om comfort/praktische kant. En als je het echt wat kaaltjes vindt kan je altijd nog een mooi kleed uitzoeken voor onder de zithoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu net je ander topic: succes inderdaad morgen: je verdient het!
Alle reacties Link kopieren
quote:zwartjasje schreef op 18 oktober 2012 @ 22:39:

Ik zag een site waar ze wel heeel voordelige vloeren aanbieden van pvc.... heb een mailtje gestuurd, moet ik dit nou vertrouwen?



klik hier... 9 euro per m2, excl ondervloer natuurlijk. Klinkt te mooi om waar te zijn. Wat denken jullie?Ik vind hun contactgegevens zeer slecht terug, en vind het een knullige website. Zelf zou ik nog verder zoeken naar een andere bron van PVC.
Alle reacties Link kopieren
Gequote:

"Volgens onderzoeken en recensies blijkt B*boparket een van de meest bijzondere showrooms te hebben, waar ook écht een sfeer hangt. Dit maakt het natuurlijk in ieder geval de moeite waard om naar één van onze showrooms te komen. Maar daarvoor doet u het niet, u doet het vooral om de beleving die u meekrijgt in de fabriek. Zo ziet u met eigen ogen allerlei zaag- en schaaf-tafels, zijn er gratis hamburgers, kroketten, drinken en bergen snoep. Ook de vloeren kunt u bekijken die af en toe pallets hoog staan opgestapeld, en waar de schuurmachine nog geen 5 minuten geleden over heen is geweest. Zo krijgt u uw vloer geheel naar wens, vers van de pers en dat voor en lage prijs. Ook is het zeker een prachtige beleving voor u en uw kinderen om een tocht te maken naar B*boparket en de fabriek, die, uiteraard ook geheel kindvriendelijk is ingericht."



Bergen snoep? Nee, dankje, ik wil een vloer.
Alle reacties Link kopieren
O, wacht even, het gaat nog verder:

"Als u in een van de showrooms komt kunt u altijd betalen."



Alle reacties Link kopieren
Ooit kurkvloer gehad, echt perfect, geluid dempend en isolerend, (neemt warmte van hand aan)



als ik geld had..... mis het nog.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg spontaan de vloerhoer-verhalen van djoels in m'n hoofd, maar dat was een groter bedrijf, dus dat zal wel niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:zwartjasje schreef op 18 oktober 2012 @ 22:39:

thanx!

kurkvloeren vind ik doorgaans niet zo mooi, ik hou niet zo van de structuur van kurk. Hou meer van houtnerven zeg maar. Qua uiterlijk.

Daarnaast is kurk ook niet echt goedkoop....

Ik zag een site waar ze wel heeel voordelige vloeren aanbieden van pvc.... heb een mailtje gestuurd, moet ik dit nou vertrouwen?



klik hier... 9 euro per m2, excl ondervloer natuurlijk. Klinkt te mooi om waar te zijn. Wat denken jullie?kurkvloeren heb je in tegelmotief en houtmotieven.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
We zijn in ons huis nu boven ook kurk aan het leggen. Eerst wilden we dat alleen in de kinderkamer, i.v.m. de goede warmte-isolatie en spelen op de vloer. Voor de overige ruimtes hebben we laminaatmonsters gehaald. Toen eens met blote voeten op de kurkvloer en op het laminaat gaan staan, en meteen besloten overal maar kurk te leggen....

Optisch vind ik het ook niet het mooiste, maar het voelt zo warm aan vergeleken met laminaat, en boven lopen we sowieso altijd zonder schoenen. Omdat de betreffende kurkvloer zelf al een ondervloer eronder had (overigens ook van kurk), hoefden we die (i.t.t. bij laminaat) er niet meer bij te kopen. Al met al kwamen de kosten van kurk per m2 niet eens zoveel hoger uit dan bij laminaat!
Alle reacties Link kopieren
TO, zie je in die internetaanbieder zelf een serieuze optie? Ik ben benieuwd hoe het e-mailcontact met hen verliep...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kurkvloer, nu zo'n jaar of 20 denk ik. Hij is in stroken gelegd, en in een lichte tint geverfd. Als je niet oplet valt hij een beetje in de categorie hout/laminaat.

Loopt nu wel zo'n beetje op zijn eind, maar ja er zijn twee kinderen op groot geworden, dus ik ben heel tevreden.



Het maakte trouwens toen nogal uit in welke zaak je de vloer kocht. Hier vlakbij zat een kurkenvloerboer, met alleen enorm kurkachtige oerlelijke vloeren. Mijn vloer is 30 km verderop gekocht.

Het zou toch ook mogelijk moeten zijn om nu een mooie kurkvloer te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Bij pvc vloeren moet de ondergrond helemaal glad/strak zijn. PVC is zo dun en flexibel dat je iedere oneffenheid er onder ziet.

Wij hebben het over een tegelvloer laten leggen, het was een strakke vloer met hele oppervlakkige naden, maar hij moest toch geegaliseerd. Egaliseren is vrij prijzig.

De vloer bevalt ons trouwens goed ook ivm vloerverwarming.

Maar het was wel een prijzige vloer die we niet zelf konden leggen, dus ook nog legkosten.
Alle reacties Link kopieren
Zwartjasje wat fijn dat je misschien een woning hebt! Hoe gaat het verder?
Alle reacties Link kopieren
O ! Ik vond je zomaar.. Had al eerder gezocht maar op je nick niet gevonden.. na lang piekeren topicnaam soort van bedacht.. en hier ben je..



Hoe gaat het met je ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een vorig huis ook kurk gehad, ik vond het ideaal, heel comfortabel en ik had een mooie marmerachtige kleur, Een in de zoveel tijd ging ik het intensief reinigen en in de was zetten en hij glom dan als een spiegeltje. Vorig jaar hier in nieuwe huis twijfelde ik voor boven tussen kurklaminaat en marmoleum click. Het is marmoleum click geworden in de kleur volcanis ash ( antraciet), Ik ben er erg blij mee, Alle kamers hetzelfde en overloop ook. Marmoleum is antistatisch en ook anti bacterieel en ik stofzuig het alleen iedere week en als ik eens in de 3 maanden of zo toch dweil dan is het water nog gewoon schoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven